Miesięczny plan pracy, grupa TROPICIELE – CZERWIEC 2025.

 Kategorie: Przedszkole Tęczowa Krainka III

Miesięczny plan pracy, grupa TROPICIELE – CZERWIEC 2025.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

Tydzień XXXVII. Pięknie się różnimy

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia strachu, zapoznanie z terminem „tolerancja”, doskonalenie umiejętności doceniania wartości odczuwanych emocji

  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się i konstruowania zdań, kształtowanie umiejętności definiowania pojęcia „prawa i obowiązki dziecka”, poznanie praw dziecka, doskonalenie umiejętności przestrzegania ogólnie przyjętych zasad

  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, zapoznanie z popularnymi wyliczankami, ćwiczenie pamięci, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie

  • poznanie nazw państw i kontynentów, zapoznanie z kulinarnymi symbolami kilku krajów, zachęcanie dzieci do poznawania nowych smaków

  • zapoznanie ze sposobami na samodzielne radzenie sobie z nudą, kształtowanie w dzieciach poczucia sprawstwa, utrwalanie umiejętności współpracy w parach i grupach, rozwijanie kreatywności ruchowej i orientacji w przestrzeni, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXXVII. Pięknie się różnimy

1. Różnimy się – i co z tego? – 2.06 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Pięknie się różnimy” – pląs na dzień dobry.

  • samodzielnie organizuje sobie czas wolny

  • zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami

  • nawiązuje relacje z rówieśnikami w czasie zabawy

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. „Skoncentrowani na kartce” – nauka ciszy i koncentracji.

  • wykonuje zadanie w skupieniu

  • zastyga bez ruchu, aby jak najdłużej utrzymać kartkę na głowie

I.8, III.8, III.9

3. „Klops na podwórku” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

  • opowiada o zachowaniu i emocjach bohaterów

  • dzieli się swoimi przemyśleniami na temat lęku przed nowymi osobami i sytuacjami

  • ocenia, czy różnice między ludźmi to coś dobrego czy złego

  • uzasadnia swoje zdanie

II.3, II.9, III.2, III.8, IV.2,

IV.3, IV.5

4. „Razem pójdzie nam lepiej” – zabawa ruchowo-integracyjna.

  • porusza się razem z partnerem w parze

  • zwinnie skacze

I.5, II.6

5. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – „Nasz portret” – zabawa plastyczna.

czterolatki – „Robimy puzzle” – praca techniczna;

pięciolatki – praca z KA4.49;

sześciolatki – praca z KA4.61.

Trzylatki:

– doskonali umiejętność rozumienia pojęcia: portret

– orientacja w schemacie własnego ciała: rozpoznaje i nazywa elementy twarzy

– próbuje prawidłowo trzymać narzędzie pisarskie

czterolatki:

  • wycina i rozcina na części zdjęcia ludzi z gazet

  • składa pocięty obrazek

pięciolatki:

  • skreśla elementy, których nie ma na zdjęciu

  • wskazuje podobieństwa i różnice między dziećmi na zdjęciu

sześciolatki:

  • wycina fragmenty zdjęć i dokleja je do obrazka

  • wskazuje podobieństwa i różnice między dziećmi na zdjęciu

pięciolatkiKA4.49;

sześciolatkiKA4.61.

I.5, I.7, III.2, IV.2, IV.8

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • opowiada o zauważonych podobieństwach między przedmiotami

  • słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem

  • uczestniczy w zabawach swobodnych w wybranych kącikach tematycznych

  • konstruuje, buduje z różnych klocków i materiałów

I.7, III.8, V.2, IV.12, IV.19

XXXVII. Pięknie się różnimy

2. Nasze prawa i obowiązki – 3.06 (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Pięknie się różnimy” – pląs na dzień dobry.

  • wybiera rodzaj zabawy, korzystając z wyposażenia poszczególnych kącików tematycznych

  • respektuje prawo innych dzieci do zabawy tymi samymi zabawkami

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. „Kra krę mija” – zabawa logopedyczna.

  • powtarza rymowankę w różnym tempie

  • prawidłowo wypowiada słowa

I.8, IV.2, IV.6

3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg

  • współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,

  • bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.

I.4, I.5

4. „Przyjmij wyzwanie” – kreatywna zabawa ruchowa.

  • wybiera dla dzieci sposób przemieszczania się

  • porusza się w określony sposób

I.5, I.8,

5. Zabawy przy stolikach:

trzylatki i czterolatki – „Owoc egzotyczny” – praca plastyczna;

pięciolatki – „Owoc egzotyczny” – praca plastyczna;

sześciolatki – praca z ZG77.

Trzylatki i czterolatki:

  • lepi z plasteliny ulubiony owoc egzotyczny

pięciolatki:

  • rysuje wybrany owoc egzotyczny

  • prawidłowo trzyma kredkę i kontroluje jej nacisk

sześciolatki:

  • rysuje po śladzie i koloruje obrazek

  • prawidłowo trzyma narzędzie pisarskie i kontroluje jego nacisk

sześciolatki ZG77.

I.6, IV.8

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wymienia sposoby okazywania komuś szacunku

  • z pomocą nauczyciela korzysta z gier i układanek edukacyjnych

  • przegląda książki z kącika czytelniczego

  • podejmuje zabawy tematyczne zgodnie z zainteresowaniami

I.7, III.8, IV.1, IV.2, IV.19

XXXVII. Pięknie się różnimy

3. Raz, dwa, trzy – ja i ty! – 4.06 (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Pięknie się różnimy” – pląs na dzień dobry.

  • korzysta z wyposażenia sali zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • nawiązuje kontakty z dziećmi z grupy

  • wita się z kolegami i koleżankami

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. „Niebieski czy różowy?” – zabawa tematyczna.

  • określa swoje zainteresowania i upodobania

  • wybiera miejsce zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i upodobaniami

I.5, I.8, II.6, III.8

3. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela i na nie reaguje

IV.21

4. „Chłopaki i dziewczynki” – wiersz D. Wawiłow. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • opisuje zachowania bohaterów wiersza

  • opowiada o upodobaniach i zwyczajach typowych dla dziewczynek, chłopców i wszystkich dzieci

  • zgłasza chęć wypowiedzenia się w sposób ustalony w grupie

  • uważnie słucha wypowiedzi innych dzieci

II.1, II.2, II.6, III.2, III.8,

IV.2, IV.3, IV.5

5. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • wypowiada wyliczankę

  • porusza się w określony sposób

  • spokojnie godzi się z przegraną i kibicuje pozostałym uczestnikom gry

I.5, I.7, III.5, III.9

6. „Matematyczne zaklęcia” – zabawa matematyczno-ruchowa.

  • uważnie słucha wyliczanki

  • przelicza słowa wypowiadane przez N.

  • wykonuje określoną liczbę razy czynność wymienioną w wyliczance

I.5, I.8, III.8, IV.15

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • liczy, dodaje i odejmuje na konkretach

  • przegląda książki z kącika czytelniczego

  • spontanicznie podejmuje zabawy tematyczne, konstrukcyjne i manipulacyjne

  • korzysta z wyposażenia kącika plastycznego zgodnie z zainteresowaniami

I.7, III.8, IV.1, IV.2, IV.19

XXXVII. Pięknie się różnimy

4. Przysmaki świata – 5.06 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Pięknie się różnimy” – pląs na dzień dobry.

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne, korzystając z klocków i różnego rodzaju materiałów

  • zachowuje się swobodnie wśród rówieśników w grupie

  • śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Palcem po mapie” – zabawa orientacyjno- porządkowa.

  • ogląda na mapie lub globusie kontynenty i podaje ich nazwy

  • podaje skojarzenia z wybranymi państwami

  • reaguje ustalonym ruchem na sygnał słowny

I.5, III.8, IV.2

3. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozpoznaje kolory owoców

  • reaguje na sygnał słowny

  • bawi się z chustą zgodnie z ustalonymi zasadami

I.5, I.7, III.5, III.9

4. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 19.

  • wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała

  • szybko i zwinnie biega

I.5, I.8, III.8, III.9

5. „Owoc na literę…” – zabawa językowa.

  • wskazuje głoskę w nagłosie i wygłosie wyrazu

  • wymienia nazwę owocu rozpoczynającą się wskazaną głoską

IV.2, IV.4, IV.18

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wskazuje zmiany w układzie przedmiotów

  • korzysta z wyposażenia kącika plastycznego

  • słucha czytanego tekstu i wypowiada się na temat postaw bohaterów

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

I.7, III.8, IV.1, IV.2, IV.12,

IV.19

XXXVII. Pięknie się różnimy

5. Razem się bawimy – 6.06 (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Pięknie się różnimy” – pląs na dzień dobry.

  • nawiązuje kontakt z rówieśnikami podczas zabaw

  • dzieli się zabawkami z innymi dziećmi

  • konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju

  • śpiewa wspólnie z rówieśnikami

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11, IV.19

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Gorący ziemniak” – zabawa na koncentrację.

  • uważnie słucha wypowiedzi dzieci

  • wymienia nazwy przedmiotów należących do wskazanej kategorii

I.7, I.8, III.5, III.8, III.9

3. „Intro & Minuet”, Gilbert Winter – zabawy z muzyką klasyczną.

  • słucha muzyki klasycznej

  • współpracuje z partnerem w parze podczas zabawy muzycznej

I.5, III.8, III.9, IV.7

4. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z KA2.34;

czterolatki – praca z KA2.42;

pięciolatki – praca z KA4.56;

sześciolatki – praca z KA4.70.

Trzylatki:

skreśla pod każdym zdjęciem czerwoną kredką przedmioty, których dzieci nie wykorzystały do zabawy

czterolatki:

  • uzupełnia obrazki nalepkami

  • omawia treść obrazków

pięciolatki:

  • wskazuje osobę, która wygrała rundę znanej gry i łączy jej zdjęcie z pucharem

  • łączy w pary takie same gesty

sześciolatki:

  • odczytuje hasła za pomocą pisma Braille’a, zamieniając litery na znaki

  • odczytuje hasła i łączy je z odpowiednimi zdjęciami

Trzylatki – KA2.34;

czterolatkiKA2.42;

pięciolatkiKA4.56;

sześciolatki KA4.70.

I.7, IV.2, IV.8, IV.9

5. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • dzieli wyrazy na sylaby i głoski

  • samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego

  • odkłada książki na wyznaczone miejsce

  • podejmuje zabawy tematyczne oraz konstrukcyjno-manipulacyjne

I.7, III.8, IV.1, IV.2, IV.19

Tydzień XXXVIII. W drodze do celu

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia zniecierpliwienia, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z nudą, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami i respektowania praw innych osób w środkach komunikacji publicznej

  • utrwalanie znajomości nazw pojazdów i sposobów ich poruszania się, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi, utrwalanie znajomości zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z poszczególnych środków transportu

  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania, rozwijanie myślenia matematycznego, wzmacnianie poczucia sprawstwa

  • zapoznanie z ciekawostkami o zwierzętach, kształtowanie umiejętności dostrzegania podobieństw między światem zwierząt i ludzi, wzmacnianie poczucia wartości świata przyrody dla życia człowieka

  • kształtowanie wyczucia rytmu, ukazanie możliwości wykonywania twórczych konstrukcji z łatwo dostępnych materiałów, rozwijanie kreatywności

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXXVIII. W drodze do celu

1. Daleko jeszcze? – 9.06 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W drodze do celu” – pląs na dzień dobry.

  • podejmuje spontaniczne zabawy w wybranych kącikach tematycznych

  • wyraża ekspresję twórczą podczas zabaw konstrukcyjnych

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. „Kamyk na szczęście” – nauka ciszy i koncentracji.

  • koncentruje się na zadaniu

  • przenosi drobny przedmiot za pomocą pęsety

  • trwa w ciszy

I.7, III.5, III.8

3. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne.

– wzbogaca słownictwo i mowę,

– przełamuje lęk,

– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację,

– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa

II.1, II.2,

4. „Lot z kosmitą” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

  • opowiada o zachowaniu i emocjach bohaterów

  • podaje przykłady radzenia sobie z nudą podczas podróży na podstawie tekstu i własnych doświadczeń

  • wymienia zasady bezpiecznego podróżowania różnymi środkami lokomocji

II.7, II.8, III.8, IV.2, IV.3,

IV.5

5. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 19.

  • porusza się w ustalony sposób

  • wykonuje ćwiczenia kształtujące różne mięśnie

  • zachowuje ostrożność podczas zabaw ruchowych

I.5, I.8, III.9

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • rozpoznaje przedmiot po dotyku

  • słucha wybranych tekstów literackich

  • inicjuje zabawy lub przyłącza się do zabaw innych dzieci

  • konstruuje, buduje z różnego rodzaju klocków i materiałów

I.7, III.8, IV.1, IV.2, IV.7, IV.19

XXXVIII. W drodze do celu

2. Środki transportu -10.06 (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W drodze do celu” – pląs na dzień dobry.

  • wybiera rodzaj zabawy, korzystając z wyposażenia poszczególnych kącików tematycznych

  • podejmuje samodzielną aktywność poznawczą

  • obdarza uwagą dzieci podczas zabawy, aby rozumieć, co mówią i czego oczekują

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. „Język w podróży” – zabawa logopedyczna.

  • dokładnie wykonuje proponowane ćwiczenia

  • sprawdza w lusterku prawidłowość wykonania ćwiczeń

III.8, IV.6, IV.8

3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg

  • współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,

  • bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.

I.4, I.5,

4. „Wspaniała podróż” – wiersz E. Śnieżkowskiej- Bielak. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • wypowiada się na temat zalet jazdy na rowerze na podstawie tekstu i własnych doświadczeń

  • wymienia zasady bezpieczeństwa związane z jazdą na rowerze

III.8, IV.2, IV.3, IV.5

5. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z KA2.35;

czterolatki – praca z KA2.43;

pięciolatki – praca z KA4.58–59;

sześciolatki – praca z KA4.72–74.

trzylatek:
– rozpoznaje i nazywa środki transportu
– łączy liniami środki transportu, które poruszają się w taki sam sposób

czterolatki:

  • podaje nazwy środków transportu

  • dzieli nazwy na sylaby i koloruje tyle pól, ile sylab jest w nazwie

  • zaznacza środek transportu, którym już się poruszało

pięciolatki:

  • łączy w pary środki transportu, których nazwy zaczynają się taką samą głoską

  • koloruje tym samym kolorem tablice rejestracyjne z takimi samymi literami

  • rysuje trasy po śladzie

sześciolatki:

  • czyta wyrazy i wskazuje ten, którego nazwa brzmi tak samo czytana od lewej do prawej strony i odwrotnie

  • odczytuje nazwy pojazdów i łączy je ze zdjęciami

  • czyta zagadki i łączy je ze zdjęciem będącym rozwiązaniem

  • koloruje ramki i zdjęcia tymi samymi kolorami

  • rysuje oburącz po śladzie

trzylatkiKA2.35;

czterolatkiKA2.43;

pięciolatki KA4.58–59; sześciolatki KA4.72–74.

I.7, IV.2, IV.8

6. „Jaki to pojazd?” – zabawa muzyczno-ruchowa na koncentrację.

  • reaguje ustalonym ruchem na sygnał dźwiękowy

  • przyporządkowuje dźwiękom wybranych instrumentów muzycznych określony pojazd i ruch ilustrujący poruszanie się tym pojazdem

  • podaje nazwy pojazdów poruszających się w określony sposób

I.5, III.8, IV.1, IV.2, IV.7

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • rozpoznaje kształt litery rysowanej palcem na swoich plecach

  • uważnie słucha wybranych tekstów literackich

  • podejmuje zabawy tematyczne zgodnie z zainteresowaniami

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne

I.7, III.8, IV.1, IV.2, IV.4,

IV.8, IV.19

XXXVIII. W drodze do celu

3. W powietrzu, na lądzie, na wodzie – 11.06 (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W drodze do celu” – pląs na dzień dobry

  • inicjuje zabawy, do których zaprasza kolegów

  • tworzy konstrukcje z klocków i różnych materiałów

  • używa zwrotów grzecznościowych adekwatnie do sytuacji

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. „Ilu pasażerów?” – zabawa matematyczna.

  • prawidłowo liczy, dodaje i odejmuje na konkretach

  • wykonuje zadania matematyczne zgodnie z poleceniem N.

I.7, III.8, IV.9, IV.15

3. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela i na nie reaguje

IV.21

4. „Autobus” – opowiadanie D. Gellner. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • opowiada o zachowaniu i postawach bohaterów

  • wymienia elementy rzeczywiste i fikcyjne w tekście

  • opisuje wybrane miejsca i kierunki podróży autobusem po swojej miejscowości

III.8, IV.2, IV.3, IV.5

5. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • uczestniczy w zabawie z rywalizacją w sposób koleżeński i zgodny z zasadami

  • porusza się w określony sposób

I.5, I.7, III.5, III.9

6. „Spostrzegawczy jak kierowcy” – zabawa matematyczno- językowa.

  • klasyfikuje elementy na podstawie wskazanej cechy

  • posługuje się nazwami kategorii, do których należą segregowane elementy

III.8, III.9, IV.2, IV.12

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wymienia zapamiętany układ elementów

  • przestrzega ustalonych reguł podczas korzystania z gier i układanek

  • przegląda książki z kącika czytelniczego

  • skutecznie komunikuje się z dziećmi podczas zabaw swobodnych

I.7, III.8, IV.1, IV.2, IV.19

XXXVIII. W drodze do celu

4. Podpatrzone u zwierząt – 12.06 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W drodze do celu” – pląs na dzień dobry.

  • rozmawia z uczestnikami zabawy na temat jej zasad i treści

  • organizuje sobie czas wolny z wykorzystaniem zabawek, klocków i innych dostępnych materiałów

  • śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Co wyróżnia zwierzęta?” – rozmowa kierowana.

  • wymienia różnice i podobieństwa w świecie zwierząt i ludzi

  • uzasadnia swoje zdanie

  • wyjaśnia znaczenie wyrażeń podanych przez N.

II.11, III.8, IV.2, IV.18

3. Robotyka – zajęcia zewnętrzne.

– rozbudza kreatywne oraz przestrzenne myślenie,

– bierze czynny udział w zajęciach z robotyki

I.6

4. „Jak kangurki” – zabawa skoczna.

A to ciekawe!” – ciekawostki o pająkach i pajęczynie.

  • wykonuje ćwiczenie zgodnie z poleceniem N.

  • skacze obunóż, trzymając stopami woreczek

  • uważnie słucha ciekawostek na temat pająków i pajęczyny

  • zachowuje ciszę i skupienie

I.5, I.8, II.10, II.11, III.8,

IV.2, IV.18

5. Zabawy przy stolikach:

trzylatki i czterolatki – „Pajęczyna” – praca plastyczna;

pięciolatki – praca z KA4.63–64;

sześciolatki – praca z KA4.78–80.

Trzylatki i czterolatki:

  • lepi pajęczynę z plasteliny

pięciolatki:

  • łączy w pary zwierzęta i to, co ludzie stworzyli na ich wzór dla własnego użytku

  • koloruje na ten sam kolor ramki ze zwierzętami i dziećmi naśladującymi te zwierzęta

sześciolatki:

  • dekoduje informacje i odczytuje zdania

  • łączy zdania z odpowiednimi obrazkami

  • dorysowuje zwierzęta, o których mowa w odszyfrowanych zdaniach

  • wycina zdjęcia zwierząt i nakleja je obok zdjęć dzieci poruszających się w ten sam sposób jak zwierzęta

  • łączy w pary obrazek pokazujący dany styl pływacki ze zwierzęciem, które było wzorem dla danego stylu

pięciolatkiKA4.63–64;

sześciolatki KA4.78–80.

I.6, I.7, IV.2, IV.8, IV.9,

IV.12, IV.18

6. „Pomysły skopiowane od zwierząt” – zagadki.

  • korzysta ze zdobytej wiedzy, podając rozwiązania zagadek słownych

  • podaje przykłady pomysłów skopiowanych przez ludzi ze świata zwierząt

II.11, III.8, IV.2, IV.5, IV.18

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • podaje zbieżności i podobieństwa zachodzące między wskazanymi obiektami

  • wypowiada się na temat postaw bohaterów wybranych teksów literackich

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

I.7, III.8, IV.1, IV.2, IV.19

XXXVIII. W drodze do celu

5. Mali konstruktorzy – 13.06 (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W drodze do celu” – pląs na dzień dobry.

  • tworzy konstrukcje i budowle z różnych klocków i materiałów

  • samodzielnie aranżuje przestrzeń do zabaw tematycznych

  • śpiewa wspólnie z rówieśnikami

I,5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Dopasuj dźwięk” – zabawa muzyczna.

  • gra na wybranym instrumencie muzycznym

  • podaje własne skojarzenia dźwięku instrumentu z odgłosem pojazdu

I.8, III.8, IV.7

3. „W parach do celu” – integracyjna zabawa ruchowa.

Mali konstruktorzy” – zabawa konstrukcyjna.

  • współpracuje z dzieckiem w parze przy wykonywaniu zadania

  • przenosi przedmiot w określony sposób, nie używając rąk

  • projektuje i wykonuje pojazd z różnorodnych materiałów

  • ustala z członkami grupy podział zadań i sposób wykonania pracy

I.5, I.6, I.7, I.8, III.5, III.8,

III.9, IV.11

4. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z ZP38 „Żaglówka”;

czterolatki – praca z ZP38 „Żaglówka”;

pięciolatki – praca z ZP38 „Żaglówka”;

sześciolatki – praca z ZP38 „Żaglówka / Łódka”.

trzylatek:
– wypycha elementy i wykonuje pracę zgodnie z poleceniem oraz wizualizacją

czterolatki:

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną N. i wizualizacją

pięciolatki:

  • starannie wycina papierowe elementy

  • korzysta z nożyczek w sposób bezpieczny

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną N. i wizualizacją

sześciolatki:

  • starannie wycina papierowe elementy

  • korzysta z nożyczek w sposób bezpieczny

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną N. i wizualizacją

Trzylatki i czterolatkiZP38;

pięciolatkiZP38;

sześciolatki ZP38.

I.6, I.7, IV.8, IV.11

5. „Pojazd moich marzeń” – kreatywna zabawa językowa.

  • kończy rozpoczętą wypowiedź w sposób twórczy, opowiadając o swoim wymarzonym pojeździe

  • opisuje wygląd, funkcje, sposób poruszania się wymyślonego pojazdu

I.8, III.8, IV.2

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • lepi z plasteliny pojazd według własnego pomysłu i opowiada o nim

  • samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego

  • odkłada książki na wyznaczone miejsce

  • podejmuje zabawy tematyczne oraz konstrukcyjno-manipulacyjne

I.7, III.8, IV.1, IV.2, IV.8,

IV.11, IV.19

Tydzień XXXIX. Morskie opowieści

  • poszerzanie wiedzy na temat radzenia sobie ze złością, rozwijanie umiejętności koncentracji i samodzielnego wyciszenia, rozwijanie odporności emocjonalnej, doskonalenie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości

  • integracja grupy, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej, poszerzanie zasobu słownictwa

  • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze, kształtowanie umiejętności klasyfikowania zwierząt ze względu na środowisko życia, doskonalenie umiejętności rozpoznawania cyfr i określania kierunków w przestrzeni

  • kształtowanie umiejętności stawiania hipotez i wyciągania wniosków podczas przeprowadzania eksperymentów, doskonalenie umiejętności językowych, doskonalenie umiejętności współpracy

  • doskonalenie umiejętności muzycznych, ćwiczenie motoryki małej, rozwijanie myślenia przestrzennego i umiejętności pracy etapami

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXXIX. Morskie opowieści

1. Jak radzić sobie ze złością? – 16.06 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Morskie opowieści” – pląs na dzień dobry.

  • właściwie odnosi się do rówieśników podczas zabaw

  • zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami

  • okazuje sympatię kolegom / koleżankom

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.3, I.5, I.6, I.7, III.2, III.8,

III.9, IV.19

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. „Malowanie nosami i oczami” – nauka ciszy i koncentracji.

  • w skupieniu wodzi oczyma za zmieniającym miejsce światłem

  • zachowuje ciszę podczas wykonywania zadania

I.5, III.2, III.5, III.8

3. „Igor i burza” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

  • opowiada o zachowaniu i emocjach bohaterów

  • dzieli się swoimi przemyśleniami na temat odczuwania złości

  • wymienia sposoby radzenia sobie ze złością na podstawie tekstu i własnych doświadczeń

II.1, II.4, III.8, IV.2, IV.3,

IV.18

4. Zabawy przy stolikach:

trzylatki i czterolatki – „Emocjonalny stworek” – praca plastyczna;

pięciolatki – praca z KA4.65;

sześciolatki – praca z KA4.81.

Trzylatki i czterolatki:

  • dobiera kolory kredek kojarzące się ze złością

  • rysuje stworka – symbol złości według własnego pomysłu

pięciolatki:

  • koloruje ilustracje przedstawiające wybrane przez siebie sposoby radzenia sobie ze złością

  • omawia sposoby radzenia sobie ze złością

sześciolatki:

  • rysuje portret złości, sytuacje, w których się ona pojawia, oraz sposoby radzenia sobie ze złością według własnego pomysłu

pięciolatkiKA4.65;

sześciolatki KA4.81.

I.8, I.9, II.6, II.8, IV.1,

IV.2, IV.8

5. „Letnia burza” – opowieść ruchowa.

  • uważnie słucha opowiadania N. i ilustruje je ruchem

  • wyobraża sobie opisywaną sytuację

II.2, II.4, III.8, IV.1, IV.2,

IV.3

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • prawidłowo liczy wyrazy w zdaniu

  • wskazuje wyrazy rozpoczynające się daną głoską

  • słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem

  • wybiera aktywności i zabawy zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • korzysta z wyposażenia kącika plastycznego podczas zabaw swobodnych

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.3,

IV.5, IV.7

XXXIX. Morskie opowieści

2. W rybackiej sieci – 17.06 (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Morskie opowieści” – pląs na dzień dobry.

  • wybiera rodzaj zabawy, korzystając z wyposażenia poszczególnych kącików zainteresowań

  • wciela się w role podczas zabaw tematycznych

  • przeprasza inną osobę, jeśli zrobiło coś niewłaściwego

  • powtarza słowa piosenki

I.3, I.5, I.6, I.7, III.2, III.8,

III.9, IV.19

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. „Rozmowy rybek” – zabawa logopedyczna.

  • ćwiczy mięśnie aparatu mowy

  • wykonuje wskazane przez N. ruchy warg i języka

I.5, I.9, III.5, III.8

3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg

  • współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,

  • bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.

I.4, I.5,

4. „Piosenka żeglarska” – wprowadzenie piosenki.

  • uważnie słucha piosenki

  • opowiada o przygodach bohaterów tekstu

  • wymienia i opisuje zawody związane z żeglowaniem i pracą na statkach na podstawie własnej wiedzy i informacji od N.

  • śpiewa wspólnie z dziećmi

II.11, III.5, III.8, IV.5, IV.7,

IV.18, IV.20

5. „Wakacyjny rejs” – zabawa ruchowa do piosenki.

  • wymyśla i wykonuje gesty ilustrujące treść piosenki

  • prawidłowo wskazuje prawą i lewą stronę

I.5, III.8,

6. „Morska opowieść” – twórcze opowiadanie.

  • układa zdanie związane z ilustracją i wypowiedziami dzieci według własnego pomysłu

  • wspólnie z dziećmi układa opowiadanie o określonej tematyce

  • uważnie słucha wypowiedzi dzieci

III.8, IV.2, IV.16, IV.18,

IV.20

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wymienia słowa rozpoczynające się określoną głoską

  • organizuje sobie czas wolny z wykorzystaniem układanek i gier edukacyjnych

  • uważnie słucha wybranych tekstów literackich

  • podejmuje zabawy swobodne zgodnie z zainteresowaniami

III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.3,

IV.5, IV.7

XXXIX. Morskie opowieści

3. W głębinach – 18.06 (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Morskie opowieści” – pląs na dzień dobry

  • korzysta z wyposażenia kącików tematycznych zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • respektuje wspólne ustalenia dotyczące zabawy

  • okazuje sympatię kolegom i koleżankom

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

I.3, I.5, I.6, I.7, III.2, III.8,

III.9, IV.19

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. „Gdzie jest twój dom?” – zabawa klasyfikacyjna.

  • wymienia nazwy zwierząt wodnych i lądowych

  • klasyfikuje elementy na podstawie podanej cechy

  • opisuje różnice między zwierzętami żyjącymi w wodzie i na lądzie na podstawie własnej wiedzy i informacji od N.

III.8, IV.2, IV.12, IV.18

3. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela i na nie reaguje

IV.21

4. „Ryby” – wiersz A. Edyk-Psut. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • opisuje wygląd i środowisko życia ryb na podstawie tekstu, ilustracji i własnej wiedzy

  • wymienia nazwy części ciała ryb i ich zastosowanie

III.8, IV.2, IV.3, IV.18

5. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z KA2.38;

czterolatki – praca z KA2.46;

pięciolatki – praca z KA4.68–70;

sześciolatki – praca z KA4.85–87.

trzylatek:
– koloruje ośmiornicę i ryby zgodnie z podanym kodem

czterolatki:

  • rysuje trasę zgodnie z kodem

pięciolatki:

  • łączy pary takich samych zwierząt, przelicza i rysuje taką samą liczbę kresek

  • zaznacza cyfrę odpowiadającą liczbie macek ośmiornicy

  • rysuje obrazek po śladzie

  • dorysowuje brakujące elementy i koloruje obrazek

  • dorysowuje zapamiętane elementy obrazka

sześciolatki:

  • liczy ryby płynące w lewą i prawą stronę i wpisuje odpowiednie cyfry

  • szacuje, gdzie jest mniej lub więcej elementów i wpisuje znak mniejszości lub większości

  • odczytuje nazwy ryb

  • ustala wynik działań matematycznych

  • otacza pętlami wskazane litery

  • nakleja litery w puste miejsca hasła

  • odczytuje hasło i rysuje ilustrację

  • nakleja muszelki w zapamiętanej kolejności

trzylatkiKA2.38;

czterolatkiKA2.46;

pięciolatkiKA4.68–70;

sześciolatki KA4.85–87.

I.7, IV.2, IV.8, IV.12, IV.13,

IV.14, IV.15, IV.18

6. „Poruszamy się jak…” – zabawa ruchowo-naśladowcza.

  • wymyśla sposób poruszania się, charakterystyczny dla postaci opisanej przez N.

  • ilustruje ruchem określone cechy postaci

I.5, I.8, III.8, III.9, IV.1

7 . Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

19 – 20.06 – PLACÓWKA NIECZYNNA

  • porównuje liczebność zbiorów z wykorzystaniem znaków mniejszości, większości i równości

  • samodzielnie korzysta z układanek i gier edukacyjnych

  • wybiera teksty literackie do czytania przez N.

  • spontanicznie podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne z innymi dziećmi

III.4, III.8, III.9, IV.3, IV.5,

IV.7

XXXIX. Morskie opowieści

4. Dbam o wodę – 23.06 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Morskie opowieści” – pląs na dzień dobry.

  • realizuje własne pomysły twórcze, korzystając z zabawek i wyposażenia sali

  • tworzy budowle z różnego rodzaju klocków

  • zaprasza do zabawy dzieci nieśmiałe

  • śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi

I.3, I.5, I.6, I.7, III.2, III.8,

III.9, IV.19

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Jaka jest woda?” – polisensoryczne poznawanie właściwości wody.

  • opisuje właściwości wody na podstawie prowadzonych obserwacji

  • rozpoznaje symbole graficzne różnych zmysłów

I.7, III.8, IV.2, IV.18, IV.19

3. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne.

– wzbogaca słownictwo i mowę,

– przełamuje lęk,

– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację,

– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa

II.1, II.2,

4. „Czy woda wydaje dźwięk?” – badawcza zabawa słuchowa. „Nurek” – eksperyment.

  • wyszukuje wśród przedmiotów w sali takie, z których można wydobywać dźwięki przypominające plusk wody

  • uważnie obserwuje działania N.

  • opisuje zauważone zmiany w toku eksperymentu

I.5, III.8, III.9, IV.2, IV.13

5. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • uczestniczy w zabawie z rywalizacją w sposób koleżeński i zgodny z jej zasadami

  • porusza się szybko i zwinnie, nie rozchlapując wody przenoszonej w pojemniku

I.5, I.6, I.7, II.7, III.8

6. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 20.

  • wykonuje ćwiczenia proponowane przez N.

  • porusza się w różny sposób

  • sprawnie czworakuje

I.5, I.8, I.9, III.8

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • rozpoznaje przedmioty po dotyku

  • odrysowuje kształt wybranych przedmiotów

  • słucha czytanego tekstu literackiego

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • korzysta z gier i układanek edukacyjnych

I.2, I.6, I.7, IV.5

XXXIX. Morskie opowieści

5. Na piracką nutę – 24.06 (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Morskie opowieści” – pląs na dzień dobry.

  • podczas zabawy zwraca uwagę na kolegów potrzebujących pomocy

  • dzieli się zabawkami z innymi dziećmi

  • wciela się w role podczas zabaw tematycznych

  • konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju

  • śpiewa wspólnie z rówieśnikami

I.3, I.5, I.6, I.7, III.2, III.8,

III.9, IV.19

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Odtwórz rytm” – zabawa słuchowa.

  • odtwarza usłyszaną sekwencję gestów i dźwięków

  • wymyśla i prezentuje własny rytm

I.5, III.8, IV.1, IV.7

3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg

  • współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,

  • bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.

I.4, I.5,

4. „Pirat” – wiersz D. Gellner. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • opisuje zabawy i przeżycia bohatera tekstu

  • wymienia atrybuty pirata i opisuje jego wygląd na podstawie znanych sobie filmów i książek

III.8, IV.2, IV.3, IV.5

5. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • wyszukuje przedmioty wydające dźwięki

  • określa dźwięki jako przyjemne lub nieprzyjemne dla siebie

I.1, I.4, I.5, I.8

6. „Tratwy” – zabawa koordynacyjna.

  • porusza się w ustalony sposób

  • ćwiczy koordynację ruchową i siłę mięśni

I.5, I.8, III.5

7. Zabawy przy stolikach:

trzylatki i czterolatki – praca z ZP39 „Ośmiornica”;

pięciolatki – praca z ZP39 „Krab”;

sześciolatki – praca z ZP39 „Żółw”.

Trzylatki i czterolatki:

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

pięciolatki:

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

sześciolatki:

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

Trzylatki i czterolatki ZP39;

pięciolatkiZP39;

sześciolatkiZP39.

I.6, I.7, IV.8, IV.9, IV.18,

IV.19

8. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • dokonuje analizy sylabowej wyrazów

  • wymienia głoskę w nagłosie

  • samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne samodzielnie lub w małych grupach

I.7, III.8, IV.2, IV.3, IV.4,

IV.14, IV.19

Tydzień XL. Szlakiem wakacyjnych przygód

  • zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa podczas wakacji, utrwalenie znajomości numerów alarmowych, doskonalenie znajomości nazw liczebników w języku angielskim, kształtowanie postawy odpowiedzialności

  • doskonalenie słuchu fonemowego, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej i głoskowej, ćwiczenie współpracy w grupach, utrwalanie umiejętności orientacji w przestrzeni, rozwijanie wrażliwości na sygnały w muzyce i formę utworu, kształtowanie postawy samodzielności podczas pracy

  • zapoznanie ze sposobem działania kompasu i nawigacji, doskonalenie umiejętności kodowania oraz logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności dokonywania obliczeń pieniężnych, kształtowanie cierpliwości i samodzielności podczas pracy

  • poszerzanie wiedzy na temat górskiej flory i fauny, utrwalenie wiedzy dotyczącej zabytków polskich miast, doskonalenie umiejętności kodowania, rozwijanie wrażliwości na otaczającą przyrodę, czerpanie radości z kontaktu z przyrodą

  • zapoznanie z muzyką góralską oraz instrumentami kapeli góralskiej, rozwijanie ekspresji muzycznej, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych, rozwijanie ekspresji twórczej, kształtowanie poczucia przynależności do kraju, kształtowanie postawy samodzielności

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XL. Szlakiem wakacyjnych przygód

1. O czym pamiętać podczas wakacji? – 25.06 (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Szlakiem wakacyjnych przygód” – pląs na dzień dobry.

  • samodzielnie organizuje sobie czas wolny

  • otwarcie i asertywnie mówi o swoich potrzebach i oczekiwaniach wobec uczestników zabawy

  • respektuje prawo innych dzieci do zabawy tymi samymi zabawkami

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. „Wieża obserwacyjna” – nauka ciszy i koncentracji.

  • rozróżnia i podaje nazwy kolorów

  • odtwarza zapamiętany układ przedmiotów, budując wieżę z klocków o odpowiednich kolorach

  • pracuje w ciszy

I.6, I.7, III.8, III.9, IV.11

3. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela i na nie reaguje

IV.21

4. „Lena i wakacje” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

  • opowiada o przeżyciach i emocjach bohaterów tekstu

  • wymienia zasady bezpieczeństwa podczas podróży i pobytu w miejscach wakacyjnego odpoczynku

  • opowiada o swoich przeżyciach i doświadczeniach związanych z podróżami

II.1, II.6, III.8, III.9, IV.2,

IV.3

5. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 20.

  • porusza się w ustalony sposób

  • sprawnie czworakuje

  • zwraca uwagę na bezpieczeństwo swoje i innych dzieci podczas wykonywania ćwiczeń

I.5, III.8, III.9

6. „Znaki” – kreatywna zabawa plastyczna.

  • wyjaśnia znaczenie wybranych znaków ostrzegawczych, zakazu i nakazu, związanych z bezpieczeństwem na wakacjach

  • projektuje i samodzielnie rysuje znak dotyczący zasad bezpieczeństwa

I.7, III.8, III.9, IV.5, IV.8,

IV.9

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • powtarza lub samodzielnie wypowiada nazwy liczb w języku angielskim

  • wybiera teksty literackie do czytania przez N.

  • korzysta z wyposażenia poszczególnych kącików tematycznych według własnego pomysłu

  • konstruuje, buduje z różnych klocków i materiałów

I.5, III.2, III.8, III.9, IV.2,

IV.21

XL. Szlakiem wakacyjnych przygód

2. Wakacyjne zagadki – 26.06 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Szlakiem wakacyjnych przygód” – pląs na dzień dobry.

  • zaprasza dzieci do wspólnej zabawy lub przyłącza się do zabaw kolegów / koleżanek

  • podejmuje zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne

  • stosuje zwroty grzecznościowe adekwatnie do sytuacji

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. „Pakujemy walizkę” – zabawa logopedyczna.

  • naśladuje czynności pokazywane przez N.

  • wykonuje ćwiczenia mięśni narządów mowy zgodnie z instrukcją N.

I.9, III.8, IV.2

3. Robotyka – zajęcia zewnętrzne.

– rozbudza kreatywne oraz przestrzenne myślenie,

– bierze czynny udział w zajęciach z robotyki

I.6

4. „Wakacje” – zagadki.

  • podaje rozwiązanie zagadek słownych o tematyce wakacyjnej, korzystając ze swojej wiedzy

III.8, IV.2, IV.5

5. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • bawi się na świeżym powietrzu, poruszając się w określony sposób

  • ćwiczy siłę mięśni, przeciągając dziecko w wyznaczone miejsce

I.5, III.2, III.5, III.8, III.9

6. „Wskocz do koła, jeśli…” – zabawa orientacyjno- porządkowa.

Do czego nam się

to przyda na wakacjach?” – kreatywna zabawa językowa.

  • reaguje określonym ruchem na sygnał

  • określa, czy pasuje do niego stwierdzenie wypowiedziane przez N.

  • rozpoznaje przedmiot po dotyku

  • określa zastosowanie rozpoznanego przedmiotu i jego przydatność podczas wakacyjnych podróży

  • wymyśla nietypowe zastosowanie przedmiotów

  • uzasadnia swoje zdanie

I.5, I.8, III.2, III.8, IV.2,

IV.12

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wskazuje przedmioty, których nazwy rozpoczynają się określoną głoską

  • z pomocą N. korzysta z gier i układanek edukacyjnych

  • słucha wybranych tekstów literackich

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie z zainteresowaniami

I.5, III.2, III.8, III.9, IV.2

XL. Szlakiem wakacyjnych przygód

3. Na górskim szlaku – 27.06. (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Szlakiem wakacyjnych przygód” – pląs na dzień dobry

  • korzysta z wyposażenia kącików tematycznych zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • szanuje potrzeby i oczekiwania uczestników wspólnej zabawy

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. „Jak działa kompas?” – rozmowa kierowana.

  • wymienia urządzenia służące do wskazywania drogi na podstawie własnej wiedzy i informacji od N.

  • opisuje wygląd i działanie kompasu

III.8, IV.2, IV.9, IV.19

3. Zabawy przy stolikach:

trzylatki i czterolatki – „Znaki na szlaku” – praca plastyczna;

pięciolatki – praca z KA4.76–78;

sześciolatki – praca z KA4.95–97.

Trzylatki i czterolatki:

  • rysuje wybrany znak zgodnie ze wzorem

pięciolatki:

  • zaznacza przedmioty niezbędne podczas wycieczki w góry

  • omawia zasady bezpieczeństwa podczas wycieczki

  • wyszukuje takie same obrazki

  • omawia znaczenie znaków informacyjnych i ostrzegawczych

  • dekoduje trasę i koloruje pola zgodnie z trasą

  • podaje nazwy zwierząt na ilustracji

sześciolatki:

  • rysuje obrazek po śladzie

  • rysuje przedmioty niezbędne podczas wycieczki w góry

  • koloruje obrazek zgodnie z kodem

  • umieszcza nalepki pod właściwymi zdjęciami

  • omawia znaczenie znaków na górskim szlaku

  • łączy znaki z odpowiednimi zdjęciami

  • rysuje trasę zgodnie z kodem

pięciolatkiKA4.76–78;

sześciolatki KA4.95–97.

I.7, IV.2, IV.8, IV.9, IV.12,

IV.14, IV.15

4. „Idziemy do schroniska” – zabawa ruchowo-naśladowcza.

  • porusza się w określony sposób

  • ilustruje ruchem treść piosenki

  • śpiewa wspólnie z dziećmi

I.5, III.8, III.9, IV.7

5. „Budujemy schronisko”

praca plastyczno-techniczna.

  • wykonuje pracę plastyczno- techniczną według instrukcji N.

  • sprawnie wycina papierowe elementy

  • bezpiecznie korzysta z nożyczek

  • tworzy konstrukcję z różnych materiałów

I.6, I.7, III.8, III.9,

IV.8, IV.11

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • prawidłowo wykonuje obliczenia matematyczne z wykorzystaniem monet i banknotów

  • rozpoznaje nominały monet i banknotów

  • korzysta z układanek i gier edukacyjnych

  • przegląda książki z kącika czytelniczego

  • wznosi budowle i podaje ich nazwy

I.5, III.2, III.8, IV.2, IV.15,

IV.17

XL. Szlakiem wakacyjnych przygód

4. Przyroda w górach – 30.06 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Szlakiem wakacyjnych przygód” – pląs na dzień dobry.

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne, korzystając z klocków i innych materiałów

  • podporządkowuje się ustalonym regułom podczas zabaw i gier

  • śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „W polskich górach…” – rozmowa kierowana.

  • wskazuje polskie góry na mapie

  • opisuje właściwy sposób zachowania się na górskich szlakach

  • wymienia zwierzęta żyjące w górach

  • składa obrazek z części

II.11, III.8, IV.2, IV.5, IV.18

3. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z KA2.40;

czterolatki – praca z KA2.48;

pięciolatki – praca z KA4.79–80

sześciolatki – praca z KA4.98–100.

trzylatek:
– kończy rysowanie owieczki
– rysuje dodatkowe elementy obrazka we właściwych miejscach
– łączy zdjęcia zwierząt z ich cieniami

czterolatki:

  • uzupełnia zdjęcia pasującymi nalepkami

pięciolatki:

  • zaznacza kolejność usłyszanych głosów zwierząt

  • koloruje obrazek i dorysowuje elementy zgodnie z opisem

  • dorysowuje brakujące elementy według wzoru

  • zaznacza zdjęcie szarotki alpejskiej wśród kwiatów

sześciolatki:

  • koduje kolejność wysłuchanych odgłosów za pomocą kolorów

  • wycina i dokleja brakujące fragmenty zdjęcia

  • zaznacza wysokość drzew od najniższego do najwyższego i wpisuje odpowiednie liczby

  • liczy elementy i dorysowuje tyle, żeby było ich 6

  • uzupełnia i koloruje obrazek zgodnie z opisem

  • odczytuje i omawia hasło powstałe z pierwszych liter nazw obrazków

trzylatkiKA2.40;

czterolatkiKA2.48;

pięciolatkiKA4.79–80;

sześciolatki KA4.98–100.

I.7, IV.2, IV.8, IV.14, IV.15,

IV.18

4. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • sprawnie toczy piłkę

  • rywalizuje z dziećmi w sposób koleżeński i zgodny z zasadami gry

I.5, III.2, III.5, III.8, III.9

5. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 20.

  • reaguje określonym ruchem na umówiony sygnał

  • wykonuje ćwiczenia dużych grup mięśniowych

  • sprawnie czworakuje

I.5, III.8, III.9

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • prawidłowo określa kierunki, wyznaczając trasę

  • zapisuje komendy za pomocą strzałek

  • słucha czytanego tekstu i analizuje postępowanie bohaterów

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

I.5, III.8, III.9, IV.2, IV.3,

IV.14, IV.15

Najnowsze wpisy
Skontaktuj się z nami!

Zapraszamy serdecznie do zadawania pytań. Wyjaśnimy wszystkie Państwa pytania.

Nieczytelne? Zmień tekst.

Zacznij pisać i wciśnij ENTER by wyszukać