Miesiąc: Grudzień 2024 Grupa: Tropiciele
NIEPUBLICZNE PRZDSZKOLE TĘCZOWA KRAINKA PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
Miesiąc: Grudzień 2024 Grupa: Tropiciele
Bloki tematyczne:
1. Czyńmy dobro.
2. Odczytaj wiadomość.
3. Święta za pasem.
4. Zimowe zabawy.
2.12 (pon.):
Temat: Jak mogę ci pomóc?
1. Czyńmy dobro – pląs na dzień dobry.
2. Dogoterapia- zajęcia zewnętrzne.
3. Zajęcia rytmiczno ruchowe- zajęcia zewnętrzne.
4. Opiekun zwierząt- zabawa ruchowo- naśladowcza.
5. „Wolontariusze w schronisku” – praca plastyczna.
6. „My też możemy pomagać!?” – opowiadanie W. Kosteckiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia.
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
3.12 (wt.):
Temat: Dary od serca.
1. Czyńmy dobro – pląs na dzień dobry.
2. „Odwiedzimy św. Mikołaja” – wprowadzenie i nauka piosenki
3. Rytmika- zajęcia zewnętrzne.
4. Wychodzimy z komina- zabawa ruchowa z elementem czołgania się tyłem.
5. Podaj paczkę- zabawa ruchowa z piłkami.
6. Kula, kulka i kuleczka- zabawa logopedyczna.
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
4.12 (śr.):
Temat: Paczki i paczuszki!
1. Czyńmy dobro – pląs na dzień dobry.
2. Paczka duża, paczka mała- zabawa matematyczna.
3. Prezenty- zabawa matematyczna.
4. Zumba i Robotyka – zajęcia zewnętrzne.
5. Zaprzęgi elfów- zabawa bieżna.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
5.12 (czw.):
Temat: W krainie Świętego Mikołaja.
1. Czyńmy dobro – pląs na dzień dobry.
2. Taniec śnieżynek- zabawa muzyczno- ruchowa.
3. Malowanie lodem- zabawa przyrodniczo plastyczna.
4. Język angielski- zajęcia zewnętrzne.
5. Zabawy na świeżym powietrzu.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
6.12 (pt.)
Temat: Mikołajki.
-
Czyńmy dobro- pląs na dzień dobry.
-
„Mikołajki” – wiersz A. Nożyńskiej- Demianoiuk.
-
„Podaj prezent” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.
-
Zabawy przy stolikach: „Co mi przyniesie Mikołaj” – zabawa plastyczna.
-
Mikołaju, to umiem! – zabawa ruchowa z elementem języka angielskiego.
-
Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
9.12 (pon.):
Temat: Co oznacza twoja mina?
1. Odczytaj wiadomość – pląsy na dzień dobry.
2. Rytmika- zajęcia zewnętrzne.
3. „Zagadkowa kłótnia” – opowiadanie W. Kosteckiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia.
4. Wysoka jak ja- nauka ciszy i koncentracji.
5. Czy zgadniesz? – zabawa z elementami TUS i pantomimy.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
10.12 (wt.):
Temat: Listy, maile, SMS-y.
1. Odczytaj wiadomość- pląsy na dzień dobry.
2. Język jest ważny- zabawa logopedyczna.
3. „Trzy nowe wiadomości” – opowiadanie M. Sarwińskiej- Niewielskiej.
4. Idzie listonosz- zabawa ruchowa.
5. Robotyka i Zumba – zajęcia zewnętrzne.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
11.12 (śr.):
Temat: Poproszę znaczek.
1. Odczytaj wiadomość – pląsy na dzień dobry.
2. Znaczek do znaczka- zabawa orientacyjno- porządkowa.
3. Zakodowana trasa – zabawa matematyczno- ruchowa.
4. Ułóż znaczek zabawa matematyczna.
5. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
12.12 (czw.):
Temat: Zwierzęta też mówią.
-
Odczytaj wiadomość- pląs na dzień dobry.
-
Czyje to głosy? – zabawa przyrodnicza.
-
Między nami zwierzętami- zabawa rytmiczna.
-
Pies i kot- zabawa ruchowo- naśladowcza.
-
Zabawy kotów- zabawa ruchowa z elementami czworakowania i skoku.
-
Język angielski- zajęcia zewnętrzne.
-
Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
13.12 (pt.):
Temat: Kolorowe koperty.
-
Odczytaj wiadomość- pląs na dzień dobry.
-
Zakładka z koperty- zabawa plastyczna.
-
Balans z torbami- zabawa z elementami równowagi.
-
Która koperta większa? – zabawa matematyczna, porównywanie wielkości.
-
Kolorowe koperty- zabawa z elementami języka angielskiego.
-
Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
16.12 (pon.):
Temat: Co to jest tradycja?
1. Święta za pasem – pląs na dzień dobry.
2. „Kim jest pani Tradycja?” – opowiadanie W. Kosteckiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia.
3. Barszcz z uszkami- zabawa orientacyjno- porządkowa.
4. Świąteczne przygotowania- zabawa językowa z elementami TUS.
5. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne.
6. Zajęcia rytmiczno-ruchowe – zajęcia zewnętrzne.
7. Zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań.
17.12 (wt.):
Temat: Życzę ci…
1. Święta za pasem – pląs na dzień dobry.
2. To sanie Mikołaja! – zabawa logopedyczna.
3. „Już gwiazdka lśni za oknem” – wprowadzenie i nauka piosenki.
4. Balony życzeń- zabawa plastyczno- ruchowa.
5. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.
6. Czyje to marzenie? – zabawa integracyjno- ruchowa.
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
18.12 (śr.):
Temat: Przy świątecznym stole.
1. Święta za pasem – pląs na dzień dobry.
2. Liczymy potrawy- zabawa matematyczna.
3. Zapamiętaj kolory- zabawa rozwijająca spostrzegawczość.
4. „W Wigilię” – wiersz A. Paszkiewicz.
5. Robotyka i Zumba- zajęcia zewnętrzne.
6. Rodzina przy stole- zabawa ruchowo- integracyjna.
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowania.
19.12 (czw.):
Temat: Choinka, choineczka.
1. Święta za pasem – pląs na dzień dobry.
2. Zimą w lesie- zabawa przyrodniczo- ruchowa.
3. Łańcuch choinkowy- zabawa integracyjno- ruchowa.
4. Język angielski- zajęcia zewnętrzne.
5. Zapachy- zabawa przyrodniczo- sensoryczna.
6. Szumiące choinki- zabawa ruchowa.
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
20.12 (pt.):
Temat: Ozdoby świąteczne.
1. Święta za pasem – pląs na dzień dobry.
2. Lepimy figurki- zabawa plastyczno- techniczna.
3. Złap bombkę- zabawa ruchowa z elementem rzutu.
4. Namaluj ozdoby- zabawa integracyjno- sensoryczna.
5. Gwiazdki! -Stars! – zabawa muzyczno- ruchowa z elementami języka angielskiego.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
23.12 (pon.):
Temat: A jeśli mi się nie uda?
1. Zimowe zabawy – pląs na dzień dobry.
2. „A jeśli mi się nie uda?” – opowiadanie W. Kosteckiej. Wprowadzenie do tematu tygodnia.
3. Toczymy kule- zabawa ruchowa z elementami czworakowania.
4. Mój bałwanek- praca plastyczna.
5. Zajęcia rytmiczno-ruchowe – zajęcia zewnętrzne.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
24.12 (wt.): Wigilia- dzień wolny od zajęć dydaktycznych.
25.12 (śr.): I Dzień Świąt Bożego Narodzenia.
26.12 (śr.): II Dzień Świąt Bożego Narodzenia.
27.12 (pt.):
Temat: Sport to zdrowie.
1. Przygotowania do zimy – pląs na dzień dobry.
2. Mocny oddech” – zabawa logopedyczna.
3. „Zabawa na jabłuszku” – opowiadanie B. Rokickiej.
4. Zimowe zabawy- pogadanka połączona z oglądaniem ilustracji.
5. Tor saneczkarski- zabawa badawcza.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
30.12 (pon.):
Temat: Zapasy na zimę.
1. Przygotowania do zimy – pląs na dzień dobry.
2. Zajęcia rytmiczno- ruchowe- zajęcia zewnętrzne.
3. „Zimowa zabawa” – nauka wiersza D. Gellnerowej.
4. Obrazek Pani Zimy- zabawa plastyczna.
5. Szron z soli- eksperyment.
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
31.12 (wt.):
Sylwester- dzień wolny od zajęć dydaktycznych.