Miesięczny plan pracy gr. Tropiciele – LISTOPAD 2025.

 Kategorie: Przedszkole Tęczowa Krainka III

Miesięczny plan pracy gr. Tropiciele – LISTOPAD 2025.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

Tydzień IX Rodzinne fotografie

  • doskonalenie umiejętności określania i rozpoznawania swoich emocji, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na dany temat, rozwijanie sprawności fizycznej, wdrażanie do czerpania satysfakcji z przebywania z bliskimi osobami

  • poznanie zasad bezpiecznego zachowania w domu, rozwijanie umiejętności poprawnego budowania zdań, doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby, rozwijanie małej motoryki, przełamywanie nieśmiałości dotyczącej wypowiadania się na forum grupy, zachęcanie do wykonywania prac domowych adekwatnych do wieku

  • prezentacja figury geometrycznej – kwadrat, poznawanie nazw członków rodziny, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, rozwijanie percepcji wzrokowej, spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej, wzmacnianie świadomości dotyczącej własnej rodziny i jej ważności w życiu dziecka

  • . zapoznanie z budową drzewa, poznanie terminu „drzewo rodzinne, genealogiczne”, doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie dużej motoryki, doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał, czerpanie radości z kontaktu z przyrodą, w tym z drzewami

  • poznanie zawodu fotografa, rozwijanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności podczas wykonywania pracy plastycznej, poznanie nowego utworu z kanonu muzyki klasycznej, rozwijanie poczucia rytmu, wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas wypowiedzi ustnej

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

IX. Rodzinne fotografie

1.Wspominamy bliskich- 03.11. (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. “Pamiątkowe zdjęcie”- pląs na dzień dobry

– inicjuje zabawy, wykorzystując zabawki, materiały użytkowe znajdujące się w kącikach tematycznych – używa samodzielnie, bez przypominania, zwrotów grzecznościowych w przedszkolu – śpiewa krótkie piosenki – odtwarza muzykę, używając różnorodnych, płynnych ruchów

I.6, I.7, III.2, III.4, III.5, IV.1, IV.7, IV.11, I

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się w tym relacji i emocji Kompetencje w zakresie porozumiewanie się w języku ojczystym

2. 4. „Florka. Z pamiętnika ryjówki” – opowiadanie R. Jędrzejewskiej-Wróbel.

– słucha dłuższych utworów literackich czytanych przez nauczyciela – stosuje wyrażenia służące do określania czasu – wypowiada się na temat przeżyć bohaterów opowiadania

II.6, III.8, IV.2, IV.5, IV.16, IV.20

3. Szachy – zajęcia zewnętrzne.

  • ćwiczy pamięć oraz umiejętności analitycznego myślenia, koncentracji,

  • zdobywa wiedzę szachową i ćwiczy pamięć

  • rozwija twórczość, intuicję i umiejętności podejmowania decyzji

  • ćwiczy i utrwala umięjętności matematyczne

-ćwiczy umiejętności społecznych, takie jak fair play i godne przyjmowanie porażek

IV.1, IV.5

4. Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – „Laurka dla bliskiej osoby” – zabawa

plastyczna; starsze przedszkolaki – praca z KA1.65.

– rysuje laurkę dla swoich bliskich; – wykonuje zadania w kartach pracy zgodnie z poleceniem: opisuje zdjęcia, nakleja kolorowe serca na zdjęciach członków rodziny zgodnie z poleceniem, wypowiada się na temat własnej rodziny

  • I.7, III.2, IV.5

5. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 5.

– przyjmuje prawidłową postawę podczas zajęć gimnastycznych – z uwagą słucha poleceń

I.5, I.8, I.9, III.5

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

– podejmuje samodzielną aktywność poznawczą, np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi

– słucha dłuższych utworów literackich i prowadzi rozmowę na temat ich treści

– podczas zabaw swobodnych pomaga kolegom i koleżankom mającym trudności z rozwiązaniem zadań, samoobsługą itp.

– sprząta po skończonej zabawie

I.6, I.7, II.4, III.5, IV.1, IV.2, IV.3, IV.8, IV.11, IV.19

IX. Rodzinne fotografie

2. W moim domu- 04.11. (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. “Pamiątkowe zdjęcie”- pląs na dzień dobry

– uczestniczy w zabawach tematycznych – wskazuje różnice w nabywaniu pewnych umiejętności przez siebie i kolegów / koleżanki – ze zrozumieniem i spokojem przyjmuje inne zdanie kolegów / koleżanek na określony temat – sprząta zabawki po skończonej zabawie – używa samodzielnie, bez przypominania, zwrotów grzecznościowych w przedszkolu – śpiewa krótkie piosenki – odtwarza muzykę, używając różnorodnych, płynnych ruchów

I.6, I.7, III.2, III.4, III.5, IV.1, IV.7, IV.11, IV.19

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. Zapoznanie z literą i, I drukowaną, małą i wielką na podstawie wyrazów: igła i Igor: Analiza słuchowa słów igła i Igor (sylaby). Prezentacja litery „i, I”. „Wielka czy mała litera?” – zabawa orientacyjno-słuchowa.

– odszukuje i zaznacza wybrane litery w tekstach – wskazuje litery duże i małe, drukowane i pisane – czyta globalnie – dokonuje analizy i syntezy sylabowej słów 4- i 5- sylabowych – kończy słowo po wypowiedzeniu przez nauczyciela pierwszej sylaby – wyodrębnia słowa w zdaniu – wskazuje głoski w nagłosie i wygłosie – wskazuje głoski w krótkich słowach o prostej budowie – odwzorowuje kształt litery poprzez układanie jej z różnorodnych materiałów

I.5, IV.2, IV.4, IV.5

3.Dogoterapia- zajęcia zewnętrzne

– wzbogaca słownictwo i mowę,

– przełamuje lęk,

– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację,

– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa

II.1, II.2,

4. Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – praca z KA1.20; starsze przedszkolaki

praca z KA1.66–68.

– wykonuje zadania w kartach pracy zgodnie z poleceniem: koloruje obrazek według wzoru; dzieli nazwy obrazków na sylaby; – utrwala obraz graficzny litery drukowanej i, I, otacza pętlą litery I w imionach, rysuje w labiryncie drogi, na której są obrazki o nazwach rozpoczynających się głoską i; wyszukuje i łączy obrazki, których nazwy kończą się głoską i; czyta lub słucha tekstu, wyszukuje i podkreśla literę i, I, rysuje po śladzie KA1,

I.7, I.9, IV.2, IV.4, IV.5, IV.8

5. “Z chusty litera i”- zabawa orintacyjno-porządkowa

– uczestniczy w zabawach orientacyjno-porządkowych – reaguje na sygnał – odwzorowuje kształt litery poprzez układanie jej z różnorodnych materiałów chusty

I.5, I.7, IV.4, IV.7

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

– podejmuje samodzielną aktywność poznawczą, np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi

– słucha dłuższych utworów literackich i prowadzi rozmowę na temat ich treści

– podczas zabaw swobodnych pomaga kolegom i koleżankom mającym trudności z rozwiązaniem zadań, samoobsługą itp.

– sprząta po skończonej zabawie

I.6, I.7, II.4, III.5, IV.1, IV.2, IV.3, IV.8, IV.11, IV.19

IX. Rodzinne fotografie

3. Dziadkowie, rodzice i my- 05.11. (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. “Pamiątkowe zdjęcie”- pląs na dzień dobry

– uczestniczy w zabawach tematycznych – respektuje zasady obowiązujące podczas wspólnych zabaw – rozwiązuje konflikty z niewielkim udziałem nauczyciela – nie niszczy zabawek i odkłada je na miejsce – używa samodzielnie, bez przypominania, zwrotów grzecznościowych w przedszkolu – śpiewa krótkie piosenki – odtwarza muzykę, używając różnorodnych, płynnych ruchów

6, I.7, III.2, III.4, III.5, IV.1, IV.7, IV.11, IV.19

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się w tym relacji i emocji Kompetencje matematyczne Kompetencje obywatelskie

2. Zapoznanie z liczbą 5: „Policz, ile słyszysz” – zabawa słuchowa, Prezentacja cyfry 5. „Rysujemy cyfrę 5” – zabawy grafomotoryczne.

Liczymy

wstecz” – zabawa rozwijająca umiejętność przeliczania.

posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi co najmniej w zakresie 1–10 ‑ odczytuje cyfrę 5; opowiada o schemacie ciała człowieka ‑ odwzorowuje kształt cyfry poprzez układanie jej z różnorodnych materiałów ‑ bierze udział w zabawach z elementami równowagi: chodzi z zachowaniem równowagi stopa za stopą

I.7, I.5, IV.1, IV.2, IV.12, IV.14, IV.15

3. J.angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela i na nie reaguje

IV.21

4. „Ile jest członków w tej rodzinie?” – zabawa matematyczna

  • – posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi co najmniej w zakresie 1–10 – rozwiązuje proste zadania z tekstem – dolicza i odlicza poprzez dokładanie i odejmowanie liczmanów – uczestniczy w zabawach orientacyjno-porządkowych – reaguje na sygnał

I.5, III.5, IV.5, IV.9, IV.11, IV.12, IV.15

5. Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – praca z KA1.21; starsze przedszkolaki

praca z KA1.69–71.

– wykonuje zadania w kartach pracy zgodnie z poleceniem: rysuje kwadrat palcem i kredką, łączy z kwadratem zdjęcia przedmiotów, które mają podobny do niego kształt, koloruje kwadraty według wzoru; – łączy rodziny ze schematami ustawienia, liczy członków w każdej rodzinie i rysuje taką samą liczbę kropek, koloruje piątą osobę z lewej i piątą z prawej strony, łączy zdjęcia osób od najmłodszej do najstarszej, rysuje po śladzie

I.7, IV.13, IV.12, IV.15

6. „Odkładamy do skarbonki” – zabawy z zakresu edukacji ekonomicznej.

– opowiada, czym jest oszczędzanie pieniędzy oraz jakie są korzyści z odkładania pieniędzy do skarbonki – wskazuje, do czego służą pieniądze – mówi, jak się nazywa polska waluta – używa nazwy: „moneta” – wskazuje, które monety to 1 zł, a które 2 zł

III.2, III.5, IV.2, IV.5, IV.15, IV.17

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

– podejmuje samodzielną aktywność poznawczą, np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi

– słucha dłuższych utworów literackich i prowadzi rozmowę na temat ich treści

– podczas zabaw swobodnych pomaga kolegom i koleżankom mającym trudności z rozwiązaniem zadań, samoobsługą itp.

– sprząta po skończonej zabawie

I.6, I.7, II.4, III.5, IV.1, IV.2, IV.3, IV.8, IV.11, IV.19

IX. Rodzinne fotografie

4. Drzewo mojej rodziny- 06.11. (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. “Pamiątkowe zdjęcie”- pląs na dzień dobry

– samodzielnie aranżuje przestrzeń do zabaw tematycznych – bawi się w taki sposób, aby nie przeszkadzać innym w podejmowaniu ich aktywności

– sprząta po skończonej zabawie

– śpiewa i ilustruje ruchem tekst pląsu

I.7, III.2, III.4, III.5

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się w tym relacji i emocji Kompetencje obywatelskie

2. „Drzewo” – zabawa w skojarzenia.

– wykonuje własne eksperymenty językowe

– nadaje znaczenie czynnościom i przedmiotom sylweta drzewa liściastego

III.5, IV.2, IV.18

3.Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – praca z KA1.22; starsze przedszkolaki

praca z KA1.72.

– wykonuje zadania w kartach pracy zgodnie z poleceniem: uzupełnia nalepkami zdjęcia rodziny, podaje nazwy zwierząt na zdjęciu, ozdabia ramki;

– czyta globalnie napisy, rysuje portrety członków rodziny, opowiada o swojej rodzinie

I.7, IV.1, IV.2, IV.5, IV.8, IV.18

4.Zajęcia sportowe- zajęcia zewnętrzne

– przyjmuje prawidłową postawę podczas zajęć gimnastycznych

– rozwijanie różnorodnych umiejętności ruchowych

– z uwagą słucha poleceń

I.3, I.4 I.5, I.8, I.9, III.5

5.Spacer po parku. „Drzewa” – obserwacje przyrodnicze.

– przestrzega ustalonych zasad bezpieczeństwa podczas spacerów – opowiada o obserwacjach przyrodniczych – opowiada o wybranych gatunkach drzew w najbliższej okolicy

II.11, III.5, IV.2, IV.5, IV.18

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

– podejmuje samodzielną aktywność poznawczą, np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi

– słucha dłuższych utworów literackich i prowadzi rozmowę na temat ich treści

– podczas zabaw swobodnych pomaga kolegom i koleżankom mającym trudności z rozwiązaniem zadań, samoobsługą itp.

– sprząta po skończonej zabawie

I.6, I.7, II.4, III.5, IV.1, IV.2, IV.3, IV.8, IV.11, IV.1

IX. Rodzinne fotografie

5. Z rodziną na zdjęciu- 07.11. (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. “Pamiątkowe zdjęcie”- pląs na dzień dobry

– wskazuje, że jest współgospodarzem grupy i sali, np. dba o kąciki tematyczne

– używa samodzielnie, bez przypominania, zwrotów grzecznościowych, np. podczas powitania

– wywiązuje się ze swoich obowiązków i podjętych zobowiązań

– zgodnie bawi się w grupie

– śpiewa i ilustruje ruchem tekst pląsu

I.6, I.7, III.2, III.4, III.5, IV.1, IV.7, IV.11, IV.19

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się w tym relacji i emocji Kompetencje obywatelskie Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2.„Gdzie jest zrobione moje zdjęcie?” – układanie i rozwiązywanie zagadek przez dzieci.

– układa i rozwiązuje zagadki wymagające rozumienia pojęć ogólnych

III.5, III.8, IV.2, IV.5

3.Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – praca z W9 „Ramka na rodzinne

zdjęcie”; starsze przedszkolaki – praca z W9 „Medaliony”.

– wykonuje pracę plastyczno-techniczną zgodnie z instrukcją i wizualizacją

– sprawnie łączy różne materiały plastyczne

– wypowiada się na temat swoich prac

– okazuje szacunek dla pracy i wytworów innych osób

– sprząta swoje miejsce pracy

I.7, III.2, IV.1, IV.8

4.„Kto jest fotografem?” – zabawa ruchowa ćwicząca spostrzegawczość.

– uczestniczy w zabawach doskonalących percepcję wzrokową

I.5, III.5, III.8, IV.1

5. TUS- Trening Umiejętności Społecznych- zaj.zewnętrzne

rozwija umiejętności takie jak nauka komunikacji interpersonalnej, rozpoznawanie i panowanie nad emocjami, a także budowanie relacji z innymi.

-rozwija się też empatię, asertywność i przestrzeganie norm społecznych

III.4, III.5, III.6, III.9, II.1, II.2, II.3, II.4, II.6

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

– podejmuje samodzielną aktywność poznawczą, np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi

– słucha dłuższych utworów literackich i prowadzi rozmowę na temat ich treści

– podczas zabaw swobodnych pomaga kolegom i koleżankom mającym trudności z rozwiązaniem zadań, samoobsługą itp.

– sprząta po skończonej zabawie

I.6, I.7, II.4, III.5, IV.1, IV.2, IV.3, IV.8, IV.11, IV.1

Tydzień X. Nasz kraj, nasza okolica.

  • zapoznanie z nazwą naszego kraju i jego symbolami, rozwijanie umiejętności określania i wyrażania emocji, wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanej piosenki, rozwijanie dużej motoryki, kształtowanie pozytywnego stosunku do kraju i poczucia dumy z bycia Polakiem

  • zapoznanie z liczbą 6, poznawanie charakterystyki miasta, doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1–6, doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, utrwalanie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze, poznanie pojęcia banku i jego roli, utrwalenie wiedzy na temat oszczędzania

  • wzbogacanie wiedzy na temat wsi, poznawanie zwierząt żyjących na wsi i rozpoznawanie ich odgłosów, poszerzanie wiadomości na temat kury, rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej, czerpanie radości z różnych działań i zabaw

  • zapoznanie z wyglądem flagi i godła Polski i ich symboliką, nauka zwrotki i refrenu hymnu państwowego, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie umiejętności wykonywania rytmicznych ruchów z rekwizytem, rozwijanie motoryki dłoni, czerpanie radości z wykonywania działań plastycznych i muzycznych

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

X. Nasz kraj, nasza okolica.

1. Miłość do ojczyzny- 10.11 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Biało-czerwone barwy narodowe” – powitanka.

– inicjuje zabawy, wykorzystując zabawki, materiały użytkowe znajdujące się w kącikach tematycznych – używa samodzielnie, bez przypominania, zwrotów grzecznościowych w przedszkolu – śpiewa krótkie piosenki – odtwarza muzykę, używając różnorodnych, płynnych ruchów

I.6, I.7, III.2, III.4, III.5, III.6, IV.1, IV.7,

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

kompetencje obywatelskie

2. „Polska – mój dom” – słuchanie piosenki i rozmowa na jej temat,

– wypowiada się na podane tematy – używa pojęcia ojczyzna – opowiada, jak wygląda flaga Polski – w skupieniu słucha muzyki wykonywanej z nagrań – śpiewa piosenki – opisuje zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa i wysokości dźwięku, oraz wyraża to ruchem – opisuje nastrój muzyki

IV.2, IV.5, IV.7, IV.10

3. Szachy – zajęcia zewnętrzne.

  • ćwiczy pamięć oraz umiejętności analitycznego myślenia, koncentracji,

  • zdobywa wiedzę szachową i ćwiczy pamięć

  • rozwija twórczość, intuicję i umiejętności podejmowania decyzji

  • ćwiczy i utrwala umiejętności matematyczne

-ćwiczy umiejętności społecznych, takie jak fair play i godne przyjmowanie porażek

IV.1, IV.5

4. „Polska – mój dom”.-zabawa rytmiczno-ruchowa do piosenki „Flaga i godło” – zabawa dydaktyczna. „Orzeł w gnieździe” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

– śpiewa piosenki – używa pojęcia patriota – opisuje symbole narodowe – wskazuje, jak wyglądają flaga i godło Polski – wyjaśnia, na czym polega jego przynależność do narodu – zachowuje się z szacunkiem do symboli narodowych – reaguje na sygnał słowny w zabawie ruchowej – podczas zabaw przestrzega ustalonych reguł – opisuje, w jaki sposób odczuwa przynależność do swojej małej ojczyzny (wsi, miasta, regionu) – wskazuje, że jest Europejczykiem

I.5, II.1, III.6, IV.2, IV.5, IV.7, IV.10

5. . Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – praca z KA1.23; starsze przedszkolaki – praca z KA1.73.

– wykonuje zadania w kartach pracy zgodnie z poleceniem: kończy kolorować flagę, opisuje flagę, wyszukuje i i podkreśla parę dzieci, która trzyma flagę; – wypowiada się na temat zdjęć, przykleja flagę na zdjęciach przedstawiających święta państwowe

I.7, IV.2, IV.5, IV.10

6.„Mój adres zamieszkania” – rozmowa, nauka adresu.

– posługuje się swoim imieniem, nazwiskiem – mówi nazwę miejscowości, w której mieszka – mówi nazwę ulicy, przy której mieszka – mówi swój adres zamieszkania

III.3, IV.2, IV.5

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • precyzyjnie wycina wskazane elementy

  • słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem

  • inicjuje zabawy lub przyłącza się do zabaw innych dzieci

  • konstruuje i tworzy budowle z różnych klocków i materiałów

I.5, I.7, III.5, III.8, IV.5

X. Nasz kraj, nasza okolica.

2. Spacer po mieście – 12.11 (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Biało-czerwone barwy narodowe” – powitanka.

– aktywnie uczestniczy w zabawach tematycznych – dzieli się zabawkami z innymi dziećmi – respektuje zasady obowiązujące podczas wspólnych zabaw – rozwiązuje konflikty z niewielkim udziałem nauczyciela – nie niszczy zabawek i szanuje wyposażenie przedszkola – używa samodzielnie, bez przypominania, zwrotów grzecznościowych w przedszkolu – śpiewa i ilustruje ruchem tekst pląsu

I.6, I.7, III.2, III.4, III.5, III.6, IV.1, IV.7, IV.11, IV.19

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się w tym relacji i emocji Kompetencje matematyczne Kompetencje obywatelskie

2. „W mieście” – zabawa tematyczna.

– chętnie uczestniczy w zabawach tematycznych – opowiada o cechach charakterystycznych dla środowiska miejskiego – buduje dłuższe wielozdaniowe wypowiedzi – słucha wypowiedzi innych oraz czeka na swoją kolej obrazek miasta

IV.2, IV.5, IV.6

3. J.angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela i na nie reaguje

IV.21

4. Zapoznanie z liczbą 6: „Policz i pokaż, ile jest” – zabawa matematyczna. Prezentacja cyfry 6. „Rysujemy cyfrę 6” – zabawy grafomotoryczne. „Tyle, ile oczek na kostce” – zabawa ruchowa.

– posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi co najmniej w zakresie 1–10 – odczytuje cyfrę 6 – opowiada o schemacie ciała człowieka – odwzorowuje kształt cyfry poprzez układanie jej z różnorodnych materiałów – rozwiązuje proste zadania matematyczne – porównuje liczebność zbiorów, stosuje określenia: więcej, mniej, tyle samo

y I.5, I.7, III.5, IV.14, IV.15

5 . Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – praca plastyczna „Miejskie wieżowce”; starsze przedszkolaki – praca z KA1.77–79.

– nazywa poznane figury geometryczne – tworzy kompozycję z figur geometrycznych zgodnie z poleceniem; – wykonuje zadania w kartach pracy zgodnie z poleceniem: szuka i rysuje drogę zgodną z instrukcją, liczy elementy, które mają minąć chłopiec z mamą, liczy wskazane elementy i rysuje taką samą liczbę kresek, zaznacza ramkę, nalepia słońce nad szóstym blokiem z lewej strony i chmury nad szóstym blokiem z prawej strony; koloruje zgodnie z kodem, rysuje po śladzie szlaczek

I.7, I.9, IV.8, IV.9, IV.15

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

  • precyzyjnie wycina wskazane elementy

  • słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem

  • inicjuje zabawy lub przyłącza się do zabaw innych dzieci

  • konstruuje i tworzy budowle z różnych klocków i materiałów

I.5, I.7, III.5, III.8, IV.5

X. Nasz kraj, nasza okolica.

3.Odgłosy wsi- 13.11 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Biało-czerwone barwy narodowe” – powitanka.

– podejmuje zabawy tematyczne i samodzielnie aranżuje przestrzeń do zabawy – bawi się w taki sposób, aby nie przeszkadzać innym w podejmowaniu ich aktywności – sprząta po skończonej zabawie – śpiewa i ilustruje ruchem tekst pląsu – wskazuje, jakie jest znaczenie zwrotów grzecznościowych i stosuje je: proszę, dziękuję, przepraszam – pomaga w zachowaniu porządku – śpiewa i ilustruje ruchem tekst pląsu

III.4, III.5, III.6, IV.1, IV.7, IV.11, IV.19

Kompetencje w zakresie porozumiewanie się w językach obcych Kompetencje przyrodnicze Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

2. „Wieś” – zagadki słuchowe, rozmowa.

– opowiada o cechach charakterystycznych dla środowiska wiejskiego – rozwiązuje zagadki słuchowe – rozpoznaje odgłosy wybranych zwierząt hodowlanych – opowiada o zwierzętach żyjących na wsi – wskazuje zwierzęta hodowane w gospodarstwach wiejskich

IV.2, IV.5, IV.7, IV.18

3. Robotyka – zajęcia zewnętrzne.

– rozbudza kreatywne oraz przestrzenne myślenie,

– bierze czynny udział w zajęciach z robotyki

I.6

4. „Kura” – zabawa wprowadzająca, zagadka obrazkowa. „Kura – wygląd” – słuchanie ciekawostki. „Kurze piórko” – ćwiczenie oddechowe. „Jajko na łyżce” – zabawy rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową.

– z zainteresowaniem słucha ciekawostek przyrodniczych – kontroluje fazę wdechu i wydechu – bierze udział w zabawach z elementami równowagi: chodzi po zwężonych torach, przenosi przedmioty na łyżce- odgaduje nazwę zwierzęcia z fragmentów obrazka

I.5, I.9, IV.2, IV.5, IV.18

6. Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – praca z KA1.24; starsze przedszkolaki – praca z KA1.80.

– wykonuje zadania w kartach pracy zgodnie z poleceniem: opisuje ilustracje, słucha dźwięków i przyporządkowuje je do obrazków przez kolorowanie kwadratów zgodnie z poleceniem, podaje nazwy zwierząt na zdjęciu i ozdabia ramkę; – słucha głosów zwierząt i oznacza nalepkami te, które było słychać w nagraniu, podaje nazwy zwierząt, naśladuje ich głosy

I.7, IV.2, IV.7, IV.18

6. Zabawy i obserwacje przyrodnicze w ogrodzie przedszkolnym. „Gąski, gąski do domu!” – zabawa tradycyjna.

– bawi się w ogrodzie samodzielnie, swobodnie, włącza się do zabaw zorganizowanych – reaguje na sygnał dźwiękowy – przestrzega ustalonych zasad bezpieczeństwa

I.5, II.7, II.8, III.5, IV.5

7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

– inicjuje zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne – samodzielnie organizuje sobie czas wolny – inicjuje zabawy lub przyłącza się do zabaw innych dzieci – konstruuje, buduje z różnych klocków i materiałów – słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem – udziela odpowiedzi na pytania – słucha rozmówcy i czeka na swoją kolej wypowiedzi – wykonuje ćwiczenia językowe

I.6, II.1, II.6, III.4, IV.1, IV.3, IV.5, IV.12, IV.18,

X. Nasz kraj, nasza okolica.

4.Barwy narodowe- 14.11 (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Biało-czerwone barwy narodowe” – powitanka.

– wskazuje, że jest współgospodarzem grupy i sali, np. dba o kąciki tematyczne – używa samodzielnie, bez przypominania, zwrotów grzecznościowych, np. podczas powitania – wywiązuje się ze swoich obowiązków i podjętych zobowiązań – zgodnie bawi się w grupie – śpiewa i ilustruje ruchem tekst pląsu

l I.6, I.7, III.2, III.4, III.5, III.6, IV.1, IV.7,

Kompetencje obywatelskie Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Nasze symbole narodowe” – słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej i rozmowa na jego temat.

– słucha utworów literackich czytanych przez nauczyciela – wypowiada się na zadany temat – omawia znaczenie symboli narodowych – rozpoznaje barwy flagi Polski oraz godło wśród symboli innych narodów

IV.2, IV.5, IV.10

3. „Biało-czerwona wystawa” – praca plastyczna.

– dopasowuje elementy otoczenia społecznoprzyrodniczego do podanego koloru kredki, ołówki, kartki, woreczek, białe i czerwone koła origami

I.7, IV.1, IV.8

4. Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – praca z W10 „Symbol Polaka przedszkolaka”; starsze przedszkolaki – praca z W10 „Mapa Polski”.

– wykonuje pracę plastyczno-techniczną zgodnie z instrukcją i wizualizacją – sprawnie łączy różne materiały plastyczne – wypowiada się na temat swoich prac – okazuje szacunek dla pracy i wytworów innych osób – sprząta swoje miejsce pracy

I.7, III.6, IV.10

5. TUS- Trening Umiejętności Społecznych- zaj.zewnętrzne

  • rozwija umiejętności takie jak nauka komunikacji interpersonalnej, rozpoznawanie i panowanie nad emocjami, a także budowanie relacji z innymi.

  • -rozwija się też empatię, asertywność i przestrzeganie norm społecznych

III.4, III.5, III.6, III.9, II.1, II.2, II.3, II.4, II.6

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

– podejmuje samodzielną aktywność poznawczą, np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi – słucha dłuższych utworów literackich i prowadzi rozmowę na temat ich treści – podczas zabaw swobodnych pomaga kolegom i koleżankom mającym trudności z rozwiązaniem zadań, samoobsługą itp. – sprząta po skończonej zabawie

I.6, II.1, II.6, III.4, III.5, IV.1, IV.3, IV.8, IV.10, IV.19

Tydzień XI Czego potrzebuje moje ciało?

  • poszerzenie wiedzy o zasadach dbania o zdrowie, kształtowanie umiejętności wdrażania zdrowych nawyków, doskonalenie umiejętności współpracy

  • zapoznanie z literą u, U, utrwalenie znajomości nazw części ciała, ćwiczenie kierunków w przestrzeni i kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni, rozwijanie umiejętności współdziałania

  • doskonalenie orientacji w przestrzeni i schemacie własnego ciała, utrwalenie wiedzy na temat roli banku, poznanie monety 5 zł, doskonalenie umiejętności liczenia, kodowania i odczytywania zakodowanych informacji, uwrażliwianie na potrzeby innych osób

  • poznanie sposobu funkcjonowania zmysłów człowieka, ćwiczenie umiejętności poznawania świata w sposób multisensoryczny, utrwalanie umiejętności doceniania znaczenia przyrody w życiu człowieka

  • rozwijanie umiejętności autoprezentacji, ćwiczenie motoryki małej podczas wykonywania prac plastyczno-technicznych, kształtowanie umiejętności szukania wsparcia w sytuacjach trudnych emocjonalnie

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XI. Moje ciało

1. Czego potrzebuje moje ciało- 17.11 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Zmysły” – powitanka.

  • właściwie odnosi się do rówieśników podczas zabaw

  • zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się w tym relacji i emocji Kompetencje w zakresie porozumiewanie się w języku ojczystym Kompetencje przyrodnicze

2. Zestaw ćwiczeń porannych nr 11. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.

– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych – usprawnia orientację przestrzenną, zwinność i szybkość podczas ćwiczeń – codziennie bierze udział w zabiegach higienicznych – zwraca uwagę na czystość rąk, przestrzega etapów mycia rąk – przyjmuje prawidłową pozycję siedzenia podczas posiłków

I.1, I.3, I.5, I.7, I

3. „Ciało to twój przyjaciel” – opowiadanie U. Młodnickiej i A. Waligóry.

– z uwagą wsłuchuje się w treść opowiadania – odpowiada na zadawane pytania dotyczące wysłuchanych treści – opisuje i nazywa emocje bohaterki opowiadania – wskazuje, z jakich części składa się jego ciało – podaje nazwy części ciała – opisuje swój wygląd – mówi innym komplementy – uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym ruchowych z przyborami

I.5, III.8, III.9, I

4. Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – zabawa kreatywna „Moje zdrowie”, starsze przedszkolaki – praca z KA2.1.

– rysuje, doskonaląc sprawność ręki – za pomocą grafiki przedstawia czynniki warunkujące zdrowie; – wykonuje zadania w kartach pracy zgodnie z poleceniem: omawia treść obrazków, rysuje po śladzie, rysuje przykłady dbania o swoje ciało

I.7, IV.2, IV.5, IV.8, IV.14

5. Szachy – zajęcia zewnętrzne.

  • ćwiczy pamięć oraz umiejętności analitycznego myślenia, koncentracji,

  • zdobywa wiedzę szachową i ćwiczy pamięć

  • rozwija twórczość, intuicję i umiejętności podejmowania decyzji

  • ćwiczy i utrwala umiejętności matematyczne

-ćwiczy umiejętności społecznych, takie jak fair play i godne przyjmowanie porażek

IV.1, IV.5

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

– ogląda ilustracje w książkach wraz z kolegami

– prowadzi rozmowy na temat ilustracji: dzieli się wrażeniami

i doświadczeniami

– słucha dłuższych opowiadań

– wypowiada się na temat wysłuchanego tekstu

– przestrzega zasad regulujących współżycie w grupie

– pomaga sprzątać po skończonej zabawie

I.6, III.1, III.2, III.8, III.9, IV.2, IV.3, IV.5, IV.11, IV.12, IV.19

XI. Moje ciało

2. Poznajemy części ciała-18.11 (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Zmysły” – powitanka.

  • właściwie odnosi się do rówieśników podczas zabaw

  • zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

Kompetencje przyrodnicze Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. Zapoznanie z literą u, U drukowaną, małą i wielką na podstawie wyrazów: usta i Ula. Analiza słuchowa słów usta i Ula (sylaby). Zapoznanie z głoską u. „Wielka czy mała litera?” – zabawa orientacyjno-słuchowa.

– zaznacza wybrane litery w tekstach – wskazuje litery duże i małe, drukowane i pisane – czyta globalnie – dokonuje analizy i syntezy sylabowej słów 4- i 5- sylabowych – kończy słowo po wypowiedzeniu przez nauczyciela pierwszej sylaby – wyodrębnia słowa w zdaniu – wskazuje głoski w nagłosie i wygłosie – wskazuje głoski w krótkich słowach o prostej budowie – odwzorowuje kształt litery i układa ją z różnorodnych materiałów – szybko reaguje na różnorodne sygnały, sprawnie ustawia się w kole, szeregu, rzędzie .

I.5, I.9, III.5, IV.2, IV.4, IV.14

3.Dogoterapia- zajęcia zewnętrzne

– wzbogaca słownictwo i mowę,

– przełamuje lęk,

– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację,

– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa

II.1, II.2,

4.„Wita się dłoń z kolanem” – zabawa orientacyjno porządkowa.

– bierze udział w ćwiczeniach orientacyjno-porządkowych: sprawnie ustawia się na sygnał w dwuszeregu, rzędzie, parach i sprawnie zmienia miejsca i ustawienia CD z dowolną wesołą muzyką

I.5, I.8, I.9, III.8, III.9, IV.1

5. . „Co słychać w ciele?” – zabawa relaksacyjna. – przyjmuje pozycję leżenia na plecach – wsłuchuje się w dźwięki dochodzące z własnego ciała – reaguje na sygnał dźwiękowy – opowiada o dźwiękach, które usłyszało

– przyjmuje pozycję leżenia na plecach – wsłuchuje się w dźwięki dochodzące z własnego ciała – reaguje na sygnał dźwiękowy – opowiada o dźwiękach, które usłyszało

I.8, II.8, III.8, III.9, IV.1, IV.2

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

– podejmuje zabawy w kącikach zainteresowań – wskazuje, że dzieci mają prawo do zabawy tymi samymi zabawkami – wykonuje polecenie nauczyciela – słucha wiersza i opowiadania – dzieli się podczas zabawy swoimi emocjami i przeżyciami – sprząta po skończonej zabawie

I.6, III.1, III.2, III.8, III.9, IV.2, IV.3, IV.5, IV.11, IV.12, IV.19

XI. Moje ciało

3. Przyglądamy się sobie- 19.11 (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Zmysły” – powitanka.

  • właściwie odnosi się do rówieśników podczas zabaw

  • zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się w tym relacji i emocji Kompetencje matematyczne

2. „Z zamkniętymi oczami” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia.

– ćwiczy koncentrację uwagi i spostrzegawczość – zgodnie współpracuje w parze – za pomocą zmysłu dotyku rozpoznaje i podaje nazwy części ciała – nie dotyka innych bez ich zgody chustki, stemple lub wstążki

I.7, I.9, IV.14.

3. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela i na nie reaguje

IV.21

4. „Co widzę w lusterku?” – zabawa utrwalająca znajomość stron ciała. „Silne nogi” – zabawa bieżna.

– wskazuje, z jakich części składa się jego ciało – podaje nazwy części ciała – wskazuje wymienione w piosence części ciała – wskazuje prawą i lewą stronę swojego ciała – bierze udział w zabawach i ćwiczeniach bieżnych: biega, także wykonując dodatkowe zadania

I.5, I.8, III.8, III.9, IV.2, IV.14

5. Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – praca z KA2.2, starsze przedszkolaki – praca z KA2.5–6.

– wykonuje zadania w kartach pracy zgodnie z poleceniem: zaznacza najwyższą i najniższą osobę na obrazku, liczy dzieci i odzwierciedla ich liczę za pomocą symboli; – łączy w pary grupy, w których są te same dzieci, liczy grupy i odzwierciedla liczbę grup za pomocą symboli, łączy w pary dzieci z ich lustrzanymi odbiciami, rysuje siebie

I.7, IV.2, IV.5, IV.8, IV.14, I

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

– inicjuje zabawy konstrukcyjne, majsterkuje, buduje, wykorzystując zabawki, materiały użytkowe, w tym materiał naturalny – z pomocą nauczyciela korzysta z gier i układanek edukacyjnych – aktywnie słucha dłuższych utworów literackich, prowadzi rozmowę na temat treści – używa zwrotów grzecznościowych podczas pożegnania, sytuacji wymagającej przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swego zachowania stempel lub wstążka

I.6, III.1, III.2, III.8, III.9, IV.2, IV.3, IV.5, IV.11, IV.12, I

XI. Moje ciało

4. Nasze zmysły- 20.11 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Zmysły” – powitanka.

  • właściwie odnosi się do rówieśników podczas zabaw

  • zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Symbole zmysłów” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia.

– opisuje zmysły człowieka i ich funkcję – opisuje sposób funkcjonowania zmysłów człowieka

IV.1, IV.2, IV.9, IV.1

3.Zajęcia sportowe- zajęcia zewnętrzne

– przyjmuje prawidłową postawę podczas zajęć gimnastycznych

– rozwijanie różnorodnych umiejętności ruchowych

– z uwagą słucha poleceń

I.3, I.4 I.5, I.8, I.9, III.5

4.„Ukryte zmysły” – zabawa ruchowojęzykowa. „Jak pięknie pachną te warzywa!” – zabawa sensoryczna

. ‑ rozwiązuje zagadki sensoryczne ‑ łączy wybrane warzywa z ich zapachem ‑ wypowiada się na temat wrażeń zmysłowych

I.7, I.8, III.5, III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, I

5. . Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – zabawa artystyczna „Malowanie dziesięcioma palcami”, starsze przedszkolaki – praca z KA2.7–8.

– maluje farbami, używając dłoni jak stempli; – wykonuje zadania w kartach pracy zgodnie z poleceniem: podaje nazwy obrazków, zaznacza pod każdym obrazkiem te zmysły, za pomocą których można poznać to, co znajduje się na obrazku, czyta imiona, słucha nagrania, zaznacza kolejność wysłuchanych nagrań

I.7, III.8, IV.2, IV.8, IV.15

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

– słucha dłuższych utworów literackich, prowadzi rozmowę, dyskutuje, ocenia zachowania bohaterów – podczas zabaw swobodnych stosuje się do ustalonych zasad zabawy i stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi – rozwiązuje konflikty z niewielkim udziałem nauczyciela – nie niszczy wyposażenia, traktuje zabawki, sprzęt jako wspólną własność

I.6, III.1, III.2, III.8, III.9, IV.2, IV.3, IV.5, IV.11, IV.12, I

XI. Moje ciało

5. To ja- 21.11 (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Zmysły” – powitanka.

  • właściwie odnosi się do rówieśników podczas zabaw

  • zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami

  • śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę

I.5, I.6, III.9, IV.7, IV.11,

IV.19

kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

2. „Mam na myśli osobę, która…” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia.

– opisuje swój wygląd i wygląd innych osób – z szacunkiem odnosi się do odmienności w wyglądzie innych osób

III.2, III.5, III.8, III.9, IV.2

3. „Co już potrafię?” – zabawa ćwicząca umiejętność autoprezentacji. „Uwielbiam u…” – zabawa językowa.

. – opisuje swój wygląd i wygląd innych osób – z szacunkiem odnosi się do odmienności w wyglądzie innych osób – prosi o pomoc w sytuacjach trudnych emocjonalnie – utrwala poznane litery W (litery) lub „Litery i sylaby”

I.5, I.8, II.1, II.3, II.6, II.7, II.8, II.9, III.5, III.8, III.9, IV.1,

4. Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – praca z W1 „Mój portret”; starsze przedszkolaki – praca z W11 „Mój portret”.

– wykonuje pracę plastyczno-techniczną zgodnie z instrukcją i wizualizacją – łączy różne materiały plastyczne – wypowiada się na temat swoich wytworów – wykazuje się z szacunkiem dla pracy i wytworów innych osób – sprząta swoje miejsce pracy

I.6, I.7, I.9, IV.8, IV.9

5. TUS- Trening Umiejętności Społecznych- zaj.zewnętrzne

rozwija umiejętności takie jak nauka komunikacji interpersonalnej, rozpoznawanie i panowanie nad emocjami, a także budowanie relacji z innymi.

-rozwija się też empatię, asertywność i przestrzeganie norm społecznych

III.4, III.5, III.6, III.9, II.1, II.2, II.3, II.4, II.6

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

– inicjuje zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne – samodzielnie organizuje sobie czas wolny – inicjuje zabawy lub przyłącza się do zabaw innych dzieci – słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem – udziela odpowiedzi na pytania – słucha rozmówcy i czeka na swoją kolej wypowiedzi

I.6, III.1, III.2, III.8, III.9, IV.2, IV.3, IV.5, IV.11, IV.12, IV.19

Tydzień XII Nadchodzi zima

  • poznanie różnic dotyczących stosowania pojęć miś (pluszowa zabawka) i niedźwiedź (zwierzę), ćwiczenie umiejętności wyrażania gestem sposobu poruszania się zwierząt, uwrażliwienie na potrzeby zwierząt

  • zapoznanie z literą l, L, utrwalenie wiadomości o zwierzętach leśnych i rozwijanie umiejętności klasyfikowania zwierząt, doskonalenie współpracy podczas zabaw ruchowych

  • zapoznanie z liczbą 7, poszerzanie wiedzy dotyczącej przygotowań do zimy przez zwierzęta, utrwalenie pojęcia oszczędzanie pieniędzy, produkty tańsze i droższe oraz poznawanie korzyści z oszczędzania poprzez robienie zapasów, doskonalenie umiejętności przeliczania i klasyfikowania, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

  • utrwalenie wiedzy o sposobach funkcjonowania ptaków zimą, ćwiczenie sprawności manualnej, rozwijanie empatii w stosunku do zwierząt

  • poznawanie utworu muzyki ludowej, rozwijanie umiejętności wokalnych i prawidłowej artykulacji, osłuchiwanie się z instrumentami takimi jak skrzypce, akordeon i bębenek obręczowy, osłuchiwanie się ze zmiennym metrum ¾ i ² , doskonalenie komunikacji, ćwiczenie kreatywności

Numer
i temat tygodnia

Numer
i temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Pomoce

Osiągnięcia dziecka

Kompetencje kluczowe

XII Nadchodzi zima

1. Plan na dzisiaj- przytul misia- 24.11 (pon)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. 1. „Misie dwa” – powitanka.

– podejmuje zabawy w kącikach tematycznych – bierze udział w współtworzeniu kącików tematycznych w sali – stosuje zwroty grzecznościowe w różnych codziennych sytuacjach – pomaga w zachowaniu porządku – przestrzega umówionych zasad – śpiewa i ilustruje ruchem tekst pląsu

I.6, I.7, III.1, III.5, III.7, IV.7, I

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się w tym relacji i emocji Kompetencje w zakresie porozumiewanie się w języku ojczystym

2. „Miś mówi…” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia.

– wykonuje polecenia słuchowe – okazuje radość ze wspólnej zabawy

I.5, I.8, III.5, III.8, III.9

3. „O kochaniu misia” – wprowadzenie piosenki. „Taniec z misiami” – zabawa ruchowa.

– bierze udział w zabawach rytmicznych przy piosence – śpiewa piosenki z refrenem – opisuje nastrój piosenki – wypowiada się na temat treści CD1.17–18, misie lub inne przytulanki

I.5, I.8, IV.2, IV.3, IV.7, IV

4. Szachy – zajęcia zewnętrzne.

  • ćwiczy pamięć oraz umiejętności analitycznego myślenia, koncentracji,

  • zdobywa wiedzę szachową i ćwiczy pamięć

  • rozwija twórczość, intuicję i umiejętności podejmowania decyzji

  • ćwiczy i utrwala umiejętności matematyczne

-ćwiczy umiejętności społecznych, takie jak fair play i godne przyjmowanie porażek

IV.1, IV.5

5. Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – praca z KA2.3, starsze przedszkolaki – praca z KA2.9.

– wykonuje zadania w kartach pracy zgodnie z poleceniem: łączy w pary takie same misie, otacza pętlą misia bez pary, zaznacza za pomocą naklejki ulubionego misia; – rysuje trasy od dzieci do misiów, koloruje plamy na kolory misiów, opowiada o swoich planach

I.7, IV.2, IV.8, IV.12, IV.16

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

– słucha utworów literackich, nazywa emocje bohaterów – wskazuje na związek między emocjami i określonymi sytuacjami – inicjuje zabawy swobodne we współpracy z rówieśnikami – przestrzega zasady regulujące współżycie w grupie – pomaga sprzątać po skończonej zabawie

I.6, III.1, III.2, III.8, III.9, IV.2, IV.3, IV.5, IV.11, IV.12,

XII Nadchodzi zima

2. Wita nas zimowy las- 25.11 (wt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. 1. „Misie dwa” – powitanka.

– podejmuje zabawy w kącikach tematycznych – bierze udział w współtworzeniu kącików tematycznych w sali – stosuje zwroty grzecznościowe w różnych codziennych sytuacjach – pomaga w zachowaniu porządku – przestrzega umówionych zasad – śpiewa i ilustruje ruchem tekst pląsu

I.6, I.7, III.1, III.5, III.7, IV.7, I

Kompetencje w zakresie porozumiewanie się w języku ojczystym Kompetencje przyrodnicze

2.. „Las zimą” – zabawa wprowadzająca do tematu dnia.

– wypowiada się na temat charakterystycznych cech pory roku – zimy – opowiada o lesie jako środowisku życia różnych zwierząt – opowiada o wybranych zwierzętach leśnych – wskazuje gatunki zwierząt, które zapadają w sen zimowy – wskazuje, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimowego snu – dokonuje analizy i syntezy słów, wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie zdjęcia zwierząt

II.8, IV.2, IV.5

3.Dogoterapia- zajęcia zewnętrzne

– wzbogaca słownictwo i mowę,

– przełamuje lęk,

– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację,

  • – uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa

II.1, II.2,

4. . Zapoznanie z literą l, L drukowaną, małą i wielką na podstawie wyrazów: las i Leon. Zapoznanie z głoską l. Prezentacja litery „l, L”. „Wielka czy mała litera?” – zabawa orientacyjno słuchowa.

– odszukuje i zaznacza wybrane litery w tekstach – wskazuje litery duże i małe, drukowane i pisane – czyta globalnie – dokonuje analizy i syntezy sylabowej słów 4- i 5- sylabowych – kończy słowo po wypowiedzeniu przez nauczyciela pierwszej sylaby – wyodrębnia słowa w zdaniu – wskazuje głoski w nagłosie i wygłosie – wyodrębnia głoski w krótkich słowach o prostej budowie – odwzorowuje kształt litery poprzez układanie jej z różnorodnych materiałów

I.5, I.9, III.5, IV.2, IV.4, IV.6, IV.14

5. Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – praca z KA2.4, starsze przedszkolaki – praca z KA2.10–12.

– omawia treść obrazka, podaje nazwy zwierząt i dzieli je na sylaby, łączy w pary elementy obrazka; – dzieli nazwy obrazków na sylaby, liczy sylaby w wyrazach, koloruje pola zgodnie z liczbą sylab, zaznacza pola z głoską l, łączy sylaby, które brzmią tak samo, czyta lub słucha czytanki ze wszystkich liter, wyszukuje i zaznacza w tekście liter l, L, otacza pętlą obrazka zgodnie z treścią czytanki; rysuje po śladzie obrazki, które mają w swojej nazwie głoskę l, rysuje szlaczek po śladzie

I.7, IV.2, IV.5, IV.8

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

– podejmuje samodzielną aktywność poznawczą, np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi – słucha dłuższych utworów literackich i prowadzi rozmowę na temat ich treści – przestrzega zasad regulujących współżycie w grupie – sprząta po skończonej zabawie

I.6, III.1, III.2, III.8, III.9, IV.2, IV.3, IV.5, IV.11, IV.18, IV.19

XII Nadchodzi zima

3. Jak przetrwać zimę-26.11 (śr)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. 1. „Misie dwa” – powitanka.

– podejmuje zabawy w kącikach tematycznych – bierze udział w współtworzeniu kącików tematycznych w sali – stosuje zwroty grzecznościowe w różnych codziennych sytuacjach – pomaga w zachowaniu porządku – przestrzega umówionych zasad – śpiewa i ilustruje ruchem tekst pląsu

I.6, I.7, III.1, III.5, III.7, IV.7, I

kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

2. „Przedszkolny księgozbiór” – zabawa tematyczna.

  • porządkuje kącik czytelniczy, układając książki według zasady wskazanej przez N.

  • wymienia zasady właściwego obchodzenia się z książkami

I.7, III.2, III.5, III.9

3. J.angielski – zajęcia zewnętrzne.

  • Rozumie proste polecenia nauczyciela i na nie reaguje

IV.21

4.

5. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  • prawidłowo wykonuje polecenia N.

  • znajduje, wyszukuje, wskazuje przedmioty zgodnie z opisem N.

I.5, III.5, III.8, IV.2, IV.8

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

  • układa i kontynuuje rytmy według wskazówek N.

  • korzysta z układanek i gier edukacyjnych

  • przegląda książki z kącika czytelniczego

  • respektuje prawo innych dzieci do zabawy tymi samymi zabawkami

  • wznosi budowle i podaje ich nazwy

I.7, III.8, IV.3, IV.7, IV.11,

IV.19

XII Nadchodzi zima

4. Pomagamy zwierzętom- 27.11 (czw)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. 1. „Misie dwa” – powitanka.

– podejmuje zabawy w kącikach tematycznych – bierze udział w współtworzeniu kącików tematycznych w sali – stosuje zwroty grzecznościowe w różnych codziennych sytuacjach – pomaga w zachowaniu porządku – przestrzega umówionych zasad – śpiewa i ilustruje ruchem tekst pląsu

I.6, I.7, III.1, III.5, III.7, IV.7, I

Kompetencje przyrodnicze Kompetencje matematyczne

2. Zapoznanie z liczbą 7: „Zapasy wiewiórki” – zabawa matematyczna. Prezentacja cyfry 7. „Układamy cyfrę 7” – zabawa ruchowa utrwalająca znajomości cyfry. „Rysujemy cyfrę 7” – zabawy grafomotoryczne. „7 kasztanów” – zabawa matematyczno-ruchowa.

– posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi co najmniej w zakresie 1–10 – odczytuje cyfrę oznaczającą liczbę 7 – opowiada o schemacie ciała człowieka – odwzorowuje kształt cyfry poprzez układanie jej z różnorodnych materiałów – rozwiązuje proste zadania matematyczne

I.5, I.7, III.5, IV.5, IV.8, IV.14, IV.15, IV.18

3. Robotyka – zajęcia zewnętrzne.

– rozbudza kreatywne oraz przestrzenne myślenie,

– bierze czynny udział w zajęciach z robotyki

I.6

4. Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – zabawa manualna „Włosy, sierść i futro”, starsze przedszkolaki – praca z KA2.13–15.

– rysuje, wycina nożyczkami, tworzy kompozycję płaską; – wykonuje zadania w kartach pracy zgodnie z poleceniem: przelicza zwierzęta na obrazku, zaznacza je za pomocą naklejek, podaje nazwy zwierząt, przelicza je, rysuje tyle kresek, ile jest zwierząt, dorysowuje lub skreśla tyle elementów w miseczkach, aby w każdej było ich 7, rysuje elementy nad 7. wiewiórką, dolepia żołędzie tak, żeby w każdym następnym dołku był o 1 żołądź więcej, rysuje tyle kresek, ile żołędzi jest w ostatnim dołku

I.7, IV.2, IV.8, IV.15, IV.1

5. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

– podejmuje samodzielną aktywność poznawczą, np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi – rozmawia umiarkowanym głosem podczas zabaw swobodnych – słucha dłuższych utworów literackich i prowadzi rozmowę na temat ich treści – przestrzega zasad regulujących współżycie w grupie – sprząta po skończonej zabawie

I.6, III.1, III.2, III.8, III.9, IV.2, IV.3, IV.5, IV.11, IV.15, IV.19

XII Nadchodzi zima

5. W co się stroją zwierzęta- 28.11 (pt)

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. 1. „Misie dwa” – powitanka.

– podejmuje zabawy w kącikach tematycznych – bierze udział w współtworzeniu kącików tematycznych w sali – stosuje zwroty grzecznościowe w różnych codziennych sytuacjach – pomaga w zachowaniu porządku – przestrzega umówionych zasad – śpiewa i ilustruje ruchem tekst pląsu

I.6, I.7, III.1, III.5, III.7, IV.7, I

Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się w tym relacji i emocji Kompetencje przyrodnicze

2. „Karmnik w skowronkach” – wiersz A. Frączek.

– z uwagą słucha wiersza i wypowiada się na jego temat – używa słowa: karmnik – wskazuje na zmiany zachodzące w przyrodzie związane z zimą – wskazuje, że zwierzęta potrzebują do życia pokarmu i wody – wskazuje, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania

III.8, IV.2, IV.5, IV.6

3. TUS- Trening Umiejętności Społecznych- zaj.zewnętrzne

  • rozwija umiejętności takie jak nauka komunikacji interpersonalnej, rozpoznawanie i panowanie nad emocjami, a także budowanie relacji z innymi.

  • -rozwija się też empatię, asertywność i przestrzeganie norm społecznych

III.4, III.5, III.6, III.9, II.1, II.2, II.3, II.4, II.6

4. Zabawy przy stolikach: młodsze przedszkolaki – praca z KA2.5, starsze przedszkolaki – praca z KA2.16. –

wykonuje zadania w kartach pracy zgodnie z poleceniem: wypowiada się, czym należy dokarmiać ptaki zimą, nakleja znaki zakazu na obrazki przedstawiające pokarmy, którymi nie należy dokarmiać ptaków; – podaje nazwy zwierząt na zdjęciach, wysłuchuje nagrania i dorysowuje pokarm obok zwierzęcia, które słychać na nagraniu, łączy w pary zwierzęta z miejscami, gdzie znajduje się pokarm dla nich

I.7, IV.2, IV.8, IV.18

5. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 6.

– przybiera prawidłową postawę podczas zajęć gimnastycznych – z uwagą słucha poleceń

I.5, I.8, I.9

6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy

dowolne w kącikach zainteresowań.

– bierze udział w zabawach swobodnych i organizowanych w sali – słucha utworów literackich, nazywa emocje bohaterów – wskazuje związek między emocjami i określonymi sytuacjami – sprząta w sali

I.6, III.1, III.2, III.8, III.9, IV.2, IV.3, IV.5, IV.11, IV.15, IV.19

Najnowsze wpisy
Skontaktuj się z nami!

Zapraszamy serdecznie do zadawania pytań. Wyjaśnimy wszystkie Państwa pytania.

Nieczytelne? Zmień tekst.

Zacznij pisać i wciśnij ENTER by wyszukać