Miesięczny plan pracy gr. Tropiciele – LUTY

 Kategorie: Przedszkole Tęczowa Krainka III

Miesięczny plan pracy gr. Tropiciele – LUTY
Tydzień XXI. Zwierzęta egzotyczne
● poszerzanie wiedzy na temat zwierząt, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, kształtowanie empatii wobec zwierząt, rozwijanie
umiejętności matematycznych
● poznanie obrazu graficznego głoski „p”, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, kształtowanie postawy
tolerancji wobec innych narodowości
● poznanie liczby i cyfry 0, doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie porównywania ciężkości, posługiwania się wagą, przeliczania, dodawania i
odejmowania, rozwijanie umiejętności dostrzegania swoich emocji i rozmawiania o nich
● poznanie fauny poszczególnych kontynentów, poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie postawy
radości ze wspólnej zabawy
● utrwalenie znajomości nazw zwierząt w języku angielskim, doskonalenie orientacji w przestrzeni, doskonalenie umiejętności manualnych, rozwijanie umiejętności
współpracy oraz czerpania radości ze wspólnej zabawy
Numer
i temat
tygodnia
Numer
i temat dnia
Działania dzieci Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne) Pomoce Osiągnię
cia
dziecka
Kompetencje
kluczowe
XXI.
Zwierz
ęta
egzoty
czne
1. Straszne
czy
zachwycając
e? –
3.02(pon)
1. Zabawy dowolne w
kącikach tematycznych.
„Zwierzęta egzotyczne” –
pląs na dzień dobry.
– samodzielnie organizuje sobie czas wolny
– zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi
konstrukcjami
– nawiązuje relacje z rówieśnikami w czasie zabawy
– śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę
I.5, I.6,
III.2, III.8,
III.9
Kompetencje
osobiste, społeczne
i w zakresie
umiejętności
uczenia się;
kompetencje
obywatelskie
2. „Takie same węże” –
nauka ciszy i koncentracji.
– samodzielnie rysuje węża
– rozpoznaje i podaje nazwy figur geometrycznych
– odtwarza zapamiętany układ figur
– pracuje w ciszy
I.4, I.7,
III.8, III.9,
IV.12
3. Zajęcia rytmiczno –
ruchowe – zajęcia
zewnętrzne.
– rozwija umiejętności muzyczne,
– wyraża siebie poprzez sztukę,
– rozwija poczucie rytmu
– pobudza kreatywne i twórcze myślenie
I.5, III.1
4. „
Pim
p
u
ś


o
p
o
wia
d
a
nie
M. M
a
z
a
n. Wprowadzenie do temat
u
t
y
g
o
d
nia. –
p
o
d
a
j
e
p
r
z
y
k
ł
a
d
y
z
wie
r
z
ą
t
d
o
m
o
w
y
c
h i e
g
z
o
t
y
c
z
n
y
c
h
n
a
p
o
d
s
t
a
wie
t
e
k
s
t
u i w
ł
a
s
n
e
j
wie
d
z
y

o
p
o
wia
d
a
o
e
m
o
c
j
a
c
h i p
r
z
e
ż
y
cia
c
h
b
o
h
a
t
e
r
ó
w
o
p
o
wia
d
a
nia III.8
, IV.2
, IV.3, IV.5
5. „
M
a
ł
pie
p
s
o
t
y


z
a
b
a
w
a
r
u
c
h
o
w
a
bie
ż
n
a. „
C
z
y
z
wie
r
z
ę
t
a
m
a
j
ą
e
m
o
c
j
e
?


p
o
g
a
d
a
n
k
a. „
M
a
ł
p
a i pił
k
a


z
a
b
a
w
a
r
u
c
h
o
w
a
n
a
śla
d
o
w
c
z
a. „
Z
a
g
a
d
ki o
z
wie
r
z
ę
t
a
c
h


r
o
z
wią
z
y
w
a
nie
z
a
g
a
d
e
k
s
ł
o
w
n
y
c
h. „
N
a
śla
d
u
j
e
m
y
min
y


z
a
b
a
w
a
n
a
śla
d
o
w
c
z
a. –
r
e
c
y
t
u
j
e
k
r
ó
t
k
ą
r
y
m
o
w
a
n
k
ę

s
z
y
b
k
o i z
win
nie
bie
g
a

u
c
z
e
s
t
nic
z
y
w
z
a
b
a
wie
r
u
c
h
o
w
e
j
z
g
o
d
nie
z
j
e
j
z
a
s
a
d
a
mi – opowiada o zachowaniu i emocjach zwierząt na podstawie własnych doświadczeń – sprawnie podaje i chwyta piłkę – wymyśla proste ćwiczenie gimnastyczne – wykonuje ćwiczenie zaproponowane przez dzieci – odgaduje nazwę zwierzęcia na podstawie usłyszanego opisu – ilustruje za pomocą mimiki twarzy wskazaną emocję i podaje jej nazwę I.5
, II.1
, II.9, IV.2
, IV.18
6. Z
a
b
a
w
y
p
r
z
y
s
t
olik
a
c
h

s
a
m
o
d
zielnie
r
y
s
u
j
e
p
o
s
t
a
ć
s
ł
o
nia

w
y
kle
j
a
o
b
r
a
z
e
k
k
a
w
a
ł
k
a
mi p
o
cię
t
e
g
o
p
a
pie
r
u
– I.7
, II.1
, IV.8
7. P
r
a
c
a in
d
y
wid
u
aln
a
z
w
y
b
r
a
n
y
mi d
zie
ć
mi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. –
k
o
n
t
y
n
u
u
j
e
r
o
z
p
o
c
z
ę
t
y
p
r
z
e
z
N. r
y
t
m
z
fig
u
r

r
o
z
p
o
z
n
a
j
e i p
o
d
a
j
e
n
a
z
w
y
fig
u
r
g
e
o
m
e
t
r
y
c
z
n
y
c
h

s
ł
u
c
h
a
c
z
y
t
a
n
e
g
o
t
e
k
s
t
u
z
e
z
r
o
z
u
mie
nie
m
– inic
j
u
j
e
z
a
b
a
w
y lu
b
p
r
z
y
ł
ą
c
z
a
się
d
o
z
a
b
a
w in
n
y
c
h
d
zie
ci – konstruuje, buduje z różnych klocków i materiałów I.5
, III.8
, III.5 III.9
, IV.12
X
XI.
Z
w
i
e
r
z
ę
t
a
e
g
z
o
t
y
c
z
n
e
2
.
P
a
n
d
a
,
p
a
p
u
g
a
,
p
a
n
t
e
r
a

4
.
0
2
(
w
t
)
1. Z
a
b
a
w
y
d
o
w
oln
e
w
k
ą
cik
a
c
h
t
e
m
a
t
y
c
z
n
y
c
h. „Zwierzęta egzotyczne”

plą
s
n
a
d
zie
ń
d
o
b
r
y. –
w
y
bie
r
a
r
o
d
z
a
j
z
a
b
a
w
y,
k
o
r
z
y
s
t
a
j
ą
c
z
w
y
p
o
s
a
ż
e
nia
p
o
s
z
c
z
e
g
óln
y
c
h
k
ą
cik
ó
w
t
e
m
a
t
y
c
z
n
y
c
h

r
e
s
p
e
k
t
u
j
e
g
r
u
p
o
w
e
z
a
s
a
d
y
p
o
d
c
z
a
s
z
a
b
a
w
z in
n
y
mi dziećmi – śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę I.5
, I.6
, III.2, III.8
, III.9
k
o
m
p
e
t
e
n
c
j
e
w
z
a
k
r
e
sie
r
o
z
u
mie
nia i tworzenia informacji 2. „Małpki ćwiczą swoje buzie” – zabawa logopedyczna. – staranie wykonuje ćwiczenia języka i buzi według instrukcji N. III.8, III.9, IV.2 3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne. – wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne – wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg I.4, I.5,
– współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania
ćwiczenia,
– bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.
4. „Afryka Kongo” –
wprowadzenie piosenki.
– powtarza słowa i melodię piosenki
– opowiada o przyrodzie Afryki na podstawie tekstu
piosenki i własnej wiedzy
– ilustruje ruchem treść piosenki
III.8, IV.1,
IV.7, IV.18
5. „Papuga, panda,
pantera” – układanie
puzzli.
„Papuga” – zabawa
językowa.
„P jak papuga” –
wprowadzenie głoski „p”,
analiza i synteza słuchowa,
ćwiczenia fonacyjne.
„Wielkie P, małe p” –
wprowadzenie drukowanej
litery „p, P”.
– układa puzzle wspólnie z dziećmi w grupie
– opisuje zwierzę przedstawione na rysunku
– sprawnie wycina paski bibuły
– dzieli wyrazy na sylaby i podaje ich liczbę
– wypowiada głoskę „p” w określony sposób
– wymienia słowa rozpoczynające się głoską „p”
– zapoznaje się z wyglądem litery „p, P”
– obserwuje prawidłowy sposób kreślenia litery „p, P”
– układa z różnych materiałów kształt litery „p, P”
– kreśli literę „p, P” palcem na sypkim podłożu
– wykleja kontur litery plasteliną
I.5, I.6,
III.8, IV.2,
IV.4
6. Zabawy przy stolikach:
praca z KA2.1; – łączy młode i dorosłe zwierzęta tego samego gatunku
– podaje nazwy zwierząt i dzieli je na sylaby
– rysuje obrazek po śladzie i koloruje go
KA2.1; I.7, IV.2,
IV.4, IV.5,
IV.8
7. Praca indywidualna z
wybranymi dziećmi.
Słuchanie tekstów
literackich. Zabawy
dowolne w kącikach
zainteresowań.
– układa nazwy zwierząt z rozsypanki literowej
– z pomocą nauczyciela korzysta z gier i układanek
edukacyjnych
– uważnie słucha czytanego tekstu; przegląda książeczki
– podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie z
zainteresowaniami
I.5, III.8,
III.9, IV.4
XXI.
Zwierz
ęta
3.
Rekordziści
wśród
1. Zabawy dowolne w
kącikach tematycznych.
„Zwierzęta egzotyczne” –
pląs na dzień dobry.
– korzysta z zabawek zgodnie ze swoimi
zainteresowaniami
– nawiązuje kontakty z dziećmi z grupy
– okazuje sympatię kolegom i koleżankom
I.5, I.6,
III.2, III.8,
III.9
kompetencje
matematyczne oraz
kompetencje w
zakresie nauk
egzoty
czne
zwierząt –
5.02 (śr)
– śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi przyrodniczych,
technologii i
inżynierii
2. „Treser zwierząt” –
zabawa ruchowa
rozwijająca koncentrację.
– pokazuje dzieciom ruchy charakterystyczne dla danego
zwierzęcia
– naśladuje dziecko w roli tresera
– odgaduje, kto kieruje pozostałymi dziećmi
I.5, III.8,
III.9, IV.18
3. Zestaw ćwiczeń
porannych nr 21.
Kształtowanie codziennych
nawyków higienicznych po
zabawie i przed posiłkiem.
– wykonuje proste ćwiczenia fizyczne wzmacniające duże
grupy mięśniowe
– ćwiczy według instrukcji N.
– utrzymuje czystość ciała, ubrania i otoczenia
– kulturalnie i uprzejmie zachowuje się w łazience oraz
podczas posiłków
I.1, I.3,
I.5, I.8,
III.8
4. Język angielski – zajęcia
zewnętrzne.
– Rozumie proste polecenia nauczyciela i na nie reaguje IV.21
5. „Ile było zwierząt?” –
wprowadzenie liczby 0.
„Cztery nogi, zero ogonów”
– zabawa ruchowa.
„Kto będzie pierwszy?” –
utrwalenie znajomości
aspektu porządkowego
liczb.
„Jak wygląda zero?” –
poznanie zapisu
graficznego liczby 0.
– przyporządkowuje wskazane zwierzęta określonym
figurom geometrycznym
– uważnie słucha treści zadania
– wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji
zabawowej
– wyjaśnia znaczenie pojęć „nic”, „zero”
– odgaduje nazwy zwierząt na podstawie wskazówek
– naśladuje sposób poruszania się wskazanych zwierząt
– prawidłowo posługuje się liczebnikami porządkowymi
– rozpoznaje wygląd cyfry 0
– obserwuje i naśladuje sposób kreślenia cyfry 0
– układa kształt cyfry z różnych materiałów
I.5, III.8,
IV.8,
IV.15,
IV.18
6. Zabawy przy stolikach:
praca z KA2.2; – porównuje wysokość zwierząt na ilustracji i łączy je od
najniższego do najwyższego
– rozpoznaje nagrane odgłosy zwierząt
– KA2.2; I.7, IV.8,
IV.12,
IV.18
7. Praca indywidualna z
wybranymi dziećmi.
Słuchanie tekstów
literackich. Zabawy
– przelicza przedmioty i układa je od najmniejszego do
największego
– korzysta z układanek i gier edukacyjnych
– przegląda książki z kącika czytelniczego; słucha tekstów
czytanych przez N.
I.5, III.8,
III.9,
IV.11,
IV.15
dowolne w kącikach
zainteresowań.
– spontanicznie podejmuje zabawy z innymi dziećmi
– wznosi budowle i podaje ich nazwy
XXI.
Zwierz
ęta
egzoty
czne
4. W wodzie,
na lądzie, w
powietrzu –
6.02 (czw)
1. Zabawy dowolne w
kącikach tematycznych.
„Zwierzęta egzotyczne” –
pląs na dzień dobry.
– inicjuje zabawy konstrukcyjne, korzystając z różnego
rodzaju klocków i innych materiałów
– zachowuje się swobodnie wśród rówieśników w grupie
– śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi
I.5, I.6,
III.2, III.8,
III.9
kompetencje w
zakresie
świadomości i
ekspresji kulturalnej
2. „Ruchy i odgłosy” –
zabawa słuchowa
rozwijająca koncentrację.
– rozpoznaje nagrane odgłosy zwierząt
– naśladuje sposób poruszania się wskazanych zwierząt
– wymienia zapamiętane nazwy zwierząt
– wskazuje zwierzęta egzotyczne
I.5, III.7,
III.8, IV.1,
IV.18
3. Zestaw ćwiczeń
porannych nr 21.
Kształtowanie codziennych
nawyków higienicznych po
zabawie i przed posiłkiem.
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
– wykonuje proste ćwiczenia fizyczne wzmacniające różne
partie mięśni
– samodzielnie korzysta z toalety
– wyjaśnia, kiedy i jak należy myć ręce
– kulturalnie zachowuje się podczas posiłków
I.1, I.3,
I.5, I.8,
III.8
4. „Hipopotam” – wiersz B.
Piergi. Wprowadzenie do
tematu dnia.
– opowiada o zwyczajach hipopotama na podstawie
tekstu, informacji podanych przez N. i własnej wiedzy
– wyjaśnia znaczenie pojęcia „czuć się jak ryba w wodzie”
II.10, III.8,
III.9, IV.5,
IV.18
5. Robotyka – zajęcia
zewnętrzne.
– rozbudza kreatywne oraz przestrzenne myślenie,
– bierze czynny udział w zajęciach z robotyki
I.6
6. Zabawy przy stolikach:
„Stado żyraf” – praca
plastyczna;
ca z KA3.8–9.
– składa kartkę papieru w określony kształt
– sprawnie wycina, właściwie trzymając nożyczki
I.7, IV.18
7. Praca indywidualna z
wybranymi dziećmi.
Słuchanie tekstów
literackich. Zabawy
dowolne w kącikach
zainteresowań.
– wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji
użytkowej
– słucha czytanego tekstu i wypowiada się na temat
postaw bohaterów
– podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie
ze swoimi zainteresowaniami
I.5, III.8,
III.9,
IV.11,
IV.15
XXI.
Zwierz
ęta
5. Nasze zoo
– 7.02 (pt)
1. Zabawy dowolne w
kącikach tematycznych.
„Zwierzęta egzotyczne” –
pląs na dzień dobry.
– nawiązuje kontakt z dziećmi podczas wspólnej zabawy
– konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju
– śpiewa wspólnie z rówieśnikami
I.5, I.6,
III.2, III.8,
III.9
kompetencje w
zakresie
świadomości i
ekspresji kulturalnej
e
g
z
o
t
y
c
z
n
e
2. „
K
o
n
c
e
r
t
w
a
f
r
y
k
a
ń
s
kie
j
wio
s
c
e


z
a
b
a
w
a
m
u
z
y
c
z
n
a. –
r
e
c
y
t
u
j
e
r
y
m
o
w
a
n
k
ę

w
s
k
a
z
u
j
e
o
k
r
e
ślo
n
e
p
r
z
e
z
N. in
s
t
r
u
m
e
n
t
y
m
u
z
y
c
z
n
e i g
r
a
n
a
nic
h I.5
, IV.1
, IV.2, IV.8
3. Z
e
s
t
a
w
ć
wic
z
e
ń
p
o
r
a
n
n
y
c
h
n
r
2
1. Kształtowanie co
d
zie
n
n
y
c
h
n
a
w
y
k
ó
w
higie
nic
z
n
y
c
h
p
o
z
a
b
a
wie i p
r
z
e
d
p
o
sił
kie
m. –
w
y
k
o
n
u
j
e
p
r
o
s
t
e
ć
wic
z
e
nia
gim
n
a
s
t
y
c
z
n
e

ć
wic
z
y
w
s
p
o
s
ó
b
b
e
z
pie
c
z
n
y
dla
sie
bie i in
n
y
c
h

w
y
k
o
n
u
j
e
ć
wic
z
e
nia
r
o
z
wij
a
j
ą
c
e
sił
ę
mię
ś
nio
w
ą

s
y
g
n
aliz
u
j
e
p
o
t
r
z
e
b
ę
s
k
o
r
z
y
s
t
a
nia
z
t
o
ale
t
y

s
p
r
z
ą
t
a
p
o
s
k
o
ń
c
z
o
n
e
j
z
a
b
a
wie
,
o
d
k
ł
a
d
a
j
ą
c
z
a
b
a
w
ki n
a
w
y
z
n
a
c
z
o
n
e
mie
j
s
c
e I.1
, I.3
, I.5, I.8, III.8
4. „
A
f
r
y
k
a
K
o
n
g
o


u
t
r
w
ale
nie
z
n
a
j
o
m
o
ś
ci piosenki. –
ś
pie
w
a
pio
s
e
n
k
ę
z in
n
y
mi d
zie
ć
mi – rytmicznie wykonuje ruchy wskaza
n
e
p
r
z
e
z
N. I.5
, IV.1
, IV.7
5. „
S
p
a
c
e
r
w
ę
ż
y


z
a
b
a
w
a
r
u
c
h
o
w
a. „W której
kla
t
c
e
s
p
o
t
k
a
m
y
t
e
z
wie
r
z
ę
t
a
?


z
a
b
a
w
a
m
a
t
e
m
a
t
y
c
z
n
a
z
ele
m
e
n
t
a
mi j
ę
z
y
k
a
a
n
giels
kie
g
o. „Pułapka” – z
a
b
a
w
a integracyjna. „Kulawe tygrysy” – z
a
b
a
w
a
r
u
c
h
o
w
a. –
t
w
o
r
z
y

p
o
cią
g

w
s
p
ólnie
z
d
zie
ć
mi – porusza się w określony sposób – współpracuje z dzieckiem w parze – rysuje według instrukcji N. – prawidłowo określa kierunki i ustala
p
o
ł
o
ż
e
nie
p
r
z
e
d
mio
t
ó
w
w
s
t
o
s
u
n
k
u
d
o in
n
y
c
h
p
r
z
e
d
mio
t
ó
w

p
o
w
t
a
r
z
a
n
a
z
w
y
w
y
b
r
a
n
y
c
h
z
wie
r
z
ą
t
w
j
ę
z
y
k
u
a
n
giels
kim

s
p
r
a
w
nie
bie
g
a
,
o
mij
a
j
ą
c in
n
e
d
zie
ci – ostrożnie łapie biegnące dziecko – sprawnie skacze na jednej nodze I.5
, II.7
, III.8, IV.14, IV.21
6. Z
a
b
a
w
y
p
r
z
y
s
t
olik
a
c
h: – praca z KA2.3;

p
o
d
a
j
e
n
a
z
w
ę
z
wie
r
z
ę
cia
n
a ilu
s
t
r
a
c
ji – przelicza figury i odzwierciedla ich licz
b
ę
z
a
p
o
m
o
c
ą
k
r
e
s
e
k

u
mie
s
z
c
z
a
n
ale
p
ki w
t
a
ki s
p
o
s
ó
b
,
ż
e
b
y
o
b
r
a
z
ki b
y
ł
y
t
a
kie
s
a
m
e
K
A
2
.
3
; I.7
, IV.1
8
7. P
r
a
c
a in
d
y
wid
u
aln
a
z
w
y
b
r
a
n
y
mi d
zie
ć
mi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

r
y
s
u
j
e
p
alc
e
m
w
s
k
a
z
a
n
e
k
s
z
t
a
ł
t
y
n
a
s
y
p
kim
p
o
d
ł
o
ż
u

s
a
m
o
d
zielnie
k
o
r
z
y
s
t
a
z
k
ą
cik
a
c
z
y
t
elnic
z
e
g
o

o
d
k
ł
a
d
a
k
sią
ż
ki n
a
w
y
z
n
a
c
z
o
n
e
mie
j
s
c
e

p
o
d
e
j
m
u
j
e
z
a
b
a
w
y
t
e
m
a
t
y
c
z
n
e
o
r
a
z
k
o
n
s
t
r
u
k
c
yj
n
o

m
a
nip
ula
c
yj
n
e I.5
, III.8
, III.9, IV.11, IV.15
dowolne w kącikach
zainteresowań.
Tydzień XXII. Każdy potrzebuje miłości
● poznanie znaczenia zwrotu „oddać komuś serce”, kształtowanie umiejętności rozpoznawanie i nazywania uczuć i emocji, nabywanie umiejętności niewerbalnego
wyrażania uczuć
● poznanie obrazu graficznego głoski „s”, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, kształtowanie postawy
tolerancji wobec innych
● rozwijanie spostrzegawczości, doskonalenie umiejętności matematycznych, rozwijanie umiejętności układania rytmów, odtwarzania rytmów za pomocą ruchu,
wysłuchiwania rytmów, uzupełniania brakujących elementów rytmów
● zapoznanie ze zwyczajami w świecie zwierząt, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów,
wzbudzanie zainteresowania światem przyrody
● rozwijanie aktywności twórczej, kształtowanie pozytywnego nastawienia do innych poprzez przygotowanie kartek walentynkowych, odczuwanie radości z
samodzielnego wykonania pracy plastycznej
Numer
i temat
tygodnia
Numer
i temat dnia
Działania dzieci Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne) Pomoce Osiągnię
cia
dziecka
Kompetencje
kluczowe
XXII.
Każdy
potrze
buje
miłośc
i
1. Kogo
kocham, kogo
lubię? –
10.02 (pon)
1. Zabawy dowolne w
kącikach tematycznych.
„Każdy potrzebuje
miłości” – pląs na dzień
dobry.
– podejmuje spontaniczne zabawy w wybranych kącikach
tematycznych
– wznosi budowle i tworzy konstrukcje z różnych klocków i
materiałów
– śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę
I.5, I.6,
III.2, III.8,
III.9
Kompetencje
osobiste, społeczne
i w zakresie
umiejętności
uczenia się;
kompetencje
obywatelskie
2. „Rysunek na plecach” –
nauka ciszy i koncentracji.
– koncentruje się na zadaniu
– delikatnie wykonuje rysunek palcem na plecach kolegi /
koleżanki
II.6, II.8,
III.5
3. Zestaw ćwiczeń
porannych nr 22.
Kształtowanie codziennych
nawyków higienicznych po
zabawie i przed posiłkiem.
– wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania
prawidłowej postawy ciała
– sprawnie tworzy parę z innym dzieckiem
– utrwala nawyki higieniczne związane z utrzymaniem
czystości i porządku
– porządkuje miejsce pracy i zabawy po jej zakończeniu
I.1, I.5,
I.8, II.7
4. „Mniejszy Piotrek na
koniu” – opowiadanie M.
Mazan. Wprowadzenie do
tematu tygodnia.
– uważnie słucha czytanego tekstu
– opisuje przeżycia bohaterów opowiadania
– wyjaśnia swoje rozumienie wskazanych przez N.
zwrotów dotyczących serca, miłości i dobroci
– wymienia serce jako symbol miłości
III.8, IV.2,
IV.3, IV.5
5. Dogoterapia – zajęcia
zewnętrzne.
– wzbogaca słownictwo i mowę,
– przełamuje lęk,
– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz
ćwiczy koncentrację,
– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za
siebie i psa
II.1, II.2,
6. Zajęcia rytmiczno –
ruchowe – zajęcia
zewnętrzne.
– rozwija umiejętności muzyczne,
– wyraża siebie poprzez sztukę,
– rozwija poczucie rytmu
– pobudza kreatywne i twórcze myślenie
I.5, III.1
7. „Kolorowe serca” –
zabawa plastyczna.
– lepi wałeczki z plasteliny
– wykrawa kształt z plasteliny, korzystając z foremki
I.7, II.1,
II.4, IV.8
XXII.
Każdy
potrze
buje
miłośc
i
2. Serce na
dłoni – 11.02.
(wt)
1. Zabawy dowolne w
kącikach tematycznych.
„Każdy potrzebuje
miłości” – pląs na dzień
dobry.
– wybiera rodzaj zabawy, korzystając z wyposażenia
poszczególnych kącików tematycznych
– podejmuje samodzielną aktywność poznawczą
– ćwiczy umiejętności konstrukcyjne
– śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę
I.5, I.6,
III.2, III.8,
III.9
kompetencje w
zakresie rozumienia
i tworzenia
informacji
2. „Ukryte serce” – zabawa
logopedyczna.
– wykonuje ćwiczenia usprawniające aparat mowy
– skupia się na wykonywaniu poleceń N.
III.8, IV.6,
IV.7
3. Rytmika – zajęcia
zewnętrzne.
– wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne
– wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg
– współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania
ćwiczenia,
– bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.
I.4, I.5,
4. „Serca duże i małe” –
zabawa językowa.
– wczuwa się w bicie własnego serca
– wymienia skojarzenia i własne przemyślenia dotyczące
słowa „serce”
I.5, II.6,
IV.5
5. „Serce” – analiza
słuchowa słowa.
„S jak serce” –
wprowadzenie głoski „s”,
analiza
i synteza słuchowa,
ćwiczenia fonacyjne.
„Wielkie S, małe s” –
wprowadzenie drukowanej
litery „s, S”.
– dzieli wyrazy na sylaby i podaje ich liczbę
– wypowiada głoskę „s” w różny sposób
– wymienia słowa rozpoczynające się głoską „s”
– rysuje kształt serca
– reaguje ustalonym ruchem na sygnał
– rozpoznaje głoski „s” oraz „sz” w nagłosie wyrazów
– wskazuje flagę Polski
– zapoznaje się z wyglądem litery „s, S”
– układa z różnych materiałów kształt litery „s, S”
I.5, I.6,
III.8, IV.2,
IV.4
6. Zabawy przy stolikach:
praca z KA2.5; – rysuje szlaczek po śladzie
– wskazuje i koloruje co drugi element
– KA2.5; I.7, IV.2,
IV.4, IV.5,
IV.8
7. Praca indywidualna z
wybranymi dziećmi.
Słuchanie tekstów
literackich. Zabawy
dowolne w kącikach
zainteresowań.
– wyszukuje przedmioty z literą „s” spośród innych
– przegląda książki z kącika czytelniczego
– podejmuje zabawy tematyczne zgodnie z
zainteresowaniami
– inicjuje zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne
I.7, III.8,
IV.3, IV.9
XXII.
Każdy
potrze
buje
miłośc
i
3. W rytmie
serca – 12.02
(śr)
1. Zabawy dowolne w
kącikach tematycznych.
„Każdy potrzebuje
miłości” – pląs na dzień
dobry.
– inicjuje zabawy, do których zaprasza kolegów
– nawiązuje kontakty z dziećmi z grupy
– okazuje sympatię kolegom i koleżankom
– śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi
I.5, I.6,
III.2, III.8,
III.9
kompetencje
matematyczne oraz
kompetencje w
zakresie nauk
przyrodniczych,
technologii i
inżynierii
2. „Serdeczne memory” –
zabawa kształtująca
spostrzegawczość.
– zauważa różnice między podobnymi kształtami
– wskazuje pasujące do siebie połówki serc
II.7, IV.11,
IV.12
3. Język angielski – zajęcia
zewnętrzne.
– Rozumie proste polecenia nauczyciela w języku obcym
nowożytnym
IV.21
4. „Kolorki marmurki” –
zabawa ruchowa.
– odtwarza zapamiętany układ kolorów
– ustawia się w określony sposób
– sprawnie łączy się w 4-osobowe zespoły
I.5, III.5,
IV.2
5. „Zadania z sercem” –
zabawa matematyczna.
„Ławeczka dla
– na sygnał dobiera się w pary
– prawidłowo oblicza sumę kropek
– kontynuuje rozpoczęty rytm kolorystyczny
I.5, IV.7,
IV.12
zakochanych” – zabawa
ruchowa.
„Rytm muzyczny” –
zabawa słuchowa.
„Jesteśmy rytmem” –
zabawa ruchowa.
– powtarza usłyszany rytm na instrumentach perkusyjnych
– powtarza zaobserwowany układ ruchów / gestów
6. Zabawy przy stolikach:
„W rytmie serca” –
zabawa matematyczna;
– koloruje obrazek zgodnie z podanym rytmem 2- lub
3-elementowym
I.7, IV.8,
IV.12,
IV.18
7. Praca indywidualna z
wybranymi dziećmi.
Słuchanie tekstów
literackich. Zabawy
dowolne w kącikach
zainteresowań.
– wskazuje zmiany w zapamiętanym układzie elementów
– korzysta z dostępnych układanek i gier edukacyjnych
– przegląda książki z kącika czytelniczego
– ustala z dziećmi treść i zasady zabawy
I.7, III.8,
IV.3, IV.5
XXII.
Każdy
potrze
buje
miłośc
i
4. Miłość w
świecie
przyrody –
13.02 (czw)
1. Zabawy dowolne w
kącikach tematycznych.
„Każdy potrzebuje
miłości” – pląs na dzień
dobry.
– rozmawia z uczestnikami zabawy na temat jej zasad i
treści
– organizuje sobie czas wolny z wykorzystaniem układanek
i gier edukacyjnych
– śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi
I.5, I.6,
III.2, III.8,
III.9
kompetencje w
zakresie
świadomości i
ekspresji kulturalnej
2. „Fascynujące ptaki” –
zabawa dydaktyczna.
– wymienia znane sobie ptaki
– podaje nazwy ptaków zimujących w Polsce i
odlatujących na zimę
II.10, IV.2,
IV.18
3. Zestaw ćwiczeń
porannych nr 22.
Kształtowanie codziennych
nawyków higienicznych po
zabawie i przed posiłkiem.
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
– wykonuje ćwiczenia wzmacniające różne partie mięśni
– stosuje zasady bezpieczeństwa w łazience
– myje ręce przed posiłkiem i po posiłku, po skorzystaniu z
toalety, pobycie na dworze i w razie potrzeby
– zachowuje czystość i estetykę podczas jedzenia
I.1, I.5,
I.8, II.7
4. „Ptasia para” – wiersz D.
Gellnerowej.
Wprowadzenie do tematu
dnia.
– słucha czytanego tekstu
– opisuje wygląd i zachowanie ptaków – bohaterów
wiersza
– wyjaśnia, po czym można poznać, że ptaki łączą się w
pary
II.10, III.8,
III.9, IV.5,
IV.18
5. „
D
o
g
nia
z
d


z
a
b
a
w
a
r
u
c
h
o
w
a. „Pływając
e
k
wia
t
y


z
a
b
a
w
a
b
a
d
a
w
c
z
a. „Rób tak, nie rób ta
k


z
a
b
a
w
a in
t
e
g
r
a
c
yj
n
a. „Miłość i przyjaźń w świecie przyrody” – rozmowa kierowana. „Papużki nierozłączki”

z
a
b
a
w
a
r
u
c
h
o
w
a. –
bie
g
a
s
w
o
b
o
d
nie
,
o
mij
a
j
ą
c
p
r
z
e
s
z
k
o
d
y i in
n
e
d
zie
ci – sprawnie tworzy parę – koloruje i wycina kwiaty – obserwuje przebieg eksperymentu i działania N. – opowiada o zauważonych efektach – naśladuje ruchy / gesty N. – reaguje na ustalony sygnał słowny – opowiada o tym, jak zwierzęta mogą okazywać sympatię na podstawie informacji podanych przez
N. i własnych doświadczeń

w
y
mie
nia
p
o
d
s
t
a
w
o
w
e
z
a
s
a
d
y
b
e
z
pie
c
z
n
e
g
o
k
o
n
t
a
k
t
u
z
e
z
wie
r
z
ę
t
a
mi – ustawia się i p
o
r
u
s
z
a
w
o
k
r
e
ślo
n
y
s
p
o
s
ó
b
,
t
w
o
r
z
ą
c
z innymi dziećmi labirynt

z
n
a
j
d
u
j
e
d
r
o
g
ę
mię
d
z
y
u
s
t
a
wio
n
y
mi d
zie
ć
mi IV.2
, IV.5
, IV.18
6. Z
a
b
a
w
y
p
r
z
y
s
t
olik
a
c
h: „Piórko” – zabawa plastyczna;

w
yle
pia
k
o
n
t
u
r
pió
r
a
k
ulk
a
mi lu
b
w
a
ł
e
c
z
k
a
mi pla
s
t
elin
y

w
g
nia
t
a
w
pla
s
t
elin
ę
ś
cin
ki bib
u
ł
y I.7
, IV.8
, IV.12, IV.18
7. P
r
a
c
a in
d
y
wid
u
aln
a
z
w
y
b
r
a
n
y
mi d
zie
ć
mi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. –
s
p
r
a
w
nie
w
y
cin
a
,
w
ł
a
ś
ciwie
t
r
z
y
m
a
j
ą
c
n
o
ż
y
c
z
ki – słucha czytanego tekstu i wypowiada się na tem
a
t
p
o
s
t
a
w
b
o
h
a
t
e
r
ó
w

p
o
d
e
j
m
u
j
e
z
a
b
a
w
y
t
e
m
a
t
y
c
z
n
e i k
o
n
s
t
r
u
k
c
yj
n
e
z
g
o
d
nie
z
e
s
w
oimi z
ain
t
e
r
e
s
o
w
a
nia
mi I.7
, III.8
, IV.3, IV.1
4
X
XII.
K
a
ż
d
y
p
o
t
r
z
e
b
u
j
e
m
i
ł
o
ś
c
i
5
.
M
o
j
a
w
ale
n
t
y
n
k
a

1
4
.
0
2
(
p
t
)
1. Z
a
b
a
w
y
d
o
w
oln
e
w
k
ą
cik
a
c
h
t
e
m
a
t
y
c
z
n
y
c
h. „Każdy potrzebuje miłości” – pląs na dzień dobry. –
t
w
o
r
z
y
k
o
n
s
t
r
u
k
c
j
e i b
u
d
o
wle
z
r
ó
ż
n
y
c
h
m
a
t
e
ria
ł
ó
w

s
a
m
o
d
zielnie
a
r
a
n
ż
u
j
e
p
r
z
e
s
t
r
z
e
ń
d
o
z
a
b
a
w
t
e
m
a
t
y
c
z
n
y
c
h

ś
pie
w
a
w
s
p
ólnie
z
r
ó
wie
ś
nik
a
mi I.5
, I.6
, III.2, III.8
, III.9
k
o
m
p
e
t
e
n
c
j
e
w
z
a
k
r
e
sie
ś
wia
d
o
m
o
ś
ci i ekspresji kultu
r
aln
e
j
2. „
W
ale
n
t
y
n
k
a


z
a
b
a
w
a integracyjna. –
p
o
d
a
j
e
o
pis
/
w
y
glą
d
/
p
o
z
y
t
y
w
n
e
c
e
c
h
y
o
s
o
b
y,
k
t
ó
r
ą lubi – zgaduje, o które dziecko chodzi, na podstawie usłyszanego opisu I.5
, II.8
, III.1
3. Zestaw ćwiczeń
porannych nr 22.
Kształtowanie codziennych
nawyków higienicznych po
zabawie i przed posiłkiem.
– wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne
– ćwiczy z wykorzystaniem piłki
– współpracuje z dzieckiem w parze
– sygnalizuje potrzebę skorzystania z toalety
– dba o czystość i porządek stolika, szafek
indywidualnych, półek z zabawkami itp.
I.1, I.5,
I.8, II.7
4. „Karta walentynkowa” –
zabawa plastyczna. „Trasa
Walentynki” – zabawa
ruchowa
z podawaniem.
– wykonuje grupową pracę plastyczną, tworząc
poszczególne elementy całości
– rysuje i ozdabia serce według własnego pomysłu
– korzysta z różnorodnych materiałów plastycznych
– współpracuje z dziećmi podczas wykonywania
grupowego ćwiczenia
– uważnie podaje i odbiera od innego dziecka piłkę w
określony sposób
I.5, III.2,
IV.8
5. Zabawy przy stolikach:
praca z ZP22 „Kartka
walentynkowa”;
– wypycha papierowe elementy
– wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną N. i
wizualizacją
ZP22; I.7, IV.18
6. „Walentynkowy quiz” –
quiz wiedzy.
– prawidłowo odpowiada na pytania związane z tematem
tygodnia
II.8, III.2,
III.5, III.6,
IV.2
7. Praca indywidualna z
wybranymi dziećmi.
Słuchanie tekstów
literackich. Zabawy
dowolne w kącikach
zainteresowań.
– precyzyjnie prowadzi piłeczkę po śladzie
– korzysta z gier edukacyjnych i układanek
wspomagających logiczne myślenie, pamięć i
spostrzegawczość
– ogląda książki i odkłada je na wyznaczone miejsce
– podejmuje zabawy tematyczne oraz
konstrukcyjno-manipulacyjne
I.7, III.8,
IV.3, IV.14
Tydzień XXIII. Razem możemy więcej!
● rozumienie znaczenia współpracy i kształtowanie umiejętności dzielenia się z innymi, kształtowanie umiejętności współpracy w zespole w trakcie zabaw
grupowych, rozumienie potrzeby planowania i podziału pracy, kształtowanie szacunku do opinii innych
● rozumienie opisów i funkcji różnych zawodów, rozwijanie umiejętności łączenia zawodu z narzędziami lub ubiorem, zachęcanie do dzielenia się opiniami na temat
różnych zawodów, uczenie szacunku do pracy i zaciekawienia różnymi zawodami
● poznanie liczby 10, kształtowanie umiejętności odtwarzania wzorów z figur, rozwijanie motoryki małej w trakcie zabaw konstrukcyjnych, rozwijanie umiejętności
zapamiętywania wzorów, zachęcanie do współpracy w trakcie zabaw
● wspieranie umiejętności obserwacji zwierząt, rozwijanie rozumienia, że zwierzęta mogą współpracować w grupie, zachęcanie do szacunku i troski o zwierzęta
● rozpoznawanie różnych elementów konstrukcji i ich funkcji, wspieranie zdolności do planowania i projektowania konstrukcji, wspieranie rozwoju cierpliwości i
wytrwałości w trakcie budowania z klocków
Numer
i temat
tygodnia
Numer
i temat dnia
Działania dzieci Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne) Pomoce Osiągnię
cia
dziecka
Kompetencje
kluczowe
XXIII.
Razem
może
my
więcej
!
1. Dołączysz
do nas? –
17.02 (pon)
1. Zabawy dowolne w
kącikach tematycznych.
„Razem możemy więcej!”
– pląs na dzień dobry.
– używa zwrotów grzecznościowych adekwatnie do
sytuacji
– zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi
konstrukcjami
– okazuje sympatię kolegom / koleżankom
– śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę
I.5, I.6,
III.2, III.8,
III.9
Kompetencje
osobiste, społeczne
i w zakresie
umiejętności
uczenia się;
kompetencje
obywatelskie 2. „Dźwięki ciszy” – nauka
ciszy i koncentracji.
– pozostaje w ciszy przez określony czas
– w skupieniu wsłuchuje się w dźwięki otoczenia
– głęboko oddycha zgodnie z prawidłowym torem
oddechowym
I.5, I.7,
III.8, IV.9
3. Zestaw ćwiczeń
porannych nr 23.
Kształtowanie codziennych
nawyków higienicznych po
zabawie i przed posiłkiem.
– wykonuje ćwiczenia wzmacniające mięśnie rąk i klatki
piersiowej
– celnie rzuca
– wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniem N.
– oszczędnie korzysta z wody i mydła podczas mycia rąk
– utrzymuje porządek w swoim otoczeniu
I.1, I.3,
I.5, I.8
4. „
W
s
p
óln
e
d
zia
ł
a
nie


o
p
o
wia
d
a
nie
M. M
a
z
a
n. Wprowadzenie do temat
u
t
y
g
o
d
nia. –
u
w
a
ż
nie
s
ł
u
c
h
a
c
z
y
t
a
n
e
g
o
t
e
k
s
t
u

p
o
d
a
j
e
k
o
r
z
y
ś
ci p
ł
y
n
ą
c
e
z
e
w
s
p
ó
ł
p
r
a
c
y
n
a
p
o
d
s
t
a
wie
t
e
k
s
t
u i w
ł
a
s
n
y
c
h
d
o
ś
wia
d
c
z
e
ń

d
zieli się
s
w
oimi p
r
z
e
m
y
śle
nia
mi II.1
, III.8
, IV.1, IV.2
, IV.5
5. „
D
o
ł
ą
c
z


z
a
b
a
w
a
o
rie
n
t
a
c
yj
n
o

p
o
r
z
ą
d
k
o
w
a. „Dołączysz do nas?” – zabawa z elementami TUS. „Pomagam tacie” – zabawa ruchowo-naśladowcza. „Planujemy pracę” – zabawa naśladowcza. „W grupie weselej” – zabawa ruchowa. –
s
p
r
a
w
nie
ł
ą
c
z
y
się
w
z
e
s
p
ó
ł
o
p
o
d
a
n
e
j lic
z
bie
d
zie
ci – reaguje ustalonym ruchem na sygnał – odpowiada na pytania zgodnie z własnymi przekonaniami – prezentuje przed dziećmi określone czynności za pomocą gestu / ruchu – rozpoznaje prezentowane czynności – współpracuje z dziećmi przy wykonywaniu zadania – opowiada o planowaniu i podziale pracy w zespole
o
r
a
z
z
ale
t
a
c
h
w
s
p
óln
e
j
p
r
a
c
y i z
a
b
a
w
y

a
k
t
y
w
nie
u
c
z
e
s
t
nic
z
y
w
z
a
b
a
wie
k
o
ł
o
w
e
j

o
s
t
r
o
ż
nie
w
y
k
o
n
u
j
e
ć
wic
z
e
nie
,
t
r
z
y
m
a
j
ą
c
d
zie
ci z
a
r
ę
c
e I.5
, II.1
, II.8, IV.1
, IV.7
6. Z
a
j
ę
cia
r
y
t
mic
z
n
o

r
u
c
h
o
w
e

z
a
j
ę
cia
z
e
w
n
ę
t
r
z
n
e. –
r
o
z
wij
a
u
mie
j
ę
t
n
o
ś
ci m
u
z
y
c
z
n
e
,

w
y
r
a
ż
a
sie
bie
p
o
p
r
z
e
z
s
z
t
u
k
ę
,

r
o
z
wij
a
p
o
c
z
u
cie
r
y
t
m
u

p
o
b
u
d
z
a
k
r
e
a
t
y
w
n
e i t
w
ó
r
c
z
e
m
y
śle
nie I.5
, III.1
7. P
r
a
c
a in
d
y
wid
u
aln
a
z
w
y
b
r
a
n
y
mi d
zie
ć
mi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. –
o
pis
u
j
e
s
y
t
u
a
c
j
e
w
y
w
o
ł
u
j
ą
c
e
r
ó
ż
n
e
e
m
o
c
j
e

r
o
z
p
o
z
n
a
j
e i p
o
d
a
j
e
n
a
z
w
y
p
o
d
s
t
a
w
o
w
y
c
h
e
m
o
c
ji – wybiera książki do czytania przez N. – podejmuje aktywności i zabawy zgodnie ze swoimi zainteresowaniami – korzysta z układanek i gier edukacyjnych I.5
, III.8
, III.5 III.9
, IV.12
X
XIII.
R
a
z
e
m
m
o
ż
e
m
y
w
i
ę
c
e
j
!
2
.
J
a
k
d
o
r
o
s
n
ę
,
z
o
s
t
a
n
ę


1
8
.
0
2
(
w
t
)
1. Z
a
b
a
w
y
d
o
w
oln
e
w
k
ą
cik
a
c
h
t
e
m
a
t
y
c
z
n
y
c
h. „Razem możemy więce
j!”

plą
s
n
a
d
zie
ń
d
o
b
r
y. –
w
y
bie
r
a
r
o
d
z
a
j
z
a
b
a
w
y,
k
o
r
z
y
s
t
a
j
ą
c
z
w
y
p
o
s
a
ż
e
nia
p
o
s
z
c
z
e
g
óln
y
c
h
k
ą
cik
ó
w
z
ain
t
e
r
e
s
o
w
a
ń

w
ciela
się
w
r
ole
p
o
d
c
z
a
s
z
a
b
a
w
t
e
m
a
t
y
c
z
n
y
c
h

p
o
w
t
a
r
z
a
s
ł
o
w
a
pio
s
e
n
ki I.5
, I.6
, III.2, III.8
, III.9
k
o
m
p
e
t
e
n
c
j
e
w
z
a
k
r
e
sie
r
o
z
u
mie
nia i tworzenia informacji 2. „Powtórz za mną” – zabawa logopedyczna. – dzieli słowa na sylaby i podaje ich liczbę – powtarza za N. nazwy zawodów I.5, III.8, IV.1, IV.2 3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne. – wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne – wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg I.4, I.5,
– współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania
ćwiczenia,
– bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.
4. „Piosenka o współpracy”
– wprowadzenie piosenki.
– poznaje słowa i melodię piosenki
– uczestniczy w zabawie ruchowej do piosenki
– podaje przykłady pracy zespołowej w przyrodzie i wśród
ludzi
I.8, II.2,
III.9, IV.1,
IV.7
5. „Duży i mały” – zabawa
orientacyjno- porządkowa.
„Będę lotnikiem” –
rozmowa na podstawie
wiersza M. Czerkawskiej.
„Latam wysoko” – zabawa
ruchowa.
„Współpraca” – rozmowa
kierowana. „Zawody” –
zabawa
ruchowo-naśladowcza.
– porusza się swobodnie do muzyki
– reaguje określonym ruchem na sygnał
– uważnie słucha czytanego tekstu
– ilustruje ruchem treść wiersza
– maszeruje w różnym tempie
– wymienia znane sobie zawody
– podaje przykłady i sposoby pracy zespołowej wśród ludzi
– prezentuje przed dziećmi określone zawody za pomocą
gestu / ruchu
– rozpoznaje prezentowane zawody
– opowiada, jaki zawód chciałoby wykonywać w
przyszłości
I.5, I.9,
IV.1, IV.2
6. Zabawy przy stolikach:
praca z KA2.7; – umieszcza nalepki we właściwych miejscach
– podaje nazwy zawodów i dzieli je na sylaby
– KA2.7; I.7, IV.4,
IV.8
7. Praca indywidualna z
wybranymi dziećmi.
Słuchanie tekstów
literackich. Zabawy
dowolne w kącikach
zainteresowań.
– wypowiada jak najdłuższe zdanie opisujące wybrany
zawód
– organizuje sobie czas wolny z wykorzystaniem układanek
i gier edukacyjnych
– przegląda wybrane przez siebie książki
– podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie z
zainteresowaniami
I.5, III.8,
III.9, IV.4
XXIII.
Razem
może
my
3. Wzorowa
współpraca –
19.02 (śr)
1. Zabawy dowolne w
kącikach tematycznych.
„Razem możemy więcej!”
– pląs na dzień dobry.
– korzysta z zabawek zgodnie ze swoimi
zainteresowaniami
– respektuje wspólne ustalenia dotyczące zabawy
– okazuje sympatię kolegom i koleżankom
I.5, I.6,
III.2, III.8,
III.9
kompetencje
matematyczne oraz
kompetencje w
zakresie nauk
w
i
ę
c
e
j
!

ś
pie
w
a
pio
s
e
n
k
ę
r
a
z
e
m
z in
n
y
mi d
zie
ć
mi p
r
z
y
r
o
d
nic
z
y
c
h
,
t
e
c
h
n
olo
gii i inżynierii 2. „Tangram” – zabawa konstrukcyjna. – odtwarza wzór z figur geometrycznych – samodzielnie układa dowolny wzór I.5, I.7, III.8, IV.9, IV.12 3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 23. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. – wykonuje proste ćwiczenia fizyczne – szybko i sprawnie biega – wykonuje ćwiczenia wzmacniające mięśnie rąk i klatki piersiowej – utrzymuje czystość ciała, ubrania i otoczenia – wsuwa krzesełko do stolika po skończonym posiłku I.1, I.3, I.5, I.8 4. „Dokończ rytm” – zabawa matematyczna. – kontynuuje ułożony wzór z figur geometrycznych – sprawdza poprawność wykonania zadania – podaje nazwy figur geometrycznych III.8, IV.1, IV.2, IV.5, IV.15 5. „Wysoka wieża” – wprowadzenie liczby 10 w aspekcie kardynalnym. „Dziesięć palców” – zabawa manualna z elementem przeliczania. „Wyścigi” – wprowadzenie liczby 10 w aspekcie porządkowym. „Jak wygląda dziesiątka?” – poznanie zapisu graficznego liczby 10. – prawidłowo przelicza elementy w zakresie 0–10 – przelicza elementy w kolejności od 10 do 0 – buduje wieżę ze wskazanej liczby klocków – wykonuje ćwiczenia palców i dłoni według wskazówek N. – prawidłowo podaje nazwy i wskazuje kolejność liczebników porządkowych – rozpoznaje zapis graficzny liczby 10 oraz prawidłowy sposób jej kreślenia – wymienia cyfry, z których składa się liczba 10 – ozdabia i uzupełnia szablon liczby 10 I.5, II.8, IV.1, IV.7, IV.15 6. Zabawy przy stolikach: „Wielki wyścig” – gra ściganka; :- rysuje w parach pola na kartce i oznacza pola startu i mety – rzuca kostką i odlicza tyle pól, ile wypadło oczek I.7, IV.8, IV.12, IV.18 7. Język angielski – zajęcia zewnętrzne – Rozumie proste polecenia nauczyciela w języku obcym nowożytnym IV.21 8. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. – podaje nazwy, wycina i przelicza figury geometryczne – samodzielnie korzysta z układanek i gier edukacyjnych – wybiera teksty literackie do czytania przez N. I.7, III.8, IV.1, IV.7, IV.19
Słuchanie tekstów
literackich. Zabawy
dowolne w kącikach
zainteresowań.
– spontanicznie podejmuje zabawy z innymi dziećmi
XXIII.
Razem
może
my
więcej
!
4. Zwierzęta
też
współpracują
– 20.02 (czw)
1. Zabawy dowolne w
kącikach tematycznych.
„Razem możemy więcej!”
– pląs na dzień dobry.
– realizuje własne pomysły twórcze, korzystając z
wyposażenia sali
– zaprasza do zabawy dzieci nieśmiałe
– śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi
I.5, I.6,
III.2, III.8,
III.9
kompetencje w
zakresie
świadomości i
ekspresji kulturalnej
2. „Mrowisko” –
kształtowanie
umiejętności koncentracji
uwagi.
– w skupieniu wykonuje zadanie
– precyzyjnie układa przedmioty w taki sposób, aby się nie
rozsypały
– współpracuje z dziećmi podczas wykonywania zadania
I.5, I.7,
II.10, III.8,
IV.9
3. Zestaw ćwiczeń
porannych nr 23.
Kształtowanie codziennych
nawyków higienicznych po
zabawie i przed posiłkiem.
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
– porusza się zgodnie z instrukcją N.
– wykonuje ćwiczenia różnych grup mięśniowych
– stosuje zasady bezpieczeństwa w łazience, nie
rozchlapując wody
– umiejętnie używa sztućców podczas jedzenia
I.1, I.3,
I.5, I.8
4. „Przy mrowisku” –
wiersz M. Konopnickiej.
Wprowadzenie do tematu
dnia.
– opowiada o zachowaniu mrówek na podstawie
czytanego tekstu i własnej wiedzy
– podaje przykłady korzyści płynących ze współpracy
– wymienia owady pojawiające się w wierszu
II.11, III.8,
IV.1, IV.2
5. Robotyka – zajęcia
zewnętrzne.
– rozbudza kreatywne oraz przestrzenne myślenie,
– bierze czynny udział w zajęciach z robotyki
I.6
6. Zabawy przy stolikach:
– praca z KA2.8;
:
– starannie wycina obrazki
– dopasowuje konstrukcje wykonane przez zwierzęta do
właściwych zwierząt

KA2.8;
I.7, IV.18
7. Praca indywidualna z
wybranymi dziećmi.
Słuchanie tekstów
literackich. Zabawy
dowolne w kącikach
zainteresowań.
– wymienia przykład współpracy w świecie przyrody i
wykonuje rysunek, który to ilustruje
– słucha czytanego tekstu; wypowiada się na temat
postaw bohaterów
– podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie
ze swoimi zainteresowaniami
I.5, III.8,
III.9,
IV.11,
IV.15
XXIII.
Razem
może
my
więcej
!
5. Nasze
konstrukcje –
21.02 (pt)
1. Zabawy dowolne w
kącikach tematycznych.
„Razem możemy więcej!”
– pląs na dzień dobry.
– podczas zabawy zwraca uwagę na kolegów
potrzebujących pomocy
– dzieli się zabawkami z innymi dziećmi
– konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju
– śpiewa wspólnie z rówieśnikami
I.5, I.6,
III.2, III.8,
III.9
kompetencje w
zakresie
świadomości i
ekspresji kulturalnej
2. „Do nieba” – zabawa
konstrukcyjna.
– tworzy budowlę wspólnie z innymi dziećmi z dostępnych
zabawek / klocków
– uzasadnia swoje zdanie, odpowiadając na pytanie
dotyczące wzniesienia wieży sięgającej nieba
I.5, I.7,
III.8, IV.9
3. Zestaw ćwiczeń
porannych nr 23.
Kształtowanie codziennych
nawyków higienicznych po
zabawie i przed posiłkiem.
– wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne rozwijające
siłę mięśniową i zręczność
– ćwiczy w sposób bezpieczny dla siebie i innych
– umiejętnie korzysta z chusteczek higienicznych
– pomaga w rozdawaniu jedzenia i sprzątaniu po posiłku
I.1, I.3,
I.5, I.8
4. „Piosenka o współpracy”
– utrwalenie znajomości
piosenki.
– śpiewa piosenkę wspólnie z dziećmi
– ilustruje ruchem treść piosenki
– wskazuje części piosenki – zwrotki i refren
III.8, IV.1,
IV.2, IV.5,
IV.15
5. „Traf do celu” – zabawa
ruchowa. „Gdzie jest piłka”
– zabawa słowna z
elementami
języka angielskiego. „Skok
przez pudło” – zabawa
ruchowa. „Budujemy” –
zabawa
konstrukcyjna.
– celnie rzuca
– przelicza elementy i porównuje liczebność zbiorów
– powtarza za N. zwroty w języku angielskim
– prawidłowo określa położenie przedmiotów w stosunku
do siebie i innych przedmiotów
– wskazuje prawą i lewą stronę
– sprawnie skacze obunóż
– wspólnie z innymi dziećmi tworzy makietę miasta z
dostępnych materiałów
– współpracuje z dziećmi podczas planowania i
wykonywania zadania
– opowiada o wspólnej pracy
I.5, II.8,
IV.1, IV.7,
IV.21
6. Zabawy przy stolikach:
– „Szalone figury” –
zabawa matematyczna;
– układa przedmioty / zwierzęta z figur geometrycznych
według własnego pomysłu
I.7, IV.18
7. Praca indywidualna z
wybranymi dziećmi.
– składa kształt łódki z kartki według instrukcji N.
– samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego
I.5, III.8,
III.9,
S
ł
u
c
h
a
nie
t
e
k
s
t
ó
w literackich. Zabaw
y
d
o
w
oln
e
w
k
ą
cik
a
c
h
z
ain
t
e
r
e
s
o
w
a
ń. –
p
o
d
e
j
m
u
j
e
z
a
b
a
w
y
t
e
m
a
t
y
c
z
n
e
s
a
m
o
d
zielnie lu
b
w
m
a
ł
y
c
h
g
r
u
p
a
c
h

k
o
r
z
y
s
t
a
z
d
o
s
t
ę
p
n
y
c
h
gie
r,
p
u
z
zli,
u
k
ł
a
d
a
n
e
k
e
d
u
k
a
c
yj
n
y
c
h IV.1
1
, IV.15
Tydzień XXIV. W dawnych czasach
● rozwijanie zainteresowania historią, rozpoznawanie zmian w otoczeniu, rozwijanie umiejętności opowiadania, kształtowanie ciekawości odkrywania śladów
przeszłości, wspieranie empatii
● poznanie obrazu graficznego głoski „j”, doskonalenie słuchu fonematycznego, utrwalenie nazw dinozaurów i innych zwierząt, kształtowanie poczucia satysfakcji z
osiągnięć
● kształtowanie umiejętności kodowania, poznanie trójkąta jako figury geometrycznej, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności logicznego
myślenia, rozwijanie ciekawości
● rozpoznanie gatunków zwierząt z epoki lodowcowej, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie postawy ciekawości i zainteresowania prehistorią
● rozwijanie wyobraźni i kreatywności, rozwijanie umiejętności manualnych, rozwijanie umiejętności organizacji i planowania pracy, kształtowanie szacunku do
kultury, rozwijanie poczucia muzycznego pulsu
Numer
i temat
tygodnia
Numer
i temat dnia
Działania dzieci Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne) Pomoce Osiągnię
cia
dziecka
Kompetencje
kluczowe
XXIV.
W
dawny
ch
czasac
h
1. Jak kiedyś
wyglądał
świat? – 24.02
(pon)
1. Zabawy dowolne w
kącikach tematycznych.
„W dawnych czasach” –
pląs na dzień dobry.
– samodzielnie organizuje sobie czas wolny
– otwarcie i asertywnie mówi o swoich potrzebach i
oczekiwaniach wobec uczestników zabawy
– wznosi konstrukcje, używając różnego rodzaju klocków i
innych materiałów
– śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę
I.5, I.6,
III.2, III.8,
III.9
Kompetencje
osobiste, społeczne
i w zakresie
umiejętności
uczenia się;
kompetencje
obywatelskie 2. „Puzzle” – nauka ciszy i
koncentracji.
– w skupieniu i ciszy wykonuje zadanie
– układa puzzle
I.5, I.7,
III.8, IV.1
3. Dogoterapia – zajęcia
zewnętrzne.
– wzbogaca słownictwo i mowę,
– przełamuje lęk,
– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz
ćwiczy koncentrację,
– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za
siebie i psa
II.1, II.2,
4. Zajęcia rytmiczno –
ruchowe – zajęcia
zewnętrzne.
– rozwija umiejętności muzyczne,
– wyraża siebie poprzez sztukę,
– rozwija poczucie rytmu
– pobudza kreatywne i twórcze myślenie
I.5, III.1
5. „
D
a
w
n
e
z
wie
r
z
ę
t
a


z
a
b
a
w
a
o
rie
n
t
a
c
yj
n
o

p
o
r
z
ą
d
k
o
w
a. „W muzeum”

r
o
z
m
o
w
a
kie
r
o
w
a
n
a. „Wykopalis
k
a


z
a
b
a
w
a
r
u
c
h
o
w
a. „
O
p
o
wie
ś
ci dinozaurów” – zabaw
a
j
ę
z
y
k
o
w
a. „Dawno d
a
w
nie
j
,
n
a
j
d
a
w
nie
j


b
u
r
z
a
m
ó
z
g
ó
w. –
r
e
a
g
u
j
e
w
o
k
r
e
ślo
n
y
s
p
o
s
ó
b
n
a
s
y
g
n
a
ł

r
o
z
p
o
z
n
a
j
e i p
o
d
a
j
e
n
a
z
w
y
d
a
w
n
y
c
h
z
wie
r
z
ą
t

o
p
o
wia
d
a
o
w
ł
a
s
n
y
c
h
d
o
ś
wia
d
c
z
e
nia
c
h i p
r
z
e
ż
y
cia
c
h
z
wią
z
a
n
y
c
h
z
p
o
b
y
t
e
m
w
m
u
z
e
u
m i p
o
z
n
a
w
a
nie
m
p
r
z
e
s
z
ł
o
ś
ci – opisuje wła
ś
ciw
y
s
p
o
s
ó
b
z
a
c
h
o
w
a
nia
się
w
m
u
z
e
u
m

p
o
r
u
s
z
a
się
w
u
s
t
alo
n
y
s
p
o
s
ó
b

p
o
w
t
a
r
z
a
t
e
k
s
t i ilu
s
t
r
u
j
e
r
u
c
h
e
m
t
r
e
ś
ć
r
y
m
o
w
a
n
ki – opisuje wygląd przedmiotów / ilustracji z przeszłoś
ci – określa z jakich czasów pochodzą oglądane przedmio
t
y I.5
, II.8
, III.9, IV.1
, IV.7
6. Z
a
b
a
w
y
p
r
z
y
s
t
olik
a
c
h: – „Odciski” – zabawa manualna;

o
d
cis
k
a
w
pla
s
t
elinie
d
r
o
b
n
e
p
r
z
e
d
mio
t
y I.7
, II.1
, IV.8
7. P
r
a
c
a in
d
y
wid
u
aln
a
z
w
y
b
r
a
n
y
mi d
zie
ć
mi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. –
w
y
s
z
u
k
u
j
e
p
alc
a
mi d
r
o
b
n
e
p
r
z
e
d
mio
t
y
w
pia
s
k
u

s
ł
u
c
h
a
c
z
y
t
a
n
e
g
o
t
e
k
s
t
u
z
e
z
r
o
z
u
mie
nie
m

k
o
r
z
y
s
t
a
z
w
y
p
o
s
a
ż
e
nia
p
o
s
z
c
z
e
g
óln
y
c
h
k
ą
cik
ó
w
t
e
m
a
t
y
c
z
n
y
c
h
w
e
d
ł
u
g
w
ł
a
s
n
e
g
o
p
o
m
y
s
ł
u

k
o
n
s
t
r
u
u
j
e
,
b
u
d
u
j
e
z
r
ó
ż
n
y
c
h
klo
c
k
ó
w i m
a
t
e
ria
ł
ó
w I.7
, III.8
, IV.1, IV.7
, IV.19
X
XIV. Wdawn
y
c
h
c
z
a
s
a
c
h
2
.
S
t
w
o
r
y
z
p
r
z
e
s
z
ł
o
ś
c
i

2
5
.
0
2
(
w
t
)
1. Z
a
b
a
w
y
d
o
w
oln
e
w
k
ą
cik
a
c
h
t
e
m
a
t
y
c
z
n
y
c
h. „W dawnych czasach” – pląs na dzień dobry. –
z
a
p
r
a
s
z
a
d
zie
ci d
o
w
s
p
óln
e
j
z
a
b
a
w
y lu
b
p
r
z
y
ł
ą
c
z
a
się
d
o
z
a
b
a
w in
n
y
c
h

p
o
d
e
j
m
u
j
e
z
a
b
a
w
y
k
o
n
s
t
r
u
k
c
yj
n
e i m
a
nip
ula
c
yj
n
e

ś
pie
w
a i ilu
s
t
r
u
j
e
r
u
c
h
e
m
pio
s
e
n
k
ę I.5
, I.6
, III.2, III.8
, III.9
k
o
m
p
e
t
e
n
c
j
e
w
z
a
k
r
e
sie
r
o
z
u
mie
nia i tworzenia informacji 2. „Sylaby” – zabawa logopedyczna. – wymienia słowa rozpoczynające się daną sylabą I.5, III.8, IV.1, IV.2 3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne. – wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne – wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg – współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia, – bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych. I.4, I.5,
4. „Wycieczka” – wiersz
M. Wysockiej-Jóźwiak.
Wprowadzenie do
tematu dnia.
– słucha czytanego tekstu
– wymienia zwierzęta pojawiające się w tekście
– opowiada o przygodach i przeżyciach bohatera
– wskazuje fikcyjne i rzeczywiste elementy tekstu
III.9, IV.2,
IV.3, IV.7
5. „Czyje to jaja?” –
zabawa przyrodnicza.
„Jajo” – analiza słuchowa
słowa.
„J jak jajo” –
wprowadzenie głoski „j”,
analiza i synteza
słuchowa, ćwiczenia
fonacyjne.
„Wielkie J, małe j” –
wprowadzenie
drukowanej litery „j, J”.
– ogląda, porównuje, opisuje jaja lub ich ilustracje
– wymienia zwierzęta wykluwające się z jaj
– dzieli wyrazy na sylaby i podaje ich liczbę
– wypowiada wskazaną głoskę na różne sposoby
– wymienia wyrazy rozpoczynające się głoską „j”
– wskazuje słowa, w których występuje głoska „j”
– rozpoznaje wygląd litery „j, J”
– układa kształt litery „j, J” z różnych materiałów
I.5, I.6,
III.8, IV.2,
IV.4
6. Zabawy przy stolikach:
– praca z KA2.9; – rysuje obrazek po śladzie
– dzieli wyraz na sylaby i rysuje za pomocą jaj ich liczbę
KA2.9; I.7, IV.2,
IV.4, IV.5,
IV.8
7. Praca indywidualna z
wybranymi dziećmi.
Słuchanie tekstów
literackich. Zabawy
dowolne w kącikach
zainteresowań.
– układa wyrazy z rozsypanki literowej według wzoru
– uważnie słucha tekstu czytanego przez N.
– podejmuje zabawy tematyczne zgodnie z
zainteresowaniami
– inicjuje zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne
I.5, III.8,
III.9, IV.4
XXIV.
W
dawny
ch
czasac
h
3. Śladami
dinozaurów –
26.02. (śr)
1. Zabawy dowolne w
kącikach tematycznych.
„W dawnych czasach” –
pląs na dzień dobry.
– korzysta z wyposażenia kącików tematycznych zgodnie
ze swoimi zainteresowaniami
– szanuje potrzeby i oczekiwania uczestników wspólnej
zabawy
– okazuje życzliwość kolegom i koleżankom
– śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi
I.5, I.6,
III.2, III.8,
III.9
kompetencje
matematyczne oraz
kompetencje w
zakresie nauk
przyrodniczych,
technologii i
inżynierii 2. „Który to dinozaur?” –
zabawa matematyczna.
– wskazuje prawą i lewą stronę
– prawidłowo podaje nazwy i wskazuje liczebniki
porządkowe
I.5, I.7,
III.8, IV.
12, IV.14
3. Zestaw ćwiczeń
porannych nr 24.
Kształtowanie
codziennych nawyków
higienicznych po zabawie
i przed posiłkiem.
– wykonuje proste ćwiczenia fizyczne
– ćwiczy według instrukcji N.
– sprawnie skacze obunóż
– utrzymuje czystość ciała, ubrania i otoczenia
– je posiłek w sposób kulturalny i estetyczny
I.1, I.3,
I.5, I.8
4. „Dinożarł” – wiersz A.
Frączek. Wprowadzenie
do tematu dnia.
– opowiada o tym, jak i gdzie można odnaleźć szczątki
dawnych zwierząt
– zauważa elementy humoru w tekście literackim
– wykonuje ćwiczenie języka według wskazówek N.
III.8, IV.1,
IV.2, IV.5,
IV.15
5. Język angielski –
zajęcia zewnętrzne.
– Rozumie proste polecenia w języku obcym nowożytnym IV.21
6. Zabawy przy stolikach:
– praca z KA2.10; – koloruje trójkąty na kolory ich obrysów
– KA2.10; I.7, IV.8,
IV.12,
IV.18
7. Praca indywidualna z
wybranymi dziećmi.
Słuchanie tekstów
literackich. Zabawy
dowolne w kącikach
zainteresowań.
– liczy, dodaje i odejmuje na konkretach
– korzysta z układanek i gier edukacyjnych
– przegląda książki z kącika czytelniczego i słucha tekstów
czytanych przez N.
– respektuje prawo innych dzieci do zabawy tymi samymi
zabawkami
I.5, III.8,
III.9,
IV.11,
IV.15
XXIV.
W
dawny
ch
czasac
h
4. Epoka
lodowcowa –
27.02 (czw)
1. Zabawy dowolne w
kącikach tematycznych.
„W dawnych czasach” –
pląs na dzień dobry.
– inicjuje zabawy konstrukcyjne, korzystając z klocków i
innych materiałów
– podporządkowuje się ustalonym regułom podczas
zabaw i gier
– śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi
I.5, I.6,
III.2, III.8,
III.9
kompetencje w
zakresie
świadomości i
ekspresji kulturalnej
2. „Spacer mamutów” –
zabawa ruchowa.
– tworzy na sygnał zespół o wskazanej liczbie dzieci
– maszeruje po obwodzie koła w określony sposób
I.5, I.7,
III.8, IV.9
3. Zestaw ćwiczeń
porannych nr 24.
Kształtowanie
codziennych nawyków
higienicznych po zabawie
i przed posiłkiem.
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
– biega, omijając przeszkody
– sprawnie skacze obunóż
– samodzielnie korzysta z toalety
– kulturalnie zjada posiłek, nie rozmawiając z pełnymi
ustami
– dba o czystość i porządek w sali, segregując śmieci
I.1, I.3,
I.5, I.8
4. „Ciepło – zimno” –
zabawa sensoryczna.
„Topniejący lodowiec” –
zabawa orientacyjnoporządkowa.
– sprawdza dotykiem ciepło i zimno wody
– obserwuje rozmrażanie lodu i ukrytych w nim
przedmiotów
– porusza się zwinnie i szybko
– spokojnie godzi się z przegraną
III.8, IV.1,
IV.2, IV.7
5. „Zwierzęta epoki
lodowcowej” – zabawa
przyrodnicza. „Pracowity
jaskiniowiec” –
zabawa dramowa.
„Taniec jaskiniowców” –
zabawa ruchowa.
– opisuje wygląd zwierząt prehistorycznych
przedstawionych na ilustracji
– prezentuje określone czynności za pomocą ruchów /
gestów
– odgaduje prezentowaną czynność
– przeskakuje rytmicznie na pole wyznaczone schematem
I.5, II.8,
IV.1, IV.7,
IV.15
6. Zabawy przy stolikach:
– „Mamut” – zabawa
plastyczna;
– wylepia szablon mamuta kulkami plasteliny
– wgniata w plastelinę ścinki włóczki za pomocą ołówka
I.7, IV.8,
IV.12,
IV.18
7. Praca indywidualna z
wybranymi dziećmi.
Słuchanie tekstów
literackich. Zabawy
dowolne w kącikach
zainteresowań.
– liczy i dodaje na konkretach
– porównuje liczebność zbiorów
– słucha czytanego tekstu i analizuje postępowanie
bohaterów
– podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie
ze swoimi zainteresowaniami
I.5, III.8,
III.9,
IV.11,
IV.15
XXIV.
W
dawny
ch
czasac
h
5. Pradawna
sztuka – 28.02
(pt)
1. Zabawy dowolne w
kącikach tematycznych.
„W dawnych czasach” –
pląs na dzień dobry.
– nawiązuje kontakt z rówieśnikami, przełamując
nieśmiałość
– dzieli się zabawkami z innymi dziećmi
– konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju
– śpiewa wspólnie z rówieśnikami
I.5, I.6,
III.2, III.8,
III.9
kompetencje w
zakresie
świadomości i
ekspresji kulturalnej
2. „Sztuka na piasku” –
zabawa plastyczna.
– kreśli palcem wzory na sypkim podłożu I.5, I.7,
III.8, IV.9
3. Zestaw ćwiczeń
porannych nr 24.
Kształtowanie
codziennych nawyków
higienicznych po zabawie
i przed posiłkiem.
– wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne rozwijające
siłę mięśniową
– ćwiczy w sposób bezpieczny dla siebie i innych
– sygnalizuje potrzebę skorzystania z toalety
– zachowuje prawidłową postawę ciała podczas siedzenia
przy stoliku
I.1, I.3,
I.5, I.8
4. „Pradawna sztuka” –
zabawa plastyczna.
„Solstice”, François
Rousselot, Thomas
Kubler – zabawy z
muzyką klasyczną.
– opisuje wygląd malowideł naskalnych przedstawionych
na ilustracji
– wykonuje grupową pracę plastyczną wzorowaną na
sztuce prymitywnej
– uważnie słucha muzyki klasycznej
– wykonuje prosty układ taneczny
III.8, IV.1,
IV.2, IV.8
5. „Gdzie jest ogień” –
zabawa integracyjna”.
„Chrupiące mamuty” –
zabawa konstrukcyjna.
„Między nami,
jaskiniowcami” – zabawa
ruchowa.
– uczestniczy w zabawie zgodnie z jej zasadami
– odgaduje, które dziecko w kręgu schowało apaszkę
– łączy chrupki we wskazany sposób i tworzy z nich
konstrukcje
– ilustruje ruchem opowieść N.
I.5, II.8,
IV.1, IV.7,
IV.21
6. Zabawy przy stolikach:
prca z ZP24 „Rysunki na
skale”;
– wypycha papierowe elementy
– wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i
wizualizacją
ZP24; I.7, IV.18
7. Praca indywidualna z
wybranymi dziećmi.
Słuchanie tekstów
literackich. Zabawy
dowolne w kącikach
zainteresowań.
– dmucha przez słomkę w różny sposób
– samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego
– odkłada książki na wyznaczone miejsce
– podejmuje zabawy tematyczne oraz
konstrukcyjno-manipulacyjne
I.5, III.8,
III.9,
IV.11,
IV.15

Najnowsze wpisy
Skontaktuj się z nami!

Zapraszamy serdecznie do zadawania pytań. Wyjaśnimy wszystkie Państwa pytania.

Nieczytelne? Zmień tekst.

Zacznij pisać i wciśnij ENTER by wyszukać