Miesiąc: Grudzień 2024 Grupa: Tropiciele

 Kategorie: Przedszkole Tęczowa Krainka III

NIEPUBLICZNE PRZDSZKOLE TĘCZOWA KRAINKA PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

Miesiąc: Grudzień 2024 Grupa: Tropiciele

Bloki tematyczne:

1. Czyńmy dobro.

2. Odczytaj wiadomość.

3. Święta za pasem.

4. Zimowe zabawy.

2.12 (pon.):

Temat: Jak mogę ci pomóc?

1. Czyńmy dobro – pląs na dzień dobry.

2. Dogoterapia- zajęcia zewnętrzne.

3. Zajęcia rytmiczno ruchowe- zajęcia zewnętrzne.

4. Opiekun zwierząt- zabawa ruchowo- naśladowcza.

5. „Wolontariusze w schronisku” – praca plastyczna.

6. „My też możemy pomagać!?” – opowiadanie W. Kosteckiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

3.12 (wt.):

Temat: Dary od serca.

1. Czyńmy dobro – pląs na dzień dobry.

2. „Odwiedzimy św. Mikołaja” – wprowadzenie i nauka piosenki

3. Rytmika- zajęcia zewnętrzne.

4. Wychodzimy z komina- zabawa ruchowa z elementem czołgania się tyłem.

5. Podaj paczkę- zabawa ruchowa z piłkami.

6. Kula, kulka i kuleczka- zabawa logopedyczna.

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

4.12 (śr.):

Temat: Paczki i paczuszki!

1. Czyńmy dobro – pląs na dzień dobry.

2. Paczka duża, paczka mała- zabawa matematyczna.

3. Prezenty- zabawa matematyczna.

4. Zumba i Robotyka – zajęcia zewnętrzne.

5. Zaprzęgi elfów- zabawa bieżna.

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

5.12 (czw.):

Temat: W krainie Świętego Mikołaja.

1. Czyńmy dobro – pląs na dzień dobry.

2. Taniec śnieżynek- zabawa muzyczno- ruchowa.

3. Malowanie lodem- zabawa przyrodniczo plastyczna.

4. Język angielski- zajęcia zewnętrzne.

5. Zabawy na świeżym powietrzu.

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

6.12 (pt.)

Temat: Mikołajki.

  1. Czyńmy dobro- pląs na dzień dobry.

  2. Mikołajki” – wiersz A. Nożyńskiej- Demianoiuk.

  3. Podaj prezent” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.

  4. Zabawy przy stolikach: „Co mi przyniesie Mikołaj” – zabawa plastyczna.

  5. Mikołaju, to umiem! – zabawa ruchowa z elementem języka angielskiego.

  6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

9.12 (pon.):

Temat: Co oznacza twoja mina?

1. Odczytaj wiadomość – pląsy na dzień dobry.

2. Rytmika- zajęcia zewnętrzne.

3. „Zagadkowa kłótnia” – opowiadanie W. Kosteckiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

4. Wysoka jak ja- nauka ciszy i koncentracji.

5. Czy zgadniesz? – zabawa z elementami TUS i pantomimy.

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

10.12 (wt.):

Temat: Listy, maile, SMS-y.

1. Odczytaj wiadomość- pląsy na dzień dobry.

2. Język jest ważny- zabawa logopedyczna.

3. „Trzy nowe wiadomości” – opowiadanie M. Sarwińskiej- Niewielskiej.

4. Idzie listonosz- zabawa ruchowa.

5. Robotyka i Zumba – zajęcia zewnętrzne.

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

11.12 (śr.):

Temat: Poproszę znaczek.

1. Odczytaj wiadomość – pląsy na dzień dobry.

2. Znaczek do znaczka- zabawa orientacyjno- porządkowa.

3. Zakodowana trasa – zabawa matematyczno- ruchowa.

4. Ułóż znaczek zabawa matematyczna.

5. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

12.12 (czw.):

Temat: Zwierzęta też mówią.

  1. Odczytaj wiadomość- pląs na dzień dobry.

  2. Czyje to głosy? – zabawa przyrodnicza.

  3. Między nami zwierzętami- zabawa rytmiczna.

  4. Pies i kot- zabawa ruchowo- naśladowcza.

  5. Zabawy kotów- zabawa ruchowa z elementami czworakowania i skoku.

  6. Język angielski- zajęcia zewnętrzne.

  7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań

13.12 (pt.):

Temat: Kolorowe koperty.

  1. Odczytaj wiadomość- pląs na dzień dobry.

  2. Zakładka z koperty- zabawa plastyczna.

  3. Balans z torbami- zabawa z elementami równowagi.

  4. Która koperta większa? – zabawa matematyczna, porównywanie wielkości.

  5. Kolorowe koperty- zabawa z elementami języka angielskiego.

  6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

16.12 (pon.):

Temat: Co to jest tradycja?

1. Święta za pasem – pląs na dzień dobry.

2. „Kim jest pani Tradycja?” – opowiadanie W. Kosteckiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

3. Barszcz z uszkami- zabawa orientacyjno- porządkowa.

4. Świąteczne przygotowania- zabawa językowa z elementami TUS.

5. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne.

6. Zajęcia rytmiczno-ruchowe – zajęcia zewnętrzne.

7. Zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań.

17.12 (wt.):

Temat: Życzę ci…

1. Święta za pasem – pląs na dzień dobry.

2. To sanie Mikołaja! – zabawa logopedyczna.

3. „Już gwiazdka lśni za oknem” – wprowadzenie i nauka piosenki.

4. Balony życzeń- zabawa plastyczno- ruchowa.

5. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

6. Czyje to marzenie? – zabawa integracyjno- ruchowa.

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

18.12 (śr.):

Temat: Przy świątecznym stole.

1. Święta za pasem – pląs na dzień dobry.

2. Liczymy potrawy- zabawa matematyczna.

3. Zapamiętaj kolory- zabawa rozwijająca spostrzegawczość.

4. „W Wigilię” – wiersz A. Paszkiewicz.

5. Robotyka i Zumba- zajęcia zewnętrzne.

6. Rodzina przy stole- zabawa ruchowo- integracyjna.

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowania.

19.12 (czw.):

Temat: Choinka, choineczka.

1. Święta za pasem – pląs na dzień dobry.

2. Zimą w lesie- zabawa przyrodniczo- ruchowa.

3. Łańcuch choinkowy- zabawa integracyjno- ruchowa.

4. Język angielski- zajęcia zewnętrzne.

5. Zapachy- zabawa przyrodniczo- sensoryczna.

6. Szumiące choinki- zabawa ruchowa.

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

20.12 (pt.):

Temat: Ozdoby świąteczne.

1. Święta za pasem – pląs na dzień dobry.

2. Lepimy figurki- zabawa plastyczno- techniczna.

3. Złap bombkę- zabawa ruchowa z elementem rzutu.

4. Namaluj ozdoby- zabawa integracyjno- sensoryczna.

5. Gwiazdki! -Stars! – zabawa muzyczno- ruchowa z elementami języka angielskiego.

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

23.12 (pon.):

Temat: A jeśli mi się nie uda?

1. Zimowe zabawy – pląs na dzień dobry.

2. „A jeśli mi się nie uda?” – opowiadanie W. Kosteckiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

3. Toczymy kule- zabawa ruchowa z elementami czworakowania.

4. Mój bałwanek- praca plastyczna.

5. Zajęcia rytmiczno-ruchowe – zajęcia zewnętrzne.

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

24.12 (wt.): Wigilia- dzień wolny od zajęć dydaktycznych.

25.12 (śr.): I Dzień Świąt Bożego Narodzenia.

26.12 (śr.): II Dzień Świąt Bożego Narodzenia.

27.12 (pt.):

Temat: Sport to zdrowie.

1. Przygotowania do zimy – pląs na dzień dobry.

2. Mocny oddech” – zabawa logopedyczna.

3. „Zabawa na jabłuszku” – opowiadanie B. Rokickiej.

4. Zimowe zabawy- pogadanka połączona z oglądaniem ilustracji.

5. Tor saneczkarski- zabawa badawcza.

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

30.12 (pon.):

Temat: Zapasy na zimę.

1. Przygotowania do zimy – pląs na dzień dobry.

2. Zajęcia rytmiczno- ruchowe- zajęcia zewnętrzne.

3. „Zimowa zabawa” – nauka wiersza D. Gellnerowej.

4. Obrazek Pani Zimy- zabawa plastyczna.

5. Szron z soli- eksperyment.

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

31.12 (wt.):

Sylwester- dzień wolny od zajęć dydaktycznych.

Najnowsze wpisy
Skontaktuj się z nami!

Zapraszamy serdecznie do zadawania pytań. Wyjaśnimy wszystkie Państwa pytania.

Nieczytelne? Zmień tekst.

Zacznij pisać i wciśnij ENTER by wyszukać