Miesięczny plan pracy – MAJ 2025 r – grupa Motylki.

 Kategorie: Tęczowa Krainka II

Miesięczny plan pracy – MAJ 2025 r – grupa Motylki, Tropiciele

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

Tydzień XXXIII. Od rycerza do obywatela

  • rozwijanie wiedzy na tematy społeczne, zapoznanie z pojęciami „demokracja”, „monarchia”, „obywatel” i „patriota”, wzbogacanie słownictwa, doskonalenie umiejętności tworzenia wypowiedzi, kształtowanie świadomości praw i obowiązków każdego człowieka, rozwijanie umiejętności wyrażania swojego stanowiska zgodnie z przyjętymi zasadami

  • zapoznanie ze słowami hymnu narodowego, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „f, F”, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, kształtowanie szacunku do narodu

  • zapoznanie z najważniejszymi zabytkami polskich miast, doskonalenie umiejętności kodowania, rozwijanie umiejętności manualnych, kształtowanie poczucia dumy z polskich miast, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z emocjami w trudnych sytuacjach

  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt, zapoznanie z legendą o Warsie i Sawie, doskonalenie umiejętności dokonywania pomiarów, rozwijanie umiejętności manualnych, kształtowanie tożsamości narodowej

  • rozwijanie umiejętności wokalnych, rozwijanie kreatywnego myślenia i działania, doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad podczas wspólnych zabaw

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXXIII. Od rycerza do obywatela

1. Po co nam zasady? – 5.05. (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Od rycerza do obywatela” – pląs na dzień dobry.

  • samodzielnie organizuje sobie czas wolny

  • zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami

  • przeprasza inną osobę, jeśli zrobiło coś niewłaściwego

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1,

IV.7

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. „Królowa ma…” – nauka ciszy i koncentracji.

  • w skupieniu słucha dzieci

  • wypowiada ciąg zapamiętanych wyrazów we właściwej kolejności

III.8, III.9, IV.2

3. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne.

– wzbogaca słownictwo i mowę,

– przełamuje lęk,

– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację,

– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa

II.1, II.2,

4. „Manuela i karuzela” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

  • opisuje i ocenia zachowanie i emocje bohaterów tekstu

  • wypowiada się na temat różnych form rządów na podstawie tekstu, własnej wiedzy i informacji od N.

  • wyjaśnia pojęcia „demokracja”, „wybory”

III.2, III.8, IV.2, IV.3, IV.5,

IV.10

5. Zajęcia rytmiczno – ruchowe. – zajęcia zewnętrzne.

– rozwija umiejętności muzyczne,

– wyraża siebie poprzez sztukę,

– rozwija poczucie rytmu

– pobudza kreatywne i twórcze myślenie

I.5, III.1

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – „Pogrupuj” – zabawa klasyfikacyjna.

czterolatki – „Tarcza rycerza” – praca plastyczna;

pięciolatki – praca z KA4.17;

sześciolatki – praca z KA4.21.

Trzylatki:

klasyfikuje przedmioty według podanej cechy

czterolatki:

  • odrysowuje szablon koła

  • projektuje i rysuje tarczę rycerza na szablonie koła

pięciolatki:

  • zaznacza różnice między podobnymi obrazkami

  • omawia wygląd rycerza i zasady, jakich musiał przestrzegać

sześciolatki:

  • rysuje trasę w labiryncie

  • rysuje sytuację, w której trzeba się wykazać odwagą

  • wymienia cechy rycerza

Trzylatki – KO1, KO2

pięciolatkiKA4.17;

sześciolatki KA4.21.

I.7, II.7, III.2, III.8, IV.2, IV.8, IV.10, IV.12.

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • stosuje się do poznanych zasad podczas korzystania z gier logicznych

  • słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem

  • uczestniczy w zabawach swobodnych

  • konstruuje, buduje z różnych klocków i materiałów

I.5, I.7, III.5, III.8, IV.8,

IV.9, IV.12

XXXIII. Od rycerza do obywatela

2. Symbole narodowe – 6.05 (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Od rycerza do obywatela” – pląs na dzień dobry.

  • wybiera rodzaj zabawy, korzystając z wyposażenia poszczególnych kącików tematycznych

  • respektuje ustalone zasady podczas zabaw z innymi dziećmi

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1,

IV.7

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. „Patriotyczna gimnastyka buzi i języka” – zabawa logopedyczna.

  • wykonuje ćwiczenia usprawniające mięśnie aparatu mowy według instrukcji N.

  • na sygnał wykonuje określone ruchy językiem

I.9, III.8, III.9, IV.2

3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg

  • współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,

  • bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.

I.4, I.5,

4. „Nasza flaga” – wiersz A. Nożyńskiej-Demianiuk. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • opisuje wygląd polskiej flagi

  • wyjaśnia, co symbolizują kolory na polskiej fladze

  • wymienia sytuacje i miejsca związane z eksponowaniem flagi na podstawie wiersza i własnych obserwacji

III.2, III.8, IV.2, IV.5, IV.9,

IV.10

5. „Co to za flaga?” – wprowadzająca zabawa językowa. Wprowadzenie głoski „f”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne.

Wprowadzenie litery „f, F” drukowanej

małej i wielkiej.

  • podaje rozwiązanie zagadki słownej

  • opisuje wygląd flagi Unii Europejskiej

  • dokonuje analizy sylabowej wyrazów

  • podaje liczbę sylab w wyrazie

  • wypowiada głoskę „f” w różny sposób

  • wymienia słowa rozpoczynające się głoską „f”

  • koloruje flagę Polski

  • wskazuje słowa, w których występuje głoska „f” w nagłosie, śródgłosie i wygłosie

  • rozpoznaje wygląd litery „f, F” i obserwuje prawidłowy sposób jej kreślenia

  • układa kształt litery „f” z różnych materiałów

  • układa flagę Polski z kartek papieru we właściwym kolorze

I.9, II.7, III.8, IV.2,

IV.4, IV.10

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z KA2.25;

czterolatki – praca z KA2.31;

pięciolatki – praca z KA4.18–19;

sześciolatki – praca z KA4.22–24.

trzylatek:
– wypowiada się na temat wyglądu flagi Polski i koloruje ją zgodnie ze wzorem
– słucha hymnu Polski

czterolatki:

  • rysuje po śladzie kontury flagi i koloruje ją

  • słucha hymnu Polski

pięciolatki:

  • określa głoski w nagłosie nazw obrazków i łączy je z literą „f” lub „t”

  • słucha hymnu i zaznacza obrazek z zapisem nutowym

  • czyta globalnie i uzupełnia obrazek nalepkami

  • rysuje szlaczek i obrazek po śladzie i koloruje go

sześciolatki:

  • dzieli nazwy obrazków na głoski i koloruje miejsca występowania głoski „f”

  • czyta zdania i łączy je z odpowiednim zdjęciem

  • podkreśla litery „f” w czytance

  • zaznacza wyraz pasujący do treści czytanki

  • pisze litery „f, F” po śladzie

  • dorysowuje dowolne elementy do liter w ten sposób, żeby powstał obrazek

trzylatkiKA2.25;

czterolatkiKA2.31;

pięciolatki KA4.18–19; sześciolatki KA4.22–24.

I.7, IV.2, IV.4, IV.7, IV.8,

IV.10

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • znajduje dwie takie same sylaby podczas gry w memory

  • z pomocą nauczyciela korzysta z gier i układanek edukacyjnych

  • uważnie słucha czytanego tekstu literackiego

  • podejmuje zabawy tematyczne zgodnie z zainteresowaniami

II.5, III.2, III.8, IV.2, IV.4

XXXIII. Od rycerza do obywatela

3. Na szlaku – 7.05. (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Od rycerza do obywatela” – pląs na dzień dobry.

  • korzysta z zabawek zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • nawiązuje kontakty z dziećmi z grupy

  • wita się z kolegami i koleżankami

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1,

IV.7

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. „Widokówki z polskich miast” – zabawa manipulacyjno- językowa.

  • składa obrazek pocięty na części

  • rozpoznaje i opisuje charakterystyczne miasta Polski i ich symbole

  • współpracuje z dziećmi przy wykonaniu zadania

I.6, I.7, III.2, III.8, IV.10,

IV.19

3. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela i na nie reaguje

IV.21

4. „Wrocławskie zoo” – zabawa ruchowo-naśladowcza.

  • rytmicznie wypowiada rymowankę

  • rozpoznaje i podaje nazwy zwierząt afrykańskich

  • naśladuje sposób poruszania się wskazanych zwierząt

I.5, III.8, III.9, IV.2

5. „Mój krasnal ma na imię…” – praca plastyczna.

  • lepi krasnala z plasteliny według własnego pomysłu i nadaje mu imię

  • prezentuje swoją pracę

I.6, I.7, II.7, IV.8

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • pokonuje trasę zgodnie z podanym kodem

  • prawidłowo określa kierunki

  • korzysta z układanek i gier edukacyjnych

  • przegląda książki z kącika czytelniczego i słucha tekstów czytanych przez N.

  • spontanicznie podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne

I.5, III.2, III.8, IV.11, IV.14

XXXIII. Od rycerza do obywatela

4. Zwierzęta w baśniach i legendach – 8.05 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Od rycerza do obywatela” – pląs na dzień dobry.

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne, korzystając z klocków i różnego rodzaju materiałów

  • zachowuje się swobodnie wśród rówieśników w grupie

  • śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1,

IV.7

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Mapa legend i baśni” – rozmowa kierowana.

  • wypowiada się na temat zwierzęcych bohaterów znanych sobie legend i baśni

  • wymienia tytuły wybranych legend i baśni

III.2, IV.2, IV.10

3. „Wars i Sawa” – legenda W. Kosteckiej. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • uważnie słucha tekstu

  • opowiada o losach bohaterów, ich przeżyciach i emocjach

  • wyjaśnia pochodzenie nazwy „Warszawa”

III.2, III.8, IV.2, IV.3, IV.5, IV.10

4. „Lata, pływa, skacze, biega” – zabawa ruchowo- naśladowcza.

  • naśladuje sposób poruszania się wybranych zwierząt

  • uważnie słucha N. i reaguje ustalonym ruchem na treść poleceń

I.5, II.8, III.8, V.13, IV.15, IV.18

5. „Legenda o Warsie i Sawie” – zabawa plastyczna.

  • wykonuje ilustrację do wybranego przez siebie fragmentu historyjki obrazkowej

I.7, III.8, IV.8, IV.10

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • mierzy i porównuje długość narysowanych odcinków

  • sprawnie posługuje się linijką

  • słucha czytanego tekstu i wypowiada się na temat postaw bohaterów

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

I.5, III.8, III.9, IV.14

XXXIII. Od rycerza do obywatela

5. Legendarne stwory – 9.05 (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Od rycerza do obywatela” – pląs na dzień dobry.

  • nawiązuje kontakt z rówieśnikami poprzez rozmowę i wspólną zabawę

  • dzieli się zabawkami z innymi dziećmi

  • konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju

  • śpiewa wspólnie z rówieśnikami

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1, IV.7

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Kto jest bohaterem legendy?” – zabawa językowa.

  • wymienia tytuły, imiona bohaterów, nazwy zwierząt i stworów wybranych legend i baśni

  • opowiada o swoich wrażeniach i przemyśleniach

II.1, II.4, III.2, III.8, IV.2

3. „Tropimy Smoka Wawelskiego” – opowieść ruchowa.

  • porusza się w określony sposób

  • ilustruje ruchem treść opowiadania

I.5, I.8, III.5, III.8, III.9, IV.7, IV.14

4. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • bawi się na świeżym powietrzu

  • bawi się w berka, łapiąc dzieci lub uciekając przed nimi

I.5, I.8, III.2, III.5, III.8

5. Zabawy przy stolikach:

czterolatki i trzylatki – praca z ZP33 „Memory”;

pięciolatki – praca z ZP33 „Domino”;

sześciolatki – praca z ZP33 „Memory”.

Czterolatki i trzylatki :

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

pięciolatki:

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

sześciolatki:

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

Czterolatki i trzylatki ZP33;

pięciolatkiZP33;

sześciolatkiZP33.

I.6, I.7, III.8, III.9

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • gra na dzwonkach, odtwarzając melodię lub wyrażając własną ekspresję muzyczną

  • samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego

  • odkłada książki na wyznaczone miejsce

  • podejmuje zabawy tematyczne oraz konstrukcyjno-manipulacyjne

I.5, I.7, III.2, III.8, IV.7

Tydzień XXXIV. Na zielonej łące

  • zapoznanie z powiedzeniami „pracowity jak mrówka”, „pracowity jak pszczoła”, „ktoś ma muchy w nosie”, zapoznanie z pracującymi zwierzętami, rozwijanie umiejętności rozpoznawania obrazu graficznego liter, kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze złością, kształtowanie świadomości, że zwierzęta mają zdolność odczuwania i wymagają troski oraz traktowania z szacunkiem

  • zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „h, H”, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej, doskonalenie umiejętności czerpania radości ze wspólnej zabawy

  • utrwalenie znajomości nazw mieszkańców łąki, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie sprawności ruchowej, czerpanie radości i satysfakcji z obcowania z przyrodą, oswajanie lęków i niechęci do owadów

  • utrwalanie wiadomości z zakresu znaczenia natury w życiu człowieka, poszerzanie wiedzy na temat uprawy ziół, zapoznanie z pracą pszczelarza, utrwalenie znajomości słownictwa w języku angielskim, rozwijanie umiejętności sadzenia roślin, kształtowanie wrażliwości na piękno otaczającej przyrody, czerpanie radości z kontaktu z przyrodą

  • utrwalenie znajomości piosenki, doskonalenie ekspresji muzycznej, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności manualnych, kształtowanie samodzielności w pracy i zabawie

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXXIV. Na zielonej łące

1. Czy warto być pracowitym? – 12.05 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Na zielonej łące” – pląs na dzień dobry.

  • podejmuje spontaniczne zabawy w wybranych kącikach tematycznych

  • wyraża ekspresję twórczą podczas zabaw konstrukcyjnych

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1, IV.7

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. „Łąkowa matematyka” – nauka ciszy i koncentracji.

  • skupia się na zadaniu

  • odlicza kolejno, zastępując wskazane liczebniki określonym dźwiękiem

  • naśladuje dźwięki wydawane przez określone zwierzęta

III.8, III.9, IV.2, V.15

3. Zajęcia rytmiczno – ruchowe – zajęcia zewnętrzne.

– rozwija umiejętności muzyczne,

– wyraża siebie poprzez sztukę,

– rozwija poczucie rytmu

– pobudza kreatywne i twórcze myślenie

I.5, III.1

4. „Słabszy od mrówki” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

  • uważnie słucha czytanego tekstu

  • opisuje i ocenia postawę bohatera

  • wyjaśnia znaczenie powiedzenia „pracowity jak mrówka” na podstawie tekstu i własnej wiedzy

II.11, II.8, IV.2, IV.3, V.18

5. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – „Ślimak i biedronka” – zabawa manualna.

czterolatki – „Pracowita mrówka, pracowita pszczoła” – praca plastyczna;

pięciolatki – praca z KA4.25;

sześciolatki – praca z KA4.31.

Trzylatki:

– lepi z plasteliny sylwetkę wskazanego zwierzęcia

utrwala wiedze na temat zwierząt mieszkających na łące

czterolatki:

  • rysuje postać owada, odrysowując wybrane figury geometryczne i dorysowując brakujące elementy

pięciolatki:

  • uzupełnia obrazki nalepkami

  • porównuje treść zdjęć, szukając podobieństw między pracą mrówek i dzieci

  • wyjaśnia znaczenie powiedzenia „pracowity jak mrówka”

sześciolatki:

  • czyta zdania

  • wyjaśnia znaczenie powiedzenia „pracowity jak mrówka”

  • zaznacza czynności, które wykonuje na co dzień

  • rysuje czynność, którą ma zamiar wykonać

pięciolatkiKA4.25;

sześciolatki KA4.31.

I.7, II.18, II.11, II. IV.2, IV.8

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • okazuje zaufanie wobec N., pozwalając na delikatny masaż

  • słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem

  • inicjuje zabawy lub przyłącza się do zabaw innych dzieci

  • konstruuje, buduje z różnych klocków i materiałów

I.5, II.1, III.2, III.8, III.9

XXXIV. Na zielonej łące

2. Odpoczynek po pracy – 13.05(wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Na zielonej łące” – pląs na dzień dobry.

  • wybiera rodzaj zabawy, korzystając z wyposażenia poszczególnych kącików tematycznych

  • tworzy konstrukcje z klocków i innych materiałów

  • kulturalnie zwraca się do dzieci i dorosłych

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1, IV.7

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. „Odgłosy z łąki” – zabawa logopedyczna.

  • wykonuje ćwiczenia usprawniające aparat mowy

  • wypowiada określone dźwięki w różny sposób

I.9, III.8, IV.1, IV.2

3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg

  • współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,

  • bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.

I.4, I.5,

4. „Pszczółki” – wprowadzenie piosenki.

  • śpiewa piosenkę wspólnie z dziećmi

  • opowiada o pracy i środowisku życia pszczół na podstawie tekstu i własnej wiedzy

  • wymienia zasady bezpiecznego i właściwego zachowania wobec pszczół

III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.7

5. „ Wprowadzenie głoski „h”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne. Wprowadzenie litery „h, H” drukowanej małej i wielkiej.

– dzieli wyraz na sylaby i podaje ich liczbę

  • wypowiada głoskę „h” w różny sposób

  • wymienia słowa rozpoczynające się głoską „h”

  • wskazuje wyrazy, w których występuje głoska „h”

  • współpracuje z dziećmi w grupie

  • określa położenie głoski „h” w wyrazach

  • rozpoznaje wygląd litery „h, H”

  • układa z różnych materiałów kształt litery „h, H”

I.9, II.7, III.8, IV.2, IV.4, IV.9

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki i czterolatki – „Na hamaku” – praca techniczna;

pięciolatki – praca z KA4.26–27;

sześciolatki – praca z KA4.32–34.

Trzylatki i czterolatki:

  • wycina papierowe elementy

  • układa i skleja elementy w kształt hamaka

pięciolatki:

  • koloruje obrazki, których nazwy rozpoczynają się głoską „h”, i łączy je z literą „h”

  • rysuje siebie na hamaku

  • liczy głoski w słowie i rysuje tyle samo elementów

  • rysuje obrazek i szlaczek po śladzie

sześciolatki:

  • łączy obrazki ze wskazanymi literami

  • czyta zdania i łączy je z odpowiednim obrazkiem

  • zaznacza w tekście litery „h, H”

  • zaznacza wyrazy zgodnie z poleceniem

  • pisze litery po śladzie

  • dorysowuje elementy do liter w taki sposób, żeby powstały obrazki

pięciolatki KA4.26–27; sześciolatki KA4.32–34.

I.6, I.7, IV.2, IV.4, IV.8, IV.9

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • rysuje produkty spożywcze, których nazwy zaczynają się daną literą

  • uważnie słucha czytanego tekstu literackiego

  • podejmuje zabawy tematyczne zgodnie z zainteresowaniami

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne

I.5, III.2, III.8, IV.2, IV.4

XXXIV. Na zielonej łące

3. Rachunki na łące – 14.05 (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Na zielonej łące” – pląs na dzień dobry.

  • inicjuje zabawy, do których zaprasza kolegów

  • nawiązuje kontakty z dziećmi z grupy

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne

  • okazuje sympatię kolegom i koleżankom

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

I.5, II.11, III.2, III.7, III.8,

IV.1, IV.7

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. „Kogo spotkamy na łące?” – zabawa pamięciowa.

  • wymienia nazwy zwierząt mieszkających na łące zgodnie z zapamiętaną kolejnością

  • porównuje i opisuje wygląd zwierząt

  • klasyfikuje zwierzęta na podstawie podanej cechy

III.5, III.8, IV.2, IV.11,

IV.12, IV.18

3. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela i na nie reaguje

IV.21

4. „Omijamy kwiaty” – zabawa bieżna.

  • zwinnie biega, omijając przeszkody

  • dba o bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych

I.5, III.8, III.9

5. „Gdzie rośnie kwiat?” – zabawa z kodowaniem.

  • wymienia nazwy kwiatów łąkowych

  • odczytuje zakodowaną trasę

  • prawidłowo określa kierunki

  • współpracuje z dziećmi w grupie podczas wykonywania zadania

  • sprawdza poprawność wykonania zadania

I.8, III.5, III.8, III.9, IV.9,

IV.14, IV.15

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • liczy, dodaje i odejmuje na konkretach

  • przestrzega ustalonych reguł podczas korzystania z gier i układanek

  • przegląda książki z kącika czytelniczego i słucha tekstów czytanych przez N.

  • komunikuje się z dziećmi podczas zabaw swobodnych

I.5, III.2, III.8, IV.15

XXXIV. Na zielonej łące

4. Zależni od przyrody – 15.05 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Na zielonej łące” – pląs na dzień dobry.

  • ustala z uczestnikami zabawy jej treść i zasady

  • organizuje sobie czas wolny z wykorzystaniem układanek i gier edukacyjnych

  • śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1,

IV.7

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Zioła z naszej łąki” – zabawa sensoryczna.

  • poznaje wybrane zioła różnymi zmysłami

  • opowiada o swoich wrażeniach

  • zakłada hodowlę ziół, postępując zgodnie z instrukcją N.

I.6, I.7, II.11, IV.2, IV.16,

IV.18

3. Robotyka – zajęcia zewnętrzne.

– rozbudza kreatywne oraz przestrzenne myślenie,

– bierze czynny udział w zajęciach z robotyki

I.6

4. „Pszczółka” – wiersz A. Edyk-Psut.

  • opowiada o pracy pszczół i ich środowisku życia na podstawie wiersza, informacji od N. i własnej wiedzy

  • wymienia korzyści dla przyrody i człowieka, wynikające z życia owadów

  • omawia właściwy sposób zachowania wobec owadów

II.10, II.11, III.8, IV.2, IV.3,

IV.16, IV.18

5. „Pszczółki zapylają kwiaty” – zabawa ruchowo-przyrodnicza.

  • wymienia nazwy roślin łąkowych

  • reaguje określonym ruchem na ustalony sygnał

I.5, II.3

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z KA2.28;

czterolatki – praca z KA2.35;

pięciolatki – praca z KA4.31–32;

sześciolatki – praca z KA4.38–40.

trzylatek:
– łączy liniami takie same owady
– przelicza pary owadów i nalepia w wyznaczonym miejscu kostki z odpowiednią liczbą oczek,
– słucha bzyczenia pszczoły

czterolatki:

  • zaznacza identyczne obrazki

  • nakleja pszczoły na plastry miodu

  • słucha nagranych odgłosów przyrody

pięciolatki:

  • zaznacza produkty, które otrzymujemy dzięki pracy pszczół

  • uzupełnia obrazek nalepkami

  • rysuje pszczołę zgodnie z instrukcją

  • słucha nagranych odgłosów przyrody

sześciolatki:

  • ustala i zaznacza właściwą kolejność wydarzeń w historyjce obrazkowej

  • rysuje dodatki, które można zjeść z miodem

  • numeruje cykl życia pszczoły

  • słucha nagranych odgłosów przyrody

  • dorysowuje połowę ula

  • określa liczbę pszczół po lewej i prawej stronie ula

  • wycina i nakleja podpisy pod zdjęciami

  • rysuje atrybuty pszczoły

  • omawia różnice między pszczołą a osą

  • łączy zdjęcia pszczół z cieniami

trzylatkiKA2.28;

czterolatkiKA2.35;

pięciolatkiKA4.31–32;

sześciolatki KA4.38–40.

I.7, IV.2,IV.7, IV.8, IV.15, IV.16.

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • rozpoznaje i podaje nazwy kolorów w języku polskim i angielskim

  • słucha czytanego tekstu i wypowiada się na temat postaw bohaterów

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

I.5, III.8, III.9, IV.21

XXXIV. Na zielonej łące

5. Kolorowa łąka – 16.05 (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Na zielonej łące” – pląs na dzień dobry.

  • tworzy konstrukcje i budowle z klocków i różnych materiałów

  • samodzielnie aranżuje przestrzeń do zabaw tematycznych

  • śpiewa wspólnie z rówieśnikami

I.5, III.2, III.7, III.8, IV.1, IV.7

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Głuchy telefon” – integracyjna zabawa na koncentrację.

  • przekazuje szeptem dziecku obok usłyszaną wiadomość

  • uważnie słucha

  • skupia się na zadaniu

III.2, III.5, III.8, III.9, IV.2

3. „Na łące” – wiersz M. Strzałkowskiej. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • wymienia rośliny rosnące na łące na podstawie wiersza i własnej wiedzy

  • określa nastrój utworu

  • opowiada o swoich skojarzeniach i przemyśleniach

II.10, II.8, III.9, IV.2, IV.18

4. „Spacer zwierząt” – zabawa ruchowa z elementem skoku.

  • naśladuje sposób poruszania się wskazanych zwierząt

  • na hasło zastyga bez ruchu

I.5, III.8, III.9

5. „Koncert na łące” – zabawa muzyczna.

  • recytuje rymowankę

  • gra na instrumentach muzycznych

  • reaguje na sygnał słowny

III.8, III.9, IV.1, IV.7

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • starannie wycina

  • samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego

  • odkłada książki na wyznaczone miejsce

  • podejmuje zabawy tematyczne oraz konstrukcyjno-manipulacyjne

  • korzysta z wyposażenia kącika plastycznego

I.5, I.7, III.2, III.8, IV.8

Tydzień XXXV. W kosmosie

  • uświadamianie znaczenia ludzkiej ciekawości w odkrywaniu tajemnic kosmosu, oswajanie z możliwością istnienia życia na innej planecie, kształtowanie postawy tolerancji, pogłębianie empatycznego stosunku do innych

  • zapoznanie z pojęciami związanymi z kosmosem, wyrabianie zdolności dłuższego skupienia uwagi, nabywanie humanistycznej postawy

  • doskonalenie umiejętności kodowania, rozwijanie logicznego myślenia, wykonywanie ćwiczeń zgodnie z poleceniem

  • zdobywanie nowej wiedzy poprzez eksperymentowanie, stworzenie warunków do różnorodnej aktywności dziecka, czerpanie radości z uczestnictwa w zabawach doświadczalnych, rozwijanie umiejętności współpracy i przewidywania kolejnych kroków podczas zabaw konstrukcyjnych w grupach

  • zapoznanie z muzyką elektroniczną, poszerzanie doświadczeń plastyczno-muzycznych, nabywanie zdolności odbioru różnorodnej muzyki

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXXV. W kosmosie

1. Czy jesteśmy sami w kosmosie? – 19.05 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W kosmosie” – pląs na dzień dobry.

  • właściwie odnosi się do rówieśników podczas zabaw

  • zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, II.4, IV.7, IV.11

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne.

– wzbogaca słownictwo i mowę,

– przełamuje lęk,

– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację,

– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa

II.1, II.2,

3. Zajęcia rytmiczno – ruchowe. – zajęcia zewnętrzne.

– rozwija umiejętności muzyczne,

– wyraża siebie poprzez sztukę,

– rozwija poczucie rytmu

– pobudza kreatywne i twórcze myślenie

I.5, III.1

4. „Kosmiczna zagadka” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

  • opowiada o zachowaniu i przeżyciach bohaterów

  • wyjaśnia rozumienie pojęcia „kosmiczna zagadka”

  • dzieli się swoimi przemyśleniami na temat bycia ciekawym świata

II.9, III.8, IV.2, IV.3, IV.5

5. Zabawy przy stolikach:

trzylatki„Nocne niebo – praca plastyczna;

czterolatki – praca z KA2.36;

pięciolatki – praca z KA4.33;

sześciolatki – praca z KA4.41.

trzylatek:
– układa gwiazdki na kartkach, następnie je nakleja

czterolatki:

  • zaznacza Słońce i Ziemię za pomocą nalepki

  • wyjaśnia znaczenie określenia „niebieska planeta”

pięciolatki:

  • umieszcza nalepkę Słońca na obrazku,

  • omawia odkrycie Mikołaja Kopernika

  • koloruje planetę i rysuje jej mieszkańca

sześciolatki:

  • zaznacza za pomocą nalepki obrazek, który pokazuje odkrycie Mikołaja Kopernika

  • rysuje to, co mogłoby być odkryciem kosmicznym

czterolatkiKA2.36;

pięciolatkiKA4.33;

sześciolatki KA4.41.

I.7, IV.2, IV.4, IV.8

6. „Kosmiczny alfabet” – zabawa językowa.

  • dzieli słowa na sylaby

  • odszukuje pierwszą literę wybranego wyrazu wśród innych liter

III.8, IV.2, IV.4, IV.5

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • powtarza po N. sekwencje gestów i ruchów połączonych z określonymi dźwiękami

  • słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem

  • wybiera aktywności i zabawy zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • korzysta z wyposażenia kącika plastycznego podczas zabaw swobodnych

I.6, I.7, III.8, III.9, IV.1,

IV.7, IV.11, IV.19

XXXV. W kosmosie

2. W Układzie Słonecznym – 20.05. (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W kosmosie” – pląs na dzień dobry.

  • wybiera rodzaj zabawy, korzystając z wyposażenia poszczególnych kącików zainteresowań

  • wciela się w role podczas zabaw tematycznych

  • powtarza słowa i melodię piosenki

I.5, I.6, II.4, IV.7, IV.11

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. „Kosmiczny język” – zabawa logopedyczna.

  • robi różne miny, naśladując N.

  • pokazuje wybrane emocje za pomocą mimiki twarzy

I.9, II.6, III.8, IV.2, IV.6

3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg

  • współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,

  • bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.

I.4, I.5,

4. „Marsjanie i śniadanie” – wiersz M. Strzałkowskiej. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • uważnie słucha wiersza

  • odpowiada na pytania dotyczące tekstu

  • wypowiada się na temat fikcyjnych elementów tekstu

  • wykonuje rysunek na podstawie wiersza

III.8, IV.2, IV.3, IV.19

5 . Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z KA2.29;

czterolatki – praca z KA2.37;

pięciolatki – praca z KA4.34–35;

sześciolatki – praca z KA4.42–44.

trzylatek:
rysuje po śladzie drogę ufoludków do ich planet
– koloruje planety

czterolatki:

  • nalepia naklejki na odpowiednie cienie

  • rysuje trasy po śladzie

pięciolatki:

  • łączy obrazki z ich cieniami

  • nalepia nazwy pod odpowiednimi obrazkami

  • rysuje obrazek bez odrywania ręki od kartki

  • starannie koloruje rysunek

sześciolatki:

  • wyszukuje i wykreśla wyrazy w tabeli

  • odczytuje i zaznacza obrazek przedstawiający hasło

  • wyszukuje i zaznacza w tekście nazwy zawodów

  • łączy nazwy zawodów z ich atrybutami

  • koloruje obrazek zgodnie ze wzorem

trzylatki – KA2.29;

czterolatki

KA2.37;

pięciolatki KA4.34–35; sześciolatki KA4.42–44.

I.7, IV.2, IV.4, IV.8

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • powtarza za N. poszczególne wersy wiersza z wyrazami dźwiękonaśladowczymi

  • organizuje sobie czas wolny z wykorzystaniem układanek i gier edukacyjnych

  • uważnie słucha czytanego tekstu i przegląda książeczki

I.7, III.8, IV.1, IV.3

XXXV. W kosmosie

3. Podróż kosmiczna – 21.05 (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W kosmosie” – pląs na dzień dobry.

  • korzysta z zabawek zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • respektuje wspólne ustalenia dotyczące zabawy

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

I.5, I.6, II.4, IV.7, IV.11

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. „Kosmiczne piksele” – praca plastyczno-logiczna.

  • wykonuje rysunek o wskazanej tematyce

  • zamalowuje kratki zgodnie z ustaloną zasadą doboru kolorów

I.7, III.5, III.8, IV.8

3. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela i na nie reaguje

IV.21

4. „Pojazd kosmiczny” – wiersz A. Edyk. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • uważnie słucha czytanego tekstu

  • wyjaśnia pochodzenie nazw „Droga Mleczna” i „gwiazdozbiór” na podstawie ilustracji i własnej wiedzy

  • wskazuje elementy fikcyjne w utworze literackim

III.8, IV.2, IV.3

5. „Niełatwa podróż” – opowieść ruchowa.

  • porusza się w sposób zgodny z usłyszanym opisem

I.5, II.8, IV.14

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • lepi z plasteliny elementy Układu Słonecznego, dobierając odpowiednio kolory

  • samodzielnie korzysta z układanek i gier edukacyjnych

  • wybiera teksty literackie do czytania przez N.

  • spontanicznie podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne z innymi dziećmi

I.7, III.8, IV.3, IV.8

XXXV. W kosmosie

4. Eksperymenty nie z tej ziemi – 22.05 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W kosmosie” – pląs na dzień dobry.

  • realizuje własne pomysły twórcze, korzystając z zabawek i wyposażenia sali

  • zaprasza do zabawy dzieci nieśmiałe

  • śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi

I.5, I.6, II.4, IV.7, IV.11

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Co potrafią te magnesy?” – doświadczenie.

  • manipuluje magnesem i wybranymi przedmiotami, obserwując ich zachowanie

  • wyciąga wnioski z prowadzonego eksperymentu

  • opisuje zauważone właściwości magnesu

III.5, III.8, IV.2, IV.13

3. „Kosmiczna piłeczka” – zabawa ruchowo-naśladowcza.

Rakieta balonowa” – eksperyment.

  • zwinnie skacze w określony sposób

  • uważnie obserwuje działania N.

  • wykonuje polecenia N.

  • wyciąga wnioski na podstawie obserwacji i wyjaśnień N.

I.5, III.8, IV.6, IV.13

4. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • sprawnie toczy obręcz hula-hoop, współpracując z partnerem w parze

  • ściga się z dziećmi, respektując zasady uczciwej rywalizacji

I.6, II.11, III.4, III.5

5. „Dom w kosmosie” – zabawa konstrukcyjna.

  • buduje dom, twórczo wykorzystując zgromadzone materiały

  • współpracuje z dziećmi podczas wykonywania zadania, ustalając podział i zakres prac

I.6, I.7, III.5, III.8, IV.8,

IV.11

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • podaje nazwy części ciała i rysuje postać człowieka

  • słucha czytanego tekstu i wypowiada się na temat postaw bohaterów

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • korzysta z dostępnych gier i układanek edukacyjnych

I.7, III.8, IV.2, IV.3

XXXV. W kosmosie

5. Pojazd kosmiczny – 23.05 (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W kosmosie” – pląs na dzień dobry.

  • podczas zabawy zwraca uwagę na kolegów potrzebujących pomocy

  • dzieli się zabawkami z innymi dziećmi

  • konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju

  • śpiewa wspólnie z rówieśnikami

I.5, I.6, II.4, IV.7, IV.11

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Pierścienie” – zabawa techniczna.

  • wycina i skleja papierowy pierścień

  • posługuje się nożyczkami w sposób bezpieczny

I.5, I.6, II.7, IV.14

3. „Dziwni przybysze” – zabawa ruchowa z reakcją na tempo.

  • sprawnie czworakuje

  • reaguje ustalonym ruchem na zmianę tempa słyszanego dźwięku

I.5, II.8, III.8

4. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z ZP35 „Kosmiczne memory”;

czterolatki – praca z ZP35 „Gra zręcznościowa”;

pięciolatki – praca z ZP35 „Statek kosmiczny”;

sześciolatki – praca z ZP35 „Kosmos”.

Zagadki o kosmosie” – podsumowanie zdobytych wiadomości.

trzylatek:
– wypycha elementy i dobiera obrazki zgodnie z poleceniem

czterolatki:

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

pięciolatki:

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

sześciolatki:

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

  • korzysta ze zdobytej wiedzy, podając rozwiązanie zagadek słownych

trzylatkiZP35 „Kosmiczne memory”;

czterolatki ZP35;

pięciolatkiZP35;

sześciolatkiZP35.

I.6, I.7, II.7, IV.2, IV.5, IV.8, IV.11, IV.20

5. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • odrysowuje swoją dłoń i dorysowuje dowolne elementy w taki sposób, aby powstał rysunek

  • samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego

  • podejmuje zabawy tematyczne samodzielnie lub w małych grupach

  • korzysta z dostępnych gier, puzzli, układanek edukacyjnych

I.7, III.8, IV.3, IV.8

Tydzień XXXVI. Dzień Rodziny

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości, utrwalenie znajomości wartości płynących z posiadania rodziny, doskonalenie umiejętności rozmawiania o emocjach

  • kształtowanie umiejętności określania wartości związanych z rodziną, ćwiczenie umiejętności opisywania osób i omawiania ich cech, doskonalenie koncentracji uwagi, doskonalenie zdolności empatii

  • kształtowanie poprawnego rozumienia pojęć matematycznych, zapoznanie z wartościami płynącymi z posiadania rodzeństwa, czerpanie radości ze wspólnej zabawy

  • zachęcanie do rodzinnych aktywności na świeżym powietrzu, zapoznanie z różnymi formami wspólnego spędzania czasu na łonie natury, trening pamięci, uświadamianie znaczenia wartości czasu spędzanego z rodziną

  • kształtowanie poczucia estetyki, utrwalanie znajomości piosenki, zachęcanie do udziału we wspólnych zabawach

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXXVI. Dzień Rodziny

1. Po co nam rodzina? 26.05 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Dzień Rodziny” – pląs na dzień dobry.

  • samodzielnie organizuje sobie czas wolny

  • otwarcie i asertywnie mówi o swoich potrzebach i oczekiwaniach wobec uczestników zabawy

  • wznosi konstrukcje, używając różnego rodzaju klocków i innych materiałów

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. „Rodzinny sekret” – nauka ciszy i koncentracji.

  • skupia się na wykonaniu zadania

  • przekazuje szeptem otrzymaną informację

I.8, II.11, III.8, IV.2

3. Zajęcia rytmiczno – ruchowe – zajęcia zewnętrzne.

– rozwija umiejętności muzyczne,

– wyraża siebie poprzez sztukę,

– rozwija poczucie rytmu

– pobudza kreatywne i twórcze myślenie

I.5, III.1

4. „Po co mi rodzina?” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

  • opisuje zachowanie i przeżycia bohaterów tekstu

  • opowiada o własnych doświadczeniach i emocjach związanych z życiem rodzinnym

  • wymienia pomysły na smutki i niepokoje związane z konfliktami rodzinnymi

II.1, II.4, III.8, IV.2, IV.3,

IV.5

5. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z KA2.31;

czterolatki – praca z KA2.39;

pięciolatki – praca z KA4.41;

sześciolatki – praca z KA4.51.

trzylatek:
– rysuje w ramce swoją rodzinę
– koloruje pod ramką odpowiedni symbol przedstawiający emocje zgodnie z poleceniem

czterolatki:

  • samodzielnie rysuje portrety mamy i taty

  • zaznacza symbole emocji wiążące się z rodzicami

pięciolatki:

  • koloruje ramki wokół zdjęć przedstawiających rodzinę

  • opowiada o swojej rodzinie

sześciolatki:

  • zaznacza zdjęcia przedstawiające rodzinę

  • rysuje swoją rodzinę i symbol emocji związany z rodziną

trzylatkiKA2.31;

czterolatkiKA2.39;

pięciolatkiKA4.41;

sześciolatki KA4.51.

I.7,I.4, II.1, II.2, II.6, IV.2, IV.8, IV.9.

6. „Teatr uczuć” – zabawa statyczna.

  • przedstawia wskazaną emocję za pomocą gestów i mimiki

  • aktywnie reaguje na okazane emocje

  • opowiada o swoich odczuciach i nastroju

I.8, II.1, III.8, III.9, IV.1

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • podaje nazwy emocji rozpoznanych na ilustracjach

  • za pomocą mimiki i gestów przedstawia emocję przeciwną do wskazanej

  • słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem

  • korzysta z wyposażenia poszczególnych kącików tematycznych według własnego pomysłu

  • konstruuje, buduje z różnych klocków i materiałów

I.7, III.8, IV.1, IV.2, IV.19

XXXVI. Dzień Rodziny

2. Mama i tata – 27.05 (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Dzień Rodziny” – pląs na dzień dobry.

  • podejmuje zabawy tematyczne, konstrukcyjne i manipulacyjne

  • obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. „Gimnastyka języka” – zabawa logopedyczna.

  • wykonuje ćwiczenia usprawniające aparat mowy

  • naśladuje czynności wykonywane i opisywane przez N.

III.8, III.9, IV.1, IV.2

3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg

  • współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,

  • bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.

I.4, I.5,

4. „Rodzina” – wprowadzenie piosenki.

  • słucha piosenki i ilustruje ją ruchem

  • wypowiada swoje zdanie, co powinno być najważniejsze dla każdego

  • opowiada o swoich emocjach związanych z rodziną

I.5, III.8, III.9, IV.2, IV.7

5. „Idę do domu” – zabawa równoważna.

  • ćwiczy równowagę, idąc po linii stopa za stopą

  • rywalizuje z dziećmi w uczciwy sposób

I.5, I.8, III.9

6. „Nietypowy portret” – zabawa integracyjna.

  • rysuje poszczególne elementy postaci człowieka zgodnie z instrukcją N.

I.7, III.2, III.8, III.9, IV.8

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • liczy wyrazy w usłyszanych zdaniach

  • z pomocą nauczyciela korzysta z gier i układanek edukacyjnych

  • uważnie słucha czytanego tekstu literackiego

  • podejmuje zabawy tematyczne zgodnie z zainteresowaniami

I.7, III.8, IV.1, IV.2, IV.19

XXXVI. Dzień Rodziny

3. Moje rodzeństwo – 28.05(śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Dzień Rodziny” – pląs na dzień dobry

  • korzysta z wyposażenia kącików tematycznych zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • szanuje potrzeby i oczekiwania uczestników wspólnej zabawy

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. „Jak siostra z siostrą, jak brat z bratem” – zabawa językowa.

  • wyjaśnia znaczenie słowa „przekomarzać się”

  • podaje antonimy usłyszanych słów

II.7, III.8, IV.2

3. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela i na nie reaguje

IV.21

4. „Brat” – wiersz D. Gellner. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • opisuje i ocenia zachowanie bohaterów tekstu

  • wyjaśnia znaczenie słowa „odpowiedzialność” na podstawie tekstu i własnych przemyśleń

II.1, III.5, III.8, IV.2, IV.5

5. „Na ratunek bratu” – zabawa ruchowa z chustą animacyjną.

  • stosuje się do ustalonej treści zabawy i jej zasad

  • przeciąga chustę z siedzącym na niej dzieckiem

  • okazuje zaufanie dzieciom podczas zabawy

I.5, III.9, IV.1

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • odwzorowuje podany układ figur geometrycznych

  • korzysta z układanek i gier edukacyjnych

  • przegląda książki z kącika czytelniczego

  • respektuje prawo innych dzieci do zabawy tymi samymi zabawkami

  • wznosi budowle i podaje ich nazwy

I.7, III.8, IV.1, IV.2, IV.9,

IV.12, IV.19

XXXVI. Dzień Rodziny

4. Wspólna zabawa z rodziną – 29.05 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Dzień Rodziny” – pląs na dzień dobry.

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne, korzystając z klocków i innych materiałów

  • podporządkowuje się ustalonym regułom podczas zabaw i gier

  • śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Kolorowe bukiety dla rodziców” – zabawa muzyczno- ruchowa.

  • tworzy kilkuosobowe zespoły, dobierając się według ustalonej reguły

  • sprawnie reaguje na sygnał

I.5, I.7, III.8, IV.7

3. Robotyka – zajęcia zewnętrzne.

– rozbudza kreatywne oraz przestrzenne myślenie,

– bierze czynny udział w zajęciach z robotyki

I.6

4. „Zabawa z mamą” – wiersz W. Badalskiej. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • opisuje sposoby okazania miłości i wdzięczności rodzicom na podstawie wiersza i własnych przemyśleń

  • wymienia zwierzęta, o których mowa w tekście i ich cechy

III.8, IV.2, IV.5, IV.18

5. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • rozpoznaje dziecko po głosie

  • na sygnał porusza się w określony sposób

I.5, I.7, III.5, III.9

6. „Kolejna karta” – trening pamięci.

  • uważnie patrzy

  • odtwarza ułożenie obrazków zgodnie z zapamiętaną kolejnością

I.7, III.8, IV.2

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • układa kolorowe karty w ten sposób, aby kolory nie powtarzały się ani w pionie, ani w poziomie

  • analizuje postępowanie bohaterów wybranych utworów literackich

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

I.7, III.8, IV.1, IV.2, IV.9, IV.15, IV.19

XXXVI. Dzień Rodziny

5. Laurka dla moich bliskich – 30.05 (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Dzień Rodziny” – pląs na dzień dobry.

  • nawiązuje kontakt z rówieśnikami, przełamując nieśmiałość

  • dzieli się zabawkami z innymi dziećmi

  • konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju

  • śpiewa wspólnie z rówieśnikami

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Wielkie świętowanie” – zabawa muzyczno-naśladowcza.

  • recytuje rymowankę

  • wymyśla i prezentuje prosty układ taneczny

  • naśladuje ruchy zaprezentowane przez dzieci

I.5, I.8, III.8, IV.1, IV.7

3. Zabawy przy stolikach:

trzylatki – praca z ZP36 „Laurki dla bliskich”;

czterolatki – praca z ZP36 „Laurki dla bliskich”;

pięciolatki – praca z ZP36 „Laurki dla bliskich”;

sześciolatki – praca z ZP36 „Laurka dla bliskich”.

Zagadki o rodzinie” – podsumowanie zdobytych wiadomości.

trzylatek:

wypycha elementy i wykonuje pracę zgodnie z poleceniem oraz wizualizacją

czterolatki:

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

pięciolatki:

  • precyzyjnie wycina i skleja elementy pracy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

sześciolatki:

  • precyzyjnie wycina i skleja elementy pracy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

  • korzysta ze swojej wiedzy dotyczącej nazw członków rodziny, rozwiązując zagadki słowne

trzylatkiZP36 „Laurki dla bliskich”;

czterolatkiZP36;

pięciolatkiZP36;

sześciolatki ZP36.

I.6, I.7, III.2, IV.2, IV.5, IV.8, IV.11

4. „Rodzina” – utrwalenie znajomości piosenki.

  • śpiewa piosenkę wspólnie z dziećmi

  • wykonuje prosty układ taneczny do piosenki

I.5, I.8, III.9, IV.7

5. „Sylaby, które łączą” – zabawa językowa.

  • dokonuje syntezy i analizy sylabowej wyrazów

I.9, III.8, IV.2, IV.4

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wypowiada słowa rozpoczynające się wskazaną sylabą

  • samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego

  • odkłada książki na wyznaczone miejsce

  • podejmuje zabawy tematyczne oraz konstrukcyjno-manipulacyjne

I.7, III.8, IV.1, IV.2, IV.4, V.19

Najnowsze wpisy
Skontaktuj się z nami!

Zapraszamy serdecznie do zadawania pytań. Wyjaśnimy wszystkie Państwa pytania.

Nieczytelne? Zmień tekst.

Zacznij pisać i wciśnij ENTER by wyszukać