Numer
i temat tygodnia
|
Numer
i temat dnia
|
Działania dzieci
|
Przewidywane osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)
|
Pomoce
|
Osiągnięcia dziecka
|
Kompetencje kluczowe
|
XXXIX. Morskie opowieści
|
1. Jak radzić sobie ze złością? – 16.06 (pon)
|
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Morskie opowieści” – pląs na dzień dobry.
|
-
właściwie odnosi się do rówieśników podczas zabaw
-
zagospodarowuje przestrzeń sali własnymi konstrukcjami
-
okazuje sympatię kolegom / koleżankom
-
śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę
|
|
I.3, I.5, I.6, I.7, III.2, III.8,
III.9, IV.19
|
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
kompetencje obywatelskie
|
2. „Malowanie nosami i oczami” – nauka ciszy i koncentracji.
|
|
|
I.5, III.2, III.5, III.8
|
3. „Igor i burza” – opowiadanie M. Mazan. Wprowadzenie do tematu tygodnia.
|
-
opowiada o zachowaniu i emocjach bohaterów
-
dzieli się swoimi przemyśleniami na temat odczuwania złości
-
wymienia sposoby radzenia sobie ze złością na podstawie tekstu i własnych doświadczeń
|
|
II.1, II.4, III.8, IV.2, IV.3,
IV.18
|
4. Zabawy przy stolikach:
trzylatki i czterolatki – „Emocjonalny stworek” – praca plastyczna;
pięciolatki – praca z KA4.65;
sześciolatki – praca z KA4.81.
|
Trzylatki i czterolatki:
pięciolatki:
sześciolatki:
-
rysuje portret złości, sytuacje, w których się ona pojawia, oraz sposoby radzenia sobie ze złością według własnego pomysłu
|
pięciolatki –KA4.65;
sześciolatki – KA4.81.
|
I.8, I.9, II.6, II.8, IV.1,
IV.2, IV.8
|
5. „Letnia burza” – opowieść ruchowa.
|
|
|
II.2, II.4, III.8, IV.1, IV.2,
IV.3
|
6. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
|
-
prawidłowo liczy wyrazy w zdaniu
-
wskazuje wyrazy rozpoczynające się daną głoską
-
słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem
-
wybiera aktywności i zabawy zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-
korzysta z wyposażenia kącika plastycznego podczas zabaw swobodnych
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.3,
IV.5, IV.7
|
XXXIX. Morskie opowieści
|
2. W rybackiej sieci – 17.06 (wt)
|
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Morskie opowieści” – pląs na dzień dobry.
|
-
wybiera rodzaj zabawy, korzystając z wyposażenia poszczególnych kącików zainteresowań
-
wciela się w role podczas zabaw tematycznych
-
przeprasza inną osobę, jeśli zrobiło coś niewłaściwego
-
powtarza słowa piosenki
|
|
I.3, I.5, I.6, I.7, III.2, III.8,
III.9, IV.19
|
kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
|
2. „Rozmowy rybek” – zabawa logopedyczna.
|
|
|
I.5, I.9, III.5, III.8
|
3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.
|
-
wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne
-
wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg
-
współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,
-
bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.
|
|
I.4, I.5,
|
4. „Piosenka żeglarska” – wprowadzenie piosenki.
|
-
uważnie słucha piosenki
-
opowiada o przygodach bohaterów tekstu
-
wymienia i opisuje zawody związane z żeglowaniem i pracą na statkach na podstawie własnej wiedzy i informacji od N.
-
śpiewa wspólnie z dziećmi
|
|
II.11, III.5, III.8, IV.5, IV.7,
IV.18, IV.20
|
5. „Wakacyjny rejs” – zabawa ruchowa do piosenki.
|
|
|
I.5, III.8,
|
6. „Morska opowieść” – twórcze opowiadanie.
|
-
układa zdanie związane z ilustracją i wypowiedziami dzieci według własnego pomysłu
-
wspólnie z dziećmi układa opowiadanie o określonej tematyce
-
uważnie słucha wypowiedzi dzieci
|
|
III.8, IV.2, IV.16, IV.18,
IV.20
|
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy
dowolne w kącikach zainteresowań.
|
-
wymienia słowa rozpoczynające się określoną głoską
-
organizuje sobie czas wolny z wykorzystaniem układanek i gier edukacyjnych
-
uważnie słucha wybranych tekstów literackich
-
podejmuje zabawy swobodne zgodnie z zainteresowaniami
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.2, IV.3,
IV.5, IV.7
|
XXXIX. Morskie opowieści
|
3. W głębinach – 18.06 (śr)
|
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Morskie opowieści” – pląs na dzień dobry
|
-
korzysta z wyposażenia kącików tematycznych zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-
respektuje wspólne ustalenia dotyczące zabawy
-
okazuje sympatię kolegom i koleżankom
-
śpiewa piosenkę razem z innymi dziećmi
|
|
I.3, I.5, I.6, I.7, III.2, III.8,
III.9, IV.19
|
kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii
|
2. „Gdzie jest twój dom?” – zabawa klasyfikacyjna.
|
-
wymienia nazwy zwierząt wodnych i lądowych
-
klasyfikuje elementy na podstawie podanej cechy
-
opisuje różnice między zwierzętami żyjącymi w wodzie i na lądzie na podstawie własnej wiedzy i informacji od N.
|
|
III.8, IV.2, IV.12, IV.18
|
3. Język angielski – zajęcia zewnętrzne.
|
|
|
IV.21
|
4. „Ryby” – wiersz A. Edyk-Psut. Wprowadzenie do tematu dnia.
|
-
opisuje wygląd i środowisko życia ryb na podstawie tekstu, ilustracji i własnej wiedzy
-
wymienia nazwy części ciała ryb i ich zastosowanie
|
|
III.8, IV.2, IV.3, IV.18
|
5. Zabawy przy stolikach:
trzylatki – praca z KA2.38;
czterolatki – praca z KA2.46;
pięciolatki – praca z KA4.68–70;
sześciolatki – praca z KA4.85–87.
|
trzylatek:
– koloruje ośmiornicę i ryby zgodnie z podanym kodem
czterolatki:
pięciolatki:
-
łączy pary takich samych zwierząt, przelicza i rysuje taką samą liczbę kresek
-
zaznacza cyfrę odpowiadającą liczbie macek ośmiornicy
-
rysuje obrazek po śladzie
-
dorysowuje brakujące elementy i koloruje obrazek
-
dorysowuje zapamiętane elementy obrazka
sześciolatki:
-
liczy ryby płynące w lewą i prawą stronę i wpisuje odpowiednie cyfry
-
szacuje, gdzie jest mniej lub więcej elementów i wpisuje znak mniejszości lub większości
-
odczytuje nazwy ryb
-
ustala wynik działań matematycznych
-
otacza pętlami wskazane litery
-
nakleja litery w puste miejsca hasła
-
odczytuje hasło i rysuje ilustrację
-
nakleja muszelki w zapamiętanej kolejności
|
trzylatki – KA2.38;
czterolatki – KA2.46;
pięciolatki –KA4.68–70;
sześciolatki – KA4.85–87.
|
I.7, IV.2, IV.8, IV.12, IV.13,
IV.14, IV.15, IV.18
|
6. „Poruszamy się jak…” – zabawa ruchowo-naśladowcza.
|
-
wymyśla sposób poruszania się, charakterystyczny dla postaci opisanej przez N.
-
ilustruje ruchem określone cechy postaci
|
|
I.5, I.8, III.8, III.9, IV.1
|
7 . Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy
dowolne w kącikach zainteresowań.
19 – 20.06 – PLACÓWKA NIECZYNNA
|
-
porównuje liczebność zbiorów z wykorzystaniem znaków mniejszości, większości i równości
-
samodzielnie korzysta z układanek i gier edukacyjnych
-
wybiera teksty literackie do czytania przez N.
-
spontanicznie podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne z innymi dziećmi
|
|
III.4, III.8, III.9, IV.3, IV.5,
IV.7
|
XXXIX. Morskie opowieści
|
4. Dbam o wodę – 23.06 (pon)
|
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Morskie opowieści” – pląs na dzień dobry.
|
-
realizuje własne pomysły twórcze, korzystając z zabawek i wyposażenia sali
-
tworzy budowle z różnego rodzaju klocków
-
zaprasza do zabawy dzieci nieśmiałe
-
śpiewa piosenkę wraz z innymi dziećmi
|
|
I.3, I.5, I.6, I.7, III.2, III.8,
III.9, IV.19
|
kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
|
2. „Jaka jest woda?” – polisensoryczne poznawanie właściwości wody.
|
|
|
I.7, III.8, IV.2, IV.18, IV.19
|
3. Dogoterapia – zajęcia zewnętrzne.
|
– wzbogaca słownictwo i mowę,
– przełamuje lęk,
– rozwija funkcje poznawcze, stymuluje zmysły oraz ćwiczy koncentrację,
– uczy się samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa
|
|
II.1, II.2,
|
4. „Czy woda wydaje dźwięk?” – badawcza zabawa słuchowa. „Nurek” – eksperyment.
|
-
wyszukuje wśród przedmiotów w sali takie, z których można wydobywać dźwięki przypominające plusk wody
-
uważnie obserwuje działania N.
-
opisuje zauważone zmiany w toku eksperymentu
|
|
I.5, III.8, III.9, IV.2, IV.13
|
5. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
|
-
uczestniczy w zabawie z rywalizacją w sposób koleżeński i zgodny z jej zasadami
-
porusza się szybko i zwinnie, nie rozchlapując wody przenoszonej w pojemniku
|
|
I.5, I.6, I.7, II.7, III.8
|
6. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 20.
|
|
|
I.5, I.8, I.9, III.8
|
7. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
|
-
rozpoznaje przedmioty po dotyku
-
odrysowuje kształt wybranych przedmiotów
-
słucha czytanego tekstu literackiego
-
podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-
korzysta z gier i układanek edukacyjnych
|
|
I.2, I.6, I.7, IV.5
|
XXXIX. Morskie opowieści
|
5. Na piracką nutę – 24.06 (wt)
|
1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. „Morskie opowieści” – pląs na dzień dobry.
|
-
podczas zabawy zwraca uwagę na kolegów potrzebujących pomocy
-
dzieli się zabawkami z innymi dziećmi
-
wciela się w role podczas zabaw tematycznych
-
konstruuje, buduje z klocków różnego rodzaju
-
śpiewa wspólnie z rówieśnikami
|
|
I.3, I.5, I.6, I.7, III.2, III.8,
III.9, IV.19
|
kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
|
2. „Odtwórz rytm” – zabawa słuchowa.
|
|
|
I.5, III.8, IV.1, IV.7
|
3. Rytmika – zajęcia zewnętrzne.
|
-
wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne
-
wzmacnia mięśnie grzbietu, brzucha, nóg
-
współpracuje z dzieckiem w parze podczas wykonywania ćwiczenia,
-
bierze czynny udział w zajęciach rytmicznych.
|
|
I.4, I.5,
|
4. „Pirat” – wiersz D. Gellner. Wprowadzenie do tematu dnia.
|
|
|
III.8, IV.2, IV.3, IV.5
|
5. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
|
|
|
I.1, I.4, I.5, I.8
|
6. „Tratwy” – zabawa koordynacyjna.
|
|
|
I.5, I.8, III.5
|
7. Zabawy przy stolikach:
trzylatki i czterolatki – praca z ZP39 „Ośmiornica”;
pięciolatki – praca z ZP39 „Krab”;
sześciolatki – praca z ZP39 „Żółw”.
|
Trzylatki i czterolatki:
pięciolatki:
sześciolatki:
|
Trzylatki i czterolatki – ZP39;
pięciolatki –ZP39;
sześciolatki – ZP39.
|
I.6, I.7, IV.8, IV.9, IV.18,
IV.19
|
8. Praca indywidualna z wybranymi dziećmi. Słuchanie tekstów literackich. Zabawy
dowolne w kącikach zainteresowań.
|
-
dokonuje analizy sylabowej wyrazów
-
wymienia głoskę w nagłosie
-
samodzielnie korzysta z kącika czytelniczego
-
podejmuje zabawy tematyczne i konstrukcyjne samodzielnie lub w małych grupach
|
|
I.7, III.8, IV.2, IV.3, IV.4,
IV.14, IV.19
|