PRZEDSZKOLE TĘCZOWA KRAINKA PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
MIESIĄC: Maj
GRUPA: Motylki
Temat: Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?
2.05 (Wtorek)
1. Sąsiedzi- zabawa powitalna
2.Moja miejscowość- zapoznanie z miejscowością , której mieszkają dzieci
3. Pomniki i turyści- zabawa ruchowa
4. Po przygodę – zapoznanie z piosenką tygodnia
5. J. angielski- zajęcia zewnętrzne
6 .Zabawy swobodne
4.05 (Czwartek)
1. Cześć jestem z ….- zabawa wprowadzająca
2.Słuchanie opowiadania” Podróże biedronki Dwukropki”- rozmowa kierowana.
3. Zwiedzamy okolice- zabawa orientacyjno- porządkowa
4.Uzupełniamy karty pracy
5. Dogoterapia- zajęcia zewnętrzne
6..Zabawy swobodne
5.05 (Piątek)
1. Cześć jestem z …- zabawa wprowadzająca
2. Ważne budynki w mojej miejscowości- zagadki obrazkowe
3. Budujemy dom- ćwiczenia dużych grup mięśniowych
4.Wysokie i niskie budynki- zabawy matematyczne
5.Zabawy swobodne
Temat: Czyim domem jest łąka?
8.05 (Poniedziałek )
1. Powitanie z żabką- zabawa powitalna
2. Na wiosennej łące- zajęcia edukacyjne z tablicą demonstracyjną
3. Pszczoły i kwiaty- zabawa bieżna
4. Kto mieszka na łące- zapoznanie z słowami i melodią piosenki tygodnia
5. zabawy swobodne w kącikach zainteresowań
9.05 (Wtorek)
1.Powitanie z żabką- zabawa powitalna
2. Wspólne słuchanie opowiadania “Urodzinowy wystrój żabki”.
3. Szanujemy kwiaty- zabawa z elementami równowagi
4. Uzupełniamy karty pracy w oparciu o wysłuchane opowiadanie
5. J. angielski- zajęcia zewnętrzne
6. Zabawy swobodne
10.05 (Środa)
1.Powitanie z żabką- zabawa powitalna
2. Zielona żabka na łące- malowanie tiulem
3. Kwiatki na łące- wyrabianie reakcji na zmianę dynamiki
4.Liczymy motyle na łące- zajęcia matematyczne
5.Zabawy swobodne
11.05 (Czwartek)
1.Powitanie z pszczółką – zabawa powitalna
2. Jak wygląda pszczoła- oglądanie zdjęcia pszczoły za pomocą lup i szkieł powiekszających
3.Zabawy ruchowe przy piosence “Kto mieszka na łące”. Doskonalenie umiejętności
poruszania się w przestrzeni
4. Kolorowanie obrazka pszczół i opisywanie uli
5. Dogoterapia- zajęcia zewnętrzne
6.Zabawy swobodne
12.05 (Piątek)
1.Powitanie z żabką- zabawa powitalna
2. Mniszek lekarski- opisywanie łąki- poznanie mniszka lekarskiego
3. Z kwiatka na kwiatek- zabawa ruchowa z elementami skoku
4.Kwiatkowe sudoku- układanie sylwetek kwiatów według instrukcji
5.Zabawy swobodne
Temat: Czego życzę rodzicom?
15.05 (Poniedziałek)
1.Jak spędziłeś wczorajszy dzień- zabawa powitalna
2. Poznanie nazw członków rodziny. Wskazanie w kalendarzu daty zbliżającego się święta
mamy i taty.
3. Pomagam mamie- zabawa naśladowcza
4. Ja i rodzinka- zapoznanie z piosenką tygodnia
5.Zabawy swobodne
16.05 (Wtorek)
1.Jak spędziłeś wczorajszy dzień- zabawa powitalna
2.Słuchanie opowiadania “ Wspomnienie z rodzinnego albumu”- uzupełnianie kart pracy na
podstawie tekstu
3. Robimy bukiet- zabawa bieżna
4. Kolorujemy obrazek według rozpoczętego rytmu
5.J. angielski- zajęcia zewnętrzne
6..Zabawy swobodne
17.05 (Środa)
1.Jak spędziłeś wczorajszy dzień- zabawa powitalna
2. Obrazek dla mamy- zajęcia plastyczne
3.Mamy i ich dzieci- zabawa ruchowa
4. Bukiet dla taty- zajęcia matematyczne. Segregowanie kwiatów według danego kryterium
5. Zabawy swobodne
18.05 ( Czwartek )
1.Jak spędziłeś wczorajszy dzień- zabawa powitalna
2. Członkowie rodziny- opisywanie wyglądu postaci w oparciu o tablice demonstracyjne
3. Jesteśmy podobni- zabawa orientacyjno- porządkowa
4. Koncert dla mamy- zabawa rytmiczna z wykorzystaniem instrumentów
5. Dogoterapia- zajęcia zewnętrzne
6. Zabawy swobodne
19.05 ( Piątek)
1.Jak spędziłeś wczorajszy dzień- zabawa powitalna
2. Portret mojej mamy i mojego taty – zajęcia plastyczne
3. Moja rodzinka- ćwiczenia koordynacji słuchowo-ruchowej
4. Utrwalanie materiału muzycznego z całego tygodnia.
5.. Zabawy swobodne
Temat:Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
22.05 (Poniedziałek)
1.Sylabowe imiona- zabawa powitalna
2.Dzieci z różnych stron świata- oglądanie zdjęć przedstawiających dzieci innych
narodowości
3. Szukam przyjaciela – zabawa orientacyjno- porządkowa
4.Jaka to czynność- rozpoznawanie i nazywanie czynności przedstawionej ruchem
5.Zabawy swobodne
23.05 ( Wtorek)
1. Sylabowe imiona- zabawa powitalna
2. Słuchanie opowiadania “Przyjaciele z piaskownicy”- uzupełnianie kart pracy
3.Prezent dla przyjaciela- kontynuowanie rozpoczętego rytmu
4. “ Cztery strony świata”- zapoznanie ze słowami i melodią piosenki tygodnia
5. J. angielski- zajęcia zewnętrzne
6. Zabawy swobodne
24.05 ( Środa)
1. Sylabowe imiona- zabawa powitalna
2.Dziecięce emocje- rozpoznawanie emocji, próby podawania przyczyn przeżywanych
emocji
3.Kolorowe figury- reagowanie na ustalone sygnały
4. Uzupełnianie kart pracy
5. Zabawy swobodne
25.05 (Czwartek)
1.Sylabowe imiona- zabawa powitalna
2. Kiedy jestem chory- rozmowa na temat emocji
3.Karuzela- zabawa ze śpiewem
4.Ile jest dzieci w rodzinie- liczenie dzieci na zdjęciach
5.Zabawy swobodne
26.05 (Piątek)
1.Sylabowe imiona- zabawa powitalna
2.Kim jesteś- poznanie innych osób za pomocą dotyku
3. Miejsce dla każdego- zabawa z gazetami
4. Utrwalanie słów piosenki tygodnia.
5. Zabawy swobodne
29.05 (Poniedziałek )
1.Sylabowe imiona- zabawa powitalna
2. Gdzie mieszkają dzieci- ćwiczenia klasyfikacyjne
3. Układamy koła- zabawa bieżna
4. Dzieci lubią- instrumentacja piosenki
5.Zabawy swobodne
30.05 ( Wtorek)
1.Sylabowe imiona- zabawa powitalna
2. Kolorowanie sylwetek dzieci różnej narodowości
3.Szukam przyjaciela- zabawa orientacyjno- porządkowa
4. Dziecięce zabawy- odgadujemy zagadki
5. Dogoterapia
6.Zabawy swobodne
31.05 ( Środa)
1.Sylabowe imiona- zabawa powitalna
2. O czym marzą dzieci- rozmowa kierowana Namaluj swoje marzenia- zajęcia plastyczne
3.Powiedz mi coś miłego- zabawa integracyjna
4.Namaluj swoje marzenia- zajęcia plastyczne
5.Zabawy swobodne