Miesięczny plan pracy gr. Motylki – LUTY

 Kategorie: Przedszkole Tęczowa Krainka II

Miesięczny plan pracy gr. Motylki – LUTY

Tydzień XXI. Zwierzęta egzotyczne

  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, kształtowanie empatii wobec zwierząt, rozwijanie umiejętności matematycznych

  • poznanie obrazu graficznego głoski „p”, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, kształtowanie postawy tolerancji wobec innych narodowości

  • poznanie liczby i cyfry 0, doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie porównywania ciężkości, posługiwania się wagą, przeliczania, dodawania i odejmowania, rozwijanie umiejętności dostrzegania swoich emocji i rozmawiania o nich

  • poznanie fauny poszczególnych kontynentów, poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie postawy radości ze wspólnej zabawy

  • utrwalenie znajomości nazw zwierząt w języku angielskim, doskonalenie orientacji w przestrzeni, doskonalenie umiejętności manualnych, rozwijanie umiejętności współpracy oraz czerpania radości ze wspólnej zabawy

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXI. Zwierzęta egzotyczne

1. Straszne czy zachwycające? – 3.02(pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Zwierzęta egzotyczne” – pląs na dzień dobry.

  • samodzielnie organizuje sobie czas wolny

  • zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami

  • nawiązuje relacje z rówieśnikami w czasie zabawy

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. „Takie same węże” – nauka ciszy i koncentracji.

  • samodzielnie rysuje węża

  • rozpoznaje i podaje nazwy figur geometrycznych

  • odtwarza zapamiętany układ figur

  • pracuje w ciszy

I.4, I.7, III.8, III.9, IV.12

3. Zajęcia rytmiczno – ruchowe – zajęcia zewnętrzne.

– rozwija umiejętności muzyczne,

– wyraża siebie poprzez sztukę,

– rozwija poczucie rytmu

– pobudza kreatywne i twórcze myślenie

I.5, III.1

4. „Pimpuś” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

  • podaje przykłady zwierząt domowych i egzotycznych na podstawie tekstu i własnej wiedzy

  • opowiada o emocjach i przeżyciach bohaterów opowiadania

III.8, IV.2, IV.3, IV.5

5. „Małpie psoty” – zabawa ruchowa bieżna. „Czy zwierzęta mają emocje?” – pogadanka. „Małpa i piłka” – zabawa ruchowa naśladowcza. „

Zagadki o zwierzętach”

rozwiązywanie zagadek słownych. „Naśladujemy miny” – zabawa naśladowcza.

  • recytuje krótką rymowankę

  • szybko i zwinnie biega

  • uczestniczy w zabawie ruchowej zgodnie z jej zasadami

  • opowiada o zachowaniu i emocjach zwierząt na podstawie własnych doświadczeń

  • sprawnie podaje i chwyta piłkę

  • wymyśla proste ćwiczenie gimnastyczne

  • wykonuje ćwiczenie zaproponowane przez dzieci

  • odgaduje nazwę zwierzęcia na podstawie usłyszanego opisu

  • ilustruje za pomocą mimiki twarzy wskazaną emocję i podaje jej nazwę

I.5, II.1, II.9, IV.2, IV.18

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – „Słoń” – praca plastyczna;

pięciolatki – praca z KA3.1;

sześciolatki – praca z KA3.1.

czterolatki:

  • samodzielnie rysuje postać słonia

  • wykleja obrazek kawałkami pociętego papieru

pięciolatki:

  • dorysowuje elementy do zdjęć zwierząt w taki sposób, aby zwierzęta przestały budzić strach lub odrazę

sześciolatki:

  • starannie koloruje obrazki

  • łączy zwierzęta z emotikonami

  • uzasadnia swoje zdanie

pięciolatkiKA3.1;

sześciolatkiKA3.1.

I.7, II.1, IV.8

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • kontynuuje rozpoczęty przez N. rytm z figur

  • rozpoznaje i podaje nazwy figur geometrycznych

  • słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem

  • inicjuje zabawy lub przyłącza się do zabaw innych dzieci

  • konstruuje, buduje z różnych klocków i materiałów

I.5, III.8, III.5 III.9, IV.12

XXI. Zwierzęta egzotyczne

2. Panda, papuga, pantera – 4.02 (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Zwierzęta egzotyczne” – pląs na dzień dobry.

  • wybiera rodzaj zabawy, korzystając z wyposażenia poszczególnych kącików tematycznych

  • respektuje grupowe zasady podczas zabaw z innymi dziećmi

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. „Małpki ćwiczą swoje buzie” – zabawa logopedyczna.

  • staranie wykonuje ćwiczenia języka i buzi według instrukcji N.

III.8, III.9, IV.2

3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg

  • współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,

  • bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.

I.4, I.5,

4. „Afryka Kongo” – wprowadzenie piosenki.

  • powtarza słowa i melodię piosenki

  • opowiada o przyrodzie Afryki na podstawie tekstu piosenki i własnej wiedzy

  • ilustruje ruchem treść piosenki

III.8, IV.1, IV.7, IV.18

5. „Papuga, panda, pantera” – układanie puzzli.

Papuga” – zabawa językowa.

P jak papuga” – wprowadzenie głoski „p”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne.

Wielkie P, małe p” – wprowadzenie drukowanej litery „p, P”.

  • układa puzzle wspólnie z dziećmi w grupie

  • opisuje zwierzę przedstawione na rysunku

  • sprawnie wycina paski bibuły

  • dzieli wyrazy na sylaby i podaje ich liczbę

  • wypowiada głoskę „p” w określony sposób

  • wymienia słowa rozpoczynające się głoską „p”

  • zapoznaje się z wyglądem litery „p, P”

  • obserwuje prawidłowy sposób kreślenia litery „p, P”

  • układa z różnych materiałów kształt litery „p, P”

  • kreśli literę „p, P” palcem na sypkim podłożu

  • wykleja kontur litery plasteliną

I.5, I.6, III.8, IV.2, IV.4

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – praca z KA2.1;

pięciolatki – praca z KA3.2–3;

sześciolatki – praca z KA3.2–4.

czterolatki:

  • łączy młode i dorosłe zwierzęta tego samego gatunku

  • podaje nazwy zwierząt i dzieli je na sylaby

  • rysuje obrazek po śladzie i koloruje go

pięciolatki:

  • podaje nazwy zwierząt i łączy ich zdjęcia z odpowiednimi literami

  • zaznacza zwierzęta żyjące w Polsce

  • rysuje obrazek i szlaczek po śladzie

  • zaznacza zdjęcie ptaka, który zgubił pióro

sześciolatki:

  • podaje nazwy zdjęć i dzieli je na sylaby

  • wycina podpisy i nakleja je pod zdjęciami

  • zaznacza litery „p, P” w tekście

  • pisze litery „p, P” po śladzie

  • dorysowuje elementy do liter w taki sposób, żeby powstał obrazek

czterolatkiKA2.1;

pięciolatki KA3.2–3; sześciolatki KA3.2–4.

I.7, IV.2, IV.4, IV.5, IV.8

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • układa nazwy zwierząt z rozsypanki literowej

  • z pomocą nauczyciela korzysta z gier i układanek edukacyjnych

  • uważnie słucha czytanego tekstu; przegląda książeczki

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie z zainteresowaniami

I.5, III.8, III.9, IV.4

XXI. Zwierzęta egzotyczne

3. Rekordziści wśród zwierząt – 5.02 (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Zwierzęta egzotyczne” – pląs na dzień dobry.

  • korzysta z zabawek zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • nawiązuje kontakty z dziećmi z grupy

  • okazuje sympatię kolegom i koleżankom

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. „Treser zwierząt” – zabawa ruchowa rozwijająca koncentrację.

  • pokazuje dzieciom ruchy charakterystyczne dla danego zwierzęcia

  • naśladuje dziecko w roli tresera

  • odgaduje, kto kieruje pozostałymi dziećmi

I.5, III.8, III.9, IV.18

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 21. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje proste ćwiczenia fizyczne wzmacniające duże grupy mięśniowe

  • ćwiczy według instrukcji N.

  • utrzymuje czystość ciała, ubrania i otoczenia

  • kulturalnie i uprzejmie zachowuje się w łazience oraz podczas posiłków

I.1, I.3, I.5, I.8, III.8

4. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela i na nie reaguje

IV.21

5. „Ile było zwierząt?” – wprowadzenie liczby 0. „Cztery nogi, zero ogonów” – zabawa ruchowa.

Kto będzie pierwszy?” – utrwalenie znajomości aspektu porządkowego liczb.

Jak wygląda zero?” – poznanie zapisu graficznego liczby 0.

  • przyporządkowuje wskazane zwierzęta określonym figurom geometrycznym

  • uważnie słucha treści zadania

  • wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji zabawowej

  • wyjaśnia znaczenie pojęć „nic”, „zero”

  • odgaduje nazwy zwierząt na podstawie wskazówek

  • naśladuje sposób poruszania się wskazanych zwierząt

  • prawidłowo posługuje się liczebnikami porządkowymi

  • rozpoznaje wygląd cyfry 0

  • obserwuje i naśladuje sposób kreślenia cyfry 0

  • układa kształt cyfry z różnych materiałów

I.5, III.8, IV.8, IV.15, IV.18

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – praca z KA2.2;

pięciolatki – praca z KA3.4–6;

sześciolatki – praca z KA3.5–7.

czterolatki:

  • porównuje wysokość zwierząt na ilustracji i łączy je od najniższego do najwyższego

  • rozpoznaje nagrane odgłosy zwierząt

pięciolatki:

  • łączy zdjęcia zwierząt, które nie mają nóg, z cyfrą 0

  • rozpoznaje nagrany odgłos zwierzęcia

  • przelicza elementy i oznacza je odpowiednimi liczbami

  • rysuje szlaczek po śladzie

  • podaje nazwy ptaków na zdjęciach

  • umieszcza nalepki zgodnie z zapamiętaną kolejnością

sześciolatki:

  • łączy zwierzęta, które nie mają ogona, z cyfrą 0

  • rozpoznaje nagrany odgłos zwierzęcia

  • przelicza elementy i oznacza je odpowiednimi liczbami

  • rysuje szlaczek po śladzie

  • przelicza elementy i skreśla je w ten sposób, żeby zostało 0

  • kreśli cyfry 0 po śladzie

  • umieszcza nalepki zgodnie z zapamiętaną kolejnością

czterolatkiKA2.2; pięciolatkiKA3.4–6;

sześciolatkiKA3.5–7.

I.7, IV.8, IV.12, IV.18

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • przelicza przedmioty i układa je od najmniejszego do największego

  • korzysta z układanek i gier edukacyjnych

  • przegląda książki z kącika czytelniczego; słucha tekstów czytanych przez N.

  • spontanicznie podejmuje zabawy z innymi dziećmi

  • wznosi budowle i podaje ich nazwy

I.5, III.8, III.9, IV.11, IV.15

XXI. Zwierzęta egzotyczne

4. W wodzie, na lądzie, w powietrzu – 6.02 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Zwierzęta egzotyczne” – pląs na dzień dobry.

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne, korzystając z różnego rodzaju klocków i innych materiałów

  • zachowuje się swobodnie wśród rówieśników w grupie

  • śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Ruchy i odgłosy” – zabawa słuchowa rozwijająca koncentrację.

  • rozpoznaje nagrane odgłosy zwierząt

  • naśladuje sposób poruszania się wskazanych zwierząt

  • wymienia zapamiętane nazwy zwierząt

  • wskazuje zwierzęta egzotyczne

I.5, III.7, III.8, IV.1, IV.18

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 21. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych

  • wykonuje proste ćwiczenia fizyczne wzmacniające różne partie mięśni

  • samodzielnie korzysta z toalety

  • wyjaśnia, kiedy i jak należy myć ręce

  • kulturalnie zachowuje się podczas posiłków

I.1, I.3, I.5, I.8, III.8

4. „Hipopotam” – wiersz B. Piergi. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • opowiada o zwyczajach hipopotama na podstawie tekstu, informacji podanych przez N. i własnej wiedzy

  • wyjaśnia znaczenie pojęcia „czuć się jak ryba w wodzie”

II.10, III.8, III.9, IV.5, IV.18

5. Robotyka – zajęcia zewnętrzne.

– rozbudza kreatywne oraz przestrzenne myślenie,

– bierze czynny udział w zajęciach z robotyki

I.6

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – „Stado żyraf” – praca plastyczna;

pięciolatki – praca z KA3.7;

sześciolatki – praca z KA3.8–9.

czterolatki:

  • składa kartkę papieru w określony kształt

  • sprawnie wycina, właściwie trzymając nożyczki

pięciolatki:

  • łączy zdjęcia zwierząt z odpowiednimi wzorami na sierści lub skórze

  • rysuje wodę wokół tego zwierzęcia, które spędza w wodzie najwięcej czasu

sześciolatki:

  • wycina obrazki zwierząt i nakleja je w miejscach symbolizujących ich środowisko życia

  • określa i numeruje etapy rozwoju żółwia

pięciolatkiKA3.7;

sześciolatki KA3.8–9.

I.7, IV.18

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej

  • słucha czytanego tekstu i wypowiada się na temat postaw bohaterów

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

I.5, III.8, III.9, IV.11, IV.15

XXI. Zwierzęta egzotyczne

5. Nasze zoo – 7.02 (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Zwierzęta egzotyczne” – pląs na dzień dobry.

  • nawiązuje kontakt z dziećmi podczas wspólnej zabawy

  • konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju

  • śpiewa wspólnie z rówieśnikami

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Koncert w afrykańskiej wiosce” – zabawa muzyczna.

  • recytuje rymowankę

  • wskazuje określone przez N. instrumenty muzyczne i gra na nich

I.5, IV.1, IV.2, IV.8

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 21. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • ćwiczy w sposób bezpieczny dla siebie i innych

  • wykonuje ćwiczenia rozwijające siłę mięśniową

  • sygnalizuje potrzebę skorzystania z toalety

  • sprząta po skończonej zabawie, odkładając zabawki na wyznaczone miejsce

I.1, I.3, I.5, I.8, III.8

4. „Afryka Kongo” – utrwalenie znajomości piosenki.

  • śpiewa piosenkę z innymi dziećmi

  • rytmicznie wykonuje ruchy wskazane przez N.

I.5, IV.1, IV.7

5. „Spacer węży” – zabawa ruchowa.

W której klatce spotkamy te zwierzęta?” – zabawa matematyczna z elementami języka angielskiego.

Pułapka” – zabawa integracyjna.

Kulawe tygrysy” – zabawa ruchowa.

  • tworzy „pociąg” wspólnie z dziećmi

  • porusza się w określony sposób

  • współpracuje z dzieckiem w parze

  • rysuje według instrukcji N.

  • prawidłowo określa kierunki i ustala położenie przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów

  • powtarza nazwy wybranych zwierząt w języku angielskim

  • sprawnie biega, omijając inne dzieci

  • ostrożnie łapie biegnące dziecko

  • sprawnie skacze na jednej nodze

I.5, II.7, III.8, IV.14, IV.21

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – praca z KA2.3;

pięciolatki – praca z KA3.8;

sześciolatki – praca z KA3.10.

czterolatki:

  • podaje nazwę zwierzęcia na ilustracji

  • przelicza figury i odzwierciedla ich liczbę za pomocą kresek

  • umieszcza nalepki w taki sposób, żeby obrazki były takie same

pięciolatki:

  • koloruje obrazek zgodnie z instrukcją

  • przelicza figury i odzwierciedla ich liczbę za pomocą kresek

sześciolatki:

  • starannie wycina figury geometryczne i nakleja je zgodnie ze wzorem

czterolatkiKA2.3;

pięciolatkiKA3.8;

sześciolatki KA3.10.

I.7, IV.18

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • rysuje palcem wskazane kształty na sypkim podłożu

  • samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego

  • odkłada książki na wyznaczone miejsce

  • podejmuje zabawy tematyczne oraz konstrukcyjno-manipulacyjne

I.5, III.8, III.9, IV.11, IV.15

Tydzień XXII. Każdy potrzebuje miłości

  • poznanie znaczenia zwrotu „oddać komuś serce”, kształtowanie umiejętności rozpoznawanie i nazywania uczuć i emocji, nabywanie umiejętności niewerbalnego wyrażania uczuć

  • poznanie obrazu graficznego głoski „s”, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, kształtowanie postawy tolerancji wobec innych

  • rozwijanie spostrzegawczości, doskonalenie umiejętności matematycznych, rozwijanie umiejętności układania rytmów, odtwarzania rytmów za pomocą ruchu, wysłuchiwania rytmów, uzupełniania brakujących elementów rytmów

  • zapoznanie ze zwyczajami w świecie zwierząt, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów, wzbudzanie zainteresowania światem przyrody

  • rozwijanie aktywności twórczej, kształtowanie pozytywnego nastawienia do innych poprzez przygotowanie kartek walentynkowych, odczuwanie radości z samodzielnego wykonania pracy plastycznej

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXII. Każdy potrzebuje miłości

1. Kogo kocham, kogo lubię? – 10.02 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Każdy potrzebuje miłości” – pląs na dzień dobry.

  • podejmuje spontaniczne zabawy w wybranych kącikach tematycznych

  • wznosi budowle i tworzy konstrukcje z różnych klocków i materiałów

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. „Rysunek na plecach” – nauka ciszy i koncentracji.

  • koncentruje się na zadaniu

  • delikatnie wykonuje rysunek palcem na plecach kolegi / koleżanki

II.6, II.8, III.5

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 22. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała

  • sprawnie tworzy parę z innym dzieckiem

  • utrwala nawyki higieniczne związane z utrzymaniem czystości i porządku

  • porządkuje miejsce pracy i zabawy po jej zakończeniu

I.1, I.5, I.8, II.7

4. „Mniejszy Piotrek na koniu” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

  • uważnie słucha czytanego tekstu

  • opisuje przeżycia bohaterów opowiadania

  • wyjaśnia swoje rozumienie wskazanych przez N. zwrotów dotyczących serca, miłości i dobroci

  • wymienia serce jako symbol miłości

III.8, IV.2, IV.3, IV.5

5. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne.

– wzbogaca słownictwo i mowę,

– przełamuje lęk,

– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację,

– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa

II.1, II.2,

6. Zajęcia rytmiczno – ruchowe – zajęcia zewnętrzne.

– rozwija umiejętności muzyczne,

– wyraża siebie poprzez sztukę,

– rozwija poczucie rytmu

– pobudza kreatywne i twórcze myślenie

I.5, III.1

7. „Kolorowe serca” – zabawa plastyczna.

  • lepi wałeczki z plasteliny

  • wykrawa kształt z plasteliny, korzystając z foremki

I.7, II.1, II.4, IV.8

XXII. Każdy potrzebuje miłości

2. Serce na dłoni – 11.02. (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Każdy potrzebuje miłości” – pląs na dzień dobry.

  • wybiera rodzaj zabawy, korzystając z wyposażenia poszczególnych kącików tematycznych

  • podejmuje samodzielną aktywność poznawczą

  • ćwiczy umiejętności konstrukcyjne

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. „Ukryte serce” – zabawa logopedyczna.

  • wykonuje ćwiczenia usprawniające aparat mowy

  • skupia się na wykonywaniu poleceń N.

III.8, IV.6, IV.7

3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg

  • współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,

  • bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.

I.4, I.5,

4. „Serca duże i małe” – zabawa językowa.

  • wczuwa się w bicie własnego serca

  • wymienia skojarzenia i własne przemyślenia dotyczące słowa „serce”

I.5, II.6, IV.5

5. „Serce” – analiza słuchowa słowa.

S jak serce” – wprowadzenie głoski „s”, analiza

i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne. „Wielkie S, małe s” – wprowadzenie drukowanej litery „s, S”.

  • dzieli wyrazy na sylaby i podaje ich liczbę

  • wypowiada głoskę „s” w różny sposób

  • wymienia słowa rozpoczynające się głoską „s”

  • rysuje kształt serca

  • reaguje ustalonym ruchem na sygnał

  • rozpoznaje głoski „s” oraz „sz” w nagłosie wyrazów

  • wskazuje flagę Polski

  • zapoznaje się z wyglądem litery „s, S”

  • układa z różnych materiałów kształt litery „s, S”

I.5, I.6, III.8, IV.2, IV.4

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – praca z KA2.5;

pięciolatki – praca z KA3.10–11;

sześciolatki – praca z KA3.12–14.

czterolatki:

  • rysuje szlaczek po śladzie

  • wskazuje i koloruje co drugi element

pięciolatki:

  • koloruje elementy obrazka, których nazwy rozpoczynają się głoską „s”

  • przelicza elementy i zaznacza ich liczbę za pomocą kresek

  • rysuje obrazek i szlaczek po śladzie

sześciolatki:

  • podaje nazwy przedmiotów i nalepia ich pierwsze litery

  • odczytuje wyrazy i łączy je z obrazkami

  • zaznacza litery „s, S” w tekście

  • pisze litery po śladzie

  • dorysowuje dowolne elementy do liter w taki sposób, aby powstał obrazek

czterolatkiKA2.5;

pięciolatki KA3.10–11; sześciolatki KA3.12–14.

I.7, IV.2, IV.4, IV.5, IV.8

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wyszukuje przedmioty z literą „s” spośród innych

  • przegląda książki z kącika czytelniczego

  • podejmuje zabawy tematyczne zgodnie z zainteresowaniami

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne

I.7, III.8, IV.3, IV.9

XXII. Każdy potrzebuje miłości

3. W rytmie serca – 12.02 (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Każdy potrzebuje miłości” – pląs na dzień dobry.

  • inicjuje zabawy, do których zaprasza kolegów

  • nawiązuje kontakty z dziećmi z grupy

  • okazuje sympatię kolegom i koleżankom

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. „Serdeczne memory” – zabawa kształtująca spostrzegawczość.

  • zauważa różnice między podobnymi kształtami

  • wskazuje pasujące do siebie połówki serc

II.7, IV.11, IV.12

3. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela w języku obcym nowożytnym

IV.21

4. „Kolorki marmurki” – zabawa ruchowa.

  • odtwarza zapamiętany układ kolorów

  • ustawia się w określony sposób

  • sprawnie łączy się w 4-osobowe zespoły

I.5, III.5, IV.2

5. „Zadania z sercem” – zabawa matematyczna. „Ławeczka dla zakochanych” – zabawa ruchowa.

Rytm muzyczny” – zabawa słuchowa. „Jesteśmy rytmem” –

zabawa ruchowa.

  • na sygnał dobiera się w pary

  • prawidłowo oblicza sumę kropek

  • kontynuuje rozpoczęty rytm kolorystyczny

  • powtarza usłyszany rytm na instrumentach perkusyjnych

  • powtarza zaobserwowany układ ruchów / gestów

I.5, IV.7, IV.12

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – „W rytmie serca” – zabawa matematyczna;

pięciolatki – praca z KA3.12–14;

sześciolatki – praca z KA3.15–17.

czterolatki:

  • koloruje obrazek zgodnie z podanym rytmem 2- lub 3-elementowym

pięciolatki:

  • łączy takie same obrazki, przelicza pary i wskazuje odpowiednią liczbę

  • rysuje drugą połowę serca zgodnie z lustrzanym odbiciem

  • koloruje balony zgodnie z rytmem

  • rysuje serca zgodnie z podaną wielkością i kolorem

sześciolatki:

  • łączy połówki takich samych obrazków, przelicza je i zapisuje ich liczbę

  • rysuje drugą połowę serca zgodnie z lustrzanym odbiciem

  • określa, który klucz pasuje do którego zamka, i zapisuje właściwe cyfry

  • wycina serca i uzupełnia nimi sudoku

  • słucha rytmu bicia serca i wskazuje właściwy wzór

pięciolatkiKA3.12–14;

sześciolatkiKA3.15–17.

I.7, IV.8, IV.12, IV.18

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wskazuje zmiany w zapamiętanym układzie elementów

  • korzysta z dostępnych układanek i gier edukacyjnych

  • przegląda książki z kącika czytelniczego

  • ustala z dziećmi treść i zasady zabawy

I.7, III.8, IV.3, IV.5

XXII. Każdy potrzebuje miłości

4. Miłość w świecie przyrody – 13.02 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Każdy potrzebuje miłości” – pląs na dzień dobry.

  • rozmawia z uczestnikami zabawy na temat jej zasad i treści

  • organizuje sobie czas wolny z wykorzystaniem układanek i gier edukacyjnych

  • śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Fascynujące ptaki” – zabawa dydaktyczna.

  • wymienia znane sobie ptaki

  • podaje nazwy ptaków zimujących w Polsce i odlatujących na zimę

II.10, IV.2, IV.18

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 22. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych

  • wykonuje ćwiczenia wzmacniające różne partie mięśni

  • stosuje zasady bezpieczeństwa w łazience

  • myje ręce przed posiłkiem i po posiłku, po skorzystaniu z toalety, pobycie na dworze i w razie potrzeby

  • zachowuje czystość i estetykę podczas jedzenia

I.1, I.5, I.8, II.7

4. „Ptasia para” – wiersz D. Gellnerowej. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • słucha czytanego tekstu

  • opisuje wygląd i zachowanie ptaków – bohaterów wiersza

  • wyjaśnia, po czym można poznać, że ptaki łączą się w pary

II.10, III.8, III.9, IV.5, IV.18

5. „Do gniazd” – zabawa ruchowa.

Pływające kwiaty” – zabawa badawcza.

Rób tak, nie rób tak” – zabawa integracyjna. „Miłość i przyjaźń w świecie przyrody” – rozmowa kierowana. „Papużki nierozłączki” – zabawa ruchowa.

  • biega swobodnie, omijając przeszkody i inne dzieci

  • sprawnie tworzy parę

  • koloruje i wycina kwiaty

  • obserwuje przebieg eksperymentu i działania N.

  • opowiada o zauważonych efektach

  • naśladuje ruchy / gesty N.

  • reaguje na ustalony sygnał słowny

  • opowiada o tym, jak zwierzęta mogą okazywać sympatię na podstawie informacji podanych przez N. i własnych doświadczeń

  • wymienia podstawowe zasady bezpiecznego kontaktu ze zwierzętami

  • ustawia się i porusza w określony sposób, tworząc z innymi dziećmi labirynt

  • znajduje drogę między ustawionymi dziećmi

IV.2, IV.5, IV.18

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – „Piórko” – zabawa plastyczna;

pięciolatki – praca z KA3.15–16;

sześciolatki – praca z KA3.18–20.

czterolatki:

  • wylepia kontur pióra kulkami lub wałeczkami plasteliny

  • wgniata w plastelinę ścinki bibuły

pięciolatki:

  • łączy podobne ilustracje

  • rysuje sposób okazania miłości swojemu zwierzęciu

  • dorysowuje elementy obrazka i koloruje według wzoru

sześciolatki:

  • koloruje obrazki przedstawiające zadowolone zwierzęta

  • rysuje drogę w labiryncie

  • rysuje serce obok właściwego psa

  • dopasowuje fragmenty obrazka i wpisuje właściwe liczby

pięciolatkiKA3.15–16;

sześciolatki KA3.18–20.

I.7, IV.8, IV.12, IV.18

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • sprawnie wycina, właściwie trzymając nożyczki

  • słucha czytanego tekstu i wypowiada się na temat postaw bohaterów

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

I.7, III.8, IV.3, IV.14

XXII. Każdy potrzebuje miłości

5. Moja walentynka – 14.02 (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Każdy potrzebuje miłości” – pląs na dzień dobry.

  • tworzy konstrukcje i budowle z różnych materiałów

  • samodzielnie aranżuje przestrzeń do zabaw tematycznych

  • śpiewa wspólnie z rówieśnikami

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Walentynka” – zabawa integracyjna.

  • podaje opis / wygląd / pozytywne cechy osoby, którą lubi

  • zgaduje, o które dziecko chodzi, na podstawie usłyszanego opisu

I.5, II.8, III.1

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 22. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • ćwiczy z wykorzystaniem piłki

  • współpracuje z dzieckiem w parze

  • sygnalizuje potrzebę skorzystania z toalety

  • dba o czystość i porządek stolika, szafek indywidualnych, półek z zabawkami itp.

I.1, I.5, I.8, II.7

4. „Karta walentynkowa” – zabawa plastyczna. „Trasa Walentynki” – zabawa ruchowa

z podawaniem.

  • wykonuje grupową pracę plastyczną, tworząc poszczególne elementy całości

  • rysuje i ozdabia serce według własnego pomysłu

  • korzysta z różnorodnych materiałów plastycznych

  • współpracuje z dziećmi podczas wykonywania grupowego ćwiczenia

  • uważnie podaje i odbiera od innego dziecka piłkę w określony sposób

I.5, III.2, IV.8

5. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – praca z ZP22 „Kartka walentynkowa”;

pięciolatki – praca z ZP22 „Myszka / Kartka walentynkowa”;

sześciolatki – praca z ZP22 „Rybka / Kartka walentynkowa”.

czterolatki:

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną N. i wizualizacją

pięciolatki:

  • starannie wycina papierowe elementy

  • stosuje zasady bezpiecznego korzystania z nożyczek

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną N. i wizualizacją

sześciolatki:

  • starannie wycina papierowe elementy

  • stosuje zasady bezpiecznego korzystania z nożyczek

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną N. i wizualizacją

czterolatkiZP22;

pięciolatkiZP22;

sześciolatki ZP22.

I.7, IV.18

6. „Walentynkowy quiz” – quiz wiedzy.

  • prawidłowo odpowiada na pytania związane z tematem tygodnia

II.8, III.2, III.5, III.6, IV.2

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • precyzyjnie prowadzi piłeczkę po śladzie

  • korzysta z gier edukacyjnych i układanek wspomagających logiczne myślenie, pamięć i spostrzegawczość

  • ogląda książki i odkłada je na wyznaczone miejsce

  • podejmuje zabawy tematyczne oraz konstrukcyjno-manipulacyjne

I.7, III.8, IV.3, IV.14

Tydzień XXIII. Razem możemy więcej!

  • rozumienie znaczenia współpracy i kształtowanie umiejętności dzielenia się z innymi, kształtowanie umiejętności współpracy w zespole w trakcie zabaw grupowych, rozumienie potrzeby planowania i podziału pracy, kształtowanie szacunku do opinii innych

  • rozumienie opisów i funkcji różnych zawodów, rozwijanie umiejętności łączenia zawodu z narzędziami lub ubiorem, zachęcanie do dzielenia się opiniami na temat różnych zawodów, uczenie szacunku do pracy i zaciekawienia różnymi zawodami

  • poznanie liczby 10, kształtowanie umiejętności odtwarzania wzorów z figur, rozwijanie motoryki małej w trakcie zabaw konstrukcyjnych, rozwijanie umiejętności zapamiętywania wzorów, zachęcanie do współpracy w trakcie zabaw

  • wspieranie umiejętności obserwacji zwierząt, rozwijanie rozumienia, że zwierzęta mogą współpracować w grupie, zachęcanie do szacunku i troski o zwierzęta

  • rozpoznawanie różnych elementów konstrukcji i ich funkcji, wspieranie zdolności do planowania i projektowania konstrukcji, wspieranie rozwoju cierpliwości i wytrwałości w trakcie budowania z klocków

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXIII. Razem możemy więcej!

1. Dołączysz do nas? – 17.02 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Razem możemy więcej!” – pląs na dzień dobry.

  • używa zwrotów grzecznościowych adekwatnie do sytuacji

  • zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami

  • okazuje sympatię kolegom / koleżankom

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. „Dźwięki ciszy” – nauka ciszy i koncentracji.

  • pozostaje w ciszy przez określony czas

  • w skupieniu wsłuchuje się w dźwięki otoczenia

  • głęboko oddycha zgodnie z prawidłowym torem oddechowym

I.5, I.7, III.8, IV.9

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 23. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje ćwiczenia wzmacniające mięśnie rąk i klatki piersiowej

  • celnie rzuca

  • wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniem N.

  • oszczędnie korzysta z wody i mydła podczas mycia rąk

  • utrzymuje porządek w swoim otoczeniu

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Wspólne działanie” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.

  • uważnie słucha czytanego tekstu

  • podaje korzyści płynące ze współpracy na podstawie tekstu i własnych doświadczeń

  • dzieli się swoimi przemyśleniami

II.1, III.8, IV.1, IV.2, IV.5

5. „Dołącz” – zabawa orientacyjno- porządkowa.

Dołączysz do nas?” – zabawa z elementami TUS.

Pomagam tacie” – zabawa ruchowo-naśladowcza. „Planujemy

pracę” – zabawa naśladowcza.

W grupie weselej” – zabawa ruchowa.

  • sprawnie łączy się w zespół o podanej liczbie dzieci

  • reaguje ustalonym ruchem na sygnał

  • odpowiada na pytania zgodnie z własnymi przekonaniami

  • prezentuje przed dziećmi określone czynności za pomocą gestu / ruchu

  • rozpoznaje prezentowane czynności

  • współpracuje z dziećmi przy wykonywaniu zadania

  • opowiada o planowaniu i podziale pracy w zespole oraz zaletach wspólnej pracy i zabawy

  • aktywnie uczestniczy w zabawie kołowej

  • ostrożnie wykonuje ćwiczenie, trzymając dzieci za ręce

I.5, II.1, II.8, IV.1, IV.7

6. Zajęcia rytmiczno – ruchowe – zajęcia zewnętrzne.

– rozwija umiejętności muzyczne,

– wyraża siebie poprzez sztukę,

– rozwija poczucie rytmu

– pobudza kreatywne i twórcze myślenie

I.5, III.1

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • opisuje sytuacje wywołujące różne emocje

  • rozpoznaje i podaje nazwy podstawowych emocji

  • wybiera książki do czytania przez N.

  • podejmuje aktywności i zabawy zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • korzysta z układanek i gier edukacyjnych

I.5, III.8, III.5 III.9, IV.12

XXIII. Razem możemy więcej!

2. Jak dorosnę, zostanę… – 18.02 (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Razem możemy więcej!” – pląs na dzień dobry.

  • wybiera rodzaj zabawy, korzystając z wyposażenia poszczególnych kącików zainteresowań

  • wciela się w role podczas zabaw tematycznych

  • powtarza słowa piosenki

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. „Powtórz za mną” – zabawa logopedyczna.

  • dzieli słowa na sylaby i podaje ich liczbę

  • powtarza za N. nazwy zawodów

I.5, III.8, IV.1, IV.2

3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg

  • współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,

  • bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.

I.4, I.5,

4. „Piosenka o współpracy” – wprowadzenie piosenki.

  • poznaje słowa i melodię piosenki

  • uczestniczy w zabawie ruchowej do piosenki

  • podaje przykłady pracy zespołowej w przyrodzie i wśród ludzi

I.8, II.2, III.9, IV.1, IV.7

5. „Duży i mały” – zabawa orientacyjno- porządkowa.

Będę lotnikiem” – rozmowa na podstawie wiersza M. Czerkawskiej.

Latam wysoko” – zabawa ruchowa.

Współpraca” – rozmowa kierowana. „Zawody” – zabawa ruchowo-naśladowcza.

  • porusza się swobodnie do muzyki

  • reaguje określonym ruchem na sygnał

  • uważnie słucha czytanego tekstu

  • ilustruje ruchem treść wiersza

  • maszeruje w różnym tempie

  • wymienia znane sobie zawody

  • podaje przykłady i sposoby pracy zespołowej wśród ludzi

  • prezentuje przed dziećmi określone zawody za pomocą gestu / ruchu

  • rozpoznaje prezentowane zawody

  • opowiada, jaki zawód chciałoby wykonywać w przyszłości

I.5, I.9, IV.1, IV.2

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – praca z KA2.7;

pięciolatki – praca z KA3.18–19;

sześciolatki – praca z KA3.22–24.

czterolatki:

  • umieszcza nalepki we właściwych miejscach

  • podaje nazwy zawodów i dzieli je na sylaby

pięciolatki:

  • łączy zdjęcia osób wykonujących różne zawody z ich atrybutami

  • podaje nazwy zawodów, dzieli je na sylaby i podaje ich liczbę

  • rysuje pojazdy po śladzie odpowiednim kolorem

sześciolatki:

  • łączy obrazki osób stojących przodem i tyłem

  • podaje nazwy zawodów i koloruje pierwszą literę

  • wycina obrazki i nakleja je we właściwych miejscach

  • podaje żeńskie formy nazw zawodów

  • rysuje drogi od zdjęć radiowozu, karetki pogotowia i wozu strażackiego, przedstawiających sytuacje, w których wzywana jest dana służba

  • pisze po śladzie numer 112

czterolatkiKA2.7;

pięciolatki KA3.18–19; sześciolatki KA3.22–24.

I.7, IV.4, IV.8

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wypowiada jak najdłuższe zdanie opisujące wybrany zawód

  • organizuje sobie czas wolny z wykorzystaniem układanek i gier edukacyjnych

  • przegląda wybrane przez siebie książki

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie z zainteresowaniami

I.5, III.8, III.9, IV.4

XXIII. Razem możemy więcej!

3. Wzorowa współpraca – 19.02 (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Razem możemy więcej!” – pląs na dzień dobry.

  • korzysta z zabawek zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • respektuje wspólne ustalenia dotyczące zabawy

  • okazuje sympatię kolegom i koleżankom

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. „Tangram” – zabawa konstrukcyjna.

  • odtwarza wzór z figur geometrycznych

  • samodzielnie układa dowolny wzór

I.5, I.7, III.8, IV.9, IV.12

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 23. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje proste ćwiczenia fizyczne

  • szybko i sprawnie biega

  • wykonuje ćwiczenia wzmacniające mięśnie rąk i klatki piersiowej

  • utrzymuje czystość ciała, ubrania i otoczenia

  • wsuwa krzesełko do stolika po skończonym posiłku

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Dokończ rytm” – zabawa matematyczna.

  • kontynuuje ułożony wzór z figur geometrycznych

  • sprawdza poprawność wykonania zadania

  • podaje nazwy figur geometrycznych

III.8, IV.1, IV.2, IV.5, IV.15

5. „Wysoka wieża” – wprowadzenie liczby 10 w aspekcie kardynalnym.

Dziesięć palców” – zabawa manualna z elementem przeliczania. „Wyścigi” – wprowadzenie

liczby 10 w aspekcie porządkowym.

Jak wygląda dziesiątka?” – poznanie zapisu graficznego liczby 10.

  • prawidłowo przelicza elementy w zakresie 0–10

  • przelicza elementy w kolejności od 10 do 0

  • buduje wieżę ze wskazanej liczby klocków

  • wykonuje ćwiczenia palców i dłoni według wskazówek N.

  • prawidłowo podaje nazwy i wskazuje kolejność liczebników porządkowych

  • rozpoznaje zapis graficzny liczby 10 oraz prawidłowy sposób jej kreślenia

  • wymienia cyfry, z których składa się liczba 10

  • ozdabia i uzupełnia szablon liczby 10

I.5, II.8, IV.1, IV.7, IV.15

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – „Wielki wyścig” – gra ściganka;

pięciolatki – praca z KA3.20–22;

sześciolatki – praca z KA3.25–27.

czterolatki:

  • rysuje w parach pola na kartce i oznacza pola startu i mety

  • rzuca kostką i odlicza tyle pól, ile wypadło oczek

pięciolatki:

  • przelicza figury geometryczne we wzorach

  • oznacza wzór zbudowany z 10 figur

  • wskazuje obrazek dziesiąty w kolejności

  • odczytuje ceny klocków i umieszcza nalepki z właściwymi monetami lub banknotami

  • rysuje szlaczek po śladzie

  • umieszcza nalepki zgodnie z zapamiętaną kolejnością

sześciolatki:

  • przeliczanie elementy obrazka i dorysowuje je w taki sposób, żeby każda budowla miała 10 klocków

  • posługuje się liczebnikami porządkowymi

  • wskazuje prawą i lewą stronę

  • łączy zdjęcia układanek z monetami i banknotem na podstawie opisu

  • pisze liczby po śladzie

  • umieszcza nalepki zgodnie z zapamiętaną kolejnością

pięciolatkiKA3.20–22;

sześciolatki KA3.25–27.

I.7, IV.8, IV.12, IV.18

7. Język angielski – zajęcia zewnętrzne

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela w języku obcym nowożytnym

IV.21

8. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • podaje nazwy, wycina i przelicza figury geometryczne

  • samodzielnie korzysta z układanek i gier edukacyjnych

  • wybiera teksty literackie do czytania przez N.

  • spontanicznie podejmuje zabawy z innymi dziećmi

I.7, III.8, IV.1, IV.7, IV.19

XXIII. Razem możemy więcej!

4. Zwierzęta też współpracują – 20.02 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Razem możemy więcej!” – pląs na dzień dobry.

  • realizuje własne pomysły twórcze, korzystając z wyposażenia sali

  • zaprasza do zabawy dzieci nieśmiałe

  • śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Mrowisko” – kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi.

  • w skupieniu wykonuje zadanie

  • precyzyjnie układa przedmioty w taki sposób, aby się nie rozsypały

  • współpracuje z dziećmi podczas wykonywania zadania

I.5, I.7, II.10, III.8, IV.9

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 23. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych

  • porusza się zgodnie z instrukcją N.

  • wykonuje ćwiczenia różnych grup mięśniowych

  • stosuje zasady bezpieczeństwa w łazience, nie rozchlapując wody

  • umiejętnie używa sztućców podczas jedzenia

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Przy mrowisku” – wiersz M. Konopnickiej. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • opowiada o zachowaniu mrówek na podstawie czytanego tekstu i własnej wiedzy

  • podaje przykłady korzyści płynących ze współpracy

  • wymienia owady pojawiające się w wierszu

II.11, III.8, IV.1, IV.2

5. Robotyka – zajęcia zewnętrzne.

– rozbudza kreatywne oraz przestrzenne myślenie,

– bierze czynny udział w zajęciach z robotyki

I.6

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – praca z KA2.8;

pięciolatki – praca z KA3.23;

sześciolatki – praca z KA3.28–29.

czterolatki:

  • starannie wycina obrazki

  • dopasowuje konstrukcje wykonane przez zwierzęta do właściwych zwierząt

pięciolatki:

  • odszukuje fragmenty zdjęcia

  • opowiada o współpracy mrówek

sześciolatki:

  • uzupełnia ilustracje nalepkami

  • opowiada o współpracy zwierząt przedstawionych na ilustracji

  • wycina imiona psów i nakleja je pod właściwymi ilustracjami zgodnie z wysłuchanym tekstem

czterolatki

KA2.8;

pięciolatkiKA3.23;

sześciolatki KA3.28–29.

I.7, IV.18

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wymienia przykład współpracy w świecie przyrody i wykonuje rysunek, który to ilustruje

  • słucha czytanego tekstu; wypowiada się na temat postaw bohaterów

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

I.5, III.8, III.9, IV.11, IV.15

XXIII. Razem możemy więcej!

5. Nasze konstrukcje – 21.02 (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Razem możemy więcej!” – pląs na dzień dobry.

  • podczas zabawy zwraca uwagę na kolegów potrzebujących pomocy

  • dzieli się zabawkami z innymi dziećmi

  • konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju

  • śpiewa wspólnie z rówieśnikami

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Do nieba” – zabawa konstrukcyjna.

  • tworzy budowlę wspólnie z innymi dziećmi z dostępnych zabawek / klocków

  • uzasadnia swoje zdanie, odpowiadając na pytanie dotyczące wzniesienia wieży sięgającej nieba

I.5, I.7, III.8, IV.9

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 23. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne rozwijające siłę mięśniową i zręczność

  • ćwiczy w sposób bezpieczny dla siebie i innych

  • umiejętnie korzysta z chusteczek higienicznych

  • pomaga w rozdawaniu jedzenia i sprzątaniu po posiłku

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Piosenka o współpracy” – utrwalenie znajomości piosenki.

  • śpiewa piosenkę wspólnie z dziećmi

  • ilustruje ruchem treść piosenki

  • wskazuje części piosenki – zwrotki i refren

III.8, IV.1, IV.2, IV.5, IV.15

5. „Traf do celu” – zabawa ruchowa. „Gdzie jest piłka” – zabawa słowna z elementami

języka angielskiego. „Skok przez pudło” – zabawa ruchowa. „Budujemy” – zabawa

konstrukcyjna.

  • celnie rzuca

  • przelicza elementy i porównuje liczebność zbiorów

  • powtarza za N. zwroty w języku angielskim

  • prawidłowo określa położenie przedmiotów w stosunku do siebie i innych przedmiotów

  • wskazuje prawą i lewą stronę

  • sprawnie skacze obunóż

  • wspólnie z innymi dziećmi tworzy makietę miasta z dostępnych materiałów

  • współpracuje z dziećmi podczas planowania i wykonywania zadania

  • opowiada o wspólnej pracy

I.5, II.8, IV.1, IV.7, IV.21

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – „Szalone figury” – zabawa matematyczna;

pięciolatki – praca z KA3.24;

sześciolatki – praca z KA3.30.

czterolatki:

  • układa przedmioty / zwierzęta z figur geometrycznych według własnego pomysłu

pięciolatki:

  • zaznacza figury, z których zbudowano konstrukcję przedstawioną na ilustracji

sześciolatki:

  • zaznacza figury, z których zbudowano konstrukcję przedstawioną na ilustracji

pięciolatkiKA3.24;

sześciolatki KA3.30.

I.7, IV.18

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • składa kształt łódki z kartki według instrukcji N.

  • samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego

  • podejmuje zabawy tematyczne samodzielnie lub w małych grupach

  • korzysta z dostępnych gier, puzzli, układanek edukacyjnych

I.5, III.8, III.9, IV.11, IV.15

Tydzień XXIV. W dawnych czasach

  • rozwijanie zainteresowania historią, rozpoznawanie zmian w otoczeniu, rozwijanie umiejętności opowiadania, kształtowanie ciekawości odkrywania śladów przeszłości, wspieranie empatii

  • poznanie obrazu graficznego głoski „j”, doskonalenie słuchu fonematycznego, utrwalenie nazw dinozaurów i innych zwierząt, kształtowanie poczucia satysfakcji z osiągnięć

  • kształtowanie umiejętności kodowania, poznanie trójkąta jako figury geometrycznej, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, rozwijanie ciekawości

  • rozpoznanie gatunków zwierząt z epoki lodowcowej, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie postawy ciekawości i zainteresowania prehistorią

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywności, rozwijanie umiejętności manualnych, rozwijanie umiejętności organizacji i planowania pracy, kształtowanie szacunku do kultury, rozwijanie poczucia muzycznego pulsu

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XXIV. W dawnych czasach

1. Jak kiedyś wyglądał świat? – 24.02 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W dawnych czasach” – pląs na dzień dobry.

  • samodzielnie organizuje sobie czas wolny

  • otwarcie i asertywnie mówi o swoich potrzebach i oczekiwaniach wobec uczestników zabawy

  • wznosi konstrukcje, używając różnego rodzaju klocków i innych materiałów

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. „Puzzle” – nauka ciszy i koncentracji.

  • w skupieniu i ciszy wykonuje zadanie

  • układa puzzle

I.5, I.7, III.8, IV.1

3. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne.

– wzbogaca słownictwo i mowę,

– przełamuje lęk,

– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację,

– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa

II.1, II.2,

4. Zajęcia rytmiczno – ruchowe – zajęcia zewnętrzne.

– rozwija umiejętności muzyczne,

– wyraża siebie poprzez sztukę,

– rozwija poczucie rytmu

– pobudza kreatywne i twórcze myślenie

I.5, III.1

5. „Dawne zwierzęta” – zabawa orientacyjno- porządkowa.

W muzeum” – rozmowa kierowana. „Wykopaliska” – zabawa ruchowa. „Opowieści dinozaurów” – zabawa

językowa.

Dawno dawniej, najdawniej” – burza mózgów.

  • reaguje w określony sposób na sygnał

  • rozpoznaje i podaje nazwy dawnych zwierząt

  • opowiada o własnych doświadczeniach i przeżyciach związanych z pobytem w muzeum i poznawaniem przeszłości

  • opisuje właściwy sposób zachowania się w muzeum

  • porusza się w ustalony sposób

  • powtarza tekst i ilustruje ruchem treść rymowanki

  • opisuje wygląd przedmiotów / ilustracji z przeszłości

  • określa z jakich czasów pochodzą oglądane przedmioty

I.5, II.8, III.9, IV.1, IV.7

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – „Odciski” – zabawa manualna;

pięciolatki – praca z KA3.25;

sześciolatki – praca z KA3.31.

czterolatki:

  • odciska w plastelinie drobne przedmioty

pięciolatki:

  • opowiada o śladach przeszłości na ilustracji

  • oznacza najciekawszy dla siebie eksponat i uzasadnia swój wybór

  • rysuje przedmiot, który chce pokazać osobom z przyszłości

sześciolatki:

  • numeruje kolejność obrazków

  • oznacza ilustrację dinozaura, którego szkielet przedstawiono na rysunku

pięciolatkiKA3.25;

sześciolatkiKA3.31.

I.7, II.1, IV.8

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • wyszukuje palcami drobne przedmioty w piasku

  • słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem

  • korzysta z wyposażenia poszczególnych kącików tematycznych według własnego pomysłu

  • konstruuje, buduje z różnych klocków i materiałów

I.7, III.8, IV.1, IV.7, IV.19

XXIV. W dawnych czasach

2. Stwory z przeszłości – 25.02 (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W dawnych czasach” – pląs na dzień dobry.

  • zaprasza dzieci do wspólnej zabawy lub przyłącza się do zabaw innych

  • podejmuje zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. „Sylaby” – zabawa logopedyczna.

  • wymienia słowa rozpoczynające się daną sylabą

I.5, III.8, IV.1, IV.2

3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne

  • wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg

  • współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,

  • bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.

I.4, I.5,

4. „Wycieczka” – wiersz M. Wysockiej-Jóźwiak. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • słucha czytanego tekstu

  • wymienia zwierzęta pojawiające się w tekście

  • opowiada o przygodach i przeżyciach bohatera

  • wskazuje fikcyjne i rzeczywiste elementy tekstu

III.9, IV.2, IV.3, IV.7

5. „Czyje to jaja?” – zabawa przyrodnicza. „Jajo” – analiza słuchowa słowa.

J jak jajo” – wprowadzenie głoski „j”, analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne.

Wielkie J, małe j” – wprowadzenie drukowanej litery „j, J”.

  • ogląda, porównuje, opisuje jaja lub ich ilustracje

  • wymienia zwierzęta wykluwające się z jaj

  • dzieli wyrazy na sylaby i podaje ich liczbę

  • wypowiada wskazaną głoskę na różne sposoby

  • wymienia wyrazy rozpoczynające się głoską „j”

  • wskazuje słowa, w których występuje głoska „j”

  • rozpoznaje wygląd litery „j, J”

  • układa kształt litery „j, J” z różnych materiałów

I.5, I.6, III.8, IV.2, IV.4

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – praca z KA2.9;

pięciolatki – praca z KA3.26–27;

sześciolatki – praca z KA3.32–34.

czterolatki:

  • rysuje obrazek po śladzie

  • dzieli wyraz na sylaby i rysuje za pomocą jaj ich liczbę

pięciolatki:

  • odszukuje na obrazku litery „j, J”

  • rysuje obrazek po śladzie

  • wskazuje elementy, których nazwy rozpoczynają się głoską „j”

sześciolatki:

  • podaje nazwy obrazków

  • łączy obrazki, których nazwy rozpoczynają się głoską „j” z literą „j”

  • czyta wyrazy i łączy je z właściwymi obrazkami

  • zaznacza litery „j, J” w tekście

  • kreśli litery „j, J”

  • rysuje elementy w taki sposób, żeby powstał obrazek

czterolatkiKA2.9;

pięciolatki KA3.26–27; sześciolatki KA3.32–34.

I.7, IV.2, IV.4, IV.5, IV.8

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • układa wyrazy z rozsypanki literowej według wzoru

  • uważnie słucha tekstu czytanego przez N.

  • podejmuje zabawy tematyczne zgodnie z zainteresowaniami

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne

I.5, III.8, III.9, IV.4

XXIV. W dawnych czasach

3. Śladami dinozaurów – 26.02. (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W dawnych czasach” – pląs na dzień dobry.

  • korzysta z wyposażenia kącików tematycznych zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

  • szanuje potrzeby i oczekiwania uczestników wspólnej zabawy

  • okazuje życzliwość kolegom i koleżankom

  • śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. „Który to dinozaur?” – zabawa matematyczna.

  • wskazuje prawą i lewą stronę

  • prawidłowo podaje nazwy i wskazuje liczebniki porządkowe

I.5, I.7, III.8, IV. 12, IV.14

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 24. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje proste ćwiczenia fizyczne

  • ćwiczy według instrukcji N.

  • sprawnie skacze obunóż

  • utrzymuje czystość ciała, ubrania i otoczenia

  • je posiłek w sposób kulturalny i estetyczny

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Dinożarł” – wiersz A. Frączek. Wprowadzenie do tematu dnia.

  • opowiada o tym, jak i gdzie można odnaleźć szczątki dawnych zwierząt

  • zauważa elementy humoru w tekście literackim

  • wykonuje ćwiczenie języka według wskazówek N.

III.8, IV.1, IV.2, IV.5, IV.15

5. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia w języku obcym nowożytnym

IV.21

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – praca z KA2.10;

pięciolatki – praca z KA3.28–30;

sześciolatki – praca z KA3.35–37.

czterolatki:

  • koloruje trójkąty na kolory ich obrysów

pięciolatki:

  • przelicza elementy i łączy je z kostkami o odpowiedniej liczbie oczek

  • koloruje co drugiego dinozaura

  • łączy obrazki z właściwymi cieniami

  • przelicza trójkąty i rysuje odpowiednią liczbę kresek

  • rysuje trasę zgodnie z odczytanym kodem

sześciolatki:

  • przelicza elementy i zapisuje odpowiednią liczbę

  • koloruje obrazki zgodnie z instrukcją

  • wycina trójkąty i dokleja je do ilustracji

  • rysuje trasę zgodnie z odczytanym kodem

czterolatkiKA2.10; pięciolatkiKA3.28–30;

sześciolatkiKA3.35–37.

I.7, IV.8, IV.12, IV.18

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • liczy, dodaje i odejmuje na konkretach

  • korzysta z układanek i gier edukacyjnych

  • przegląda książki z kącika czytelniczego i słucha tekstów czytanych przez N.

  • respektuje prawo innych dzieci do zabawy tymi samymi zabawkami

I.5, III.8, III.9, IV.11, IV.15

XXIV. W dawnych czasach

4. Epoka lodowcowa – 27.02 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W dawnych czasach” – pląs na dzień dobry.

  • inicjuje zabawy konstrukcyjne, korzystając z klocków i innych materiałów

  • podporządkowuje się ustalonym regułom podczas zabaw i gier

  • śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Spacer mamutów” – zabawa ruchowa.

  • tworzy na sygnał zespół o wskazanej liczbie dzieci

  • maszeruje po obwodzie koła w określony sposób

I.5, I.7, III.8, IV.9

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 24. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych

  • biega, omijając przeszkody

  • sprawnie skacze obunóż

  • samodzielnie korzysta z toalety

  • kulturalnie zjada posiłek, nie rozmawiając z pełnymi ustami

  • dba o czystość i porządek w sali, segregując śmieci

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Ciepło – zimno” – zabawa sensoryczna. „Topniejący lodowiec” – zabawa orientacyjno- porządkowa.

  • sprawdza dotykiem ciepło i zimno wody

  • obserwuje rozmrażanie lodu i ukrytych w nim przedmiotów

  • porusza się zwinnie i szybko

  • spokojnie godzi się z przegraną

III.8, IV.1, IV.2, IV.7

5. „Zwierzęta epoki lodowcowej” – zabawa przyrodnicza. „Pracowity jaskiniowiec” –

zabawa dramowa. „Taniec jaskiniowców” – zabawa ruchowa.

  • opisuje wygląd zwierząt prehistorycznych przedstawionych na ilustracji

  • prezentuje określone czynności za pomocą ruchów / gestów

  • odgaduje prezentowaną czynność

  • przeskakuje rytmicznie na pole wyznaczone schematem

I.5, II.8, IV.1, IV.7, IV.15

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – „Mamut” – zabawa plastyczna;

pięciolatki – praca z KA3.31–32;

sześciolatki – praca z KA3.38–40.

czterolatki:

  • wylepia szablon mamuta kulkami plasteliny

  • wgniata w plastelinę ścinki włóczki za pomocą ołówka

pięciolatki:

  • odszukuje takie same obrazki jak we wzorze

  • uzupełnia obrazek nalepkami zgodnie z instrukcją

sześciolatki:

  • czyta nazwy zwierząt i łączy je z ilustracjami

  • rozpoznaje cienie zwierząt i zaznacza właściwe litery

  • rysuje drogi w labiryncie

  • koloruje mamuty skierowane w prawą stronę,

  • łączy w pary mamuty skierowane w tę samą stronę

pięciolatkiKA3.31–32;

sześciolatki KA3.38–40.

I.7, IV.8, IV.12, IV.18

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • liczy i dodaje na konkretach

  • porównuje liczebność zbiorów

  • słucha czytanego tekstu i analizuje postępowanie bohaterów

  • podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

I.5, III.8, III.9, IV.11, IV.15

XXIV. W dawnych czasach

5. Pradawna sztuka – 28.02 (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „W dawnych czasach” – pląs na dzień dobry.

  • nawiązuje kontakt z rówieśnikami, przełamując nieśmiałość

  • dzieli się zabawkami z innymi dziećmi

  • konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju

  • śpiewa wspólnie z rówieśnikami

I.5, I.6, III.2, III.8, III.9

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Sztuka na piasku” – zabawa plastyczna.

  • kreśli palcem wzory na sypkim podłożu

I.5, I.7, III.8, IV.9

3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 24. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

  • wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne rozwijające siłę mięśniową

  • ćwiczy w sposób bezpieczny dla siebie i innych

  • sygnalizuje potrzebę skorzystania z toalety

  • zachowuje prawidłową postawę ciała podczas siedzenia przy stoliku

I.1, I.3, I.5, I.8

4. „Pradawna sztuka” – zabawa plastyczna. „Solstice”, François Rousselot, Thomas

Kubler – zabawy z muzyką klasyczną.

  • opisuje wygląd malowideł naskalnych przedstawionych na ilustracji

  • wykonuje grupową pracę plastyczną wzorowaną na sztuce prymitywnej

  • uważnie słucha muzyki klasycznej

  • wykonuje prosty układ taneczny

III.8, IV.1, IV.2, IV.8

5. „Gdzie jest ogień” – zabawa integracyjna”. „Chrupiące mamuty” – zabawa konstrukcyjna. „Między nami, jaskiniowcami” – zabawa ruchowa.

  • uczestniczy w zabawie zgodnie z jej zasadami

  • odgaduje, które dziecko w kręgu schowało apaszkę

  • łączy chrupki we wskazany sposób i tworzy z nich konstrukcje

  • ilustruje ruchem opowieść N.

I.5, II.8, IV.1, IV.7, IV.21

6. Zabawy przy stolikach:

trzylatki/czterolatki – praca z ZP24 „Rysunki na skale”;

pięciolatki – praca z ZP24 „Jaskiniowiec”;

sześciolatki – praca z ZP24 „Jaskiniowiec”.

czterolatki:

  • wypycha papierowe elementy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

pięciolatki:

  • precyzyjnie wycina i skleja elementy pracy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

sześciolatki:

  • precyzyjnie wycina i skleja elementy pracy

  • wykonuje pracę zgodnie z instrukcją słowną i wizualizacją

czterolatkiZP24;

pięciolatkiZP24;

sześciolatki ZP24.

I.7, IV.18

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • dmucha przez słomkę w różny sposób

  • samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego

  • odkłada książki na wyznaczone miejsce

  • podejmuje zabawy tematyczne oraz konstrukcyjno-manipulacyjne

I.5, III.8, III.9, IV.11, IV.15

Najnowsze wpisy
Skontaktuj się z nami!

Zapraszamy serdecznie do zadawania pytań. Wyjaśnimy wszystkie Państwa pytania.

Nieczytelne? Zmień tekst.

Zacznij pisać i wciśnij ENTER by wyszukać