Miesięczny plan pracy gr. Motylki – MARZEC 2025r.

 Kategorie: Przedszkole Tęczowa Krainka II

Miesięczny plan pracy gr. Motylki – MARZEC 2025r.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

Tydzień XXV. Marcowa pogoda

  • poszerzanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych i symboli pogodowych, rozwijanie koncentracji, rozwijanie umiejętności pracy w grupie, kształtowanie świadomości zachowań odpowiedzialnych i nieodpowiedzialnych

  • poznanie obrazu graficznego głoski „g”, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w trudnych sytuacjach

  • rozwijanie zmysłu dotyku, rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych, doskonalenie umiejętności manualnych, wdrażanie do ubierania się stosownie do pogody

  • utrwalenie wiadomości na temat oznak pór roku, zapoznanie z zawodem ornitologa, doskonalenie aparatu mowy, rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania kodu, uwrażliwienie na piękno przyrody

  • poszerzanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych, utrwalanie znajomości nazw kolorów w języku angielskim, kształtowanie umiejętności przeprowadzanie eksperymentów, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie samodzielności

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXV. Marcowa pogoda

1. Po co mi czapka? – 3.03 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Marcowa pogoda” – pląs na dzień dobry.

  • wybiera samodzielnie rodzaj aktywności i zabawy podejmowanej w przedszkolu

  • zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne.

– wzbogaca słownictwo i mowę,

– przełamuje lęk,

– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację,

– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa

II.1, II.2,

3. Zajęcia rytmiczno ruchowe – zajęcia zewnętrzne.

– rozwija umiejętności muzyczne,

– wyraża siebie poprzez sztukę,

– rozwija poczucie rytmu

– pobudza kreatywne i twórcze myślenie

I.5, III.1

4. „W szaliku w kosmos” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

  • uważnie słucha czytanego tekstu

  • opisuje zachowanie bohatera tekstu

  • opowiada, jak powinien się zachować bohater tekstu, żeby uznać go za odpowiedzialnego

III.8, IV.2, IV.3, IV.5

5. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – „Czapka we wzory” – zabawa grafomotoryczna

czterolatki – „Kalosze” – memory;

pięciolatki – praca z KA3.33;

sześciolatki – praca z KA3.41.

Trzylatki:

– doskonali sprawność małej motoryki

– odtwarza układ szlaczków

czterolatki:

  • rysuje poszczególne elementy gry typu memory – pary takich samych kaloszy

pięciolatki:

  • określa właściwe zachowanie na ilustracjach

  • wskazuje, które zachowanie mogło poprzedzać sytuację przedstawioną na ostatnim obrazku

  • uzasadnia swoje zdanie

sześciolatki:

  • czyta komiks

  • rysuje ostatni element historyjki według własnego pomysłu

pięciolatkiKA3.33;

sześciolatki KA3.41.

I.7, II.1, IV.8, I.9

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • rysuje wskazane kształty obiema rękami naraz

  • słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem

  • uczestniczy w zabawach swobodnych, wybierając rodzaj aktywności

  • konstruuje, buduje z różnych klocków i materiałów

I.5, III.8, III.5 III.9, IV.12

XXV. Marcowa pogoda

2. W marcu jak w garncu – 4.03. (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Marcowa pogoda” – pląs na dzień dobry.

  • wybiera rodzaj zabawy, korzystając z wyposażenia poszczególnych kącików tematycznych

  • respektuje ustalone zasady podczas zabaw z innymi dziećmi

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. „Rozdmuchujemy farby” – zabawa logopedyczna.

  • dmucha przez słomkę z różnym natężeniem

  • wykonuje pracę plastyczną z wykorzystaniem farb

III.7, III.8, IV.2

3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg

  • współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,

  • bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.

I.4, I.5,

4. „Marcowe żaby” – wprowadzenie piosenki.

  • słucha słów i melodii piosenki

  • określa nastrój muzyki

  • wymienia oznaki wiosny na podstawie tekstu piosenki

  • ilustruje ruchem treść utworu

II.10, III.8, IV.2, IV.7, IV.18

5. „Gotujemy” – analiza słuchowa.

G jak garnek” – wprowadzenie głoski „g”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne.

Wielkie G, małe g” – wprowadzenie drukowanej litery „g, G”.

  • dokonuje syntezy głoskowej wyrazów

  • wyjaśnia pojęcie „w marcu jak w garncu”

  • dokonuje analizy sylabowej wyrazów

  • podaje liczbę sylab w wyrazie

  • wypowiada głoskę „g” w określony sposób

  • wymienia przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską „g”

  • rozpoznaje wygląd litery „g, G”

  • układa kształt litery „g, G” z różnych materiałów

  • wypowiada tekst zapamiętanej rymowanki

I.5, III.8, IV.2, IV.5, IV.8

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z KA2.9;

czterolatki – praca z KA2.11;

pięciolatki – praca z KA3.34–35;

sześciolatki – praca z KA3.42–44.

Trzylatki:

– wybiera i nalepia symbole pogody w wyznaczonym miejscu

czterolatki:

  • dorysowuje drugą połowę obrazka

  • starannie rysuje obrazki po śladzie

pięciolatki:

  • łączy obrazki z głoską „g” w nazwie z literą „g”

  • rysuje przedmiot, którego nazwa rozpoczyna się głoską „g”

  • rysuje obrazek po śladzie

  • koloruje symbole aktualnej pogody

sześciolatki:

  • podaje nazwy obrazków, dzieli je na głoski i oznacza miejsce głoski „g” w nazwach

  • czyta wyrazy i łączy je ze schematami głoskowymi

  • wyszukuje litery „g, G” i zaznacza je w tekście

  • pisze litery „g, G” po śladzie

  • dorysowuje dowolne elementy do liter w taki sposób, żeby powstał obrazek

trzylatkiKA2.9

czterolatkiKA2.11;

pięciolatki KA3.3435; sześciolatki KA3.42–44.

I.7, IV.2, IV.4, IV.5, IV.8

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • ćwiczy sprawność palców, nawlekając guziki na nitkę

  • uważnie słucha czytanego tekstu literackiego

  • podejmuje zabawy tematyczne zgodnie z zainteresowaniami

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne

I.5, I.7, III.2, III.8, III.9

XXV. Marcowa pogoda

3. Ubrania na każdą pogodę – 5.03(śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Marcowa pogoda” – pląs na dzień dobry.

  • korzysta z zabawek zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • nawiązuje kontakty z dziećmi z grupy

  • wita się z kolegami i koleżankami

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. „Jakie ubrania zostały schowane?” – zabawa sensoryczna.

  • rozpoznaje przedmiot po dotyku

  • podaje nazwy ubrań

I.7, III.7, III.8

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 25. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje proste ćwiczenia fizyczne zgodnie z instrukcją N.

  • sprawnie przeskakuje przez przeszkody

  • utrzymuje czystość ciała, ubrania i otoczenia

  • kulturalnie zachowuje się w łazience oraz podczas posiłków

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Głowa, ramiona, kolana, pięty” – zabawa ruchowa.

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

  • ilustruje ruchem tekst piosenki

I.2, I.5, III.8, III.9

5. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela w języku obcym nowożytnym

IV.21

6. „Ozdobne kalosze” – zabawa matematyczna.

  • rysuje określony kształt i wycina go

  • liczy i dodaje na konkretach

I.7, III.8, IV.8, IV.15

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • dokonuje syntezy głoskowej wyrazów

  • rysuje rozpoznany przedmiot

  • korzysta z układanek i gier edukacyjnych

  • przegląda książki z kącika czytelniczego i słucha tekstów czytanych przez N.

  • spontanicznie podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne

I.5, I.7, III.8, IV.2, IV.8

XXV. Marcowa pogoda

4. Przedwiośnie – 6.03 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Marcowa pogoda” – pląs na dzień dobry.

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne, korzystając z klocków i różnego rodzaju materiałów

  • zachowuje się swobodnie wśród rówieśników

  • śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Ptasie odgłosy” – zabawa ortofoniczna.

  • wydaje dźwięki naśladujące odgłosy różnych ptaków

  • uważnie słucha opowiadania

  • reaguje ustalonym odgłosem na nazwę ptaka wymienioną przez N.

I.5, I.9, II.10, III.8, IV.18

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 25. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych

  • porusza się zgodnie z instrukcją N.

  • wykonuje ćwiczenia siłowe

  • samodzielnie korzysta z toalety i łazienki

  • kulturalnie zachowuje się przy stole podczas posiłków

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Listek” – wiersz M. Strzałkowskiej. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • uważnie słucha tekstu

  • opowiada o przeżyciach i przemyśleniach bohaterów tekstu

  • wymienia oznaki wiosny

II.11, III.8, IV.5, IV.18

5. Robotyka – zajęcia zewnętrzne.

– rozbudza kreatywne oraz przestrzenne myślenie,

– bierze czynny udział w zajęciach z robotyki

I.6

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – „Zabawne ptaki” – zabawa manualna;

czterolatki – praca z KA2.13;

pięciolatki – praca z KA3.39;

sześciolatki – praca z KA3.4849.

trzylatek:
– maluje różnymi kolorami farb swoją rękę i odciska ją kilkakrotnie na kartce
– maluje (lub wycina z brązowego papieru) brązową farbą gałąź, na której siedzi ptak
– przykleja oko samoprzylepne i rysuje kredką dziób

czterolatki:

  • odszukuje takie same elementy jak podane w ramce

  • starannie koloruje obrazki

pięciolatki:

  • łączy zdjęcia zwierząt z ich cieniami

  • rysuje obrazek zgodnie ze wzorem

sześciolatki:

  • rysuje symbole zwiastujące wiosnę

  • odszukuje i koloruje takie same podpisy

  • słucha odgłosów ptaków

  • rysuje bociana według instrukcji

czterolatkiKA2.13;

pięciolatkiKA3.39;

sześciolatki KA3.4849.

I.7, IV.8, IV.18, IV.11

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • naśladuje odgłosy wydawane przez różne zwierzęta

  • słucha czytanego tekstu i wypowiada się na temat postaw bohaterów

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

I.5, III.8, III.9, IV.2

XXV. Marcowa pogoda

5. Dzisiaj słońce, jutro deszcz – 7.03. (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Marcowa pogoda” – pląs na dzień dobry.

  • nawiązuje kontakt z rówieśnikami poprzez rozmowę i wspólną zabawę

  • dzieli się zabawkami z innymi dziećmi

  • konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju

  • śpiewa wspólnie z rówieśnikami

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Jakie kolory ma tęcza?” – zabawa poznawcza z elementami języka angielskiego.

  • wspólnie z innymi dziećmi tworzy tęczę z bibuły / wstążek

  • wymienia kolory tęczy w języku polskim i angielskim

III.5, III.8, IV.18, VI.21

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 25. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • ćwiczy w sposób bezpieczny dla siebie i innych

  • wykonuje ćwiczenia rozwijające siłę mięśniową

  • sygnalizuje potrzebę skorzystania z toalety

  • sprząta po skończonej zabawie, odkładając zabawki na wyznaczone miejsce

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Wiosna” – wiersz K. Kuzior-Wierzbowskiej. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • wymienia oznaki wiosny na podstawie tekstu czytanego przez N. i własnej wiedzy

  • wymienia fikcyjne i realistyczne elementy tekstu

II.11, III.8, IV.3, IV.5, IV.18

5. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z ZP25 „Witraż”;

czterolatki – „Symbole pogody” – zabawa manualna;

pięciolatki – praca z KA3.40;

sześciolatki – praca z KA3.50.

trzylatek:
– wypycha elementy i wykonuje pracę zgodnie z poleceniem oraz wizualizacją

czterolatki:

  • samodzielnie układa symbole pogody z guzików

pięciolatki:

  • rysuje brakujące fragmenty ilustracji

sześciolatki:

  • wycina obrazki

  • nakleja brakujące połówki słońc

  • rysuje słońce

pięciolatkiKA3.40;

sześciolatki KA3.50.

I.7, IV.18, IV.8

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań

  • dorysowuje elementy do istniejącego rysunku w taki sposób, aby powstał rysunek o tematyce wiosennej

  • samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego

  • odkłada książki na wyznaczone miejsce

  • podejmuje zabawy tematyczne oraz konstrukcyjno-manipulacyjne

I.5, I.7, III.8, III.9, IV.8

Tydzień XXVI. W wiosennym ogrodzie

  • poszerzanie wiedzy na temat roślin ogródkowych, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni, rozwijanie pozytywnych emocji, kształtowanie umiejętności dostrzegania i celebrowania własnych sukcesów

  • poznanie obrazu graficznego głoski „c”, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, kształtowanie ciekawości i otwartości na otaczający świat

  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania liczebności zbiorów, dodawania i odejmowania, kształtowanie umiejętności współpracy

  • utrwalenie wiadomości na temat uprawy i pielęgnacji roślin, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie umiejętności kodowania, uwrażliwienie na piękno przyrody, czerpanie radości z kontaktu z przyrodą

  • rozwijanie słownictwa w języku angielskim, rozwijanie ekspresji ruchowej, doskonalenie umiejętności manualnych, rozwój zmysłu słuchu, węchu, kształtowanie cierpliwości i samodzielności

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXVI. W wiosennym ogrodzie

1. Czy chcesz zobaczyć mój ogródek? – 10.03 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Wiosenny ogródek” – pląs na dzień dobry.

  • podejmuje spontaniczne zabawy w wybranych kącikach tematycznych

  • wyraża ekspresję twórczą podczas zabaw konstrukcyjnych

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne.

– wzbogaca słownictwo i mowę,

– przełamuje lęk,

– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację,

– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa

II.1, II.2,

3. Zajęcia rytmiczno – ruchowe – zajęcia zewnętrzne.

– rozwija umiejętności muzyczne,

– wyraża siebie poprzez sztukę,

– rozwija poczucie rytmu

– pobudza kreatywne i twórcze myślenie

I.5, III.1

4. „Lena i baobab” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

  • uważnie słucha czytanego tekstu

  • opowiada o przeżyciach i emocjach bohaterów

  • odpowiada na pytania N. dotyczące tekstu

III.5, III.8, IV.5

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z KA2.11;

czterolatki – praca z KA2.14;

pięciolatki – praca z KA3.41;

sześciolatki – praca z KA3.51.

trzylatek:
– rozmawia na temat historyjki obrazkowej
– ustala, co było najpierw, a co potem, umieszcza nalepki na obrazkach z 1 lub z 2 kropkami

czterolatki:

  • ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej

  • opowiada treść historyjki

pięciolatki:

  • ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej i nalepia odpowiednie liczby

  • opowiada treść historyjki

  • rysuje roślinę

sześciolatki:

  • ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej i nalepia odpowiednie liczby

  • opowiada treść historyjki

  • rysuje osobę, którą chciałoby obdarować wyhodowaną rośliną

trzylatkiKA2.11

czterolatkiKA2.14;

pięciolatkiKA3.41;

sześciolatkiKA3.51.

I.7, II.8, III.1, IV.8, IV.12

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • odtwarza podany wzór z figur geometrycznych

  • słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem

  • inicjuje zabawy lub przyłącza się do zabaw innych dzieci

  • konstruuje, buduje z różnych klocków i materiałów

I.5, III.8, III.9, IV.9, IV.11

XXVI. W wiosennym ogrodzie

2. Cebule i cebulki – 11.03 (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Wiosenny ogródek” – pląs na dzień dobry.

  • wybiera rodzaj zabawy, korzystając z wyposażenia poszczególnych kącików tematycznych

  • ćwiczy umiejętności konstrukcyjne i manipulacyjne

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg

  • współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,

  • bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.

I.4, I.5,

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 26. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne rozciągające różne partie mięśni

  • ćwiczy równowagę, stając na jednej nodze

  • samodzielnie wykonuje czynności higieniczne i samoobsługowe

  • posługuje się umiarkowanym tonem głosu podczas posiłków

I.1, I.3, I.5, I.8

4. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – „Cebule i kwiaty” – zabawa plastyczna

czterolatki – „Cukierek” – zabawa plastyczna;

pięciolatki – praca z KA3.42–43;

sześciolatki – praca z KA3.52–54.

Trzylatki:

– koloruje obrazek zgodnie z poleceniem

czterolatki:

  • lepi z plasteliny kształty cukierków według własnego pomysłu

pięciolatki:

  • podaje nazwy przedmiotów i wskazuje te, które rozpoczynają się głoską „c”

  • rysuje obrazek i szlaczek po śladzie

  • rysuje tyle kropel, ile jest sylab w słowie „cebulka”

sześciolatki:

  • podaje nazwy przedmiotów i nakleja ich pierwsze sylaby

  • wskazuje przedmioty, których nazwy rozpoczynają się taką samą sylabą

  • czyta zdania z poznanych liter

  • zaznacza w tekście litery „c, C”

  • pisze litery „c, C” po śladzie

pięciolatki KA3.4243; sześciolatki KA3.52–54.

I.7, IV.2, IV.4, IV.5, IV.8, II.7

5. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • biega zwinnie, omijając przeszkody

  • aktywnie spędza czas na świeżym powietrzu

I.5, I.7, III.5, III.7, III.9

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • rozpoznaje poznane litery

  • podaje wyrazy rozpoczynające się wskazaną głoską

  • uważnie słucha czytanego tekstu literackiego

  • podejmuje zabawy tematyczne zgodnie z zainteresowaniami

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne

I.5, III.8, III.9, IV.2

XXVI. W wiosennym ogrodzie

3. Na rabatkach – 12.03 (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Wiosenny ogródek” – pląs na dzień dobry

  • inicjuje zabawy, do których zaprasza kolegów

  • nawiązuje kontakty z dziećmi z grupy

  • okazuje sympatię kolegom i koleżankom

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela i na nie reaguje

IV.21

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 26. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje proste ćwiczenia rozwijające różne partie mięśni

  • ćwiczy według instrukcji N.

  • utrzymuje czystość ciała, ubrania i otoczenia

  • zachowuje prawidłową postawę ciała podczas siedzenia przy stoliku

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Nadzieja ogrodniczki” – wiersz A. Edyk. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • uważnie słucha czytanego tekstu

  • wymienia warunki, jakie są potrzebne roślinom do wzrostu

  • opisuje kolejne etapy wzrostu roślin

III.8, III.9, IV.5, IV.18

5. „Podrzucamy cebulki” – zabawa ruchowa.

  • wspólnie z innymi dziećmi porusza chustą we wskazany sposób

I.5, III.8, III.9

6. „Kwiatowy obraz” – zabawa manualna.

  • rozpoznaje i podaje nazwy figur geometrycznych

  • układa z dziećmi kompozycję z figur

  • przelicza i porównuje liczbę wykorzystanych figur

I.7, III.2, III.8, III.9, IV.8

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • prawidłowo rozpoznaje cyfry, liczy, dodaje i odejmuje zgodnie z poleceniami N.

  • przestrzega ustalonych reguł podczas korzystania z gier i układanek

  • przegląda książki z kącika czytelniczego i słucha tekstów czytanych przez N.

  • komunikuje się z dziećmi podczas zabaw swobodnych

I.5, III.8, III.9, IV.15

XXVI. W wiosennym ogrodzie

4. Zakładamy wiosenną uprawę – 13.03 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Wiosenny ogródek” – pląs na dzień dobry.

  • rozmawia z uczestnikami zabawy na temat jej zasad i treści

  • organizuje sobie czas wolny z wykorzystaniem układanek i gier edukacyjnych

  • śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Fazy rozwoju roślin” – zabawa logiczna.

  • opisuje kolejne fazy wzrostu rośliny na podstawie ilustracji i własnej wiedzy

III.7, III.8, IV.18

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 26. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych

  • wykonuje słowne polecenia N.

  • prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe

  • myje ręce przed posiłkiem i po posiłku, po skorzystaniu z toalety, pobycie na dworze i w razie potrzeby

  • zachowuje czystość i estetykę podczas jedzenia

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Spacer zgodnie z instrukcją” – zabawa ruchowa.

  • porusza się zgodnie z instrukcją N.

  • prawidłowo określa kierunki

  • rozróżnia stronę prawą i lewą

  • porusza się ostrożnie, omijając inne dzieci

I.5, III.8, III.9, IV.11, IV.14

5. „Ile brakuje do 10?” – zabawa matematyczna.

  • wymyśla zadanie matematyczne dla partnera z pary

  • prawidłowo liczy, dodaje i odejmuje na konkretach

I.7, III.8, III.9, IV.15

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • segreguje i rozdziela drobne elementy palcami lub wskazanymi narzędziami

  • słucha czytanego tekstu i wypowiada się na temat postaw bohaterów

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

I.5, I.6, I.7, III.8, III.9, IV.11

XXVI. W wiosennym ogrodzie

5. Kwiatki, bratki, tulipany – 14.03 (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Wiosenny ogródek” – pląs na dzień dobry.

  • tworzy konstrukcje i budowle z różnych klocków i materiałów

  • samodzielnie aranżuje przestrzeń do zabaw tematycznych

  • śpiewa razem z rówieśnikami

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Flower, fruit, vegetable” – zabawa z elementami języka angielskiego.

  • powtarza za N. słówka w języku angielskim

  • uważnie przygląda się ilustracjom

  • wymienia zakryte ilustracje, posługując się nazwami w języku angielskim

III.5, III.8, III.9, IV.18,

VI.21

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 26. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • ćwiczy równowagę

  • wykonuje ćwiczenia rozciągające mięśnie

  • sygnalizuje potrzebę skorzystania z toalety

  • dba o czystość i porządek stolika, szafek indywidualnych, półek z zabawkami itp.

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Marcowe żaby” – utrwalenie znajomości piosenki.

  • śpiewa piosenkę razem z dziećmi

  • wykonuje prosty układa taneczny do piosenki

I.5, III.8, IV.1, IV.7

5. „Forsycja” – zabawa plastyczna.

  • obserwuje i opisuje wygląd kwiatów forsycji

  • wykonuje pracę plastyczną według wskazówek N.

  • maluje i stempluje farbami

I.7, II.11, III.8, III.9

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wykleja szablon kwiatu plasteliną

  • samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego

  • odkłada książki na wyznaczone miejsce

  • podejmuje zabawy tematyczne oraz konstrukcyjno-manipulacyjne

I.5, I.7, III.8, III.9, IV.8

Tydzień XXVII. Cztery żywioły

  • poszerzanie wiedzy na temat żywiołów oraz ich wpływu na nasze życie, kształtowanie umiejętności przeprowadzania eksperymentów, rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji i reakcji na dane zdarzenie, kształtowanie świadomości akceptowalnych i nieakceptowalnych reakcji na sytuację

  • poznanie obrazu graficznego głoski „w”, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej, budzenie ciekawości otaczającym światem

  • poszerzanie wiedzy na temat skarbów ziemi oraz ich wykorzystywania, rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania, porównywania liczebności zbiorów oraz kodowania, kształtowanie umiejętności współpracy

  • zapoznanie ze sposobem wzywania pomocy w sytuacji zagrożenia, utrwalenie znajomości numerów alarmowych, rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie umiejętności współpracy, rozwijanie odpowiedzialnej i bezpiecznej postawy w kontakcie z ogniem

  • poznanie nazw żywiołów w języku angielskim, rozwijanie umiejętności koncentracji, poczucia rytmu i ekspresji tanecznej, doskonalenie umiejętności czytania globalnego, doskonalenie umiejętności pracy w grupie, czerpanie radości ze wspólnej zabawy

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXVII. Cztery żywioły

1. Jak się zachować podczas burzy? – 17.03 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Cztery żywioły” – pląs na dzień dobry.

  • właściwie odnosi się do rówieśników podczas zabaw

  • zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne.

– wzbogaca słownictwo i mowę,

– przełamuje lęk,

– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację,

– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa

II.1, II.2,

3. Zajęcia rytmiczno – ruchowe. – zajęcia zewnętrzne.

– rozwija umiejętności muzyczne,

– wyraża siebie poprzez sztukę,

– rozwija poczucie rytmu

– pobudza kreatywne i twórcze myślenie

I.5, III.1

4. „Piąty żywioł” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

  • wymienia nazwy żywiołów

  • opowiada o zagrożeniach i niebezpieczeństwach związanych z żywiołami na podstawie tekstu i własnej wiedzy

  • wymienia humorystyczne elementy w tekście

III.8, IV.2, IV.3, IV.5

5. Zabawy przy stolikach:

czterolatki – „Żywioły” – zabawa plastyczna;

pięciolatki – praca z KA3.49;

sześciolatki – praca z KA3.61.

czterolatki:

  • wydziera z papieru i nakleja na kartkę symbol wybranego żywiołu

pięciolatki:

  • zaznacza ilustracje przedstawiające prawidłowe i nieprawidłowe zachowanie podczas burzy

sześciolatki:

  • zaznacza ilustracje przedstawiające prawidłowe i nieprawidłowe zachowanie wobec żywiołów

pięciolatkiKA3.49;

sześciolatkiKA3.61.

I.7, II.1, IV.8,

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wymienia zapamiętane elementy budowli z różnych figur geometrycznych

  • słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem

  • wybiera aktywności i zabawy zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • korzysta z wyposażenia kącika plastycznego podczas zabaw swobodnych

I.5, I.7, III.8, III.9, IV.11

XXVII. Cztery żywioły

2. Woda – 18.03 (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Cztery żywioły” – pląs na dzień dobry.

  • wybiera rodzaj zabawy, korzystając z wyposażenia poszczególnych kącików zainteresowań

  • wciela się w role podczas zabaw tematycznych

  • powtarza słowa piosenki

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. „Coraz większe chmury” – zabawa oddechowa.

  • ćwiczy mięśnie aparatu mowy

  • przenosi papierowe elementy za pomocą słomki

III.7, III.8, IV.2

3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg

  • współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,

  • bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.

I.4, I.5,

4. „Woda” – zapoznanie z piosenką.

  • powtarza słowa i melodię piosenki

  • opowiada o potrzebie i sposobach oszczędzania wody na podstawie tekstu piosenki i własnych doświadczeń

III.8, IV.5, IV.7, IV.18

5. „Woda to życie” – zabawa słuchowa. „Woda” – analiza słuchowa słowa.

W jak woda” – wprowadzenie głoski „w”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne.

Wielkie W, małe w” – wprowadzenie drukowanej litery „w, W”.

  • w skupieniu słucha i rozpoznaje nagrane odgłosy przyrody

  • dzieli słowa na sylaby i podaje ich liczbę

  • prawidłowo wypowiada głoskę „w”

  • wymienia wyrazy rozpoczynające się głoską „w”

  • wskazuje wyrazy zawierające głoskę „w”

  • zapoznaje się z wyglądem drukowanej litery „w, W”

  • układa kształt małej i wielkiej litery „w, W” ze wskazanego materiału

  • reaguje określonym ruchem na sygnał

I.5, III.8, IV.2, IV.5, IV.8

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z KA2.13;

czterolatki – praca z KA2.16;

pięciolatki – praca z KA3.50–51;

sześciolatki – praca z KA3.62–64.

trzylatek:
– łączy ze sobą właściwe obrazki

czterolatki:

  • uzupełnia ilustracje nalepkami

  • podaje przykłady wykorzystania wody przez ludzi

pięciolatki:

  • wskazuje obrazki, w których nazwach słychać głoskę „w”

  • rysuje obrazek po śladzie

  • wyjaśnia, skąd się wzięła nazwa rybki „welon”

sześciolatki:

  • skreśla zdjęcia, w których nazwach nie występuje głoska „w”

  • koloruje miejsce występowania głoski „w” w wyrazach

  • czyta zdania i łączy je z właściwymi obrazkami

  • wyszukuje i zaznacza litery „w, W” w tekście

  • pisze litery „w, W” po śladzie

  • dorysowuje dowolne elementy do liter w taki sposób, żeby powstał obrazek

trzylatkiKA2.13;

czterolatki

KA2.16;

pięciolatki KA3.5051; sześciolatki KA3.62–64.

I.7, IV.2, IV.4, IV.5, IV.8, III.8, IV.8, IV.12, IV.18

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wskazuje w sali przedmioty rozpoczynające się głoską podaną przez N.

  • organizuje sobie czas wolny z wykorzystaniem układanek i gier edukacyjnych

  • uważnie słucha czytanego tekstu i przegląda książeczki

  • podejmuje zabawy swobodne zgodnie z zainteresowaniami

I.5, III.2, III.8, IV.2

XXVII. Cztery żywioły

3. Ziemia – 19.03 (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Cztery żywioły” – pląs na dzień dobry.

  • korzysta z zabawek zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • respektuje wspólne ustalenia dotyczące zabawy

  • okazuje sympatię kolegom i koleżankom

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. „Ziemia” – rozmowa kierowana.

  • podaje rozwiązanie zagadki słownej

  • podaje przykłady surowców naturalnych na podstawie ilustracji i własnej wiedzy

I.7, III.6, III.8, IV.5

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 27. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje proste ćwiczenia fizyczne

  • ćwiczy mięśnie nóg i brzucha

  • sprawnie pełza na brzuchu

  • utrzymuje czystość ciała, ubrania i otoczenia

  • wsuwa krzesełko do stolika po skończonym posiłku

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Pracujemy w kopalni” – opowieść ruchowa.

  • przedstawia ruchem treść opowiadania

  • porusza się w różny sposób

I.5, III.8, III.9

5. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela w języku obcym nowożytnym

IV.21

6. „Węglowe obrazy” – zabawa plastyczna.

  • wykonuje rysunek na dowolny temat za pomocą węgla drzewnego

  • prezentuje dzieciom swoją pracę

I.7, III.8, IV.8

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • prawidłowo odczytuje trasę zakodowaną za pomocą strzałek

  • samodzielnie korzysta z układanek i gier edukacyjnych

  • wybiera teksty literackie do czytania przez N.

  • spontanicznie podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne z innymi dziećmi

I.5, III.2, III.8, IV.9, IV.14

XXVII. Cztery żywioły

4. Ogień – 20.03 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Cztery żywioły” – pląs na dzień dobry.

  • realizuje własne pomysły twórcze, korzystając z zabawek i wyposażenia sali

  • zaprasza do zabawy dzieci nieśmiałe

  • śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. Robotyka – zajęcia zewnętrzne.

– rozbudza kreatywne oraz przestrzenne myślenie,

– bierze czynny udział w zajęciach z robotyki

I.6

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 27. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych

  • porusza się zgodnie z instrukcją N.

  • wykonuje ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg

  • stosuje zasady bezpieczeństwa w łazience, nie rozchlapując wody

  • umiejętnie używa sztućców podczas jedzenia

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Tańczące płomienie” – improwizacja ruchowa.

  • Ilustruje ruchem treść opowiadania

  • opowiada o korzyściach i zagrożeniach związanych z ogniem

III.8, IV.1, IV.7

5. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • biega zwinnie, uciekając lub goniąc inne dziecko

  • godzi się z przegraną, podporządkowując się zasadom gry

I.5, III.8, III.9

6. „Numery alarmowe” – zabawa kreatywna.

  • układa kształt wskazanego numeru alarmowego z różnych materiałów

  • współpracuje z dziećmi przy wykonywaniu zadania

I.6, III.6, III.7, III.8

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • układa numery alarmowe z podanych cyfr

  • słucha czytanego tekstu i wypowiada się na temat postaw bohaterów

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • korzysta z dostępnych gier i układanek edukacyjnych

I.5, III.8, III.9, IV.15

XXVII. Cztery żywioły

5. Powietrze – 21. 03 (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Cztery żywioły” – pląs na dzień dobry.

  • podczas zabawy zwraca uwagę na kolegów potrzebujących pomocy

  • dzieli się zabawkami z innymi dziećmi

  • konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju

  • śpiewa wspólnie z rówieśnikami

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. Zestaw ćwiczeń porannych nr 27. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • ćwiczy w sposób bezpieczny dla siebie i innych

  • wykonuje ćwiczenia rozwijające siłę mięśniową

  • umiejętnie korzysta z chusteczek higienicznych

  • pomaga w rozdawaniu jedzenia i sprzątaniu po posiłku

I.1, I.3, I.5, I.8

3. „ Do domu! Do domu!” – wiersz E. Szelburg-Zarembiny. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • odpowiada na pytania związane z tekstem czytanym przez N.

  • wymienia oznaki zbliżającej się burzy

  • opisuje sposoby bezpiecznego zachowania podczas burzy

  • ilustruje ruchem treść wiersza

I.5, III.8, IV.5

4. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z ZP27 „Żywioły – emblematy”;

czterolatki – praca z ZP27 „Żywioły – emblematy”;

pięciolatki – praca z ZP27 „Żywioły – opaska”;

sześciolatki – praca z ZP27 „Żywioły – opaska”.

trzylatek:

wypycha elementy i wykonuje pracę zgodnie z poleceniem

czterolatki:

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

pięciolatki:

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

sześciolatki:

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

trzylatkiZP27 „Żywioły – emblematy”;

czterolatki ZP27;

pięciolatkiZP27;

sześciolatkiZP27.

I.7,

IV.18

II.7

IV.12

5. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wypowiada nazwy żywiołów w języku angielskim

  • wskazuje kolor przyporządkowany danemu żywiołowi

  • samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego

  • podejmuje zabawy tematyczne samodzielnie lub w małych grupach

  • korzysta z dostępnych gier, puzzli, układanek edukacyjnych

I.5, III.2, III.8, IV.21

Tydzień XXVIII. W teatrze i kinie

  • poszerzanie wiedzy na temat kina i teatru, rozwijanie umiejętności odróżniania wstydu od tremy, kształtowanie sprawności motoryki dużej

  • poznanie obrazu graficznego głoski „z, Z”, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej, kształtowanie samodzielności i umiejętności czekania na swoją kolej

  • przypomnienie nominałów polskich monet i banknotów, doskonalenie orientacji w przestrzeni oraz umiejętności stosowania liczebników porządkowych, rozwijanie umiejętności operowania pieniędzmi, rozwijanie samodzielności w zabawie i pracy

  • poszerzenie wiedzy na tematów psów, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie empatii i wrażliwości wobec zwierząt

  • poznanie nazw miejsc publicznych w języku angielskim, doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur oraz ich właściwości, uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej, rozwijanie kreatywności, kształtowanie umiejętności zachowania się w miejscach publicznych

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXVIII. W teatrze i kinie

1. Czym się różni wstyd od tremy? – 24.03 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W teatrze i kinie” – pląs na dzień dobry.

  • samodzielnie organizuje sobie czas wolny

  • otwarcie i asertywnie mówi o swoich potrzebach i oczekiwaniach wobec uczestników zabawy

  • wznosi konstrukcje, używając różnego rodzaju klocków i innych materiałów

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne –

– wzbogaca słownictwo i mowę,

– przełamuje lęk,

– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację,

– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa

II.1, II.2,

3. Zajęcia rytmiczno – ruchowe – zajęcia zewnętrzne.

– rozwija umiejętności muzyczne,

– wyraża siebie poprzez sztukę,

– rozwija poczucie rytmu

– pobudza kreatywne i twórcze myślenie

I.5, III.1

4. „O ho ho” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

  • opowiada o uczuciu strachu i tremy na podstawie tekstu i własnych doświadczeń

  • opisuje emocje bohaterów i ocenia ich zachowanie

  • podaje sposoby radzenia sobie z tremą

II.1, II.2, II.7, III.8, IV.5

5. „Teatr i kino” – rozmowa kierowana.

  • wymienia podobieństwa i różnice między teatrem i kinem na podstawie własnych doświadczeń, ilustracji i informacji od N.

III.8, IV.2, IV.5, IV.6

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • gra w grę typu memory, sudoku itp., przestrzegając ustalonych reguł

  • słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem

  • korzysta z wyposażenia poszczególnych kącików tematycznych według własnego pomysłu

  • konstruuje, buduje z różnych klocków i materiałów

I.5, I.7, II.1, III.8, IV.11

XXVIII. W teatrze i kinie

2. Przyjdź na czas! – 25.03 (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W teatrze i kinie” – pląs na dzień dobry.

  • zaprasza dzieci do wspólnej zabawy lub przyłącza się do zabaw innych

  • podejmuje zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. „U zegarmistrza” – zabawa ortofoniczna.

  • wykonuje ćwiczenia usprawniające aparat mowy

  • naśladuje dźwięki wydawane przez N.

III.8, IV.2

3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg

  • współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,

  • bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.

I.4, I.5,

4. „Teatr” – wiersz A. Nożyńskiej-Demianiuk. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • opisuje wygląd sali teatralnej na podstawie tekstu i własnych doświadczeń

  • wyjaśnia, dlaczego teatr nazywany jest magicznym miejscem

  • opowiada o swoich przemyśleniach i odczuciach

III.8, IV.2, IV.5

5. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z KA2.15;

czterolatki – praca z KA2.19;

pięciolatki – praca z KA3.58–59;

sześciolatki – praca z KA3.72–74.

trzylatek:
– łączy sylwety postaci z ich cieniami
– otacza pętlą właściwy obrazek

czterolatki:

  • odszukuje cień zegara przedstawionego na ilustracji

  • słucha odgłosu zegara

  • rysuje szlaczek po śladzie

pięciolatki:

  • określa głoski w nagłosie

  • łączy obrazki z literami „z” lub „s”

  • rysuje obrazek i szlaczek po śladzie

sześciolatki:

  • uzupełnia brakujące litery w nazwach obrazków

  • wskazuje wyrazy rozpoczynające się literą „z” oraz mających literę „z” w środku

  • zaznacza litery „z, Z” w tekście

  • pisze litery po śladzie

  • dorysowuje dodatkowe elementy do litery

trzylatkiKA2.15;

czterolatkiKA2.19;

pięciolatki KA3.5859; sześciolatki KA3.72–74.

I.7, IV.2, IV.4, IV.5, IV.8, III.8,

IV.7,

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • układa wyrazy z rozsypanki literowej

  • z pomocą nauczyciela korzysta z gier i układanek edukacyjnych

  • uważnie słucha czytanego tekstu literackiego

  • podejmuje zabawy tematyczne zgodnie z zainteresowaniami

I.5, III.2, III.8, IV.4

XXVIII. W teatrze i kinie

3. Na widowni – 26.03 (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W teatrze i kinie” – pląs na dzień dobry

  • korzysta z wyposażenia kącików tematycznych zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • szanuje potrzeby i oczekiwania uczestników wspólnej zabawy

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. „Sudoku z monetami” – zabawa logiczna.

  • gra w grę typu „sudoku” zgodnie z jej zasadami

  • rozpoznaje monety o różnych nominałach

II.8, III.8, IV.11, IV.17

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 28. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje proste ćwiczenia fizyczne kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała

  • ćwiczy według instrukcji N.

  • okazuje zaufanie partnerowi podczas ćwiczeń

  • utrzymuje czystość ciała, ubrania i otoczenia

  • je posiłek w sposób kulturalny i estetyczny

I.1, I.3, I.5, I.8, III.8

4. „Szukamy swojego miejsca” – opowieść ruchowa.

  • rozpoznaje miejsce oznaczone określoną liczbą

  • opisuje miejsce za pomocą liczebników porządkowych

I.5, III.8, IV.11

5. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela w języku obcym nowożytnym

IV.21

6. „W której kasie kupię bilet?” – zabawa matematyczna.

  • rozpoznaje monety i banknoty o różnych nominałach

  • łączy liczbę z określoną sumą pieniędzy

I.5, III.8, IV.15, IV.17

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • prawidłowo stosuje liczebniki porządkowe

  • rozpoznaje i podaje nazwy kolorów

  • korzysta z układanek i gier edukacyjnych

  • przegląda książki z kącika czytelniczego

  • respektuje prawo innych dzieci do zabawy tymi samymi zabawkami

  • wznosi budowle i podaje ich nazwy

I.5, III.2, III.8, IV.15

XXVIII. W teatrze i kinie

4. Zwierzęcy aktorzy – 27.03 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W teatrze i kinie” – pląs na dzień dobry.

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne, korzystając z klocków i innych materiałów

  • podporządkowuje się ustalonym regułom podczas zabaw i gier

  • śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Zwierzęta i ich środowisko” – zabawa przyrodnicza.

  • podaje nazwy zwierząt i ich środowisko życia

  • klasyfikuje elementy w oparciu o podaną cechę

II.10, III.8, IV.18

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 28. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych rozwijających świadomość ciała

  • porusza się zgodnie z instrukcją N.

  • ćwiczy wspólnie z dzieckiem w parze

  • samodzielnie korzysta z toalety

  • kulturalnie zjada posiłek, nie rozmawiając z pełnymi ustami

I.1, I.3, I.5, I.8, III.8

4. „Kamerzyści zwierząt” – zabawa ruchowa.

  • recytuje poznaną rymowankę

  • dzieli słowa na sylaby i głoski

  • naśladuje sposób poruszania się i odgłosy wskazanego zwierzęcia

III.8, IV.1, IV.7

5. „Poszukiwany bohater filmu” – zabawa logiczna.

  • uważnie słucha informacji podawanych przez N.

  • wskazuje ilustrację zwierzęcia na podstawie słownego opisu N.

I.7, III.5, III.8, IV.8, IV.18

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • podaje informacje o wybranym zwierzęciu na podstawie własnej wiedzy

  • słucha czytanego tekstu i analizuje postępowanie bohaterów

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

I.5, III.8, III.9, IV.18

XXVIII. W teatrze i kinie

5. Sztuka kinowa i teatralna – 28.03 (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W teatrze i kinie” – pląs na dzień dobry.

  • nawiązuje kontakt z rówieśnikami, przełamując nieśmiałość

  • dzieli się zabawkami z innymi dziećmi

  • konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju

  • śpiewa wspólnie z rówieśnikami

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Droga do kina” – zabawa grafomotoryczna.

  • samodzielnie rysuje szlaczek obiema rękami

  • odwzorowuje szlaczek narysowany przez N.

I.7, III.8, IV.8

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 28. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • ćwiczy w sposób bezpieczny dla siebie i innych

  • wykonuje ćwiczenia rozwijające świadomość ciała

  • sygnalizuje potrzebę skorzystania z toalety

  • zachowuje prawidłową postawę ciała podczas siedzenia przy stoliku

I.1, I.3, I.5, I.8, III.8

4. „W kinie” – rozmowa na podstawie opowiadania D. Gellner.

  • słucha czytanego tekstu

  • ocenia zachowanie bohaterów tekstu

  • wymienia zasady kulturalnego zachowania w kinie

III.5, III.8, IV.5

5. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z ZP28 „Pacynki”;

czterolatki – praca z ZP28 „Pacynki”;

pięciolatki – praca z ZP28 „Pacynka”;

sześciolatki – praca z ZP28 „Pacynka”.

trzylatek:

wypycha elementy i wykonuje pracę zgodnie z poleceniem oraz wizualizacją

czterolatki:

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

pięciolatki:

  • precyzyjnie wycina i skleja elementy pracy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

sześciolatki:

  • precyzyjnie wycina i skleja elementy pracy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

trzylatkiZP28

czterolatkiZP28;

pięciolatkiZP28;

sześciolatki ZP28.

I.7, IV.18, IV.8

6. „Seans filmowy” – wspólne oglądanie bajki.

  • ogląda film wspólnie z dziećmi

  • aranżuje przestrzeń sali w taki sposób, aby przypominała kino

  • wymienia zasady kulturalnego zachowania podczas seansu filmowego i stosuje się do nich

I.9, II.7, III.2, III.8, IV.19

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • rysuje szlaczki po śladzie

  • wycina, sprawnie posługując się nożyczkami

  • samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego

  • odkłada książki na wyznaczone miejsce

  • podejmuje zabawy tematyczne oraz konstrukcyjno-manipulacyjne

I.5, I.7, III.2, III.8, IV.8

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXIX. Z kurnika do koszyka

1. Czego symbolem jest jajko? – 31.03 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Z kurnika do koszyka” – pląs na dzień dobry.

  • samodzielnie organizuje sobie czas wolny

  • zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami

  • nawiązuje relacje z rówieśnikami w czasie zabawy

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. „Ile jajek jest w wytłaczance?” – zabawa rozwijająca pamięć.

  • uważnie patrzy, zapamiętując jak najwięcej szczegółów

  • liczy elementy i porównuje liczebność zbiorów

  • podaje zapamiętane dane

III.5 III.8, IV.15

3. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne –

– wzbogaca słownictwo i mowę,

– przełamuje lęk,

– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację,

– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa

II.1, II.2,

4. „Kurogator” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

  • uważnie słucha czytanego tekstu

  • podaje przykłady zwierząt wykluwających się z jajek

  • wyjaśnia, dlaczego obecnie nie można wyhodować dinozaura

  • uzasadnia, dlaczego jajko jest nazywane symbolem życia

II.10, III.8, IV.3, IV.5, IV.18

5. Zajęcia rytmiczno – ruchowe – zajęcia zewnętrzne.

– rozwija umiejętności muzyczne,

– wyraża siebie poprzez sztukę,

– rozwija poczucie rytmu

– pobudza kreatywne i twórcze myślenie

I.5, III.1

6. „Pasta jajeczna” – zabawa kulinarna.

  • przygotowuje potrawę pod kierunkiem N.

  • zachowuje zasady higieny podczas pracy

  • rozpoznaje i podaje nazwy składników wykorzystanych do przygotowania pasty

II.1, III.2, III.6, III.8, IV.5

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wskazuje etapy obierania jajka w odpowiedniej kolejności

  • słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem

  • inicjuje zabawy lub przyłącza się do zabaw innych dzieci

  • konstruuje, buduje z różnych klocków i materiałów

I.5, I.7, III.5, III.8, IV.5

Najnowsze wpisy
Skontaktuj się z nami!

Zapraszamy serdecznie do zadawania pytań. Wyjaśnimy wszystkie Państwa pytania.

Nieczytelne? Zmień tekst.

Zacznij pisać i wciśnij ENTER by wyszukać