Numer
i temat tygodnia
|
Numer
i temat dnia
|
Działania dzieci
|
Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)
|
Pomoce
|
Osiągnięcia dziecka
|
Kompetencje kluczowe
|
XXXIII. Od rycerza do obywatela
|
1. Po co nam zasady? – 5.05. (pon)
|
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Od rycerza do obywatela” – pląs na dzień dobry.
|
-
samodzielnie organizuje sobie czas wolny
-
zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami
-
przeprasza inną osobę, jeśli zrobiło coś niewłaściwego
-
śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę
|
|
I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1,
IV.7
|
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
kompetencje obywatelskie
|
2. „Królowa ma…” – nauka ciszy i koncentracji.
|
|
|
III.8, III.9, IV.2
|
3. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne.
|
– wzbogaca słownictwo i mowę,
– przełamuje lęk,
– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację,
– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa
|
|
II.1, II.2,
|
4. „Manuela i karuzela” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.
|
-
opisuje i ocenia zachowanie i emocje bohaterów tekstu
-
wypowiada się na temat różnych form rządów na podstawie tekstu, własnej wiedzy i informacji od N.
-
wyjaśnia pojęcia „demokracja”, „wybory”
|
|
III.2, III.8, IV.2, IV.3, IV.5,
IV.10
|
5. Zajęcia rytmiczno – ruchowe. – zajęcia zewnętrzne.
|
– rozwija umiejętności muzyczne,
– wyraża siebie poprzez sztukę,
– rozwija poczucie rytmu
– pobudza kreatywne i twórcze myślenie
|
|
I.5, III.1
|
6. Zabawy przy stolikach:
trzylatki – „Pogrupuj” – zabawa klasyfikacyjna.
czterolatki – „Tarcza rycerza” – praca plastyczna;
pięciolatki – praca z KA4.17;
sześciolatki – praca z KA4.21.
|
Trzylatki:
– klasyfikuje przedmioty według podanej cechy
czterolatki:
pięciolatki:
-
zaznacza różnice między podobnymi obrazkami
-
omawia wygląd rycerza i zasady, jakich musiał przestrzegać
sześciolatki:
|
Trzylatki – KO1, KO2
pięciolatki –KA4.17;
sześciolatki – KA4.21.
|
I.7, II.7, III.2, III.8, IV.2, IV.8, IV.10, IV.12.
|
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
|
-
stosuje się do poznanych zasad podczas korzystania z gier logicznych
-
słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem
-
uczestniczy w zabawach swobodnych
-
konstruuje, buduje z różnych klocków i materiałów
|
|
I.5, I.7, III.5, III.8, IV.8,
IV.9, IV.12
|
XXXIII. Od rycerza do obywatela
|
2. Symbole narodowe – 6.05 (wt)
|
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Od rycerza do obywatela” – pląs na dzień dobry.
|
-
wybiera rodzaj zabawy, korzystając z wyposażenia poszczególnych kącików tematycznych
-
respektuje ustalone zasady podczas zabaw z innymi dziećmi
-
śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę
|
|
I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1,
IV.7
|
kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
|
2. „Patriotyczna gimnastyka buzi i języka” – zabawa logopedyczna.
|
|
|
I.9, III.8, III.9, IV.2
|
3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.
|
-
wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne
-
wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg
-
współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,
-
bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.
|
|
I.4, I.5,
|
4. „Nasza flaga” – wiersz A. Nożyńskiej-Demianiuk. Wprowadzenie do tematu dnia.
|
-
opisuje wygląd polskiej flagi
-
wyjaśnia, co symbolizują kolory na polskiej fladze
-
wymienia sytuacje i miejsca związane z eksponowaniem flagi na podstawie wiersza i własnych obserwacji
|
|
III.2, III.8, IV.2, IV.5, IV.9,
IV.10
|
5. „Co to za flaga?” – wprowadzająca zabawa językowa. Wprowadzenie głoski „f”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne.
„ Wprowadzenie litery „f, F” drukowanej
małej i wielkiej.
|
-
podaje rozwiązanie zagadki słownej
-
opisuje wygląd flagi Unii Europejskiej
-
dokonuje analizy sylabowej wyrazów
-
podaje liczbę sylab w wyrazie
-
wypowiada głoskę „f” w różny sposób
-
wymienia słowa rozpoczynające się głoską „f”
-
koloruje flagę Polski
-
wskazuje słowa, w których występuje głoska „f” w nagłosie, śródgłosie i wygłosie
-
rozpoznaje wygląd litery „f, F” i obserwuje prawidłowy sposób jej kreślenia
-
układa kształt litery „f” z różnych materiałów
-
układa flagę Polski z kartek papieru we właściwym kolorze
|
|
I.9, II.7, III.8, IV.2,
IV.4, IV.10
|
6. Zabawy przy stolikach:
trzylatki – praca z KA2.25;
czterolatki – praca z KA2.31;
pięciolatki – praca z KA4.18–19;
sześciolatki – praca z KA4.22–24.
|
trzylatek:
– wypowiada się na temat wyglądu flagi Polski i koloruje ją zgodnie ze wzorem
– słucha hymnu Polski
czterolatki:
pięciolatki:
-
określa głoski w nagłosie nazw obrazków i łączy je z literą „f” lub „t”
-
słucha hymnu i zaznacza obrazek z zapisem nutowym
-
czyta globalnie i uzupełnia obrazek nalepkami
-
rysuje szlaczek i obrazek po śladzie i koloruje go
sześciolatki:
-
dzieli nazwy obrazków na głoski i koloruje miejsca występowania głoski „f”
-
czyta zdania i łączy je z odpowiednim zdjęciem
-
podkreśla litery „f” w czytance
-
zaznacza wyraz pasujący do treści czytanki
-
pisze litery „f, F” po śladzie
-
dorysowuje dowolne elementy do liter w ten sposób, żeby powstał obrazek
|
trzylatki –KA2.25;
czterolatki – KA2.31;
pięciolatki –KA4.18–19; sześciolatki –KA4.22–24.
|
I.7, IV.2, IV.4, IV.7, IV.8,
IV.10
|
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy
dowolne w kącikach zainteresowań.
|
-
znajduje dwie takie same sylaby podczas gry w memory
-
z pomocą nauczyciela korzysta z gier i układanek edukacyjnych
-
uważnie słucha czytanego tekstu literackiego
-
podejmuje zabawy tematyczne zgodnie z zainteresowaniami
|
|
II.5, III.2, III.8, IV.2, IV.4
|
XXXIII. Od rycerza do obywatela
|
3. Na szlaku – 7.05. (śr)
|
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Od rycerza do obywatela” – pląs na dzień dobry.
|
-
korzysta z zabawek zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-
nawiązuje kontakty z dziećmi z grupy
-
wita się z kolegami i koleżankami
-
śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi
|
|
I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1,
IV.7
|
kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii
|
2. „Widokówki z polskich miast” – zabawa manipulacyjno- językowa.
|
-
składa obrazek pocięty na części
-
rozpoznaje i opisuje charakterystyczne miasta Polski i ich symbole
-
współpracuje z dziećmi przy wykonaniu zadania
|
|
I.6, I.7, III.2, III.8, IV.10,
IV.19
|
3. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.
|
|
|
IV.21
|
4. „Wrocławskie zoo” – zabawa ruchowo-naśladowcza.
|
-
rytmicznie wypowiada rymowankę
-
rozpoznaje i podaje nazwy zwierząt afrykańskich
-
naśladuje sposób poruszania się wskazanych zwierząt
|
|
I.5, III.8, III.9, IV.2
|
5. „Mój krasnal ma na imię…” – praca plastyczna.
|
|
|
I.6, I.7, II.7, IV.8
|
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy
dowolne w kącikach zainteresowań.
|
-
pokonuje trasę zgodnie z podanym kodem
-
prawidłowo określa kierunki
-
korzysta z układanek i gier edukacyjnych
-
przegląda książki z kącika czytelniczego i słucha tekstów czytanych przez N.
-
spontanicznie podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne
|
|
I.5, III.2, III.8, IV.11, IV.14
|
XXXIII. Od rycerza do obywatela
|
4. Zwierzęta w baśniach i legendach – 8.05 (czw)
|
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Od rycerza do obywatela” – pląs na dzień dobry.
|
-
inicjuje zabawy konstrukcyjne, korzystając z klocków i różnego rodzaju materiałów
-
zachowuje się swobodnie wśród rówieśników w grupie
-
śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi
|
|
I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1,
IV.7
|
kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
|
2. „Mapa legend i baśni” – rozmowa kierowana.
|
|
|
III.2, IV.2, IV.10
|
3. „Wars i Sawa” – legenda W. Kosteckiej. Wprowadzenie do tematu dnia.
|
|
|
III.2, III.8, IV.2, IV.3, IV.5, IV.10
|
4. „Lata, pływa, skacze, biega” – zabawa ruchowo- naśladowcza.
|
|
|
I.5, II.8, III.8, V.13, IV.15, IV.18
|
5. „Legenda o Warsie i Sawie” – zabawa plastyczna.
|
|
|
I.7, III.8, IV.8, IV.10
|
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
|
-
mierzy i porównuje długość narysowanych odcinków
-
sprawnie posługuje się linijką
-
słucha czytanego tekstu i wypowiada się na temat postaw bohaterów
-
podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
|
|
I.5, III.8, III.9, IV.14
|
XXXIII. Od rycerza do obywatela
|
5. Legendarne stwory – 9.05 (pt)
|
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Od rycerza do obywatela” – pląs na dzień dobry.
|
-
nawiązuje kontakt z rówieśnikami poprzez rozmowę i wspólną zabawę
-
dzieli się zabawkami z innymi dziećmi
-
konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju
-
śpiewa wspólnie z rówieśnikami
|
|
I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1, IV.7
|
kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
|
2. „Kto jest bohaterem legendy?” – zabawa językowa.
|
-
wymienia tytuły, imiona bohaterów, nazwy zwierząt i stworów wybranych legend i baśni
-
opowiada o swoich wrażeniach i przemyśleniach
|
|
II.1, II.4, III.2, III.8, IV.2
|
3. „Tropimy Smoka Wawelskiego” – opowieść ruchowa.
|
|
|
I.5, I.8, III.5, III.8, III.9, IV.7, IV.14
|
4. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
|
|
|
I.5, I.8, III.2, III.5, III.8
|
5. Zabawy przy stolikach:
czterolatki i trzylatki – praca z ZP33 „Memory”;
pięciolatki – praca z ZP33 „Domino”;
sześciolatki – praca z ZP33 „Memory”.
|
Czterolatki i trzylatki :
pięciolatki:
sześciolatki:
|
Czterolatki i trzylatki – ZP33;
pięciolatki –ZP33;
sześciolatki – ZP33.
|
I.6, I.7, III.8, III.9
|
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy
dowolne w kącikach zainteresowań.
|
-
gra na dzwonkach, odtwarzając melodię lub wyrażając własną ekspresję muzyczną
-
samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego
-
odkłada książki na wyznaczone miejsce
-
podejmuje zabawy tematyczne oraz konstrukcyjno-manipulacyjne
|
|
I.5, I.7, III.2, III.8, IV.7
|