PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ – Marzec 2024

 Kategorie: Przedszkole Tęczowa Krainka II

NIEPUBLICZNE PRZEDSZKOLE TĘCZOWA KRAINKA PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

Miesiąc: Marzec 2024

Grupa: Motylki

Temat tygodnia: Zwierzęta sprzed milionów lat.

1.03.2024 (piątek):

  1. Pomachaj – zabawa powitalna.

  2. Słuchanie opowiadania Ewy Stadtmuller „Dinozaury”.

  3. Małe dinozaury, duże dinozaury” – zabawa ruchowa.

  4. Skamieliny”- zabawa sensoryczna.

  5. Zabawy swobodne według zainteresowań.

4.03.2024 (poniedziałek):

  1. Pomachaj – zabawa powitalna

  2. Diplodoki i ich przyjaciele” – poznawanie nazw wybranych dinozaurów.

  3. Din czy dinuś ?” – zabawa ruchowa utrwalająca reakcję na sygnał.

  4. Kto widział dinozaura?” – zapoznanie z piosenką tygodnia.

  5. Robotyka – zajęcia zewnętrzne

  6. Dino… dino… dinozaury – podsumowanie.

5.03.2024 (wtorek):

  1. Pomachaj – zabawa powitalna.

  2. Ślad mamuta” – zabawa grafomotoryczna.

  3. Śniadanie dinozaurów” – zabawa ruchowo – naśladowcza.

  4. W jaskini – zabawa rozwijająca sprawność manualną.

  5. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

  6. Zabawy dowolne w wybranym kąciku zainteresowań.

6.03.2024 (środa):

  1. Pomachaj – zabawa powitalna.

  2. O dinozaurze, który znikł” – nauka rymowanki na pamięć.

  3. Dino boi się wody” – ćwiczenie z elementem równowagi.

  4. Skąd dochodzi ten ryk? – zabawa rozwijająca percepcję słuchową.

  5. Milion lat temu – podsumowanie.

7.03.2024 (czwartek):

  1. Pomachaj – zabawa powitalna.

  2. Topnienie lodowców – poznawanie przyczyn zakończenia epoki lodowcowej.

  3. Dino… dino…” – zabawa ruchowa.

  4. Łączenie kropek. Kolorowanie rysunku.

  5. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  6. Zabawy konstrukcyjne.

8.03.2024 (piątek):

  1. Pomachaj – zabawa powitalna.

  2. W lesie jurajskim” – zabawa dydaktyczna.

  3. W parku jurajskim – zabawa ruchowa.

  4. Przypomnienie zabaw muzycznych z całego tygodnia.

  5. Praca z kolorową kartą.

Temat tygodnia: Pogoda marcowa.

11.03.2024 (poniedziałek):

  1. Witaj misiu – zabawa powitalna.

  2. Słuchanie opowiadania Ewy Stadtmuller „marcowa pogoda”.

  3. Wiatr – zabawa ruchowa.

  4. Marcowa pogoda” – masażyk relaksacyjny.

  5. Zabawy dowolne w wybranym kąciku zainteresowań.

12.03.2024 (wtorek):

  1. Witaj misiu – zabawa powitalna.

  2. Oznaki wiosny – praca z tablicą demonstracyjną.

  3. Skowronki – zabawa ruchowa.

  4. Miś i symbole pogody – zajęcia matematyczne.

  5. Rytmika – zajęcia zewnętrzne

  6. Oznaki wiosny – podsumowanie.

13.03.2024 (środa):

  1. Witaj misiu – zabawa powitalna.

  2. Zielony ogórek” – zabawa dydaktyczna.

  3. Naśladujemy zwierzęta – zabawa ruchowa.

  4. Czego roślina potrzebuje do życia? – rozmowa kierowana.

  5. Zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań.

14.03. (czwartek):

  1. Witaj misiu – zabawa powitalna.

  2. Co tonie? Co pływa?” – zabawa badawcza.

  3. Słońce i deszcz” – zabawa ruchowa.

  4. Gumowa kaczuszka – zabawa językowa.

  5. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  6. Zabawy konstrukcyjne.

15.03. 2024 (piątek):

    1. Witaj misiu – zabawa powitalna.

    2. Nieoczekiwane spotkanie” – wprowadzenie w świat emocji.

    3. Borsuki i niedźwiedzie – zabawa ruchowo – naśladowcza.

    4. Ubieramy się na cebulkę – zajęcia plastyczne.

    5. Praca z kolorową kartą.

Temat tygodnia: Wiosno, ach to ty!

18.03.2024 (poniedziałek):

  1. Tak jak ja – zabawa powitalna.

  2. Wiosenne powroty – zabawa dydaktyczna.

  3. Usiadły ptaki na gałęzi – zabawa ruchowa.

  4. Wiosna na rowerze – zapoznanie z piosenką tygodnia.

  5. Robotyka – zajęcia zewnętrzne.

  6. Powroty ptaków – podsumowanie.

19.03.2024 (wtorek):

  1. Tak jak ja – zabawa powitalna.

  2. Krokus z plasteliny – rozwijanie sprawności manualnej.

  3. Słonce świeci – pada deszczyk – zabawa ruchowa.

  4. Wiosenne kwiaty – zabawa matematyczna.

  5. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

  6. Zabawy dowolne w wybranym kąciku zainteresowań.

20.03.2024 (środa):

  1. Tak jak ja – zabawa powitalna.

  2. Wiosenne porządki – praca z tablicą demonstracyjną.

  3. Pada deszcz – zabawa z chustą animacyjną.

  4. U ogrodnika w ogrodzie” – zabawy rozwijające mowę.

  5. Wiosenne prace w ogrodzie – podsumowanie.

21.03.2024 (czwartek):

  1. Tak jak ja – zabawa powitalna.

  2. Kolorowe krople deszczu – zabawa badawcza.

  3. Zabawa z balonem.

  4. Instrumentacja piosenki „Wiosna na rowerze”.

  5. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  6. Zabawy konstrukcyjne.

22.03.2024 (piątek):

  1. Tak jak ja – zabawa powitalna.

  2. Wiosna w kolory się ubrała – zajęcia plastyczne.

  3. Marcowy garnek – zabawa orientacyjno – porządkowa.

  4. Przedmioty w sali – zabawa utrwalająca znajomość kolorów.

  5. Praca z kolorową kartą.

Temat tygodnia: Mamy różne charaktery.

25.03.2024 (poniedziałek):

  1. Uśmiechamy sięzabawa powitalna.

  2. Emocje wokół nas – zabawy tematyczne.

  3. Hop do góry! – zabawa ruchowa.

  4. Jacy jesteśmy” – zapoznanie z piosenką tygodnia.

  5. Zabawy dowolne w wybranym kąciku zainteresowań.

26.03.2024 (wtorek):

  1. Uśmiechamy się – zabawa powitalna.

  2. Łańcuch wartości – zabawa twórcza.

  3. Złość – zabawa orientacyjno – porządkowa.

  4. Długi, krótki – zabawy matematyczne, utrwalające pojęcia.

  5. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

27.03.2024 (środa):

  1. Uśmiechamy się – zabawa powitalna.

  2. Różne zachowania – praca z tablicą demonstracyjną.

  3. Smutek – zabawa orientacyjno – porządkowa.

  4. Cuda z ciastoliny – zabawa manualna.

  5. Zachowania pozytywne i negatywne – podsumowanie.

28.03.2024 (czwartek):

  1. Uśmiechamy się – zabawa powitalna.

  2. Drzewo dobrych uczynków – zabawa twórcza.

  3. Radość – zabawa orientacyjno – porządkowa.

  4. Zabawy z lusterkami – rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie podstawowych uczuć i emocji.

  5. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  6. Zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań.

29.03.2024 (piątek):

  1. Uśmiechamy się – zabawa powitalna.

  2. Przyjacielskie stworki – zajęcia plastyczne.

  3. Maszerujemy” – reagowanie na dany sygnał.

  4. Nasz ulubione zabawy – zabawa pantomimiczna.

  5. Praca z kolorową kartą.

Najnowsze wpisy
Skontaktuj się z nami!

Zapraszamy serdecznie do zadawania pytań. Wyjaśnimy wszystkie Państwa pytania.

Nieczytelne? Zmień tekst.

Zacznij pisać i wciśnij ENTER by wyszukać