Numer
i temat tygodnia
|
Numer
i temat dnia
|
Działania dzieci
|
Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)
|
Pomoce
|
Osiągnięcia dziecka
|
Kompetencje kluczowe
|
XXI. Zwierzęta egzotyczne
|
1. Straszne czy zachwycające? – 3.02(pon)
|
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Zwierzęta egzotyczne” – pląs na dzień dobry.
|
-
samodzielnie organizuje sobie czas wolny
-
zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami
-
nawiązuje relacje z rówieśnikami w czasie zabawy
-
śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę
|
|
I.5, I.6, III.2, III.8, III.9
|
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
kompetencje obywatelskie
|
2. „Takie same węże” – nauka ciszy i koncentracji.
|
|
|
I.4, I.7, III.8, III.9, IV.12
|
3. Zajęcia rytmiczno – ruchowe – zajęcia zewnętrzne.
|
– rozwija umiejętności muzyczne,
– wyraża siebie poprzez sztukę,
– rozwija poczucie rytmu
– pobudza kreatywne i twórcze myślenie
|
|
I.5, III.1
|
4. „Pimpuś” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.
|
|
|
III.8, IV.2, IV.3, IV.5
|
5. „Małpie psoty” – zabawa ruchowa bieżna. „Czy zwierzęta mają emocje?” – pogadanka. „Małpa i piłka” – zabawa ruchowa naśladowcza. „
Zagadki o zwierzętach”
– rozwiązywanie zagadek słownych. „Naśladujemy miny” – zabawa naśladowcza.
|
-
recytuje krótką rymowankę
-
szybko i zwinnie biega
-
uczestniczy w zabawie ruchowej zgodnie z jej zasadami
-
opowiada o zachowaniu i emocjach zwierząt na podstawie własnych doświadczeń
-
sprawnie podaje i chwyta piłkę
-
wymyśla proste ćwiczenie gimnastyczne
-
wykonuje ćwiczenie zaproponowane przez dzieci
-
odgaduje nazwę zwierzęcia na podstawie usłyszanego opisu
-
ilustruje za pomocą mimiki twarzy wskazaną emocję i podaje jej nazwę
|
|
I.5, II.1, II.9, IV.2, IV.18
|
6. Zabawy przy stolikach:
trzylatki/czterolatki – „Słoń” – praca plastyczna;
pięciolatki – praca z KA3.1;
sześciolatki – praca z KA3.1.
|
czterolatki:
pięciolatki:
sześciolatki:
|
pięciolatki –KA3.1;
sześciolatki – KA3.1.
|
I.7, II.1, IV.8
|
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
|
-
kontynuuje rozpoczęty przez N. rytm z figur
-
rozpoznaje i podaje nazwy figur geometrycznych
-
słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem
-
inicjuje zabawy lub przyłącza się do zabaw innych dzieci
-
konstruuje, buduje z różnych klocków i materiałów
|
|
I.5, III.8, III.5 III.9, IV.12
|
XXI. Zwierzęta egzotyczne
|
2. Panda, papuga, pantera – 4.02 (wt)
|
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Zwierzęta egzotyczne” – pląs na dzień dobry.
|
-
wybiera rodzaj zabawy, korzystając z wyposażenia poszczególnych kącików tematycznych
-
respektuje grupowe zasady podczas zabaw z innymi dziećmi
-
śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę
|
|
I.5, I.6, III.2, III.8, III.9
|
kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
|
2. „Małpki ćwiczą swoje buzie” – zabawa logopedyczna.
|
|
|
III.8, III.9, IV.2
|
3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.
|
-
wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne
-
wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg
-
współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,
-
bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.
|
|
I.4, I.5,
|
4. „Afryka Kongo” – wprowadzenie piosenki.
|
-
powtarza słowa i melodię piosenki
-
opowiada o przyrodzie Afryki na podstawie tekstu piosenki i własnej wiedzy
-
ilustruje ruchem treść piosenki
|
|
III.8, IV.1, IV.7, IV.18
|
5. „Papuga, panda, pantera” – układanie puzzli.
„Papuga” – zabawa językowa.
„P jak papuga” – wprowadzenie głoski „p”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne.
„Wielkie P, małe p” – wprowadzenie drukowanej litery „p, P”.
|
-
układa puzzle wspólnie z dziećmi w grupie
-
opisuje zwierzę przedstawione na rysunku
-
sprawnie wycina paski bibuły
-
dzieli wyrazy na sylaby i podaje ich liczbę
-
wypowiada głoskę „p” w określony sposób
-
wymienia słowa rozpoczynające się głoską „p”
-
zapoznaje się z wyglądem litery „p, P”
-
obserwuje prawidłowy sposób kreślenia litery „p, P”
-
układa z różnych materiałów kształt litery „p, P”
-
kreśli literę „p, P” palcem na sypkim podłożu
-
wykleja kontur litery plasteliną
|
|
I.5, I.6, III.8, IV.2, IV.4
|
6. Zabawy przy stolikach:
trzylatki/czterolatki – praca z KA2.1;
pięciolatki – praca z KA3.2–3;
sześciolatki – praca z KA3.2–4.
|
czterolatki:
-
łączy młode i dorosłe zwierzęta tego samego gatunku
-
podaje nazwy zwierząt i dzieli je na sylaby
-
rysuje obrazek po śladzie i koloruje go
pięciolatki:
-
podaje nazwy zwierząt i łączy ich zdjęcia z odpowiednimi literami
-
zaznacza zwierzęta żyjące w Polsce
-
rysuje obrazek i szlaczek po śladzie
-
zaznacza zdjęcie ptaka, który zgubił pióro
sześciolatki:
-
podaje nazwy zdjęć i dzieli je na sylaby
-
wycina podpisy i nakleja je pod zdjęciami
-
zaznacza litery „p, P” w tekście
-
pisze litery „p, P” po śladzie
-
dorysowuje elementy do liter w taki sposób, żeby powstał obrazek
|
czterolatki – KA2.1;
pięciolatki –KA3.2–3; sześciolatki – KA3.2–4.
|
I.7, IV.2, IV.4, IV.5, IV.8
|
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy
dowolne w kącikach zainteresowań.
|
-
układa nazwy zwierząt z rozsypanki literowej
-
z pomocą nauczyciela korzysta z gier i układanek edukacyjnych
-
uważnie słucha czytanego tekstu; przegląda książeczki
-
podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie z zainteresowaniami
|
|
I.5, III.8, III.9, IV.4
|
XXI. Zwierzęta egzotyczne
|
3. Rekordziści wśród zwierząt – 5.02 (śr)
|
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Zwierzęta egzotyczne” – pląs na dzień dobry.
|
-
korzysta z zabawek zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-
nawiązuje kontakty z dziećmi z grupy
-
okazuje sympatię kolegom i koleżankom
-
śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi
|
|
I.5, I.6, III.2, III.8, III.9
|
kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii
|
2. „Treser zwierząt” – zabawa ruchowa rozwijająca koncentrację.
|
-
pokazuje dzieciom ruchy charakterystyczne dla danego zwierzęcia
-
naśladuje dziecko w roli tresera
-
odgaduje, kto kieruje pozostałymi dziećmi
|
|
I.5, III.8, III.9, IV.18
|
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 21. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.
|
-
wykonuje proste ćwiczenia fizyczne wzmacniające duże grupy mięśniowe
-
ćwiczy według instrukcji N.
-
utrzymuje czystość ciała, ubrania i otoczenia
-
kulturalnie i uprzejmie zachowuje się w łazience oraz podczas posiłków
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8, III.8
|
4. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.
|
|
|
IV.21
|
5. „Ile było zwierząt?” – wprowadzenie liczby 0. „Cztery nogi, zero ogonów” – zabawa ruchowa.
„Kto będzie pierwszy?” – utrwalenie znajomości aspektu porządkowego liczb.
„Jak wygląda zero?” – poznanie zapisu graficznego liczby 0.
|
-
przyporządkowuje wskazane zwierzęta określonym figurom geometrycznym
-
uważnie słucha treści zadania
-
wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji zabawowej
-
wyjaśnia znaczenie pojęć „nic”, „zero”
-
odgaduje nazwy zwierząt na podstawie wskazówek
-
naśladuje sposób poruszania się wskazanych zwierząt
-
prawidłowo posługuje się liczebnikami porządkowymi
-
rozpoznaje wygląd cyfry 0
-
obserwuje i naśladuje sposób kreślenia cyfry 0
-
układa kształt cyfry z różnych materiałów
|
|
I.5, III.8, IV.8, IV.15, IV.18
|
6. Zabawy przy stolikach:
trzylatki/czterolatki – praca z KA2.2;
pięciolatki – praca z KA3.4–6;
sześciolatki – praca z KA3.5–7.
|
czterolatki:
pięciolatki:
-
łączy zdjęcia zwierząt, które nie mają nóg, z cyfrą 0
-
rozpoznaje nagrany odgłos zwierzęcia
-
przelicza elementy i oznacza je odpowiednimi liczbami
-
rysuje szlaczek po śladzie
-
podaje nazwy ptaków na zdjęciach
-
umieszcza nalepki zgodnie z zapamiętaną kolejnością
sześciolatki:
-
łączy zwierzęta, które nie mają ogona, z cyfrą 0
-
rozpoznaje nagrany odgłos zwierzęcia
-
przelicza elementy i oznacza je odpowiednimi liczbami
-
rysuje szlaczek po śladzie
-
przelicza elementy i skreśla je w ten sposób, żeby zostało 0
-
kreśli cyfry 0 po śladzie
-
umieszcza nalepki zgodnie z zapamiętaną kolejnością
|
czterolatki – KA2.2; pięciolatki – KA3.4–6;
sześciolatki – KA3.5–7.
|
I.7, IV.8, IV.12, IV.18
|
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy
dowolne w kącikach zainteresowań.
|
-
przelicza przedmioty i układa je od najmniejszego do największego
-
korzysta z układanek i gier edukacyjnych
-
przegląda książki z kącika czytelniczego; słucha tekstów czytanych przez N.
-
spontanicznie podejmuje zabawy z innymi dziećmi
-
wznosi budowle i podaje ich nazwy
|
|
I.5, III.8, III.9, IV.11, IV.15
|
XXI. Zwierzęta egzotyczne
|
4. W wodzie, na lądzie, w powietrzu – 6.02 (czw)
|
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Zwierzęta egzotyczne” – pląs na dzień dobry.
|
-
inicjuje zabawy konstrukcyjne, korzystając z różnego rodzaju klocków i innych materiałów
-
zachowuje się swobodnie wśród rówieśników w grupie
-
śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi
|
|
I.5, I.6, III.2, III.8, III.9
|
kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
|
2. „Ruchy i odgłosy” – zabawa słuchowa rozwijająca koncentrację.
|
-
rozpoznaje nagrane odgłosy zwierząt
-
naśladuje sposób poruszania się wskazanych zwierząt
-
wymienia zapamiętane nazwy zwierząt
-
wskazuje zwierzęta egzotyczne
|
|
I.5, III.7, III.8, IV.1, IV.18
|
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 21. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.
|
-
aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
-
wykonuje proste ćwiczenia fizyczne wzmacniające różne partie mięśni
-
samodzielnie korzysta z toalety
-
wyjaśnia, kiedy i jak należy myć ręce
-
kulturalnie zachowuje się podczas posiłków
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8, III.8
|
4. „Hipopotam” – wiersz B. Piergi. Wprowadzenie do tematu dnia.
|
-
opowiada o zwyczajach hipopotama na podstawie tekstu, informacji podanych przez N. i własnej wiedzy
-
wyjaśnia znaczenie pojęcia „czuć się jak ryba w wodzie”
|
|
II.10, III.8, III.9, IV.5, IV.18
|
5. Robotyka – zajęcia zewnętrzne.
|
– rozbudza kreatywne oraz przestrzenne myślenie,
– bierze czynny udział w zajęciach z robotyki
|
|
I.6
|
6. Zabawy przy stolikach:
trzylatki/czterolatki – „Stado żyraf” – praca plastyczna;
pięciolatki – praca z KA3.7;
sześciolatki – praca z KA3.8–9.
|
czterolatki:
pięciolatki:
-
łączy zdjęcia zwierząt z odpowiednimi wzorami na sierści lub skórze
-
rysuje wodę wokół tego zwierzęcia, które spędza w wodzie najwięcej czasu
sześciolatki:
|
pięciolatki –KA3.7;
sześciolatki – KA3.8–9.
|
I.7, IV.18
|
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
|
-
wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej
-
słucha czytanego tekstu i wypowiada się na temat postaw bohaterów
-
podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
|
|
I.5, III.8, III.9, IV.11, IV.15
|
XXI. Zwierzęta egzotyczne
|
5. Nasze zoo – 7.02 (pt)
|
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Zwierzęta egzotyczne” – pląs na dzień dobry.
|
-
nawiązuje kontakt z dziećmi podczas wspólnej zabawy
-
konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju
-
śpiewa wspólnie z rówieśnikami
|
|
I.5, I.6, III.2, III.8, III.9
|
kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
|
2. „Koncert w afrykańskiej wiosce” – zabawa muzyczna.
|
|
|
I.5, IV.1, IV.2, IV.8
|
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 21. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.
|
-
wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne
-
ćwiczy w sposób bezpieczny dla siebie i innych
-
wykonuje ćwiczenia rozwijające siłę mięśniową
-
sygnalizuje potrzebę skorzystania z toalety
-
sprząta po skończonej zabawie, odkładając zabawki na wyznaczone miejsce
|
|
I.1, I.3, I.5, I.8, III.8
|
4. „Afryka Kongo” – utrwalenie znajomości piosenki.
|
|
|
I.5, IV.1, IV.7
|
5. „Spacer węży” – zabawa ruchowa.
„W której klatce spotkamy te zwierzęta?” – zabawa matematyczna z elementami języka angielskiego.
„Pułapka” – zabawa integracyjna.
„Kulawe tygrysy” – zabawa ruchowa.
|
-
tworzy „pociąg” wspólnie z dziećmi
-
porusza się w określony sposób
-
współpracuje z dzieckiem w parze
-
rysuje według instrukcji N.
-
prawidłowo określa kierunki i ustala położenie przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów
-
powtarza nazwy wybranych zwierząt w języku angielskim
-
sprawnie biega, omijając inne dzieci
-
ostrożnie łapie biegnące dziecko
-
sprawnie skacze na jednej nodze
|
|
I.5, II.7, III.8, IV.14, IV.21
|
6. Zabawy przy stolikach:
trzylatki/czterolatki – praca z KA2.3;
pięciolatki – praca z KA3.8;
sześciolatki – praca z KA3.10.
|
czterolatki:
-
podaje nazwę zwierzęcia na ilustracji
-
przelicza figury i odzwierciedla ich liczbę za pomocą kresek
-
umieszcza nalepki w taki sposób, żeby obrazki były takie same
pięciolatki:
sześciolatki:
|
czterolatki – KA2.3;
pięciolatki –KA3.8;
sześciolatki – KA3.10.
|
I.7, IV.18
|
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy
dowolne w kącikach zainteresowań.
|
-
rysuje palcem wskazane kształty na sypkim podłożu
-
samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego
-
odkłada książki na wyznaczone miejsce
-
podejmuje zabawy tematyczne oraz konstrukcyjno-manipulacyjne
|
|
I.5, III.8, III.9, IV.11, IV.15
|