Miesięczny plan pracy gr. Motylki – MARZEC 2025r.
Miesięczny plan pracy gr. Motylki – MARZEC 2025r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)
Tydzień XXV. Marcowa pogoda
-
poszerzanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych i symboli pogodowych, rozwijanie koncentracji, rozwijanie umiejętności pracy w grupie, kształtowanie świadomości zachowań odpowiedzialnych i nieodpowiedzialnych
-
poznanie obrazu graficznego głoski „g”, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w trudnych sytuacjach
-
rozwijanie zmysłu dotyku, rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych, doskonalenie umiejętności manualnych, wdrażanie do ubierania się stosownie do pogody
-
utrwalenie wiadomości na temat oznak pór roku, zapoznanie z zawodem ornitologa, doskonalenie aparatu mowy, rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania kodu, uwrażliwienie na piękno przyrody
-
poszerzanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych, utrwalanie znajomości nazw kolorów w języku angielskim, kształtowanie umiejętności przeprowadzanie eksperymentów, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie samodzielności
Tydzień XXVI. W wiosennym ogrodzie
-
poszerzanie wiedzy na temat roślin ogródkowych, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni, rozwijanie pozytywnych emocji, kształtowanie umiejętności dostrzegania i celebrowania własnych sukcesów
-
poznanie obrazu graficznego głoski „c”, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, kształtowanie ciekawości i otwartości na otaczający świat
-
rozwijanie wiedzy przyrodniczej, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania liczebności zbiorów, dodawania i odejmowania, kształtowanie umiejętności współpracy
-
utrwalenie wiadomości na temat uprawy i pielęgnacji roślin, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie umiejętności kodowania, uwrażliwienie na piękno przyrody, czerpanie radości z kontaktu z przyrodą
-
rozwijanie słownictwa w języku angielskim, rozwijanie ekspresji ruchowej, doskonalenie umiejętności manualnych, rozwój zmysłu słuchu, węchu, kształtowanie cierpliwości i samodzielności
Tydzień XXVII. Cztery żywioły
-
poszerzanie wiedzy na temat żywiołów oraz ich wpływu na nasze życie, kształtowanie umiejętności przeprowadzania eksperymentów, rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji i reakcji na dane zdarzenie, kształtowanie świadomości akceptowalnych i nieakceptowalnych reakcji na sytuację
-
poznanie obrazu graficznego głoski „w”, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej, budzenie ciekawości otaczającym światem
-
poszerzanie wiedzy na temat skarbów ziemi oraz ich wykorzystywania, rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania, porównywania liczebności zbiorów oraz kodowania, kształtowanie umiejętności współpracy
-
zapoznanie ze sposobem wzywania pomocy w sytuacji zagrożenia, utrwalenie znajomości numerów alarmowych, rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie umiejętności współpracy, rozwijanie odpowiedzialnej i bezpiecznej postawy w kontakcie z ogniem
-
poznanie nazw żywiołów w języku angielskim, rozwijanie umiejętności koncentracji, poczucia rytmu i ekspresji tanecznej, doskonalenie umiejętności czytania globalnego, doskonalenie umiejętności pracy w grupie, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
Tydzień XXVIII. W teatrze i kinie
-
poszerzanie wiedzy na temat kina i teatru, rozwijanie umiejętności odróżniania wstydu od tremy, kształtowanie sprawności motoryki dużej
-
poznanie obrazu graficznego głoski „z, Z”, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej, kształtowanie samodzielności i umiejętności czekania na swoją kolej
-
przypomnienie nominałów polskich monet i banknotów, doskonalenie orientacji w przestrzeni oraz umiejętności stosowania liczebników porządkowych, rozwijanie umiejętności operowania pieniędzmi, rozwijanie samodzielności w zabawie i pracy
-
poszerzenie wiedzy na tematów psów, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie empatii i wrażliwości wobec zwierząt
-
poznanie nazw miejsc publicznych w języku angielskim, doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur oraz ich właściwości, uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej, rozwijanie kreatywności, kształtowanie umiejętności zachowania się w miejscach publicznych
Numer |
Numer |
Działania dzieci |
Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne) |
Pomoce |
Osiągnięcia dziecka |
Kompetencje kluczowe |
XXIX. Z kurnika do koszyka |
1. Czego symbolem jest jajko? – 31.03 (pon) |
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Z kurnika do koszyka” – pląs na dzień dobry. |
|
I.5, I.6, III.2, III.8, III.9 |
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się; kompetencje obywatelskie |
|
2. „Ile jajek jest w wytłaczance?” – zabawa rozwijająca pamięć. |
|
III.5 III.8, IV.15 |
||||
3. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne – |
– wzbogaca słownictwo i mowę, – przełamuje lęk, – rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację, – uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa |
II.1, II.2, |
||||
4. „Kurogator” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia. |
|
II.10, III.8, IV.3, IV.5, IV.18 |
||||
5. Zajęcia rytmiczno – ruchowe – zajęcia zewnętrzne. |
– rozwija umiejętności muzyczne, – wyraża siebie poprzez sztukę, – rozwija poczucie rytmu – pobudza kreatywne i twórcze myślenie |
I.5, III.1 |
||||
6. „Pasta jajeczna” – zabawa kulinarna. |
|
II.1, III.2, III.6, III.8, IV.5 |
||||
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. |
|
I.5, I.7, III.5, III.8, IV.5 |