NIEPUBLICZNE PRZDSZKOLE TĘCZOWA KRAINKA PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ Miesiąc: Listopad 2024 Grupa: Tropiciele
NIEPUBLICZNE PRZDSZKOLE TĘCZOWA KRAINKA PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
Miesiąc: Listopad 2024 Grupa: Tropiciele
Bloki tematyczne:
1. Album rodzinny.
2. Mała i duża ojczyzna.
3. Ja i moje ciało.
4. Przygotowania do zimy.
4.11 (pon.):
Temat: Za kim tęsknię, kogo wspominam?
1. Album rodzinny – pląs na dzień dobry.
2. Dogoterapia- zajęcia zewnętrzne.
3. Zajęcia rytmiczno-ruchowe- zajęcia zewnętrzne.
4. Jak to w rodzinie- zabawa orientacyjno- porządkowa.
5. „Nakrywam do stołu” – praca plastyczna.
6. „Kim był dziadek Sławek?” – opowiadanie W. Kosteckiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia.
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
5.11 (wt.):
Temat: Domowe ognisko.
1. Album rodzinny – pląs na dzień dobry.
2. Sylaby w parze- zabawa logopedyczna.
3. Rytmika- zajęcia zewnętrzne.
4. „Moja wesoła rodzinka” – wprowadzenie do piosenki.
5. Rodzinne zwyczaje- zabawa ruchowo- naśladowcza.
6. Okrągłe rytmy- zabawa matematyczna.
7. Dzień postaci z bajek.
8. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
6.11 (śr.):
Temat: Ja i moi bliscy.
1. Album rodzinny – pląs na dzień dobry.
2. „Nasza rodzinka” – wiersz A. Edyk.
3. Nasz kolega kwadrat- zabawa matematyczna.
4. Zumba i Robotyka – zajęcia zewnętrzne.
5. Ile słów w zdaniu? – zabawa językowo- matematyczna.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
7.11 (czw.):
Temat: Drzewo genealogiczne.
1. Album rodzinny – pląs na dzień dobry.
2. Drzewa- zabawa ruchowa.
3. Kasztany- zabawa sprawnościowa.
4. Język angielski- zajęcia zewnętrzne.
5. Zabawy na świeżym powietrzu.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
8.11 (pt.)
Temat: Zdjęcie mojej rodziny.
- Album rodzinny- pląs na dzień dobry.
- „Rodzina” – wiersz K. Sąsiadka (zabawa paluszkowa).
- „Rodzinne śpiewanie” – zabawa muzyczno- ruchowa.
- Dzień niepodległości- malowanie farbami drewnianych flag.
- Nietypowy portret- praca plastyczna przy stolikach.
-
Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich.
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
12.11 (wt.):
Temat: Co to znaczy kochać ojczyznę?
1. Mała i duża ojczyzna – pląsy na dzień dobry.
2. „Co to jest ojczyzna” – opowiadanie W. Kosteckiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia.
3. Duża ojczyzna- praca plastyczna.
4. Kogo kochamy? – zabawa z elementami TUS.
5. Rytmika- zajęcia zewnętrzne.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
13.11 (śr.):
Temat: Nasz dom.
1. Mała i duża ojczyzna – pląsy na dzień dobry.
2. O Polsce- zabawa logopedyczna.
3. „Ach, jak to jednak dobrze…” – wiersz L. Kerna.
4. Domy i ich mieszkańcy- zabawa integracyjno- ruchowa.
5. Robotyka i Zumba – zajęcia zewnętrzne.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
14.11 (czw.):
Temat: W mieście.
1. Mała i duża ojczyzna – pląsy na dzień dobry.
2. Na wsi czy w mieście- zabawa wprowadzająca do tematu dnia.
3. Budynki miejskie – zabawa ruchowa.
4. Domy i domki- zabawa matematyczna.
5. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
15.11 (pt.):
Temat: Na wsi.
1. Mała i duża ojczyzna – pląsy na dzień dobry.
2. Co to za zwierzę? – zagadki słuchowo- ruchowe.
3. Kura i kurczę- zabawa ruchowa z elementami z języka angielskiego.
4. Gdzie mieszkają zwierzęta- zabawa konstrukcyjno- językowa.
5. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
18.11 (pon.):
Temat: Czy każdy lubi przytulanie?
1. Ja i moje ciało – pląs na dzień dobry.
2. „Czy każdy lubi przytulanie?” – opowiadanie W. Kosteckiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia.
3. Moje dłonie robią tak- zabawa naśladowcza.
4. Uśmiechnięta dłoń- praca plastyczna.
5. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne.
6. Zajęcia rytmiczno-ruchowe – zajęcia zewnętrzne.
7. Zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań.
19.11 (wt.):
Temat: Części ciała.
1. Ja i moje ciało – pląs na dzień dobry.
2. Liczymy ząbki- zabawa logopedyczna.
3. „Tu mam ręce” – wprowadzenie piosenki.
4. Slalomem- zabawa ruchowa z elementem równowagi.
5. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.
6. Portret- zabawy przy stolikach, praca plastyczna.
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
20.11 (śr.):
Temat: W lustrzanym odbiciu.
1. Ja i moje ciało – pląs na dzień dobry.
2. Po dwa- zabawa matematyczna.
3. Lustrzane odbicie- zabawa ruchowo- naśladowcza.
4. „Policzymy, co się da” – rymowanka tradycyjna.
5. Robotyka i Zumba- zajęcia zewnętrzne.
6. „Pokaż to co ja” – zabawa ruchowa z elementem biegu.
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowania.
21.11 (czw.):
Temat: Zmysły.
1. „Ja i moje ciało” – pląs na dzień dobry.
2. Ile zmysłów mam? – pogadanka.
3. Rozpoznaję zmysłami- zabawa ruchowo- sensoryczna.
4. Język angielski- zajęcia zewnętrzne.
5. Co to za dźwięk? – zabawa słuchowo- ruchowa.
6. Co jest w woreczkach? – zabawa sensoryczna.
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
22.11 (pt.):
1. Ja i moje ciało – pląs na dzień dobry.
2. To lubię, to umiem! – zabawa wzmacniająca poczucie wartości.
3. „Tu mam ręce” – utrwalenie znajomości piosenki.
4. „Green, red, blue” – zabawa ruchowa z elementami języka angielskiego.
5. Ciało w ruch- zabawa ruchowa z elementami gimnastyki.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
25.11 (pon.):
Temat: Czy to już czas na odpoczynek?
1. Przygotowania do zimy – pląs na dzień dobry.
2. „Jak chrapie niedźwiedź?” – opowiadanie W. Kosteckiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia.
3. Drzewa z klocków- nauka ciszy i koncentracji.
4. Niedźwiedzi sen- zabawa orientacyjno- porządkowa.
5. Zajęcia rytmiczno-ruchowe – zajęcia zewnętrzne.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
26.11 (wt.):
Temat: Las i jego mieszkańcy.
1. Przygotowania do zimy – pląs na dzień dobry.
2. Gruby i chudy miś” – zabawa logopedyczna.
3. Niedźwiedzi chód- zabawa ruchowa z workowaniem.
4. Korytarz lisiej nory- zabawa ruchowa z czołganiem się.
5. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
27.11 (śr.):
Temat: Zapasy na zimę.
-
Przygotowania do zimy – pląs na dzień dobry
-
Niedźwiedzie kroki- zabawa matematyczna.
-
„Wiewiórka” – nauka wiersza E. Szelburga- Zarembiny.
-
Gdzie jest szyszka? – zabawa typu „ciepło- zimno”.
-
Rytmika i Zumba- zajęcia zewnętrzne.
-
Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
28.11 (śr.):
Temat: Futra, dzioby i kopyta.
1. Przygotowania do zimy – pląs na dzień dobry.
2. „Karmnik w skowronkach- nauka wiersza A. Frączek.
3. Wyścigi piórek- zabawa ruchowo- oddechowa.
4. Karmnik- praca plastyczno- techniczna.
5. Język angielski- zajęcia zewnętrzne.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
29.11 (pt.):
Temat: Zwierzęcy pokaz mody.
1. Przygotowania do zimy – pląs na dzień dobry.
2. Jakie to jest? – zabawa sensoryczna.
3. Na wybiegu- zabawa z elementem równowagi.
4. Praca plastyczna- „Miś” (3- latki) „Lis” (4-latki)
5. Kolory liści- zabawa plastyczna z elementami języka angielskiego.
6. Zabawy na świeżym powietrzu.
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.